Petrovichs ([info]petrovichs) rakstīja,
@ 2013-09-01 19:50:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
Kretīni visapkārt
Kājāmgājēji ir kretīni, autovadītāji ir kretīni, arī velosipēdisti ir kretīni.
Bet ja velosipēdisti grib piedalīties satiksmē un braukt pa koplietošanas ceļiem, tiem vajadzētu OCTA iegādāties un atstarojošu vesti valkāt. Principā, šādiem transporta līdzekļiem būtu nepieciešami arī obligāti valsts reģistrācijas numuri. Tās nu būtu likumdošanas izmaiņas, kas būtu nepieciešamas.
Ja braukā tikai pa pagalmiem, dzīvojamām zonām un veloceliņiem, tad OCTA un veste varētu nebūt obligāta.
Ķiveres - tās lai iet pēc pašu velosipēdistu ieskatiem, mani tas nekrata, ja kāds savu stulbo pauri sadauza.


(Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]sirdna
2013-09-01 20:07 (saite)
Kāds jūs pūcīgs šovakar. Šitādā garā mēs līdz geju, baznīcas un zemāko rasu lamāšanai nonāksim apmēram trešdien ap pusdienas laiku.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]petrovichs
2013-09-01 20:36 (saite)
Ech... Ir sakrājies. Izlauzās.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]dooora
2013-09-01 20:11 (saite)
tev vaidzētu pamperi galvā uzvilkt, lohatrōn

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]petrovichs
2013-09-01 20:29 (saite)
Arī no lisapēdistiem esi, ja? ;-)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]dooora
2013-09-01 20:51 (saite)
nu, primār jau no tiem cilākiem ;)
drusk iet a kājām, bet ar liso ar mizoj viscaur gad. un a mašiņ patīk braukt. daudz jau nav - tik kād pārdesnt tūkseš i nobraukt. man, redz, nav to tiesīb, šie sak. viņ, tāpatām kā tu, ačgārņ domā, ka es pa to koplietošans ceļ brāuc a komercijālu trans sporta līdzekli, kamēriņ es uzstāja, ka nē, es nēbrāuc vis – es savā nodabā ar sav bezzirg pajūg īstenō ānō cilāktiesīb deklarācijā nostiprinātās tiesības uz pārvietošanos. aj, apnik man a šiem kašķēties, moš paņems viendien tās viņ tiesībs. nu vairāk a vellō, jā. kaut vai tāpēc, ka nekādas „jaunas” tiesības nepaģēr [tālabadiņ serds aptekās, kad līdzpilsonis šai virzienā citus musina un vēl draud ar 4-burtu konbinācijām], tik liek iesvilpt tādā dūdiņā reizēm un tad atņem naudu, kuras pēc krīzes un kroga tā jau nav īpaš daudz. bet es galīg ne pa šito vellō štell uz ačumirkli sacepos. man vienādiņ satracina līdzpilsoņu vēlme kaukād šitād hujņ regulēt ar to likkumdošan (un tiem sūdiem, sodiem un karceriem). ā, nu bet to jau es principā pieminēj - nu ko ta es te vēl vārās?
ā, es tik gribēj pateik, ka vispār jau man šķiet, ka tā velō ienākšana pilsētā ir norisinājusies nēēēticami veiksmīgi.
par lohatrōnu atvainojos un jaunajā redakcijā atsaucu. ar labvakar.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]petrovichs
2013-09-01 21:01 (saite)
Es neapstrīdu tiesības pārvietoties. Es tikai vēlos vairāk kārtības šajā procesā. Vnk mazāk visatļautības apziņas visiem satiksmes dalībniekiem.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]dooora
2013-09-01 21:15 (saite)
vo, par to, ka neapstrīdi, nekavējoties ieņemšu graķīti! kandžiņa, ņamm.
oj, aizdomājos te. par garu. pēdējie izlūkdienesta dati liecina, ka kārtības nav un nav skaidrs, vai būs.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]eermaniitis
2013-09-01 20:14 (saite)
nu - kad autovadītāji mašīnai tuvosies ar vesti un kāpjot ārā arī ar vesti būs, neiebilstu ;)

visā pārējā atbalstu ;)

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]eermaniitis
2013-09-01 20:17 (saite)
p.s. a starp citu par octu - ko noskrāpēja?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]petrovichs
2013-09-01 20:29 (saite)
Man reiz viens lisapēdists mašīnai sānus noskrāpēja un aizlaidās.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]ib
2013-09-01 20:56 (saite)
Patiesībā dīvaini - mašīnā jābūt siksnai, laivā jābūt vestei, bet velobraucēju izdzīvošana nevienu nekrata :)

