обои - velofleima tēzes [entries|archive|friends|userinfo]
Scandalo Calmo

[ userinfo | sc userinfo ]
[ archive | journal archive ]

Links
[Links:| fffff pajautā komenti jauns labot secondhand vissvienā ]

velofleima tēzes [9. Okt 2013|10:58]
Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
1. mūsu saulainās pilsētas progresam jānonāk pie labiekārtojumiem, kuru rezultātā velosipēdisti pat nedomā līst uz ietves.
2. pat ja tā vēl tik drīz nebūs, uz ietves darbojas tikai savstarpējās pieklājības, nevis satiksmes noteikumi. ietves gājējiem nav jāaprīkojas nedz ar lampiņām, nedz jārāda brīdinājuma signāli pirms manevriem, vai jāzvana pogcaurumā piekārtais zvaniņš, lai izvairītos no sadursmes ar citu gājēju; nav jāiziet apavu, somu un lietussargu tehniskā apskate.
3. velosipēdists uz ietves gan tagad, gan nākotnē ir gājējs ar/uz riteņa. saziņa ar citiem gājējiem ir tieši tāda, kāda tā mēdz būt starp gājējiem, manevrēšana un ātruma izvēle tieši tāpat. tukša ietve, mauc kā gribi, met kaut salto. ja tur ir cilvēki, sevišķi, ja tu tos approucho no aizmugures, tu esi atbildīgs par savu ātrumu un manevru, lai neuzskrietu virsū, gadījumā, ja gājējs pēkšņi maina kustības virzienu.
3.1. zvaniņa zvanīšana uz ietves ir maucība. (turklāt bīstama un bezjēdzīga, ceru, ka paši zvanītāji to ir apguvuši praksē. piem., es nekad nekad nesaprotu, ko neredzamais zvanitājs vēlas, lai es daru - sastingstu vai papišu malā, un ja papišu, tad uz kuru pusi?). manā skatījumā tā ir viena no nejēdzīgākajām lietām, ko riteņbraucējs uz ietves var darīt. zvaniņš pilnībā attiecas uz satiksmes ne pieklājības noteikumiem, un ja jau zvanītājs, man mutiski nevar paspēt pateikt, ka sorī, es te tagad lūkošu tikt garām, tad, acīmredzot, viņš attiecīgajā ietves posmā vienkārši brauc pārāk ātri. un vispār - skaņas signāla lietošana ir pieļaujama, lai novērstu sadursmi ar kādu, kas tev nedod ceļu (kur tev ir the priekšroka). uz veloceliņa, ielas - lūdzu, zvani kaut debeszvanus. uz ietves uzvedies kā uz ietves.
4. vēl kaut kas.
ā, mildai taisnība - arī braucot ar riteni, lielākie sūdi draud tieši no citiem velosipēdistiem, trū stoorī. un ja nu kādam te vajag sociālo kampaņu, kuras ietvaros vienoties par labas uzvedības principiem, tad tieši velokomūnai. ne gājējiem, ne autobraucējiem.
[visbeidzot, atzīšos, arī es mēdzu velobraukt kā pidars - ar mūziku ausīs, šmigā, pie sarkanā utt. tomēr vismaz gājējus uz ietvēm es cenšos nebiedēt un netraumēt]
Linksamēramies

Comments:
From:[info]ernuerna
Date:9. Oktobris 2013 - 11:44
(Link)
paldies. gandrīz 100% manas domas.
vienīgi esmu pamanījusi, ka velobraucot es vairāk domāju kā autovadītāja, un niknojos, kad skaidri redzu, ka daļa citu velobraucēju tā nedomā. bet par visu pārējo piekrītu.

