Aug. 8th, 2013 @ 12:34 pm (no subject)
About this Entry
Es tomēr lāga nesaprotu ņemtni ap ask.fm
Nu labi, pašnāvības ir briesmīgi, bet pri čom tur lapa? Pat ja nejaukie komentāri bija anonīmi, mūsdienās tak nekas internetos nav anonīms, atrast tos riebekļus un paņemt priekšā, ja nu tas kaut ko dotu, bet vainot lapu? Man pēc analoģijām liktos, ka gadījumā, ja pie pedbaseina grūstoties, kāds pārsistu galvu vai noslīktu, tad tiktu prasīts aizbērt baseinu vai iesūdzēt tiesā flīžu ražotāju vai ūdens piegādātāju, jo nekas TĀDS jau nebūtu noticis, ja tur nebūtu konrketais baseins vai ūdens tajā. Bet vainīgi tak ir tie, kas grūstās, ne?
Un beigu galā - ja nevarētu apsaukāties ask.fm, tad meitene citos sociālajos portālos saņemtu tikai pozitīvas un uzmundrinošas atsauksmes? Par to vismaz mūsējā prese klusē - vai ask.fm bija vienīgais portāls, kur upure bija reģistrējusies un saņēma stulbus komentārus?
[User Picture Icon]
From:[info]savanna
Date: August 8th, 2013 - 12:42 pm
(Permanent Link)
Zinu bērnus, kas arī draugos.lv raksta citiem aizskarošus komentārus. Toties nezinu nevienu, kas tāpēc liktu slēgt portālu, jo kāds pateicis, ko domā.
Un, ja spēļu laukumā kāds garāmgājējs citu nolamātu vai apsaukātu? Pēc tam, ko, pašnāvnieka radi liktu slēgt spēļu laukumu?
[User Picture Icon]
From:[info]mazeltov
Date: August 8th, 2013 - 01:05 pm
(Permanent Link)
Pateicis, ko domā, kā tad. Pateikt ko domā un sarunāt kādam rupjības - man liekas, tas nav gluži viens un tas pats.
[User Picture Icon]
From:[info]milda
Date: August 8th, 2013 - 01:16 pm
(Permanent Link)
citos portālos ir bloķēšanas iespējas, ir iespējas, ka svešie (neakceptētie) netiek "klāt" ir administratori, kam ziņot utt. nu ir padomāts par pašaizsardzību. tam ask.fm ir? nezinu. jautāju tāpēc.
[User Picture Icon]
From:[info]savanna
Date: August 8th, 2013 - 01:24 pm
(Permanent Link)
Neaizstāvu tos, kas izrunājās un bojā citiem dzīvi. Bet tas ir portāls, kurš paredzēts tikai jautājumiem/atbildēm. Ja uztaisi sev profilu, tad rēķinies, ka tur būs viss, gan kā skolā - kādi augļi Tev garšo... gan arī - kāda veida sekss Tev patīk...
Nav ko veidot sev profilu, ja negribi stulbus jautājumus.
[User Picture Icon]
From:[info]milda
Date: August 8th, 2013 - 01:35 pm
(Permanent Link)
jā, jā. klasika. upuris kā vienmēr pats vainīgs.
[User Picture Icon]
From:[info]puce
Date: August 8th, 2013 - 02:09 pm
(Permanent Link)
Nē, ne gluži. Manā bērnībā šie jautājumi un stulbas, pat uzbrūkošas atbildes klejoja rinķī atbilžu klažu formātā, ask.fm-s tā pati atbilžu klade vien ir, tikai virtualitātē.
Un, kā jau norādīja citos komentāros - ask.fm ir moderēšanas iespējas savam profilam un uzdotajiem jautājumiem.
[User Picture Icon]
From:[info]milda
Date: August 8th, 2013 - 02:18 pm
(Permanent Link)
mūsu bērnības atmiņu klades nestāv ne tuvu tam, kas tagad notiek starp bērniem internetos.