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]petrovichs
2013-09-01 21:02 (saite)
Ja paskatāmies no bojā gājušo skaita, tad ar steigu ir jāaizliedz peldēties bez glābšanas vestēm. Katru gadu noslīkst vairāk, nekā iet bojā uz ceļiem.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]scope
2013-09-01 21:43 (saite)
Vesti vēl varbūt, bet ar ķiveri gan ir strīdīgi, par to pat vairāki pētījumi bijuši. Piemēram, ķivere maldīgi vairo pašpārliecinātību, jo tiek pieņemts, ka tā vienmēr pasargās, kas nav tiesa. Tāpat, škiet, kādā no velo zemēm tika veikti mērījumi un tika atklāts, ka autovadītāji velosipēdistu, kurš ir "sportiskā ekipējumā" apbrauc ar mazāku intervālu nekā ikdienas braucēju bez ķiveres utt., tas laikam zemapziņā kaut kā ieslēdzas.
Domāju, ka jāmācās no izteiktām velo valstīm, nevajag izgudrot savu divriteni ar OCTA, ķiverēm, drošības spilveniem, utt. :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]petrovichs
2013-09-01 21:48 (saite)
Par ķiveru apšaubāmo (vai vismaz strīdīgo) labumu arī esmu lasījis, tāpēc uz šo punktu kategoriski nepastāvu. Varbūt tikai bērniem līdz ciktur gadu vecumam?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]scope
2013-09-01 21:53 (saite)
Bērniem jā, tas šķiet jau tagad ir obligāti.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]zvirbuleens
2013-09-01 21:30 (saite)
Tu vēl vēl vajadzēs tehnisko apskati :)
Es kā velosipēdists principā varētu pat piekrist par OCTA, kaut gan summa būtu simboliska (jo zaudējumi jau kopumā ir nelieli), tikai liekas birokrātiskās izmaksas. Un arī par vesti diennakts tumšajā laikā. Kaut gan pēdējais ir strīdīgi, ja ir normālas gaismas, kas diennakts tumšajā laikā jau tagad, šķiet, ir obligātas.

(Atbildēt uz šo)


[info]scope
2013-09-01 21:36 (saite)
Ko tad šie nodarīja?

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]petrovichs
2013-09-01 21:41 (saite)
Viņi ievieš papildus haosu satiksmē. Kad paši grib, tad iztēlojas sevi par gājējiem, gan grib, tad atkal braucēji. Noteikumus nezin vai arī brutāli ignorē.
Man šķiet, ka velosipēdistu skaits ir pieaudzis pārāk strauji un CP vienkārši nav vēl izdomājuši, kā šajā jomā ieviest drusku vairāk kārtības.
Tāpat es brīnos, kāpēc reizēm lisapēdisti spītīgi brauc pa ielu, kaut arī turpat blakus iet velosipēdistu celiņš vai tukša ietve. Kāpēc tā?
Par krustojumu šķērsošanu pat nepieminu, tas visbiežākais grēks.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]scope
2013-09-01 21:53 (saite)
Starp citu, pie mums īstu veloceliņu nav nemaz tik daudz, jo ar zīmēm nr. 415-417 apzīmētie ir jādala ar gājējiem un tie nav strikti jāizmanto (tāds ir tikai ar zīmi 413 apzīmētais), tāpat uz īstā veloceliņa gājēji drīkst atrasties un to spītīgi dara, piemēram, uz Juglas veloceliņa kaut blakus ir ietve.
Pa ietvi nebrauc, jo nobrauktuves, diemžēl, ne visur ir pielāgotas ērtai nobraukšanai vai segums ir atbaidošs, piemēram, skatīt Dienvidu tilta amerikāņu kalniņus.
Drīzāk jāsāk ar esošo noteikumu izpildes kontroli (atstarotāji un gaismas diennakts tumšajā laikā vai velo tehn. stāvoklis kā tāds; vad. apliecība, ja brauc pa ielu), nevajag izdomāt jaunas prasības, kuras tāpat neviens nekontrolēs.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]mmd
2013-09-01 21:57 (saite)
Uzskatu, ka man kā velopisēdistam ir tādas pat tiesības (pienākumi un atbildība arīdzan) kā braucot ar auto. Bez grēka (no satiksmes noteikumu ievērošanas viedokļa) neesmu ne pie auto, ne velo stūres, no ideotiem, kas brauc virsū, jāuzmanās gan vienā, gan otrā gadījumā, pārsvarā pārvietojos pa ielu - ārāk un mazāka varbūtība uzbraukt gājējiem (īpaši ar auto).
Ja kāds nokaitina - uzbļauju, lai sāpīte nepaliek iekšā un svētdienas vakaros nelaužas uz āru. Miers.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]snark
2013-09-02 08:49 (saite)
Es atkal katru velosipēdistu, kas brauc pa ietvi, uztveru kā potenciāli slepkavīgu un tai pat laikā gļēvu agresoru.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]petrovichs
2013-09-02 09:15 (saite)
Cienīgi un lēnīgi braucošs hipsteris bez austiņām man nešķiet bīstams ;-)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]lavendera
2013-09-02 16:15 (saite)
aha, es braucu pa ielu tur, kur nav iespējas normāli nobraukt-uzbraukt uz tās ietves.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?