Lord Andrey de Initio ([info]lord_andrey) rakstīja,
@ 2003-09-28 13:42:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
Mūzika:Queen - The Prophet's Song

ADFS
Ja kādam ģimenē aug bērns, kurš izskatās gudrāks par savu vecumu un, lai gan pirmajā klasē bija labākais skolnieks klasē, ar katru gadu arvien vairāk zaudē interesi par mācībām un kādā 6. klasē jau tiek izslēgts no skolas par nesekmību vai vēl kaut ko, tad ir vērts padomāt, vai tas nenotiek tāpēc, ka bērns ir sevišķi apdāvināts un skola ir pārāk garlaicīga viņam... pēc statistikas, ~30% bērnu, kas tiek izslēgti no skolām, ir apdāvināti... ir noziegums pret šādiem bērniem viņus turēt skolas solā pret viņu pašu vēlēšanos, jo skola tiem nekad nespēs sniegt to, kas tiem tiešām ir nepieciešams...
Rīgā darbojas Latvijā pagaidām vienīgā fakultatīvā skola bērniem ar īpašām vajadzībām - apdāvinātajiem bērniem, kuru IQ svārstās starp 130 un 160, bet gadās arī augstāks.... šajā skolā bērniem tiek sniegts tas, kas tiem ir nepieciešams... katru nedēļu sestdienās vai svētdienās (tā kā skola ir fakultatīvā, bērni turpina mācīties savās skolās) notiek 4 - 5 astronomiskās stundas ilgstošas mācības, kuru laikā bērni vienlaicīgi apgūst matemātiku, fiziku, ķīmiju, bioloģiju, etc... standartpriekšmeti tiek apvienoti tā, lai bērniem būtu interesanti tos mācīties un šeit viņi uzzina daudz vairāk, kā tas ir iespējams normālā skolā... bērni tiek vispusīgi attīstīti un izaugot tie šīs zināšanas prot likt lietā un tāpēc atrod sev vispiemērotākās profesijas... kaut gan mācoties šajā skolā, nav nekādas garantijas, ka bērniem uzlabosies sekmes parastajā skolā, tomēr viņi vismaz iegūs izglītību, kuru pamatskola tiem nemaz nespēj sniegt... katru vasaru ir mācību nometnes... negatīvā puse ir tas, ka skola tiek spiesta ņemt mācību maksu, jo valsts nevēlas finansēt šo skolu...

es sestdien testēju divus bērnus, kas stājās šajā skolā... 8 gadus veca meitene ar savu loģiku mani pārsteidza tik tālu, ka es sāku aizdomāties, vai mana intelektuālā attīstība ir noritējusi normāli... viņa spēja, principā nedomājot, atbildēt uz jautājumiem, kas man sagādāja grūtības.... ok, viņai nebija īpaši plašas faktoloģiskās zināšanas, kaut gan viņas vecumam tās bija daudz daudz plašākas, kā tām vajadzēja būt... loģika, kreativitāte un cēloņu un seku meklēšana mani absolūti pārsteidza...

bija tur arī viens 8 vai 9 gadus vecs zēns, kuru gan ne es testēju, bet es biju novērotājs, kad viņš stāstīja par to, kā lejkannai jāpietaisa riteņi, motors, uztvērējs, raidītājs un vēl hvz, kas (neesmu speciālists radiovadāmajās rotaļlietās) vēl, lai tā nebūtu jānēsā, bet pārvietotos vadīta ar distances pulti... un vēl viņš stāstīja par to, ka tad, kad pienāks pasaules gals (pēc viņa apgalvojuma - samērā drīz tas būs), tad vajadzēs evakuēties... viņš pat nosauca uz kurieni... tas bija kāds Saturna pavadonis, kurp šis jaunais cilvēks piedāvāja doties, jo no pagaidām zināmajām vietām, tā ir vienīgā, kur cilvēce varētu paglābties... viņš arī stāstīja par to, kā šai evakuācijai būtu jānotiek... sajutos mazs un stulbs...



(Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]melora
2003-09-28 14:47 (saite)
Vienā no Akuņina romāniem bija interesanta teorija par to, ka katrs bērns ir ģeniāls savā jomā, bet šī ģenialitāte ļoti bieži tiek apspiesta, jo apkārtējie apstākļi tai neļauj parādīties. Grāmatā bērnus mācīja īpašā skolā, kurā ar katru bērnu tika strādāts individuāli, cenšoties atrast to, kas viņiem vislabāk padodas, un pēc tam attīstot. Rezultātā visi skolas absolventi savā jomā bija nepārspējami. Īstajā dzīvē jau laikam ko tādu neatrast.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)

Re:
[info]lord_andrey
2003-09-28 14:50 (saite)
nu zināmā mērā tā arī ir... tikai ne visi bērni spēj attīstīties tik tālu, lai būtu nepārspējami savā jomā...

žēl, ka simpozijos nebiji.... :(

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]melora
2003-09-28 15:11 (saite)
Nu bet kaut vai tik tālu, lai būtu lieliski.

Varbūt nākamajos būšu, ja mani vīrietis laidīs. Stāsta, ka esot bijis jautri.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

Re:
[info]lord_andrey
2003-09-28 15:13 (saite)
emmm.... nu jā, tā varētu teikt... ne tik jautri kā parasti, bet garlaicīgi nebija... :))

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]dievs
2003-09-28 14:52 (saite)
Mani ļoti fascinēja tā doma, kad lasīju. Īpaši iespaidīgs bija grāmatas nobeigums par šiem nu jau netīrajās uniformās tērptajiem bērniem, bez jebkādas intereses klīstot pa ielām...

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]melora
2003-09-28 15:25 (saite)
Jā, un arī visa tā doma par revolūciju, kas tiek veikta nevis ar sirpi un āmuru, bet gan ar prātu.

Vispār kādu laiku biju pamatīgi aizrāvusies ar Akuņinu, līdz pat tādam mērogam, ka pēdējos trijos romānos jau sākumā uzminēju, kurš ir slepkava. Tobrīd sapratu, ka jābeidz lasīt detektīvromānus.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]honeybee
2003-09-28 14:54 (saite)
kāpēc gan ne, ir taču dažādi eksperimenti šajās jomās bijuši - cits jautājums, ka pietiekami nestabili un nesavienojami ar parasto izglītību.

vispār jau lielākā daļa cilvēku piedzimst ģeniāli, tikai audzināšana + izglītība to apspiež.

tikai: vai būtu labi, ja cilvēks kļūst superspējīgs vienā jomā un pilnīgs nejēga citā? nu, tip honeybee superpuperrakstniece, kas nesajēdz, ar kuru galu zilonis kakā un ar kuru barību uzņem? Lorda aprakstītajā variantā tomēr šī izglītība ir vispusēja, ļauj aptvert sakarības pasaulē, nevis specializēta kaut kādā vienā nozarē.

bet vispār jau visās skolās tā vajadzētu. nu, pasniegt priekšmetus kompleksi, ne atsevišķi. izprast matemātiku ar mūzikas palīdzību, literatūru caur fizkultūru (vai otrādi) un ģeogrāfiju ar rokdarbiem. daaaudz sakarīgāk būtu nekā teorētiskas zināšanas it kā visur, bet reālas sajēgas nekur.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

Re:
[info]lord_andrey
2003-09-28 14:58 (saite)
nu šajā skolā sniedz vispusīgas zināšanas un viss ir orientēts uz to, lai bērns atrastu, kurā lauciņā viņa talants var vairāk izpausties un tajā strādāt padziļināti, lai attīstītu savas labākās īpašības...

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]melora
2003-09-28 15:19 (saite)
Nu, rakstniece varbūt nav tik labs piemērs, jo šīs profesijas pārstāvim tomēr jāzina, ar kuru galu zilonis barību uzņem, pretējā gadījumā viņš nav labs rakstnieks. No otras puses, šo informāciju jau vienmēr var uzmeklēt. Tāpēc es zināmā mērā pat atbalstu izglītības sistēmu, kas iemāca nevis faktus, bet gan veidu, kā tos atrast.

