porcelāna lellīte [userpic]

28. Jūnijs 2022 (21:31)

izglābu svešam bērnam dzīvību. bijām visi ūdenī, sīkas katra pie savas rokas, ūdens +- līdz viņu nabiņām, pār plecu skatījos uz vecāko un ar vienu aci uz pilnīgi pliko divarpusgadīgo klimpiņu, kas pie paša krasta smēla ūdeni un lēja smiltīs. vaktēju ne tāpēc, ka esmu perversa, bet tādēļ, ka ja mēs kaut kur esam pilnā sastāvā, agrāk vai vēlāk visi nepieskatītie vai nogarlaikojušies bērni atmigrē pie mums un es beigās neapmaksāti pieskatu arī svešus bērnus, kas besī, ja ar tiem kopā nav atnākts. un tad viņa ne ta paklupa, ne ta kas, bet bija ar galvu zem ūdens un sastinga. saspiedu, palaidu vaļā sīku rokas un teicu lai stāv uz vietas un nekustas ne par soli, paliek turpat, solis ar vienu kāju, ietupos celī, stiepu rokas, cēlu aiz ribām, otru kāju liekot jau viņa bija virs ūdens. viņa vēl joprojām bija sastingusi, neelpoja, nedaudz - maigi, bet stingri saspiedu ar plaukstām krūšu kurvi, ausī teicu "elpo!" un atdevu tētim rokās.
bet tā sajūta, kad tev ir jāatlaiž savu bērnu rokas un viņi jāatstāj ūdenī aiz muguras un tu neredzi ko viņi dara, kad tavu acu priekšā slīkst bērns, ir reāli riebīga un nav izstāstāma lai arī tāda situācijā tas ir vienīgais ko tu vari darīt, ja esi vistuvāk. divi soļi. burtiski. tēvs sēdēja smiltīs malā, no bērna ne acu nenolaida, tikai bija par tālu. abi nepārprotami iedeguši, sīkaliņa ūdenī apdzīvojusies, apradusi un modrība bija iemigusi. nomierināja un pēc tam atkal abi bija ūdenī, tēvs divus soļus no uz dziļuma pusi. tieši šonedēļ nošārēju FB glābēja info, ka mazuļi sastingst un tur viss bija tā kā viņš teica. sekls un ūdens viņai nebija pāri galvai, apmēram līdz viduklim, varbūt drusku augstāk, bet viņa vienkārši stāvēja pieliekusies ar galvu zem ūdens. tobrīd biju mierīga un savākta, vēl ietusējām ūdenī, izkāpjot gan sajutu nereālu nogurumu. tagad vakariņas ēdot klabēja zobi un trīcēja rokas, arī šo grūti uzbakstīt. un tagad domāju moš lai nepaspēj PTSD, jābrauc rīt uzreiz atkal. man jau tā Daugavā bail peldēt, Gaujā nekad neesmu peldējusi un nepeldēšu. bet skaidrs arī, ka trīs bērni ir galīgi pāri manai komforta zonai un kkur var braukt ja ir vēl kāds pieaugušais, var aiziet pačurāt vai nopeldēt divus mazus aplīšus. cerams, ka kaimiņiene atkal kkad brauks

Comments

Posted by: usne ([info]usne)
Posted at: 28. Jūnijs 2022, 23:01

Skauju!

Posted by: f ([info]f)
Posted at: 28. Jūnijs 2022, 23:10
lil non smokers

jopt! iezīmējas, ka braucot ar bērniem atpūsties pie ūdens, ir jānoskaņojas tā, ka atpūsties brauc bērni, nevis "visi kopā", piem., un ja tāds razklads neder, tad nav ko tur darīt nevienam...

Posted by: porcelāna lellīte ([info]neraate)
Posted at: 28. Jūnijs 2022, 23:29

Jā. Tāpēc mēs vakar nekur nebijām, ka es biju pārgurusi, tur vajag acis pakausī un nedrīkst atslābt ne mirkli, arī ja ir sekla speciālā peldvieta ar bojām un glābējiem. Ja ir viens bērns vēl var visu laiku turēt pie rokas, bet arī kkad jau vajag noslaucīties pašam un pārģērbties un pačurāt un vienā mirklī tā uzmanība vienkārši atslābst. Tas reāli bija sekundes jautājums. Viens - viņa paiet zem ūdens, es saorganizējos, divi - solis un ceļu laukā. Zibenīgi. Bet paveicās, jo es biju burtiski blakus un skatījos tajā virzienā.
Man nebija laika un elpas saukt palīgā vai draudzeni vārdā, viņa arī bija turpat netālu un skatījās uz ūdeni. Tas patiesībā nošokēja mani visvairāk, es nevarēju pasaukt, tas viss notika ļoti klusi

