porcelāna lellīte [userpic]

26. Augusts 2020 (10:22)

Šajā laikā, kad tūlītējs paldies skaitās nekas un labi darbi ir tikai tādi, kas redzami soc.tīklu ziņu lentā, ir ļoti viegli izlikties neredzam visus tos patiesībā daudzos cilvēkus, kas izkrituši cauri sietam un ir kaut kur dziļi apakšā vai tuvu tam. Tie, kuru mēneša budžets ir divciparu skaitlis, par kuriem pašvaldība, soc.dienests u.tml. ir aizmirsuši, nevar vai negrib palīdzēt, kurus piederīgie 'neatpazīst' lai valsts aprok Bolderājā, kuriem tiešām neviena nav. Ja tu neesi lielpilsētā vai galvas pilsētā, ir dažas, bet kaut kādas opcijas. Un arī cik no tām ir, ja ņemam tikai sekulārās?
Atļurbtuves taču vairs nav, tagad visi bomži brauc uz tomogrāfiju, ir dažas nakts patversmes, ir dažas zupas virtuves dažas reizes nedēļā. Ir viegli runāt par to, ko un ka vajadzētu darīt pie psihologa vai psihoterapeita, ziniet, tas nav tik viegli arī ja tu gribi un vari samaksāt. Tajā pat laikā tā pati kārtīgi noliktā baznīca arī apmāca i audžuģimenes un adoptētājus, i ik pa laikam kādam sagādā Minesotas programmu i divu gadu garumā apmāca (arī psiholoģijā) katru sestdienu brīvprātīgos, kas vēlāk iet un mazgā grīdas, traukus, drēbes, pabaro un to neuzskata par neko tādu, vienkārši savu pienākumu pret savu tuvāko.
Un kamēr mēs ar tiesām atkratāmies no sava tiešā pienākuma (viņš man neko, nafig man tagad viņam), pārcērtam toksiskas attiecības saknē, distancējamies (ne 2m), būs vajadzīgi arī (ārprāts!) kristieši. Jo nu, ja reiz katrs tā klusībā (tumsā un zem deķa) pavisam atklāti pret sevi - vai es tiešām daru visu, lai manam tuvākajam būtu labi? Ģimenē, tālākos rados, kaimiņos, draugiem. Jā, robeža starp palīdzību un līdzatkarību ir smalks. Cilvēcība ir zudusi, bet ja es pats sev pajautāju 'kad es pēdējo reizi biji cilvēcīgs'?
Un ne viss prasa naudu vai laiku, labs vārds, smaids vai saruna nemaksā gandrīz neko.

Comments

Posted by: silent wings ([info]sw)
Posted at: 26. Augusts 2020, 11:37
yard

Daudz kam piekrītu.
Plus, ja šis ieraksts kaut kādā mērā ir par TO gadījumu ar preses konferenci, tad cilvēki, dzirdot vārdu "bērni", droši vien automātiski iedomājas savus cilvēcīgos, jūtīgos un aprūpētos cālīšus no strukturētas vides, taču Tie bērni ir pavisam kaut kas cits, viņi darbojas pēc citiem noteikumiem, jo tikai ar tiem var aizklauvēties līdz tam konstruktīvā kripucītim, kas vēl viņos ir palicis. Protams, varētu arī ar aprūpi, mīlestību, psihologu un iekšējā bērna uzaudzināšanu drošā vidē līdz kaut kāda brieduma sasniegšanai, bet būsim reāli, kāds LV to dara? Kādu tas vispār p1š? Nu jā, ir tas pats Ģimenes šūpulis (kas gan nav nereliģiski), kas ar šādām metodēm strādā, taču viņu mērķauditorija ir jaunas meitenes ar bēbīšiem. Padsmitgadīgus, bravūrīgus un uz visu spļaujošus gaiļus drosmīgi uzņēmās šis cilvēks ar kara zonu pieredzi - jā, viņš ir, kāds ir, viņš sarunāja daudz lieka, tajā presenē baznīca viņu īstenībā pameta zem riteņiem, jo būtu labāk iedalījusi viņiem apmācītu preses pārstāvi, kādi viņiem noteikti ir, bet viņš vismaz dara.