man zvana nemaz nav. parasti tieši cenšos sarunāties, jo pa ietvi cenšos netesties ātri. reiz kāds vīrs man uzkliedza, kad viņam pieklājīgi palūdzu iespēju tikt garām uz šaura celiņa. vajagot uzlikt zvanu un zvanīt, nevis te kaut ko pīkstēt no muguras.
From:[info]kinskis
Date:9. Oktobris 2013 - 12:03
(Link)
droši vien būtu kliedzis visviens kāda iemesla dēļ.
[User Picture]
From:[info]goddes
Date:9. Oktobris 2013 - 11:46
(Link)
"un ja papišu, tad uz kuru pusi?" <-- jebkura satiksme mūsu valstī notiek pa labo pusi, arī uz ietvēm.
From:[info]kinskis
Date:9. Oktobris 2013 - 11:49
(Link)
atkārtoju - uz ietves nav satiksmes noteikumu. ej kā gribi. apsteidz, pa kuru pusi gribi. apstājies, kad vien ienāk prātā un šķērso kaut visu ietvi, pofig, kādā virzienā. nevienam gājējam nebūs nekādu pretenziju (izņemot nervozus idiotus, proms)
[User Picture]
From:[info]goddes
Date:9. Oktobris 2013 - 11:52
(Link)
Es netaisos nemaz iesaistīties fleimā par šo tēmu, bet atkārtoju, ietve arī ir satiksme un labās puses ievērošana nenāk par ļaunu, ja ir šaubas uz kuri pusi papist.
From:[info]kinskis
Date:9. Oktobris 2013 - 11:57
(Link)
nu, intuitīvi tam būtu jābūt asinīs. atceros, skolā mūs dresēja pa kāpnēm šādi pārvietoties. par principa pārkāpšanu varēja dabūt kvīti no dežuranta.
[User Picture]
From:[info]goddes
Date:9. Oktobris 2013 - 11:59
(Link)
Ļoti labs piemērs!
[User Picture]
From:[info]iokaste
Date:9. Oktobris 2013 - 11:56
(Link)
kreisajā rokā jānes vairogs, labajā zobins.
tas tā.. bet ko darīt ar babukāniem, kas tandēmos nesteidzīgi blakus iet un visu ietvi aizņem - arī nav 100% forši.
From:[info]kinskis
Date:9. Oktobris 2013 - 11:58
(Link)
vai piem jāizbrauc ietve tur, kur pietura un transporta gaidītāju bars, m?
From:[info]dzeina
Date:9. Oktobris 2013 - 12:12
(Link)
vai ko tad, kad velopidars uz veloceliņa tevi apdzen pa kreiso pusi tieši brīdī, kad veic kreiso pagriezienu, turklāt ar roku tas jau parādīts?
From:[info]dzeina
Date:9. Oktobris 2013 - 11:54
(Link)
Principā jā, kaut kā tā.
Bet nu enīvej, visi pidari, skaties, no kuras puses gribi.
From:[info]ernuerna
Date:9. Oktobris 2013 - 12:00
(Link)
tas gan!!
From:[info]zirka
Date:9. Oktobris 2013 - 12:03
(Link)
nujā
From:[info]zirka
Date:9. Oktobris 2013 - 12:03
(Link)
pilnībā piekrītu

bet kāpēc kādam kāds jāmočī ar lietussargu, zobenu un uguni, kam te kādas linčošanas tiesības?
nekādas mīlestības, sasodīts
[User Picture]
From:[info]echoes
Date:9. Oktobris 2013 - 12:06
(Link)
kur fleims?
From:[info]echoes
Date:9. Oktobris 2013 - 12:41
(Link)
Nu jā, kāpēc es vispār jautāju :D
From:[info]adinkra
Date:9. Oktobris 2013 - 12:19
(Link)
Man nav pretenziju, ja man uzzvana. Ja es tur tirinos uz visām pusēm un atpakaļ neskatos, kkā tak man garām jātiek? Nekad neesmu zvaniņu uztvērusi par uzbraucienu, laikam dzirdu citā intonācijā.
[User Picture]
From:[info]neoplasm
Date:9. Oktobris 2013 - 12:22
(Link)
nē, zvaniņš ir labiņš. es dzindzinu pieklājības pēc - jau laicīgi un iztālēm, lai pendžas neaiziet ar sirdi, kad viņām traucos garām. man nevajag, lai kāds lec vai sastingst, vajag tikai, lai pēkšņi, sev vien zināmu iemeslu dēļ, negrūžas virsū. citu iemeslu dzindzināt neesmu apzinājusi. ja ir pārbāzta ietve un notiek stampāšānās uz vietas, tad zvanīt var, cik uziet, ietve no tā platāka nepaliks.
[User Picture]
From:[info]saikne_neochin
Date:9. Oktobris 2013 - 12:26
(Link)
ojā, citi velobraucēji, kas negaidot iznirst no stūra..mhm.
par zvaniņu ar piekrītu,ja es eju tad uz to reaģēju sastingstot.
vēl ko cenoš ripojot, kad gājējs manis brīdināts vai nē, dod amn ceļu, es pasaku paldies. man domāt, tas nāk par labu.
[User Picture]
From:[info]zivs
Date:3. Novembris 2013 - 13:48
(Link)
es arī mēdzu teikt paldies. bet daži nesaklausa un pārjautā tādā intonācijā, ka viņiem izklausījies pēc uzbrauciena :))
[User Picture]
From:[info]black_data
Date:9. Oktobris 2013 - 13:37
(Link)
Principā piekrītu visam, ieskaitot zvanīšanu, jebšu nezvanīšanu.

Bet attieksmes maiņa un izglītošanās derētu arī citiem satiksmes dalībniekiem. Sūds par veloceliņu, bet takš skrien zem riteņiem pat uz ielas, iz sērijas - mašīnu nav, maucam pāri. Same šit par auto vadītājiem. Tā - neviens nebrauc, atskaitot to idiņu uz veļļuka, varam braugt, apgriezties, nobraukt no apmales.
[User Picture]
From:[info]blond
Date:9. Oktobris 2013 - 13:45
(Link)
PALDIES, KINSKI!
[User Picture]
From:[info]kihelkonna
Date:9. Oktobris 2013 - 14:57
(Link)
man nekas nav pretī, ja riteņbraucējs pa gabalu uzzvana. tad es neplānoju straujus pagriezienus vai tenterus, kā arī sīčus ciešāk paņemu pie rokas, ja tādi ir. ja uzzvana virsū triecities - tas cits gadījums. katrā ziņā zvanu uztveru kā aicinājumu nelēkt ne pa labi, ne pa kreisi.