Vispār kad ir bērni var saprast to, cik ļoti jāpiedomā un atpūta pie ūdens vispār specifiska lieta

Posted by: austra ([info]au)
Posted at: 28. Jūnijs 2022, 23:23

Malacis!
/es nekad nesaņemšos viena ar trim bērniem. tagad ar vīru peldam uz maiņām un vienīgais variants, ja viens pie rokas un divi max 2 soļu attālumā. Vai arī ja es stāvu dziļāk un ar skatu uz krastu - starp mani un krastu visi bērni. Šaurā peldvietā.

Posted by: porcelāna lellīte ([info]neraate)
Posted at: 28. Jūnijs 2022, 23:35

Manuprāt var, kad ir lielāki, ja ir sākuma iemaņas niršanā un elpas aizturēšanā zem ūdens (kad nav panika no slapjas sejas un kaut kāda pieredze vispār ķermeņa sajūtās ūdenī, virziens augšā-lejā), ja viņi labi pakļaujas norādījumiem uzreiz. Un drošā peldvietā, pirms tam pašai ar kājām izstaigāt pilnīgi visu laukumu, arī zālēs, bez straumes. Septiņi-pieci-pieci vēl par mazu manuprāt :D Lucavsalā. Nomaļā peldvietā ar dūņām kur princeses nebrien iekšā jo nosmērē moš arī varētu, ja pati būšu normāla, atpūtusies un adekvāta

Posted by: austra ([info]au)
Posted at: 29. Jūnijs 2022, 08:05

njā. vienīgais, ko es mazajiem “mācu” (bez basic peldiemaņām, kas pašas automātiski iesākumā apgūstas), ka būt zem ūdens ir nieks. Kad mazi klupa un krita, neskrēju raut ārā, gaidīju, kad paši izķepurosies, tagad redzu augļus pat trīsgadniekā, kad nonākt zrm ūdens neizsauc pat mazāko satraukumu. Tas ir jesssss!

Posted by: smille ([info]smille)
Posted at: 29. Jūnijs 2022, 08:12

Zini, kad ir tās iemaņas niršanā un elpas aizturēšanā, tad nesanāk atslābt, jo ik pa brīdim kāds bērns ir zem ūdens nezināmu brīdi un tu mini, vai viņš nirst, vai grimst vai floato.
Pērn es gan braucu viena ar trim (9-7-5) uz zināmu ezeru ar smilšainu grunti un mazu niedrēm ierobežotu pludmalīti un zināmu stāvumu (cik strauji paliek dziļš, nebija ilgi sekls, bet nav arī karjers, kur 2 soļi un 2 metri. Pati lielākoties tēloju boju, ar bērniem arī bija sarunāts, ka dziļāk par kaklu neiet un peld vienmēr virzienā uz krastu nevis dziļumā (t.i. ka ieiet līdz kaklam un tad peld ārā nevis otrā virzienā). Šito visu atkārtoju katru reizi kad aizbraucām. Un tāpat saprotu, ka, ja kkas notiktu vecākajam, tad to 5gadnieku atstāt vienu būtu draņķīgi. Pati izpeldēt dabūju mazu aplīti, kad visi skrēja uz krastu (tāpat stresaini) vai kad bijām abi ar vīru un tad arī vienmēr piesakoties - "Tev paliek visi, es izmetīšu apli" un tas aplis ir 1-2min.

Un ar visu šo, tās ezera braukšanas tomēr ir foršas un atmiņā paliek kā atpūta nevis stress.

Posted by: Birjuza ([info]ninona)
Posted at: 29. Jūnijs 2022, 08:23

Nez, es arī savas diezgan lielās vēroju, acis nenolaizdama. Es pat A paturu acīs, ja viņš izdomā mazu aplīti izpeldēt. Un meitenes māk peldēt, nirt un ienirušas vēl visādi rotēt (katra atšķirīgā līmenī gan).
Man gan ir paniskas attiecības ar ūdeni. Viena ar visiem saviem bērniem pie ūdens es NEKAD, un, kad esam tur visi kopā, abi ar A aktīvi vaktējam. Reālais attālums tikai atkarīgs situācijas uz vietas. Ja ūdens līdz nabai, tad meitenes var vērot pa krietnu gabalu. Ja vietējā karjerā, kur 5m no krasta jau pāri galvai, tad stāvam līdzi ūdenī.