Posted by: porcelāna lellīte ([info]neraate)
Posted at: 26. Augusts 2020, 12:06

Nea, es neskatījos, ātri pārbraucu ziņu virsrakstiem, man nervi par vāju, cenšos norobežoties.
Ģimenes šūpulis arī ir tikai pusgadu. Un ko tālāk. Un krīzes centri visi pārpildīti un tikai uz mēnesi.. un kāda tad ir tā nekristīgā palīdzība, ja pašvaldības dzīvojamo platību gaida garus gadus (kamēr kāds nomirs)

Posted by: silent wings ([info]sw)
Posted at: 26. Augusts 2020, 12:28
yard

Tieši tā, kā rakstīju komentārā lejāk, alternatīvu īsti nav. Alternatīva ir tā pati sistēma, cauri kuras acīm tie jaunieši jau ir izkrituši un tāpēc ir nonākuši Bruknā (lai nebūtu jākrīt vēl dziļāk).

Posted by: Hedera helix L. ([info]hedera)
Posted at: 26. Augusts 2020, 12:17

Ja par TO gadījumu, tad man, Mediņa citātus palasot, izskatās, ka, aiz kristīgās (pār)audzināšanas noslēpusies, tur bija pamanījusies uzplaukt viena cilvēka personīgo psiholoģisko problēmu sublimēšana, izspēlējot varas spēlītes no savām autoritātes pozīcijām. Disciplīna un radināšana pie darba, tas viss ir labi un derīgi, bet nesaprātīga pārstrādināšana, par sodiem piemērojot pamatvajadzību liegšanu (ūdens, sabalansēts uzturs, miegs), un, iespējams, fizisku vardarbību, man nešķiet nekas tāds, uz ko vajadzētu pievērt acis cēlu mēŗku vārdā. Papildus sarkanais karodziņš ir Mediņa neslēptais dziļais nicinājums pret saviem pāraudzināmajamiem - es neuzticētos, ka cilvēks ar tādu attieksmi spēs izveikt adekvātu audzināšanu. Arī tas, ka bijušie kopienas locekļi raustās publiski kritizēt, man šķiet brīdinoši.

Posted by: silent wings ([info]sw)
Posted at: 26. Augusts 2020, 12:24
yard

Iespējams, personīgi viņu nepazīstu. Lai izdarītu tik niansētus secinājumus un varētu kaut ko prātīgu atbildēt, man vajadzētu viņu detalizētāk papētīt. Palīdzošās un kaut kādu varu ietverošās profesijās (ņemam kaut vai tos pašus skolotājus par piemēru) cilvēki ar deformācijām ir bieži, jo algas dēļ tur neviens gadiem nesēž, sēž vai nu aiz pārliecības, vai tāpēc, ka var apmierināt kaut kādas savas vajadzības. Un guess, kurējo ir vairāk. Bet jāsaprot arī, ka darbā ar viņa mērķgrupām ir vajadzīgs rezultāts. Ja noliekam un aprokam viņu, vajag alternatīvu, taču ar līdzvērtīgi efektīvām alternatīvām te pašlaik ir ļoti švaki.

Posted by: Hedera helix L. ([info]hedera)
Posted at: 26. Augusts 2020, 12:45

Jā, es tev pa lielam te piekrītu. Arī par to, ka es, iespējams, šauju pār strīpu ar tādu attālināto diagnosticēšanu, kā manā iepriekšējā komentā. Mēģināju vārdos formulēt tās neomulīgās aizdomas, kas rodas, lasot viņa citātus un paskatoties preses konferences fragmentus, bet sanāca laikam baigi klīniski un aroganti.