[User Picture Icon]
From:[info]rasbainieks
Date: August 8th, 2013 - 02:23 pm
(Permanent Link)
kurš tad vainīgs, bērni vai internets?
[User Picture Icon]
From:[info]crescendo
Date: August 9th, 2013 - 10:29 am
(Permanent Link)
Tev vienkārši bija ļoti laimīga bērnība. Priecājies.
[User Picture Icon]
From:[info]savanna
Date: August 8th, 2013 - 02:18 pm
(Permanent Link)
Ja palaid savu kladi pa skolu riņķī, kāds brīnums, ka tajā ir saķēpāts da jeb kas? :)
[User Picture Icon]
From:[info]milda
Date: August 8th, 2013 - 02:21 pm
(Permanent Link)
nē nu ir kategorija cilvēku, kam tas šķiet norma. šaubu nav.
[User Picture Icon]
From:[info]savanna
Date: August 8th, 2013 - 02:37 pm
(Permanent Link)
Jā, manu kladi bērnībā ķēpāja. Guvu mācību. Bet ir tādi, kas neko neiemācās un turpina "izgāzties" esot pieauguši.
[User Picture Icon]
From:[info]puce
Date: August 8th, 2013 - 02:38 pm
(Permanent Link)
Dzīve nav taisnīga un nekad nav solījusies tāda būt. Bet mesties pāraudzināt citus ir pats mazjēdzīgākais, ko var darīt, lai to labotu vai vismaz mēģinātu uzlabot. Sevi ir jāaudzina, lai citi mainītos.
[User Picture Icon]
From:[info]milda
Date: August 8th, 2013 - 03:13 pm
(Permanent Link)
Pamierini ar šādiem vārdiem tos vecākus, kuriem meitas vairs nav. Viņiem noteikti paliks vieglāk.
[User Picture Icon]
From:[info]puce
Date: August 8th, 2013 - 03:25 pm
(Permanent Link)
Man ir nācies mierināt vecākus, kuru bērni vairs nav. Un Tev?

Neviens nevienam nav solījis arī, ka visi nodzīvos garu un skaistu dzīvi un nomirs no vecuma. Mirst dažādu vecumu ļaudis, zīdaiņi, bērni, pusaudži, jaunieši u.t.t. Un vienmēr kādam tas sāp. Bet vainīgo meklēšana, turklāt - imho, nepareizajā virzienā, nepalīdzēs nevienam.
From:[info]dzeina
Date: August 8th, 2013 - 09:02 pm
(Permanent Link)
āskefemā arī ir iespēja izvēlēties, ka var kko jautāt tikai reģistrētie

izsaukšu uguni uz sevi, taču, ja vārdi var nogalināt, tie to var izdarīt arī IRL. OK, IRL tikai 0,01% no internetu varoņiem spēj to pašu pateikt, ko izpilda virtualitātē, taču tajā pašā laikā detonēt var arī no tā 1%
[User Picture Icon]
From:[info]rasbainieks
Date: August 8th, 2013 - 12:46 pm
(Permanent Link)
man tieši tādas pašas pārdomas. ja trauslu cilvēku trollēšana internetos var novest līdz pašnāvībai, vai trollēšana/neveiksmes irlā nedarītu to pašu?
[User Picture Icon]
From:[info]mazeltov
Date: August 8th, 2013 - 01:04 pm
(Permanent Link)
Ja kāds vārdiski trollē, aizskar (tas nav tas pats, kas teikt, ko domā) vai fiziski sit, piemēram, bērnu rotaļlaukumā, vecāks vai garāmgājējs var iejaukties (vai pohujā slāt tālāk arīdzan) un to novērst (ne jau visos gadījumos, bet tomēr), tāpēc, manuprāt, ja ask.fm var kaut ko darīt lietas labā cenšoties novērst kaut vai rupjību publicēšanu, tad - kāpēc ne?
[User Picture Icon]
From:[info]rasbainieks
Date: August 8th, 2013 - 01:23 pm
(Permanent Link)
viņiem ir gan moderatori, gan iespējas bloķēt jūzerus utt

Terebin says there has been some fundamental media misconceptions about the way Ask.fm works. Firstly, the ability to accept questions anonymously, although on by default, can be switched off.