Posted by: porcelāna lellīte ([info]neraate)
Posted at: 29. Jūnijs 2022, 08:49

Skaidrs jau,ka jāvēro, vienkārši es zinu, ka uz peldvietu Mēmelē es nākamajā vasarā varu iet arī viena ar trim, jo tur ir sekls un es pazīstot savas sīkas zinu, ka viņas dūņās neies un tur tusēs 15 cm dziļā ūdenī, ja vispār. Visdrīzāk metīs akmentiņus, garlaikosies un pētīs spāres
Uz Lucavsalas peldvietu viena ar trim laikam nekad, pārāk liels ņiguņegu

Posted by: smille ([info]smille)
Posted at: 29. Jūnijs 2022, 08:15

Būt bojai un pie tam šaurā peldvietā manuprāt arī ir labākais un drošākais variants. Protams, bērni ir dažāda izmēra un tad gan rodas diskusijas, kāpēc nevar tālāk utt, bet to jau ar laiku sarunā.

Posted by: jā un nē ([info]dzeltens)
Posted at: 28. Jūnijs 2022, 23:46

Ja mani kaut kas tajā Siguldas stāstā sanikno, tad tas, ka tai ģimenei bija līdzi tētis, bet visus 3 sīkos tāpat vaktēja un nenovaktēja mamma.

Posted by: porcelāna lellīte ([info]neraate)
Posted at: 29. Jūnijs 2022, 00:06

Jā un nē. Tur vispār nav ko dusmoties jo ar visdārgāko jau ir samaksāts. Nu jau vienalga muļķība, vieglprātība vai nejaušība. Jo es esmu pilnīgi pārliecināta, ka arī visrūpīgākajiem un apzinīgākajiem vecākiem var gadīties nejaušības vai nepadomāšanas vai pārgurums un ir kaut kāda objektīvi riskanta situācija un lielākoties taču paveicas. Tas nenozīmē, ka es atbalstu bezatbildību, bet esmu pārliecināta, ka katram vecākam ir bijusi vismaz viena reize potenciālam nelaimes gadījumam un katastrofai

Posted by: austra ([info]au)
Posted at: 29. Jūnijs 2022, 08:02

šis! jā! katru no mums kkad ir glābis veiksmes eņģelis.

Posted by: smille ([info]smille)
Posted at: 29. Jūnijs 2022, 08:03

Ai, tak ne jau tikai pie ūdens ir bīstami. Pilsētās ik solis neturoties pie rokas ir potenciāli letāls. Bet visi jau paļaujas, ka tā nenotiks (nu un dažreiz tas 5 gadnieks nav laižams uz ielas bez rokas un citi uz vecāku skatās kā uz kukū, jo viņu bērns mierīgi iet, kamēr cits šķiet katru reizi grib pārbaudīt savu veiksmi). Ūdens varbūt ir vilinošāks un vairāk ar atpūtu un laimi saistas, tāpēc tik ļoti satriec letāls iznākums.

Posted by: porcelāna lellīte ([info]neraate)
Posted at: 29. Jūnijs 2022, 09:07

Es zinu dvīņumammu, kas lietussarga ratus pārdeva, kad dvīnēm bija 5,5 gadi un līdz mašīnai veda ratos. Un bieži lika viņiem siksniņas, jo Rīgas centrs

Posted by: jā un nē ([info]dzeltens)
Posted at: 29. Jūnijs 2022, 08:45

Nu, teorētiski varēja būt visādi - tētim telefonsaruna, jāuzpīpē utml. Vai vecāki aizskatījās viens uz otru. Bet tas žurnālistu pasniegšanas veids, kur viss fokuss ir uz māti, kura saka “sūtīju vīru uz mājām skatīties, vai nav tur”, it kā vīrs būtu pusaudzis, kuru var kaut kur sūtīt. Man liktos tikai loģiski, ja mamma vāķī divgadnieku, tētis spēlē bumbu ar lielākajiem.
Bet nu laikam tāpēc man ir tikai 1 bērns, jo normālā 5 bērnu ģimenē droši vien tētis pelna naudu un bērnus vāķī tikai mamma, arī ja tēvs ir fiziski klāt.
Dusmoties, protams, nav par ko.