Bet par tiem rezultātiem, šajā gadījumā gan nav tik viennozīmīgi. Ja pareizi saprotu, tad daļa no problēmas ir arī tā, ka nav jau tie vasaras darbi Bruknā kaut kāda reģistrēta programma, pār kuru tiek veikta kontrole un rezultātu izvērtēšana. Pagaidām nav arī dzirdēti personīgie stāsti no izbijušajiem Bruknas "audzēkņiem", ka, lūk, biju dumpīgs tīnis, nogājis no ceļa un pavisam nevaldāms, bet pateicoties vasarām Bruknā, tagad esmu vērtīgs sabiedrības dalībnieks. T.i., es nesaku, ka tādu gadījumu vispār nevarētu būt, es tikai saku, ka pagaidām nav vispār nekādas informācijas, pēc kuras spriest par rezultātiem un Bruknas metožu efektivitāti.

Posted by: porcelāna lellīte ([info]neraate)
Posted at: 26. Augusts 2020, 13:04

Nu, man FB lapa pilna ar pāršārētām liecībām, cilvēki, kas reiz bjuši jaunieši un nonākuši tur.

Tas gan, protams, neatceļ pārējo liecības.
Tomēr kas man šajā visā sāgā iekoda - Mediņš (kas man personīgi nepatīk, bet tas š.g. nav svarīgi) jau bija notiesāts jau pirmajos rakstos. Tajā pat laikā jau notiekot skandalozai tiesas sēdei medijos visur 'iespējams', 'aizdomās turētais' 'domājams', 'visticamāk'

Posted by: Hedera helix L. ([info]hedera)
Posted at: 26. Augusts 2020, 13:16

Ok, dažādās info vides - savā FB lapā neko nemanīju.

Bet par medijiem - nu, viņi dara savu darbu un ziņo. Fakts ir, ka gan VBTAI, gan VDI ziņoja par konstatētiem pārkāpumiem, pēc kā tagad ir ierosināta izmeklēšana.

Posted by: porcelāna lellīte ([info]neraate)
Posted at: 26. Augusts 2020, 13:27

Tas jau jā, bet tonis galīgi cits kā rūpīgi pārrakstot preses konferencē ziņoto vai pārspiežot preses relīzi.

Es esmu par to, ka visām un jebkurām institūcijām jāievēro normatīvie akti, es neuzskatu, ka jebkādas organizācijas ir ārpus likuma. Tajā pat laikā ir naivi izlikties, ka noteikts kontingents neizmanto institūcijas lai izrēķinātos, šādi skandāli ar VBTI ir ik pa laikam, ar visu vainīgā pasludināšanu jau ar iesnieguma mirkli, bet nav dzirdēts, ka pēc tam instances atvainotos gadījumos, kad viss beidzas ar čiku. Un bieži tas cilvēks jau ir novests tā, ka kāda vairs tiesāšanās un taisnības meklēšana.
Un jebkurā vietā, jebkurā iestādē, kārtīga pārbaude kaut ko atklās un iestāsies sekas.

Posted by: Hedera helix L. ([info]hedera)
Posted at: 26. Augusts 2020, 13:48

Jā, tonis sensacionāls, piekrītu. Man arī labāk patiktu, ja mediji vairāk uzsvaru liktu uz neitrālu informēšanu, nevis sensāciju uzkurināšanu.

Lai gan, godīguma labad jāpiebilst, ka tas nav tikai pret kristiešiem vērsts, mediji tādā pašā stilā ziņo arī par pārkāpumiem internātskolās, bērnu namos, veco ļaužu aprūpes namos, u.c. valsts pārvaldītās iestādēs.

Posted by: porcelāna lellīte ([info]neraate)
Posted at: 26. Augusts 2020, 14:54

Ja tev gribas palasīt stāstus tiem, kam pozitīva pieredze, Bruknas FB lapā ir.