Bet vispār reiz lasīju Šerloka Holmsa izteikumu, ka smadzenes ir kā bēniņi, kuros sabāžot pārāk daudz nederīgu mantu, nākas zaudēt dažas vērtīgas. Ļoti interesants tēls - ģeniāls detektīvs, kurš nezināja, ka Zeme griežas ap Sauli, nevis otrādi. Un viņam tas īpaši netraucēja.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]lord_andrey
2003-09-28 15:24 (saite)
:))))) tas izteikums par bēniņiem man tik ļoti bija iepaticies tajā laikā, kad lasīju (kādu 10 gadu vecumā), ka es to atceros joprojām... tajā laikā to pateicu skolotājai, viņa sāka bļaut uz mani... tā nu es sapratu, ka pasaulē nevalda taisnība... :((

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)

Re:
[info]honeybee
2003-09-28 15:26 (saite)
Nu, mani arī netraucē tas, ka es nezinu, vai Lībija atrodas Āfrikā vai Eirāzijā (es nopietni)
Vai arī tā bija nevis Lībija, bet Libāna?
whatever... sekas no manas ģeogrāfijas pasniedzējas, kura lika iemācīties visu pasaules valstu atrašanās vietas NO GALVAS.
bet katrai zinātnei tomēr ir raksturīgs cits pasaules skatījums. rakstnieks gribot negribot redz pasauli savādāk kā matemātiķis, mūziķis, filosofs vai astronoms. un tajā pašā laikā inteliģences šī vārda labākajā nozīmē līmeni nosaka tas, cik daudzos dažādos veidos tu vari pasauli skatīt. i mean, cilvēks, kurš pasauli redz tikai ģeniālā matemātiķa skatījumā, tik un tā būs aprobežots, nu labi, noderīgs savā sfērā, bet citur - pilnīgs garīgs kroplis.
Nabokovam bija grāmata "Lužina aizsardzība" par ģeniālu šahistu, kurš visu dzīvi skatīja kā šaha spēli... ar visām no tā izrietošajām sekām (to nevar izstāstīt, tas ir jālasa).
TAS bija tas, ko es gribēju pateikt, bet droši vien tu jau saprati tāpat ;)))

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]melora
2003-09-28 15:56 (saite)
Libāna atrodas Eirāzijā, Lībija - Āfrikā. Bet es saprotu, ko tu domā, man tas pats ir ar Latvijas rajoniem - man tos tā lika mācīties, ka tagad nevaru pat aptuveni iedomāties to, kurā Latvijas daļā kurš ir. Un vairs nevaru atcerēties arī nevienu ģeometrijas formulu.

Jā, tev taisnība, vispārējais inteliģences līmenis ir ļoti svarīgs. Bet es tomēr domāju, ka cilvēks jūtas daudz laimīgāks, ja ir atradis kaut ko, ko viņš prot vislabāk, un var ar to arī nodarboties. Varbūt viņš tādēļ ir aprobežotāks nekā kāds cits, labi, varbūt viņš pasauli redz tikai caur savas profesijas prizmu, toties viņš ir atradis savu vietu dzīvē. Tie inteliģenti (vārda labākajā nozīmē) nemaz tik laimīgi neizskatās.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]lord_andrey
2003-09-28 16:01 (saite)
hmm, kādreiz es ļoti precīzi zināju kādu 30 - 40 Latvijas upju atrašanās vietas kartē, bet tagad es zinu 3 upes - Daugavu, kas tek no Daugavpils uz Rīgu; Rēzekni, kas tek cauri Rēzeknei un Gauju, kura tek hvz kur... vēl runā, ka ir Venta un Lielupe, bet par tām es neko nezinu...

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]melora
2003-09-28 16:38 (saite)
Es upēm vēl kaut cik zinu vārdus, bet atrašanās vietu gandrīz nemaz. Latvijas izslavētā izglītība, ne?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

Re:
[info]lord_andrey
2003-09-28 16:41 (saite)
aha... :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)

Re:
[info]honeybee
2003-09-28 16:03 (saite)
doh.
laimīgi ir vientiesīgie, aklie un nedomājošie.
vai arī tie, kas ir gājuši daudz kam cauri un atraduši laimi sevī.

