Lord Andrey de Initio ([info]lord_andrey) rakstīja,
@ 2003-09-28 13:42:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
Mūzika:Queen - The Prophet's Song

ADFS
Ja kādam ģimenē aug bērns, kurš izskatās gudrāks par savu vecumu un, lai gan pirmajā klasē bija labākais skolnieks klasē, ar katru gadu arvien vairāk zaudē interesi par mācībām un kādā 6. klasē jau tiek izslēgts no skolas par nesekmību vai vēl kaut ko, tad ir vērts padomāt, vai tas nenotiek tāpēc, ka bērns ir sevišķi apdāvināts un skola ir pārāk garlaicīga viņam... pēc statistikas, ~30% bērnu, kas tiek izslēgti no skolām, ir apdāvināti... ir noziegums pret šādiem bērniem viņus turēt skolas solā pret viņu pašu vēlēšanos, jo skola tiem nekad nespēs sniegt to, kas tiem tiešām ir nepieciešams...
Rīgā darbojas Latvijā pagaidām vienīgā fakultatīvā skola bērniem ar īpašām vajadzībām - apdāvinātajiem bērniem, kuru IQ svārstās starp 130 un 160, bet gadās arī augstāks.... šajā skolā bērniem tiek sniegts tas, kas tiem ir nepieciešams... katru nedēļu sestdienās vai svētdienās (tā kā skola ir fakultatīvā, bērni turpina mācīties savās skolās) notiek 4 - 5 astronomiskās stundas ilgstošas mācības, kuru laikā bērni vienlaicīgi apgūst matemātiku, fiziku, ķīmiju, bioloģiju, etc... standartpriekšmeti tiek apvienoti tā, lai bērniem būtu interesanti tos mācīties un šeit viņi uzzina daudz vairāk, kā tas ir iespējams normālā skolā... bērni tiek vispusīgi attīstīti un izaugot tie šīs zināšanas prot likt lietā un tāpēc atrod sev vispiemērotākās profesijas... kaut gan mācoties šajā skolā, nav nekādas garantijas, ka bērniem uzlabosies sekmes parastajā skolā, tomēr viņi vismaz iegūs izglītību, kuru pamatskola tiem nemaz nespēj sniegt... katru vasaru ir mācību nometnes... negatīvā puse ir tas, ka skola tiek spiesta ņemt mācību maksu, jo valsts nevēlas finansēt šo skolu...

es sestdien testēju divus bērnus, kas stājās šajā skolā... 8 gadus veca meitene ar savu loģiku mani pārsteidza tik tālu, ka es sāku aizdomāties, vai mana intelektuālā attīstība ir noritējusi normāli... viņa spēja, principā nedomājot, atbildēt uz jautājumiem, kas man sagādāja grūtības.... ok, viņai nebija īpaši plašas faktoloģiskās zināšanas, kaut gan viņas vecumam tās bija daudz daudz plašākas, kā tām vajadzēja būt... loģika, kreativitāte un cēloņu un seku meklēšana mani absolūti pārsteidza...

bija tur arī viens 8 vai 9 gadus vecs zēns, kuru gan ne es testēju, bet es biju novērotājs, kad viņš stāstīja par to, kā lejkannai jāpietaisa riteņi, motors, uztvērējs, raidītājs un vēl hvz, kas (neesmu speciālists radiovadāmajās rotaļlietās) vēl, lai tā nebūtu jānēsā, bet pārvietotos vadīta ar distances pulti... un vēl viņš stāstīja par to, ka tad, kad pienāks pasaules gals (pēc viņa apgalvojuma - samērā drīz tas būs), tad vajadzēs evakuēties... viņš pat nosauca uz kurieni... tas bija kāds Saturna pavadonis, kurp šis jaunais cilvēks piedāvāja doties, jo no pagaidām zināmajām vietām, tā ir vienīgā, kur cilvēce varētu paglābties... viņš arī stāstīja par to, kā šai evakuācijai būtu jānotiek... sajutos mazs un stulbs...



(Lasīt komentārus) - (Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]honeybee
2003-09-28 23:37 (saite)
ja cilvēks ir gudrs šī vārda labākajā nozīmē, tad viņš sapratīs arī, ka cilvēkam piemīt unikalitāte un vērtība pašam-par-sevi. ka tev nav obligāti kaut kam jābūt vai kaut ko jāsasniedz, lai tu būtu vērtīgs un nozīmīgs. protams, šī sajūta nav tā labākā ilgstošai kultivēšanai ;), bet kaut kur dziļi sirdī to anyway var just un izsniegt sev nepieciešamo laimes daudzumu katrā situācijā ;)

tā ka nepastāv gan negatīva korelācija.
vienīgi tad, ja gudrība - tbš tas pats intelekts - ir neproporcionāli, asimetriski attīstīts, tad gan. tad cilvēks neredz kopainu un pazūd savā specifiskajā pasaulītē.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]murks
2003-09-29 00:48 (saite)
man iet grūši ar šī saprašanu

bet tas laikam nozīmē, ka pastāv cerības atrast laimi

arī vismaz kāds mierinājums :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


(Lasīt komentārus) -

Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?