Maijs 25., 2014


Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
00:52
Baigi aizdomājos par to, kāpēc es gandrīz vienmēr uz jautājumu "manam bērnam ir augsta temperatūra/ilgstošs klepus/whatever" atbildu ar "es noteikti vestu pie ārsta", pie tam arī situācijās, kurās jautājums acīmredzami ir uzdots tāpēc, lai saņemtu atbildi "viss normāli, neko nevajag darīt, slimot ir veselīgi".
Viens no iemesliem droši vien ir tas, ka man dažādu iemeslu pēc iespēja, ka bērns var nomirt, liekas pilnīgi reāla, t.i., tas vienmēr tiek skatīts kā viens no potenciālajiem iznākumiem, kas, lai cik maz ticams arī nebūtu, ir jāņem vērā aprēķinos (un attiecīgi kā šahā - ja pastāv iespēja, ka manu karali nomatos, tad doma "a meibī riskēt un mēģināt izglābt torni" neiet krastā).
Otrs droši vien ir tas, ka es nekādā gadījumā negribu radīt saviem bērniem iespaidu, ka slimība ir kaut kas tāds, kas "jāizstaigā"; man riebjas tā mūsu kultūra tipa iz sērijas "ja tev ir augsta temperatūra, klepus un aizdomas par gripu, tad jāvelkas uz ofisu strādāt, lai priekšniecība redz, cik tu cītīgs darbinieks"; ka ķermeņa balsī var neieklausīties, un bērna ķermeņa balsī pavisam. Es gribu, lai mani bērni zina, ka slimība nav kaut kas tāds, kas ir jāpārcieš, optimālā variantā pat netraucējot vecākus ar savām sūdzībām, kas tāpat tiks (maigi) ignorētas. Lai viņi zina, ka var no rīta pateikt, ka jūtas slikti un negrib iet uz skolu, un tas tiks uztverts adekvāti (t.i., atstājot bērnu mājās). Lai viņi zina, ka ķermeņa sūdzības ir jāņem vērā un jārespektē.
Bet varbūt tas ir tikai no tā aizvainojuma, kad es vienreiz, ejot uz skolu, kāpņu telpā vēmu - un paliku mājās - pēcpusdienā atnāk mamma un nosauc mani par simulantu. Nu, toreiz tas nebija aizvainojums, tikai sajūta, ka laikam būtu bijis labāk tomēr iet uz to skolu, nu vai varbūt vemt vairāk un pārliecinošāk. Aizvainojums nāca pēc tam, tad, kad tas ierakstījās vispārējā "bērnam jārada maksimāli labu iespaidu par saviem vecākiem" modulī.
Vai varbūt no tās reizes, kad es tik ilgi gāju uz darbu ar grūti definējamām muguras sāpēm, līdz gandrīz ielikos slimnīcā ar totāli ielaistu nieru iekaisumu. Jo, kamēr cilvēks var pastaigāt un pastrādāt, tikmēr taču viss ir kārtībā. Kamēr cilvēks ir fiziski spējīgs nesūdzēties, tikmēr viss ir kārtībā.
Bet es jau vispār bērnu sūdzības uzskatu par dikti vērā ņemamām, pat tad, ja objektīvi tās nav svarīgas, pat tad, ja man bērna sūdzības dēļ sanāk teikt pieaugušajam "tev būtu vajadzējis reķināties ar manu bērnu", vai ja pastāv risks, ka ārsts manas bažas (maigi) ignorēs.

/piezīme vecākiem: šis nav komentārs tavā blogā, jo es negribu tevi mācīt dzīvot, jo es respektēju tavas bērnkopības metodes, jo man vnk pašai ir interesanti saprast, kāpēc es nedomāju tā, kā tu.

(33 teica | man šķiet, ir tā...)