katrā ziņā "laimi" kā izdevušās dzīves galveno kritēriju es negribētu minēt, bet droši vien tikai man tas tāds priekšstats :) protams, ka ir grūti būt laimīgam, ja tu redzi un saproti, cik viss ir sāpīgi un nepareizi, un sarežģīti, un zini, ka nekad nespēsi atrast k-kādu Absolūto Patiesību.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]dievs
2003-09-28 16:20 (saite)
Laime jau ir tāds nesasniedzams kritērijs. Drīzāk es nostādītu iekšējo mieru kā izdevušās dzīves apliecinātāju tad, kad viss kam bijis jānotiek, lielākoties jau ir noticis. Kad Meklētājs priekš sevis ir atradis Meklēto.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]melora
2003-09-28 16:36 (saite)
Ak Dievs, kas ir ar šo sabiedrību, kas laimi uzskata par mietpilsoņu privilēģiju? Kas tas ir - ja tu nesēdi un nesūdzies par visām pasaules nejēdzībām (kurās tu vienalga neko nevari mainīt), ja tu neesi depresīvs un intraverts, ja ar apgarotu sejas izteiksmi nesēdi un nemeklē Absolūto Patiesību (kura droši vien skan "kāpēc tu, idiot,tērē dzīvi, lai meklētu kaut kādu Absolūto Patiesību, nevis dari kaut ko jēdzīgu"), ja ar vieglu nicinājumu nenoraugies uz cilvēkiem, kas ir savādāki, tu neesi moderns?

Nu labi, jau aizrāvos ar filosofēšanu ne pa tēmu. Teiksim tā - ja es ļoti labi prastu savu darbu un tas man ļoti patiktu, vismaz vienā dzīves daļā es būtu laimīga. Pārējā dzīve jau ir cits jautājums.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

Re:
[info]honeybee
2003-09-28 17:19 (saite)
dažādas laimes definīcijas acīmredzot :)
vienkārši ir milzīga atšķirība starp to, ka tu jūties laimīgs tāpēc, ka esi sevi realizējis - un, tikko nepieciešams spert jaunu soli, tu atļauj sev būt nelaimīgam, depresīvam un nepareizam
un laimi kā pašmērķi, kā jebkura notikuma, jebkuras izvēles vērtējumu pēc kritērijiem "vai ES būšu laimīgs vai nelaimīgs".
un es neko neteicu par depresiju, intravertumu (kam nav vispār nekāda sakara ar laimi), nicinājumu un sūdzēšanos. to nu tu pati izdomāji ;P un doma par to, ka kaut kādu patiesību meklē tikai tie, kas Sēž Ar Apgaroto Sejas Izteiksmi, ir pavisam uzjautrinoša ;P

nē, protams, var jau arī vērtēt cilvēkus pēc kritērija "ja viņš ir nelaimīgs, tātad muļķis un nejēdz, kā dzīvot", bet tas būtu stipri paviršs un droši vien savas nevērības pret citu jūtām diktēts solis.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]melora
2003-09-28 17:29 (saite)
Neesmu teikusi ne to, ka vērtēju cilvēkus pēc tevis minētā kritērija, ne to, ka neesmu nevērīga pret citu jūtām :P

Un, kā jau teicu, drusku aizfilosofējos, atvaino, tas nebija pret tevi vērsts. Vispār interesanti, kā no apdāvinātiem bērniem nonācām pie dažādajām laimes definīcijām un Absolūtās Patiesības meklēšanas :D

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

Re:
[info]honeybee
2003-09-28 17:30 (saite)
nu patiesībā jau runa visu laiku ir par to :)
takjau es arī pret tevi neko neveeršu ;)

peace

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]nekas
2003-09-28 15:06 (saite)
parunājies vairāk ar jebkuru bērnu, cilvēk.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)

Re:
[info]lord_andrey
2003-09-28 15:09 (saite)
esmu pietiekoši runājis, es studēju psihologos... :P

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]jerrym
2003-09-28 15:30 (saite)
pietiekoši, saki... hmm

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]lord_andrey
2003-09-28 15:32 (saite)
pietiekoši gan...

