oblica - ? [entries|archive|friends|userinfo]
oblica

[ userinfo | sc userinfo ]
[ archive | journal archive ]

? [9. Dec 2011|10:39]
Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
Es zinu, ka Jūs (katrs) esat diezgan gudri.
Nejauši uzdūros komentiem, kur viens apgalvo, ka Bībele ir avots, pie kam nopietns, a otrs to pirmo tā kā nosauc par muļķi.
Vai tiešām arī es esmu muļķe? Man arī šķiet, ka Bībele ir nopietns avots. Savā glupumā pat esmu pētījusi visādas Bībelē atrodamās tiesību normas un tā...
Tad ir, vai tomēr nav?
Linkir doma

Comments:
[User Picture]
From:[info]str
Date:9. Decembris 2011 - 10:43
(Link)
avots kam?
[User Picture]
From:[info]oblica
Date:9. Decembris 2011 - 10:46
(Link)
nu, morāles normu, vēstures, tiesību...
[User Picture]
From:[info]le_minga
Date:9. Decembris 2011 - 10:49
(Link)
skaidrs, ka avots
[User Picture]
From:[info]str
Date:9. Decembris 2011 - 10:51
(Link)
drīzāk- pirmais publicētais
[User Picture]
From:[info]indulgence
Date:9. Decembris 2011 - 10:48
(Link)
Protams, ka avots.
[User Picture]
From:[info]vilibaldis
Date:9. Decembris 2011 - 10:52
(Link)
pieņemu, ka varētu būt problēmnianses tulkojumā. un vēl jau paliek jautājums - kompetents attiecībā par ko?
[User Picture]
From:[info]oblica
Date:9. Decembris 2011 - 10:56
(Link)
nu, protams, ka viss tur tiek skatīts caur reliģijas prizmu.
[User Picture]
From:[info]vilibaldis
Date:9. Decembris 2011 - 11:00
(Link)
man pat šķiet, ka caur vienas tautas skata prizmu, bet droši vien ka kā kultūrvēsturisku avotu būtu jāuztver.
[User Picture]
From:[info]toadbeauty
Date:9. Decembris 2011 - 11:02
(Link)
Nus...
Pirmkāt, tad jālasa oriģinālvalodā.
Otrkārt, tas ir nelielas pasaules daļas avots. Turklāt, ne mūsu daļas. Par mūsu vēsturi tur nekā nav.
[User Picture]
From:[info]vilibaldis
Date:9. Decembris 2011 - 11:04
(Link)
bet mēs no tā esam visu ko samācījušies :)
[User Picture]
From:[info]toadbeauty
Date:9. Decembris 2011 - 11:19
(Link)
Nu tas gan nenoliedzami.
[User Picture]
From:[info]indulgence
Date:9. Decembris 2011 - 11:38
(Link)
Tb ja avots neattiecas uz mūsu vēsturi, tad tas nav vēstures avots? ;))
[User Picture]
From:[info]mufs
Date:9. Decembris 2011 - 11:10
(Link)
vienmēr būs kāds,kas teiks,ka Bībele ir priekš muļķiem, un kāds,kas tur redzēs vērtīgas atziņas.
viss taču ir subjektīvs.
man ir vieglāk lasīt Bībeli nekā izvilkt morāles un tiesību normas no latviešu tautasdziesmām.
[User Picture]
From:[info]oblica
Date:9. Decembris 2011 - 11:37
(Link)
:) Jo nevar saprast, kas tie par brālīšiem un māsiņām vislaiku.
[User Picture]
From:[info]viux
Date:9. Decembris 2011 - 11:23
(Link)
Bībele kā vēstures, tiesību normu, kultūras, paražu avots - viennozīmīgi nopietns avots.
[User Picture]
From:[info]oblica
Date:9. Decembris 2011 - 11:37
(Link)
vot, es arī tā domāju.
From:[info]lapsa
Date:9. Decembris 2011 - 11:28
(Link)
nava vis, imho
From:[info]unpy
Date:9. Decembris 2011 - 11:39
(Link)
Kā gan, interesanti, Bībele lai nav nopietns avots, ja uz šo, principā, balstās visa Rietumu kristīgā civilizācija visā savā krāšņumā?
[User Picture]
From:[info]mufs
Date:9. Decembris 2011 - 11:42
(Link)
nuu, itkā vēsture nerunātu par daudzām un dažādām muļķībām, uz kurām cilvēki ir balstījušies gadsimtiem ilgi :D tas,ka uz kautko balstās, vēl nenozīmē,ka tas ir kas nopietns.
From:[info]unpy
Date:9. Decembris 2011 - 11:50
(Link)
Nu, tad jau vispār nekā nopitna nav:))
[User Picture]
From:[info]paliec
Date:9. Decembris 2011 - 16:42
(Link)
vienīgais nopietnais ir Nāve. viss pārējais - atkarībā no katra paša samaitātības pakāpes.
[User Picture]
From:[info]oblica
Date:9. Decembris 2011 - 11:43
(Link)
Dažreiz ir kaut kas, ko iuztver kā pašsaprotamu - tb, visiem skaidrs, ka Bībele ir avots. Un tad Tu pēkšņi sastopies ar pilnīgi pretēju pārliecību un drausmīgi apmulsti. Tā vot man gadījās.
[User Picture]
From:[info]indulgence
Date:9. Decembris 2011 - 11:59
(Link)
Tas nav kritērijs, ka balstās. :) Bet Bībele ir avots, kas liecina par uzskatiem, ticējumiem, izmaiņām tajos u.tml., tās tapšanas laikā. Tb jebkurš rakstu piemineklis ir avots, pat ja tā ir tīra fantāzija, jo no tā ko varam uzzināt - kaut par tā radītājiem un viņu pasaules skatījumu. Šķiet, augšminētajā diskusijā gluži vienkārši nebija vienojušies, kas uzskatāms par avotu (tb viena disputanta skatījums visai šaurs).
From:[info]unpy
Date:9. Decembris 2011 - 12:04
(Link)
Nu, jā, vispirms, droši vien, vajadzēja vienoties par terminu "avots":))