Secondly, although profiles on Ask.fm are public, questions sent to a user’s profile aren’t published until a user chooses to answer. Don’t like the tone or subject of a question, then don’t answer it, says Terebin.
Thirdly, and most importantly, Ask.fm has a ‘Report’ button for users to report content that breaks the site’s terms of use, which Terebin says is seen by the company’s growing team of moderators. In addition, users have the option to block specific users from posting questions to their profile.
http://techcrunch.com/2013/07/04/ask-fm/
[User Picture Icon]
From:[info]mazeltov
Date: August 8th, 2013 - 02:35 pm
(Permanent Link)
Pieņemu, ka iemesls ir - pārāk liels apjoms, ko kontrolēt, bet - vai tad tiešām viņi to dara manuāli?
From:[info]dzeina
Date: August 8th, 2013 - 08:54 pm
(Permanent Link)
mhm, žēl, ka cibā nekad nav bijis tādu navarotu
[User Picture Icon]
From:[info]jff
Date: August 8th, 2013 - 09:00 pm
(Permanent Link)
Vai tad tur nav tā, ka jautājums kļūst redzams tikai tad, kad "saimnieks" uz to atbild? Nepatīk jautājums - neatbildi.
[User Picture Icon]
From:[info]mazeltov
Date: August 8th, 2013 - 11:54 pm
(Permanent Link)
Tai meitenei bija 14 gadu. Ne visi šajā vecumā spēj būt pofigistiski un ignorēt uzbraucienus. Un - redzams vai neredzams citiem, bet jautājuma saņēmējs tos jautājumus redz tik un tā.
[User Picture Icon]
From:[info]milda
Date: August 8th, 2013 - 01:21 pm
(Permanent Link)
tas visu attaisno, vai ne?
[User Picture Icon]
From:[info]rasbainieks
Date: August 8th, 2013 - 01:24 pm
(Permanent Link)
visu ko?
[User Picture Icon]
From:[info]milda
Date: August 8th, 2013 - 01:33 pm
(Permanent Link)
novešanu līdz pašnāvībai. pats vainīgs, ja sagadījies tik trausls - tā es saprotu no Tevis rakstītā.
[User Picture Icon]
From:[info]rasbainieks
Date: August 8th, 2013 - 01:36 pm
(Permanent Link)
tad varbūt pārlasi vēlreiz manis rakstīto, ja nu izdodas nepārprast
[User Picture Icon]
From:[info]milda
Date: August 8th, 2013 - 01:39 pm
(Permanent Link)
man šķiet bezjēdzīgi. ar tevi runāt. atklanos. tad jau vieglāk ar dzelzbetona stabiem. tie šķiet trauslāki.
[User Picture Icon]
From:[info]rasbainieks
Date: August 8th, 2013 - 01:41 pm
(Permanent Link)
:)
[User Picture Icon]
From:[info]puce
Date: August 8th, 2013 - 07:33 pm
(Permanent Link)
Ks tad īsti noveda līdz pašnavībai - portāls vai tā lietotāji? Kāpēc dusmas tiek izgāztas uz portālu, nevis tiem, kuri apsaukājās un patiešām bija tie, kuri provocēja šo pašnāvību? Tāpēc, ka portāls ir vieglāk sasniedzams mērķis, bet to rupekļu meklēšana prasa laiku un naudu?
[User Picture Icon]
From:[info]honeybee
Date: August 8th, 2013 - 06:52 pm
(Permanent Link)
Man šķiet, ka fundamentālās atšķirības starp internetu/IRL ir:
- IRL uzbraucējs ir konkrēts cilvēks, abet uzbrauciens internetā var izklausīties (ne obligāti, ne vienmēr, bet var) kā "visa pasaule tā domā" un "visa pasaule to redz"
- cilvēki internetā, ļoti iespējams, ir nežēlīgāki nekā IRL, precīzāk, tie, kas nav akurāt sociopāti un pretekļi, internetā pateiks to, ko IRL noklusēs.