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]murks
2003-09-28 17:24 (saite)
so, what's the point? taa ir taas skolas reklaama? ;)

vai no taa, ka beernu IQ tiek izmantots ar labaaku lietderiibas koeficientu, shie beerni kljuust laimiigaaki?

vai nav taa - ja mees prieksh talantiigajiem beerniem radaam straujaak uz augshu ejoshas izgliitoshanaas kaapnes, tad tie saakumaa tieshaam kaaps aatraak, bet kaut kad tik un taa atdursies pret skarbaas realitaates trulumu, un tad jo saapiigaak sasitiisies?

vai shaada paaatrinaata intelektuaala attiistiiba nav saistiita ar lielu risku atpalikt sociaalajaa attiistiibaa?

kas pasaulei labaak - cilveeki ar augstu IQ, vai laimiigi cilveeki?

vai cilveeks ar augstu IQ vispaar var buut laimiigs?

kaa savstarpeeji attiecas jeedzieni gudrs cilveeks un cilveeks ar augstu IQ?

sorr par iejaukshanos

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]lord_andrey
2003-09-28 17:38 (saite)
tā nav skolas reklāma, tā vienkārši ir pēkšņi nākusi apgaismība... ;)

principā jau tas tiešām ir spēcīgs priekšnosacījums, lai šie bērni būtu laimīgi... viņiem tiek sniegts atbalsts un sapratne, kas nekad netiktu sniegta tiem skolā... jo skolā šos bērnus nesaprot un parasti tie kļūst par izsmiekla objektu, etc... pie tam šajā skolā strādā ļoti labi psihologi, atšķirībā no pārējām skolām, kur strādā diletanti, kas beiguši bakalaurus un uzskata sevi par saprotošiem un visu zinošiem, bet patiesībā maz ko jēdz...

un šie bērni neatsitīsies pret skarbās realitātes trulumu tāpēc, ka viņi nav tādi, kā visi citi... viņiem ir īpatnības, kas viņus padara savādākus... viņi spēj uzkāpt daudz daudz augstāk par normālajiem bērniem...

sociālajā attīstībā viņiem tiešām ļoti bieži vērojama disharmonija, jo viņi, lai gan intelektuālā ziņā ir daudz pārāki par saviem vienaudžiem, sociālā ziņā ir un paliek tādi paši bērni, kuriem bieži vien ir nepieciešams palīdzēt adaptēties sabiedrībā, jo paši viņi to ne vienmēr spēj... gan tāpēc, ka tie parasti tiek izstumti no sabiedrības, gan arī individuālo īpatnību dēļ...

pasaulei nekas nav labāk, jautājums, kas ir labāk pašiem cilvēkiem... es būtu gatavs ziedot laimi par labu augstākam IQ....

cilvēks ar augstu IQ var būt laimīgs, bet viņam to ir grūtāk panākt, jo viņš daudz skaudrāk apzinās realitāti...

gudrs cilvēks var būt jebkurš... tas, kam ir augsts IQ, drīzāk ir vieds cilvēks...

droši, vari iejaukties... ;))

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]murks
2003-09-28 18:35 (saite)
ok, tas par tiem labajiem psihologiem izklausaas vērtīgi .. jo par to sociālo attīstību (manuprāt) tomēr ir tā, ka šādiem bērniem sociālajā ziņā ir nevis tās pašas problēmas, kas citiem, bet gan lielākas problēmas, reizēm pat ļoti lielākas .. ja iet pa šo ceļu, tad labs psihologs blakus droši vien ir vienīgā iespēja

par to, vai pasaulei ir vienalga, es gan atļaušos šaubīties, bet īsti disktēt par to arī nespēju, pārāk maz saprotu no pasaules

bet par to ziedošanu ... tu esi laimīgs, bet gribi augstāku IQ? ;) vai arī tikai provocē? manuprāt, starp šīm 2 lietām tomēr pastāv negatīva korelācija :(

Tad kļūsi vientulīgāks gads pēc gada,
No tevis atšķelsies pēc drauga draugs
...
Visapkārt tevi ledains vairogs segs,
Bet visas zemes ilgas krūtīs degs.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]lord_andrey
2003-09-28 19:00 (saite)
es nedomāju, ka korelācija ir negatīva... kaut gan pētījis to neesmu un nedomāju, ka kāds vispār ir pētījis korelāciju starp intelektu un un subjektīvo laimes izpratni un tās sajūtu... pats es nejūtos sevišķi laimīgs, bet nejūtos arī nelaimīgs.... es jūtos adekvāti... ;))