Posted by: porcelāna lellīte ([info]neraate)
Posted at: 29. Jūnijs 2022, 09:16

Žurnālisti jau tā vienmēr dara diemžēl. Kad kaut kas notiek ar bērnu, cik bieži sižetā paprasa tēta viedokli, viņa profesiju un vecumu? Lielajās traģēdijās tēvus piemin ja viņi skrien degošā ēkā izglābt bērnus un tas gandrīz arī viss. Par Ivana tēvu vispār ir kas dzirdēts? Kad pazuda tās mazās meitenes netālu no ceļa, tēvi vispār netika pieminēti, kamēr uz mammu ciešanām vēl i slavu i naudu taisīja. Tur tā latiņa ir ļoti zema, ja viņš nav kretīns, tad uzreiz ir dievs.

Posted by: vilibaldis ([info]vilibaldis)
Posted at: 29. Jūnijs 2022, 10:28
taisni kā es

Lūk! Nelaime ir viens mirklis un pilnīgi neparedzams. Un, diemžēl, labā ğimenē, kur visi viens uz otru var paļauties arī tā var ienākt. :(
Mazpieskatītie bērni pat vairāk uzmanās, jo iemācījušies, ka jāpaļaujas tikai uz sevi.

Posted by: Birjuza ([info]ninona)
Posted at: 29. Jūnijs 2022, 08:31

Mani sanikno tas, ka tas notika pāris dienas pēc tam, kad Cēsīs bija noslīcis pieaudzis vīrietis. Un tak par to ziņās bija, un man vismaz tas bija labs atgādinājums, ka ar Gauju ļoti, ļoti uzmanīgam jābūt - bērnus rokasstiepiena attālumā.

Posted by: jā un nē ([info]dzeltens)
Posted at: 29. Jūnijs 2022, 08:55

Mēs tieši šajās brīvdienās šķērsojām Gauju pie Jāņarāmja netālu no Cēsīm, kur noslīka tas vīrietis. Kā tik mežonīgā upē var izdomāt peldēties, nesaprotu. Pēc visiem tiem lietiem viņa izskatījās 2x platāka nekā parasti.
Tai Siguldas peldvietā mēs manuprāt kādreiz katru gadu peldējāmies pēc Labadabas. Normāli tur ir galīgi sekls, cik atceros. Droši vien ne tagad. Siguldā laikam bija kaut kāda vēl 1 neoficiālā peldvietā, kas katru gadu maina atrašanās vietu - lūk, tas ir scary.
Bet tādā Siguldā jau laikam īsti nekā cita nav, kur peldēties? Nu, atskaitot baseinu.


Posted by: porcelāna lellīte ([info]neraate)
Posted at: 29. Jūnijs 2022, 09:08

Baisi. Gauja ir kaprīza un neuzticama, es laikam nevarētu arī ja tā būtu vienīgā opcija

Posted by: Birjuza ([info]ninona)
Posted at: 29. Jūnijs 2022, 09:38

Jā, pašā Siguldā citu opciju nav. 3-4 kilometrus ārpus pilsētas ir peldvieta uzpludinātā "ezerā", bet ar kājām uz turieni šādā laikā no-go - apkārt neviena koka, tikai lauksaimniecības zeme.

Posted by: Antuanete ([info]antuanete)
Posted at: 29. Jūnijs 2022, 10:10

Noslīkušais pie tam esot bijis vietējais, un vietējiem taču bija jāzina, ka ar Gauju nejoko, sevišķi pie šāda ūdens līmeņa :(

Posted by: Citronz ([info]citronz)
Posted at: 29. Jūnijs 2022, 13:13

Es tai vietā Cēsīs esmu vairākas reizes peldējusies, ne šogad gan. Tur tāds vizuāli aicinoši līcītis, smiltis, bet strauji dziļš uzreiz. Pati neesmu gājusi, bet brāļa dēls zemā līmenī esot kājām gājis pāri, varot pāriet. Tagad droši vien ne. Bet vispār man arī no Gaujas fobija tagad būs. Jau pirms tam ļoti piesardzīgi peldēju.

Posted by: Birjuza ([info]ninona)
Posted at: 29. Jūnijs 2022, 08:25

Tu esi malacis!
Man V ap pusotra gada vecumu 1x šitā ielikās ūdenī, biju 2 soļu attālumā, izcēlu un samīļoju.

25 Lasīt komentārus piebilst