That said, drīzāk piekrītu tam, ka tehnoloģiju šajā situācijā vainot nav optimāli - tas ir tāpat kā slepkavam, kas kādu nošāvis ar bīsi, atņemt bīsi un iedot vietā lopu kaujamo tuteni.
[User Picture Icon]
From:[info]rasbainieks
Date: August 8th, 2013 - 07:17 pm
(Permanent Link)
protams, anonimitāte internetā ļauj vairāk vaļas nežēlībai, taču es sliecos domāt, ja cilvēks nevis izdzēšas no askefema, bet izdzēšas no dzīves, tad irlā pastāv tas pats bullijings. ar to vainošanu jau vispār ir tā, kā puce raksta zemāk, taču mani izbrīna, ka "jūs neiejūtīgās kuces" fronte nekādu vainu nepiedēvē bullijiem.
[User Picture Icon]
From:[info]honeybee
Date: August 8th, 2013 - 07:44 pm
(Permanent Link)
Nu kā ta var būt vainīgi mazie mīļie lielbritānijas pusaudzīši, to visu tas sātana portāls, ka es jums saku :)

(Man šķiet, ka kaut kā tā jau arī ir, t.i., nevienam negribas krāmēties ar reālo bulliju dzenāšanu rokā, tiesāšanu un sodīšanu, tur vispār ķēpa baisākā. Bet "ļauno internetu" vainot ir vieglāk un portālu aizklapēt ir vienkāršāk nekā visu pusaudžu audzināšanas sistēmu pārskatīt.)
From:[info]dzeina
Date: August 8th, 2013 - 09:03 pm
(Permanent Link)
+ daudz
bet nu cilvēks ir tā iekārtots, ka vainos pilnīgi visu, ne jau pašu, sevi, vismīļāko :)
[User Picture Icon]
From:[info]mazeltov
Date: August 9th, 2013 - 12:00 am
(Permanent Link)
Dooh, nu nav jau tā, ka vaino TIKAI portālu (vismaz ne es), bet ARĪ portālam vajadzētu uzņemties atbildību un censties tehniski nodrošināt to, ka vietne tiek atblusota no rupjībām. Vai tā ir vainošana? Manuprāt, tā ir vēlme sagaidīt no portāla to, lai tas iespringst, lai, iespējams, novērstu nākamo pašnāvību.
[User Picture Icon]
From:[info]rasbainieks
Date: August 9th, 2013 - 10:24 am
(Permanent Link)
kā redzi, ir cilvēki, kuri vaino internetu, nevis bērnus, kuri citus bērnus noved līdz pašnāvībai.
sanāk, ka mūsu vienīgā uzskatu atšķirība ir par to, vai portāls nodrošina pietiekami daudz iespēju kontrolēt komunikāciju. manuprāt jā, tavuprāt nē. interesanti, ka tepat zemāk 2g vienā brīdī velk uz to, ka kontroli jāpalielina, bet nākamajā apraksta šādas palielinātas kontroles nākotnes vīziju, kura laikam pat viņu neiepriecina.
[User Picture Icon]
From:[info]mazeltov
Date: August 9th, 2013 - 10:27 am
(Permanent Link)
Tieši tā (par to, par ko ir uzskatu atšķirība).
[User Picture Icon]
From:[info]rasbainieks
Date: August 9th, 2013 - 11:20 am
(Permanent Link)
kādus vēl mērus portālam būtu jāievieš?
[User Picture Icon]
From:[info]puce
Date: August 9th, 2013 - 11:32 am
(Permanent Link)
Pirms reģistrācijas portālā jāuzrāda izziņa no psihologa, ka nav agresīvs. Ūpaši virtuālajā vidē.
[User Picture Icon]
From:[info]rasbainieks
Date: August 9th, 2013 - 11:35 am
(Permanent Link)
vai ne :)
šodien tēma turpinās pie crescendo, tikko uzdevu to pašu jautājumu
[User Picture Icon]
From:[info]mazeltov
Date: August 9th, 2013 - 04:32 pm
(Permanent Link)
Automātiska sistēma, kas reģistrē rupjības uzdotajos jautājumos, kas vēl nav padarīti par redzamiem un to izdzēšana?