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]murks
2003-09-28 19:16 (saite)
mēģinājums nr 1:
khmmm ... tāds jautājums - vai laimei ir kāds sakars ar pašapmierinātību?


p.s.
vai kāds var pateikt, kas ir laime? ;)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]lord_andrey
2003-09-28 19:23 (saite)
nu bez pašapmierinātības nevar rasties laimes sajūta...

bet principā par laimi tiek uzskatīta īslaicīga subjektīva pilnīga apmierinājuma un harmonijas sajūta... un jo biežāk cilvēkam tāda parādās, jo laimīgāks viņš ir...

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]murks
2003-09-28 19:31 (saite)
nu re .. tu jau noteikti nojaut manu naivo plānu

jo hipotēze, ka pastāv negatīva korelācija starp pašapmierinātību un gudrību - tā tacu izklausās samērā ticami, vai ne? ;)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

Re:
[info]lord_andrey
2003-09-28 19:36 (saite)
taisnība... bet cilvēks ar augstu IQ, spēj sasniegt pašapmierinājumu, panākot savus mērķus... protams, pēc īslaicīgas laimes sajūtas, viņš atkal sprauž tālākus mērķus, kurus sasniedzot, atkal sajūtas laimīgs... vispār jau jā.. varētu sanākt negatīva korelācija, bet ne obligāti...

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]honeybee
2003-09-28 23:37 (saite)
ja cilvēks ir gudrs šī vārda labākajā nozīmē, tad viņš sapratīs arī, ka cilvēkam piemīt unikalitāte un vērtība pašam-par-sevi. ka tev nav obligāti kaut kam jābūt vai kaut ko jāsasniedz, lai tu būtu vērtīgs un nozīmīgs. protams, šī sajūta nav tā labākā ilgstošai kultivēšanai ;), bet kaut kur dziļi sirdī to anyway var just un izsniegt sev nepieciešamo laimes daudzumu katrā situācijā ;)

tā ka nepastāv gan negatīva korelācija.
vienīgi tad, ja gudrība - tbš tas pats intelekts - ir neproporcionāli, asimetriski attīstīts, tad gan. tad cilvēks neredz kopainu un pazūd savā specifiskajā pasaulītē.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]murks
2003-09-29 00:48 (saite)
man iet grūši ar šī saprašanu

bet tas laikam nozīmē, ka pastāv cerības atrast laimi

arī vismaz kāds mierinājums :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]dievs
2003-09-28 17:43 (saite)
Tas saucas cilvēks, kurš izmanto sev dotās iespējas. Un ja reiz viņam ir dota iespēja paveikt ko ģeniālu, vai labāk ir dot viņam iespēju attīstīt savas spējas un vēlāk izvēlēties, vai arī nepievērst šīm dotībām nekādu vērību?

Manuprāt, visās skolās, neatkarīgi no bērnu apdāvinātības vai nē, katrs bērns būtu jāattīsta kā individualitāte, nevis kā daļa no masas. Katrs bērns ir apdāvināts kādā jomā vairāk nekā citās, un tieši šis jomas vajadzētu palīdzēt viņam atrast.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]susure
2003-09-28 20:02 (saite)
liek aizdomaaties par cilveekiem kurus zinu.
par sevi, par maniem braaljiem, no kuriem viens tagad maacaas amerikaanju skolaa un par kuru skolotaaji raksta veestuli vinja teevam ar milziigu paldies par to, ka beerns tik apkjeeriigs.
tas mazais reizreekjinu iemaaciijaas 1majaa klasee :D

un liek aizdomaaties smagi, jo taadu beernu kaut kaa liekas, vairaak kljuust.

lord, kaa mazam beernam- piem 8gadiigam var noteikt iq ? :D parastaa izgliitiibas sisteema vienkaarshi neparedz to, ka 8 gados beernam jaazin elementaaraakaas matemaatiskaas formulas vai vaardu saliidzinaashanas (nez kaa to nosaukt) shajaa vecumaa. tas tiek pasniegts veelaak.
jo nu 10 gadu vecumaa mans iq 85 bij. tagad 120-140 nez, kaa kursh tests muljkjiigais saka.

