Martins ([info]mat) rakstīja,
@ 2011-02-17 10:54:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
Entry tags:pardomas

Republic
Lasu Plato Republic un vienkārši esmu pārsteigts par tās kvalitāti. Esmu ticis tikai līdz 1/3 trešdaļai, bet ieliktie pamati kaut kādā ziņā parāda kāpēc tik ļoti šobrīd mainās mūsu jaunieši.
Iepriekš taču viņiem nebija brīvi pieejama visa tā informācija, kas ir tagad - internets, telefons, tv.
Moš vajag stipri ierobežot informāciju, pie kā bērni var piekļūt, lai iegūtu pozitīvu novirzienu izglītības procesā? Šobrīd informācijas plūsma ir absolūti nekontrolēta, bet taču iepriekšējos 2000 gadus tā bija savā ziņā visai kontrolēta, jo praktiski uzzināja jau pārsvarā to, ko iemācīja skolā. Arī grāmatās jau nerakstīja pilnīgi visu, turklāt tikt pie visām grāmatām jau nav iespējams tikt. Jauno paaudzi līdz ar to varēja audzināt kontrolētāk, iespējams, pozitīvā virzienā, jo piekļuve pie ne tik vēlamajām lietām tika stipri ierobežota.

Bet kas ir tagad? Bērniem ir pieejams gandrīz viss, ko var atrast. Turklāt, ja viens atrod, tad tas ātri tiek izplatīts arī draugiem un izplatības ātrums ir ļoti liels. Un atrastas un izplatītas jau netiek pozitīvās lietas. Pietiek kaut kur sarakstīt par nekārtību, kas tiek realizēta vienā skolā, lai citās skolās apsvērtu iespēju to atkārtot. Manuprāt, līdz šim jau pozitīvās lietas netika ierobežotas, līdz ar to pozitīvo lietu izplatība jau pārlieku netiek veicinātas ar šādu informācijas aprites progresu. Bet negatīvisms ir spējīgs pieaugt ar kārtu. Un galvenais, ka tas viss jau lielākoties atstāj nopietnu iespaidu uz bērniem, kas vēl nepārzin pasaules kopainu, tāpēc tas visvairāk ietekmē tieši jauno paaudzi.
Tā ka paliek labs jautājums - kāda būs šī brīža jaunatne pēc 10 gadiem?



(Lasīt komentārus) - (Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]mat
2011-02-17 12:20 (saite)
Ir starpība starp izdzēst visus, vai arī arī lietot šādus vārdus katra teikuma galā.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]snauts
2011-02-17 12:32 (saite)
manuprāt tas ir tāds vecums

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]sursurs
2011-02-17 12:33 (saite)
kā jau rakstīju - skat. augstāk. Jebkas, ko mēs saņemam, redzam, dzirdam, lasām katru dienu, ir informācija. Katra paša ziņā ir saprast, ko no tā visa pieņemt, ko nepieņemt, kas ir labs un kas ir slikts. Neviens ierobežojums to visu nenovērsīs. Un par to, lai cilvēkbērns mācētu izvēlēties, ir atbildīga ģimene.

Paskaties vēsturi kaut vai - cik ir visā pasaulē valstīs bijuši visādi aizliegumi, ierobežojumi, tas viss ir pupu mizas. Cilvēka dabā ir nepakļauties un atrast veidus kā to apiet. Kas ir labāk: vai bērns izaugs skaistā rožu būrītī, domājot, ka viss apkārt ir skaisti un ajuki un tad vienā dienā attopas, ka viss, aks viņam tika mācīts īstenībā krasi atšķiras no reālās dzīves "tur laukā" un vairs nesaprot, kam ticēt, kod arīt. Vai arī, viņam jau kopš mazotnes ir iespēja/vajadzība atsijāt labo un ne tik labo un ir bijuši vecāki, kas atbild uz jautājumiem? (labi - man tas pēdējais teikums te sanāca tāds nu pārāk TĀDs, bet, cerams, domu saprati)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]mat
2011-02-17 16:48 (saite)
Jebkurai informācijai bieži vien ir apkārt esošās informācijas lauks, kas ir jāzin, lai to spētu objektīvi uztvert. Informācija izrauta no konteksta neko pozitīvu parasti nedod. Bet vai atsevišķās informācijas vietās kāds piedomā pie tā, lai tā nebūtu izrauta no konteksta?

Es nenoliedzu vecāku lomu, bet ko darīt, ja paši vecāki to neapzinās?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


(Lasīt komentārus) -

Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?