Informēšana nekačā auditoriju, sensācija gan

Posted by: Birjuza ([info]ninona)
Posted at: 26. Augusts 2020, 12:46

Mani arī tie izteikumi nolika uz pauzi. Un pat ne tik daudz rupjība, cik nievājošā, augstprātīgā attieksme. Un tad vēl savu "ciešanu" lepnā "pieņemšana", pielīdzinot sevi Jēzum. Tāda sajūta, ka viņš ne tikai no ikdienas darbībām, bet arī "skandāliņa" gūst baudu, un šīs dienas ir pavadījis onanējot par savu "svētā cietēja" statusu.
Ir jauki, ka dara un palīdz, bet aug sajūta, ka no viņa puses tas nav sirdssilts un tīrs pasākums. Bet tā jau ir - labos darbus visupirms darām sevis (sirdsapziņas mošķītis) nevis citu dēļ.

Posted by: kihelkonna ([info]kihelkonna)
Posted at: 26. Augusts 2020, 12:47

Es personiski nepaziistu nevienu narkomaanu un nezinaatu, ko ar taadu dariit, bet domaaju, ka Brukna taadam ir labaaka par valsts piedavaato sapuushanu cietumaa vai psihenee.

Posted by: barbala ([info]barbala)
Posted at: 26. Augusts 2020, 11:44

"Cilvēcība ir zudusi, bet ja es pats sev pajautāju 'kad es pēdējo reizi biji cilvēcīgs'?
Un ne viss prasa naudu vai laiku, labs vārds, smaids vai saruna nemaksā gandrīz neko."

Lūk, šis. Pašpārņemtība ar sevi, kā arī agresīva agresijas apkarošana, tas man iedūrās šajā sāgā, abās laukuma pusēs. Nav viss viennozīmīgi par Bruknu, bet absolūti neesoša izpratne par to, kāda profila, dzīvessituācijas cilvēki tur nonāk, tas ir kliedzoši.

Posted by: porcelāna lellīte ([info]neraate)
Posted at: 26. Augusts 2020, 12:02

Nē, šis nav par Bruknu, tas ir pēc draugdraugu lentas 'kristiešiem vispār jāaizliedz palīdzēt nafig'.

Bruknā problēma ir tās neviendabīgums. Jā, tagad bērni Bārbeles skolā, bet tur jau pirms gadiem 10, kad garāmbraucot tur biju pēdējo reizi (nebija ne baznīcas, bēniņu istabas bija tikai sāktas remontēt, par franču dārzu tikai runāja, bija bijis viens no pirmajiem plenēriem podniecibā), bija i atkarīgie, i brīvprātīgie i cilvēki pa vidam, vecmāmiņa ratiņkrēslā un maz(maz)meitiņa, jo tā bija vienīgā opcija abām būt kopā, brauca palīdzēt uz mājām citiem večukiem, ik pa laikam bija kāda jaunā māmiņa ar mazuli, cilvēki reāli garīgi invalīdi, kas muka ja nāca kādi svešie..

Ai, par personībām vispār negribu izteikties. Cilvēcīgi man nav pieņemami, ja kādu nosauc par pirdienu. Diemžēl tas nemaina faktu, ka tādi pirdieni ir un var tikai cerēt ka mans neviens no trim tāds pirdiens nebūs. Un ar tādiem pirdieniem cik cilvēku grib un cik cilvēku var strādāt.
Liels koks met lielu ēnu.
Un kā tur bija svētajos rakstos vai garīgajā literatūrā, par to, ka var ēst ar zelta karoti, var ar koka, barība no tā nemainās.

Posted by: zazis ([info]zazis)
Posted at: 26. Augusts 2020, 12:43

aga, aizliekt palīdzēt man uzvārīja asinis, lai arī esmu pret organizēto reliģiju ar visām četrām

Posted by: putnu novērotājs ([info]_re_)
Posted at: 26. Augusts 2020, 12:56

usnes teksts mani arī beidzot parāva izteikties.

Posted by: Ūūlę ([info]chimera)
Posted at: 26. Augusts 2020, 14:47

18 Lasīt komentārus piebilst