bet cik es saprotu, skola ta jauna un attieciigi absolventus vai ko tamliidziigu tur vienk paarbaudiit nevar?

ok :)

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]lord_andrey
2003-09-28 20:13 (saite)
uzzvaniet:
Aija Neilande - 7 226324 (darba laikā)
vai uzraktiet mailu uz absfskola@hotmail.com

Tavs apraksts liek domāt, ka viņš ir tas, kas viņiem vajadzīgs... tur uz vietas nosaka visu, kas viņiem nepieciešams... bet tur ieteicams, lai būtu kāds papīrītis no klases audzinātāja vai skolas psihologa, tipa raksturojuma vai pieteikuma vēstules...

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]susure
2003-09-28 20:17 (saite)
puika maskavaa maacaas.
diplomaatu skolaa.
tur ir ok i think.
turklaat dziivo vinsh tur pie teeva, bet pie slimaas maates dziivot nebuutu ieteicams :)

bet thank you :D

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]lord_andrey
2003-09-28 20:20 (saite)
da labi, nav par ko.... es jau tikai labāk gribēju... ;)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]susure
2003-09-28 20:24 (saite)
da paldies par to pashu gribeeshanu :D

tu gadiijumaa negribi man izskaidrot anglijas attieciibas ar amerikas kolonijaam peec THE STAMP ACT pienjemshanas. iemesliem un sekaam?
:D

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

Re:
[info]lord_andrey
2003-09-28 20:26 (saite)
nea, negribu... ;D es vēsturē esmu diletants... esmu lasījis 6. klases vēstures grāmatu... un kad man kaut ko jautā, citēju to... ;))

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]susure
2003-09-28 20:31 (saite)
veesturi es saprotu pilniigi noteikti labaak nekaa piem. matemaatiku- preciizaak algebru un trigonometriju.

lord, a kaapeec mees maacaamies? kaapeec tie zubri(taadi kaa es) taa censhas, lai atcereetos un saprastu katru priekshmetu skolaa un ir tik pedantiski?
es to varu izskaidrot par sevi... bet citi? ko vinji gaida? nu kaapeeec?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

Re:
[info]lord_andrey
2003-09-28 20:34 (saite)
tāpēc, ka sabiedrība to prasa... es biju gandrīz nesekmīgs pamatskolā... vidusskolā es patiku skoltājiem un uz to izbraucu ar labām atzīmēm un bez mācīšanās...

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]susure
2003-09-28 20:37 (saite)
es vienmeer esmu patikusi skolotaajiem un uz to biezhi vien izbraukusi. maaciijos tad kad patika, bet tomeer taa kaut ko ielaist sanaaca tikai algebraa. vienu stundu paklausies- viss skaidrs.

a tagad- katru dienu seezhu, zubros. izmantoju savas speejas atcereeties, iemaaciities utt DAUDZ vairaak. nu nevar buut, ka arii pie taa vainiiga mana maate :D

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]murks
2003-09-28 20:19 (saite)
vispār jau arī tāds jautājums - kādās proporcijās par IQ ir iedzimtība un trenēšana atbildīgas?

ko par to šodien oficiāli atzītās teorijas saka?

un kādi IQ testi tiek uzskatīti par pareizākajiem? nav jau noslēpums, ka tie tomēr bieži vien satur arī ne īsti IQ raksturojošas lietas (īpaši, ja tu to testu ne savā dzimtajā valodā pildi)

un ko vispār raksturo IQ?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]susure
2003-09-28 20:22 (saite)
teoreetiski iq vajadzeetu izteikt tavu speeju uznjemt, saprast, atcereeties (?) informaaciju.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]murks
2003-09-28 20:29 (saite)
khm .. man ir šaubas par to

es drīzāk teiktu, ka augsto ciparu galā vissvarīgākais ir tas, cik labi asociatīvā domāšana strādā