Automātiskas ziņas izsūtīšana lietotājiem par administratīvo atbildību pēc tam, kad sistēma detektē, ka konkrētais lietotājs portālā uzdod jautājumus, kurās ir rupjības?

Enīvei, paši portāla īpašnieki paši presē saka, ka iesprings gan šajā gadījumā, lai publiskotu pazemotāju vārdus, gan uz to, lai izvairītos no šādiem gadījumiem turpmāk. Man liekas, ka 3 līķi ir labs iemesls, lai iespringtu.

Būtu kruti, protams, ja apsaukātājus varētu sodīt - varbūt citi pēc tam vairāk raustītos.
[User Picture Icon]
From:[info]rasbainieks
Date: August 9th, 2013 - 04:41 pm
(Permanent Link)
ja rupjības vien varētu novest līdz pašnāvībai... kā arī atsauca atmiņā zvaigznīšu sistēmu vienā no lv portāliem, kas skaisti aizzvaigznēja, piemēram, vārdu "skapis". un tu vēl gribētu ziņu par administratīvo atbildību lietotājiem, kuri jautājumā iekļāvuši vārdu "skapis" :)

starp citu, par šādu datu apstrādi ļ. labi skaidro crescendo: http://klab.lv/users/crescendo/364281.html
[User Picture Icon]
From:[info]mazeltov
Date: August 9th, 2013 - 04:40 pm
(Permanent Link)
Bloķēt adreses, no kurām tiek rakstītas rupjības.
[User Picture Icon]
From:[info]rasbainieks
Date: August 9th, 2013 - 04:42 pm
(Permanent Link)
kāds te vispār sakars ar rupjībām?
[User Picture Icon]
From:[info]mazeltov
Date: August 9th, 2013 - 04:56 pm
(Permanent Link)
Ok, pietiek. Tev taisnība, tu uzvarēji.
[User Picture Icon]
From:[info]rasbainieks
Date: August 9th, 2013 - 05:00 pm
(Permanent Link)
pag, tu nopietni uzskati, ka līdz pašnāvībai noved rupjības?
[User Picture Icon]
From:[info]mazeltov
Date: August 9th, 2013 - 05:01 pm
(Permanent Link)
Kamõn, nu ko tu tagad centies no manis izspiest? To, ka nē, neuzskatu, ka tas ir vienīgais, ka ir pasākumu, notikumu, apstākļu ķēde, utt, utt, utt, bet es vienkārši atbildēju uz jautājumu, ko vēl tieši portāla īpašnieki varētu darīt?
[User Picture Icon]
From:[info]rasbainieks
Date: August 9th, 2013 - 05:11 pm
(Permanent Link)
tu vienkārši rupjību apkarošanu tik ļoti izvirzīji kā galveno, ka tas lika pārsteigumā atkārt žokli.
es domāju, ka šobrīd (tb situācijā, kad ir jau notikusi pašnāvība) portālam būtu aktīvi jāsadarbojas bulliju atrašanā. citiem par brīdinājumu - nemaz tik anonīms tu neesi, ja sataisīsi sūdus, tevi atradīs. ir ārkārtīgi maza iespēja, ka teenage bullies ir mācējuši slēpt pēdas.
[User Picture Icon]
From:[info]mazeltov
Date: August 9th, 2013 - 05:14 pm
(Permanent Link)
Jā, tas ir tā kā pats par sevi saprotams, tāpēc to nepieminēju?!
[User Picture Icon]
From:[info]rasbainieks
Date: August 9th, 2013 - 05:43 pm
(Permanent Link)
zinkā, šajā(s) diskusijā(s) tik maz vērības tiek tam, ka tie ir konkrēti bērni, kas citu bērnu ir noveduši līdz kliņķim, ka es tomēr to pieminēju.
rupjību filtrs manuprāt būtu (maigi izsakoties) mazefektīvs. nemaz nerunājot par to, ka arī maziespējams (skat. pie crescendo).