Manā izpratnē jau jebkurš rakstudarbs ir avots:))
[User Picture]
From:[info]nova
Date:9. Decembris 2011 - 11:51
(Link)
avots kā tāds, pats par sevi, jā. tik tie traktējumi tādi, aiz ausīm pievilkti.
[User Picture]
From:[info]puce
Date:9. Decembris 2011 - 11:52
(Link)
Bībele, protams, ir AVOTS.

Kas ir apšaubāms - tās tulkojums un interpretācijas.
[User Picture]
From:[info]alefs
Date:9. Decembris 2011 - 13:10
(Link)
Pieļauju, ka katrs no apgalvotājiem ar "avotu" ir domājis ko citu. Bībele ir avots tādā ziņā, ka tā ir bijusi un ir svarīga ievērojamas pasaules daļas kultūrā. Un kā tāda Bībele daudz ko var pastāstīt par Rietumu kultūru.

Savukārt, ja ar avotu saprot kaut ko, uz ko atsaukties, lai pateiktu, "kā ir" vai "kā jābūt", tad tas var būt problemātiski. Piemēram, risinot mūsdienu ētiskās dilemmas, Bībele var nebūt arguments, jo tās mācību par saistošu var neuzskatīt visi diskusijas dalībnieki.
[User Picture]
From:[info]oblica
Date:9. Decembris 2011 - 13:20
(Link)
Nu, jā - laikam bija jāprecizē "avots".
[User Picture]
From:[info]krii
Date:9. Decembris 2011 - 13:33
(Link)
Tieši tā! Odiseja varbūt ir nopietni vērā ņemams avots attiecībā uz dažām attiecīgā laikmeta reālijām, bet diez vai varēs kalpot par avotu bioloģijā ar saviem kiklopu aprakstiem.
Kaut kādas informācijas avots ir vispār jebkurš teksts, tramvaja biļeti ieskaitot.
[User Picture]
From:[info]black_data
Date:9. Decembris 2011 - 18:43
(Link)
O! Redz kā!

Bet man prieks, ka tomēr neesmu muļķis. :)
[User Picture]
From:[info]oblica
Date:9. Decembris 2011 - 19:35
(Link)
Nu, muļķis Tu neesi. Tu esi stipri gudrāks, nekā izskaties. :D (tas gan nenozīmē, ka izskaties dumš, izskaties gana gudrs, bet patiesībā man ir aizdoma, ka esi vēl gudrāks).
[User Picture]
From:[info]komentators
Date:9. Decembris 2011 - 18:50
(Link)
....
lol, parādi kur es viņu "tā kā nosaucu par muļķi" :)

obviously Bībele ir avots, tikai no konteksta bija acīmredzams, ka tas tiek salīdzināts ar mūsdienu avotiem, kas ne tuvu nav līdzvērtīgi. Alefs +- visu jau uzrakstīja.
[User Picture]
From:[info]oblica
Date:9. Decembris 2011 - 19:12
(Link)
1) es nevienu vārdā (nikā) nesaucu;
2) man piemīt spēja izraut no konteksta un apžļembāt pa savam dajebko. :)) (jā, jā - vari ierakstīt, ka esmu duma un tā :))
[User Picture]
From:[info]komentators
Date:9. Decembris 2011 - 23:03
(Link)
labi, es pieņemšu, ka tas iekavās bija joks un tu patiesi nedomā, ka es cilvēkus vienkārši tāpat apsaukāju.

lai gan mana iepriekšējā posta tonis bija tāds... kāds nu viņš bija, man nav nekādu pretenziju pret tevi. Es tajā visā sarunā aizmirsu tev atbildēt "jā, protams, ka bībele ir avots, tikai ne par to ir runa".
[User Picture]
From:[info]oblica
Date:9. Decembris 2011 - 19:31
(Link)
Bet vispār - interesanti baigās sanāca, paldies par iedvesmu! ;)
[User Picture]
From:[info]black_data
Date:9. Decembris 2011 - 19:43
(Link)
"No konteksta bija acīmredzams" ir tavs viedoklis. Mana doma bija, ka papīrs pacieš visu, tad nu piesaucu skaļu un, nu jau teikšu es, acīmredzamu piemēru. Es izvēlos neticēt visam, kas rakstīt "avotos", un arī "mūsdienu" man nav arguments.

Bottom line - mums kā minimums atšķiras viedokļi par konkrētā izteiciena kontekstu. Nu, un arī "parādi kur es kādu par muļķi nosaucu" arī ir tāds juristu gājiens. Neviens rakstveida pierādījumus ar tiešo citātu negrasās iesniegt.
[User Picture]
From:[info]komentators
Date:9. Decembris 2011 - 23:09
(Link)
Jā, tur arī mūsu diskusija beidzas - tu izvēlies ticēt vai neticēt lietām pēc nekonsekventiem personiskajiem spriedumiem, kas man nav pieņemami.