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]susure
2003-09-28 20:33 (saite)
nekautreeshos izraadiit to, ka esmu muljkje un nepiekritiishu tev.
galvenokaart taapeec, ka skaidri nezinu kas ir asociatiivaa domaashana. ar asiociaacijaam kaut kas saistiits?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]murks
2003-09-28 20:47 (saite)
nu .. labāk jau lai lords paskaidro, tas vairāk viņa dārziņā .. kā es to saprotu, tas ir kaut kas, kas ir zināmā pretstatā loģiskajai .. loģiskā domāšana būvē vairāk vai mazāk lineāras secinājumu ķēdītes, asociatīvā - aši kombinē "lietas" (vienlaikus ļoti daudzas), un atrod saites, kas ar loģisko (neparalēlo) secināšanu būtu izdarāmas tikai nesalīdzināmi ilgākā laikā (un tad loģiskā domāšana noved tās līdz galarezultātam) .. tā apmēram :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]susure
2003-09-28 20:52 (saite)
kjipo atcereeties vaardu DISKRIMINANTS( no algebras ) tikai taapeec, ka tas ljoti labi saistaas ar vaardu diskriminaacija?

vai atcereeties- tu to dariiji shitaa un shitaa, jo es nodomaaju to un to unto es vareeju nodomaat tikai peec taa un taa gadiijuma?

mazs dumsh beerns esmu :D lord, help.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]murks
2003-09-28 20:55 (saite)
jā, lord, tev noteikti labāk sanāks ;)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

Re:
[info]lord_andrey
2003-09-28 20:59 (saite)
nu es mazliet vēlāk jums pieslēgšos... vienkārši man četros jādodas uz Rīgu un vēl šis tas mājās jāpabeidz, tāpēc nav īpaši daudz laika diskutēt lj.... :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)

Re:
[info]lord_andrey
2003-09-28 20:55 (saite)
piedod, man tagad nav laika... atbrīvošos, pieslēgšos jūsu diskusijai...

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]lord_andrey
2003-09-28 20:23 (saite)
aha, nu principā IQ parasti ir liela daļa iedzimtības un tad ir jautājums vai tiks attīstīts vai nē... tā jau ir audzināšana un sabiedrība...

principā pašlaik visvairāk lieto Vekslera testu... tas arī skaitās viens no korektākajiem...

a IQ tas ir procentos izteikts mentālais vecums izdalīts ar fizisko vecumu...

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

(Nodzēsts puksts)
Re:
[info]lord_andrey
2003-09-28 20:32 (saite)
;D cik tad Tev IQ? 300?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]susure
2003-09-28 20:38 (saite)
lord, negribi sameeriities?
cik tev liels? ;D

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

Re:
[info]lord_andrey
2003-09-28 20:40 (saite)
neteikšu... man ir kompleksi... ;)) a cik Tev?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]susure
2003-09-28 20:43 (saite)
kaa kursh tests... 120 stabili. kaut kur 120-140

milimetri ? :D

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

Re:
[info]lord_andrey
2003-09-28 20:44 (saite)
kas par testu?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]susure
2003-09-28 20:49 (saite)
nez.
vairaaki. netaa atrasti.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

Re:
[info]lord_andrey
2003-09-28 20:51 (saite)
nu tad es Tavā vietā tiem ne īpaši uzticētos... bet nu iesvied linkus, apskatīšos...

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]susure
2003-09-28 20:56 (saite)
tu paarveertee manas speejas, domaajot, ka es atceros adreses.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]murks
2003-09-28 20:59 (saite)
nēnu, daži neta testi droši vien ir galīgais sviests .. vismaz ir redzēti arī tādi, kuros ar kreiso kāju var kādus 140..150 dabūt, bet vairāk par to arī nav vispār paredzēts .. tipa, izskatās pēc tā, ka mērķis ir bijis neradīt burgerēdājiem kompleksus

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


(Anonīms)
2003-09-28 20:37 (saite)
ui .. tad sanāk, ka man drīz būs mentālā nāve :(

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]jerrym
2003-09-29 01:04 (saite)
offtopic:

Родинка на лице - посередине лба указывает на душевную нестабильность, перебои в работе печени..

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)

Re:
[info]lord_andrey
2003-09-29 03:57 (saite)
nu tas nav nekas jauns... avots?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?