From:[info]divi_g
Date: August 8th, 2013 - 01:13 pm
(Permanent Link)
Man domāt, ka problēmas sakne varētu būt ask.fm kūtrumā nodarboties ar trollēšanas ierobežošanu.
[User Picture Icon]
From:[info]milda
Date: August 8th, 2013 - 01:17 pm
(Permanent Link)
lūk jā. es ar domāju, ka tas ir pamatā.
[User Picture Icon]
From:[info]rasbainieks
Date: August 8th, 2013 - 01:43 pm
(Permanent Link)
jautājums drīzāk, cik tālu ierobežošanai vajadzētu iet. domā, ka nepietiek ar to, kas viņiem jau ir? skat. augstāk.
[User Picture Icon]
From:[info]mazeltov
Date: August 8th, 2013 - 02:37 pm
(Permanent Link)
Teorētiski ir, bet praktiski viņi tomēr netiek ar to galā.
[User Picture Icon]
From:[info]misame
Date: August 8th, 2013 - 11:24 pm
(Permanent Link)
Bet, to ieviešot, portāls šādā konceptā vairs vispār nespēj pastāvēt. Manas pārdomas:
- tā ir iespēja publicēt savu "jautājumu/atbilžu" kladi un atbildes saņemt no saviem pazīstamajiem vienaudžiem, bet anonīmi, tas ir, auditorija ir nedaudz lielāka par klasi, bet mazāka par visu pasauli, vārdu sakot, priekš tīņa "visi, ko es pazīstu",
- zinot, ka visus komentārus rūpīgi pārlasa portāla moderatori, tīņos modīsies Čegevaras gars un viņi nepacietīs šādu vispārēju kontroli,
- trollējums/komentārs var lasītājam no malas būt pilnībā nepamanāms, jo ietver atsauci uz kaut ko, kas bijis ārpus šī portāla, bet posta autoram nepatīkams, piemēram, "aha, būs tāpat kā toreiz Siguldas pasākumā pirtī"; abet tajā pasākumā varbūt kāds apdzērās/vēma/tika piekauts;
- trollējums/komentārs jebkurā gadījumā tiek uzrakstīts, tātad posta autors to jau saņem un izlasa un tad kāds to izdzēš (nu, kāda starpība, vai tagad tās meitenes profilā joprojām ir aicinājums iedzert balinātāju vai nav);
- "report a problem" poga, kas cer uz pašu lietotāju iesaisti, nestrādā; kurš cits tīnis uzdrošināsies iestāties pret sava bariņa "krutajiem"?

Pamatā viņi ask.fm dara to pašu, ko IRLā dara šeitvai šeit
From:[info]divi_g
Date: August 8th, 2013 - 11:42 pm
(Permanent Link)
Nu, tad tam portālam varbūt nevajag pastāvēt?
[User Picture Icon]
From:[info]misame
Date: August 8th, 2013 - 11:47 pm
(Permanent Link)
Nu, meitēniem uz ielas arī kaities nevajag, bet ielas tomēr vēl pastāv!
From:[info]divi_g
Date: August 8th, 2013 - 11:50 pm
(Permanent Link)
Jā, taču cilvēku, kuri to uzskata par normālu parādību, skaits samazinās, cerams.
From:[info]dzeina
Date: August 8th, 2013 - 08:58 pm
(Permanent Link)
par šo domāju ilgi un dikti.
Situācija sucks, protams.
Taču man nav saprotams, kāpēc tagad viss tiek novelts uz vidi. Ir jāsaprot, ka ir web 0.3, ka nekas vairs nav tā, kā bijis agrāk, un mēs dzīvojam ne tikai realitātē, bet arī virtualitātē.
Protams, skolu programmas ir nepilnīgas, taču nupat jau nepieciešamība pēc internetmācības sāk kļūt brēcoša. Internetmācības tādā ziņā, ka stāstīt par to, kā (iz)dzīvot internetos. OK, man, vecai web sēnei, tas šķiet jokaini, taču redzot/ dzirdot, kā tas ietekmē sīkos, sāk kļūt baisi.


Tiem, kuri kliegs, ka bērnus jāaudzina ne tikai skolai, bet arī vecākiem - apsitieties ap koku trīsreiz, un saprotiet, ka arī vecāki var nebūt izauguši līdz tam, kas te realitātē/ virtualitātē notiek.
[User Picture Icon]
From:[info]puce
Date: August 8th, 2013 - 09:12 pm
(Permanent Link)
Imho, vecāku līdzatbildība vairāk attiecas uz pašvērtības celšanu kā šitādu, mazāk uz konkrētu reakciju uz konkrētām lietām vai uzbraucieniem. Var jau būt, ka tagad būtu neiejūtīgi vecākiem prasīt, kādas bija viņu attiecības ar meiteni, kad viņi viņai bija pēdējo reizi pajautājuši, kā viņa jūtas, ko domā un kas viņai bija svarīgi. Bet tomēr - tas varētu būt bijis izšķiroši svarīgi, lai bērns tomēr neizlemtu izstāties no dzīves.
Vai tagad (domāju - virtualitātes laikmetā) pusaudžu pašnāvības tiešām ir statistiski vairāk vai tikai lielāks troksnis ap tā nekā pirms gadiem 20 / 40? Varbūt jūs tur studijās varat šo izpētīt?
From:[info]dzeina
Date: August 8th, 2013 - 09:17 pm
(Permanent Link)
meh, mēs jau neesam sociologi. Bet brīvā brīdī es varētu akadēmiskajās krātuvēs šo to pameklēt;
+ vēl jāatceras viena lieta - šodien par katru pašnāvību tu uzzini, jo ir pieslēgušies mediji, kas paņem un visu uzpūš pārākajā pakāpē. Pirms padsmit gadiem gan sīkie, gan lielie suicidojās uz vella paraušanu, taču statistika nebija oficiāli pieejama.
[User Picture Icon]
From:[info]puce
Date: August 8th, 2013 - 09:23 pm
(Permanent Link)
Nu es tā kā par to pašu - ka patiesībā pašnāvības ir mazāk vai tikpat, bet mediju rezonanse tās padara par publisku cirku vai teātra izrādi.
[User Picture Icon]
From:[info]crescendo
Date: August 9th, 2013 - 10:24 am
(Permanent Link)
Tikai lielāks troksnis.

Statistiski vismaz LV ar katru gadu pusaudžu pašnāvību tieši otrādi, ir mazāk. (un tāpat, vai atceries kādu gadu lasījis kaut 10 rakstus par pusaudžu pašnāvībām Latvijā? Kaut piecus?)
From:[info]divi_g
Date: August 8th, 2013 - 11:49 pm
(Permanent Link)
Neliela vispārēja piezīme: web3.0, web3.0, taču man ir bik bail, ka, pateicoties visādiem idiotiem-troļļiem, web4.0 vai web5.0 būs tāds, kur Tu nevarēsi ij ne bitu iepīkstēt, neapliecinot savu identitāti, neierakstot 3x vārdu un personas kodu, un nepiekrītot 10 dažādiem lietošanas noteikumiem krietna žurnāla biezumā, jo tur, kur nav savstarpējas cieņas, tās vietā ātri nāk runga - līdz šim vēsturē visas vides, kuras tiek izmantotas ļaunprātīgi, ir tikušas pakļautas formālai kontrolei.
From:[info]dzeina
Date: August 9th, 2013 - 12:40 pm
(Permanent Link)
Godīgi? Es tikai priecāšos, kad anonimitāte internetos būs izskausta līdz minimumam.
From:[info]divi_g
Date: August 9th, 2013 - 12:46 pm
(Permanent Link)
Totālais caurspīdīgums ir opcija, protams, taču palikt pavisam bez iespējas kaut ko pateikt, neuzrādot vārdu un uzvārdu - nē, man tas neliktos forši.