Comments:


[User Picture]
From:[info]putnusieva
Date:25. Maijs 2014 - 01:22
(Link)
:)) un es te klusītēm atzīšos, ka izretis mēdzu bērnam atļaut neiet uz skolu un palikt mājās tāpat vien, pat kad nav slims. tā teikt, bezpienākumu un vienpatības diena psihiskās veselības uzturēšanai. jo, lai cik jauki cilvēki būtu... satikt tādu kvantumu ļaužu teju katru dienu? tas nu ir par traku :D
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:25. Maijs 2014 - 01:27
(Link)
chuck norris approves :)
[User Picture]
From:[info]milda
Date:25. Maijs 2014 - 01:28
(Link)
Saukt ārstu vai nē, tas no dinamiks atkarīgs, bet slimam ir tomēr jābūt gultā -piekrītu. It sevišķi bērnam.
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:25. Maijs 2014 - 01:36
(Link)
Nu protams, es jau arī pie katras temperatūras vai klepa netaisu trobeli, es vairāk par "bērns šitā jau mēnesi klepo, tātad tas ir normāli" vai "bērnam krampji nav sākušies, tātad ibuprofēnu dot nevajag" tendencēm. (Piezīmēsim, ka es pati sevi pie šīm tendencēm pieķeru, bet cenšos iznīdēt.)

Lai arī, protams, tāpat jau visko nepamanu; lielās meitas bronhītu nodiagnosticēja sporta ārsts, es biju pamanījusi tikai to, ka viņa izskatās sagurusi un pāris reizes dienā ieklepojas.
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:25. Maijs 2014 - 01:54
(Link)
Tagad gan visas mātes apvainosies par manu tendenciozo atstāstu :)
[User Picture]
From:[info]milda
Date:25. Maijs 2014 - 01:57
(Link)
Piedod, gribēju salabot vienu gramatisku kļūdu un nepaspēju pārpostēt.
[User Picture]
From:[info]crescendo
Date:25. Maijs 2014 - 23:43
(Link)
Phew... :) es jau paspēju sajusties Slikta.
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:25. Maijs 2014 - 23:45
(Link)
Heh, nu, tabuliņā "iemesli, kāpēc man nav nekādu tiesību moralizēt par citām mātēm" ir daaaaudz ierakstu.
[User Picture]
From:[info]crescendo
Date:25. Maijs 2014 - 23:57
(Link)
Phew nevis par ' citi arī ir slikti', bet 'Tomēr nav tā, ka vecāki bērnu parāda ārstam pie katras mazākas temperatūras palekšanās. Un atrod ārstu, kas to uztver nopietni.'
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:26. Maijs 2014 - 00:04
(Link)
Ā, lol, nē. Bet pēc 3 dienām ar nopietnu temperatūru, vai 2 šaubīgām + 2 sliktām dienām zvanu gan.

Tiesa, es gan temperatūru mēru tikai tad, ja bērns izskatās aizdomīgs, tā ka meibī visko palaižu garām.
[User Picture]
From:[info]zimbabve
Date:25. Maijs 2014 - 01:40
(Link)
man liekas, ka tu dari ljoti labi lietu - maaci beernam sajust savu kjermeni, sajuutas un novirzes, kas ir pats pamatu pamats neielaishanai. ja no agriem gadiem maaca iztureet un sanjemties, veelaak var baigi atspeeleeties nespeejaa atpaziit svariigas lietas, no pieredzes saku:)
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:25. Maijs 2014 - 01:53
(Link)
Vai ne, tas no vienas puses (es vēl joprojām jūtos kā pilnīgs frīks, ka iekļauju "ar manu bērnu varētu notikt kaut kas reāli slikts" iespējamo scenāriju sarakstā - lielākoties vecāki tomēr pieņem, ka "ar manu bērnu nekas slikts nenotiks, es taču esmu labs cilvēks")

Un no otras, man reāli šķiet, ka liela daļa no pašdestrukcijas tendencēm tieši no tā arī rodas, nu tb no bērna/pusaudža iedomas "hmmmm, ja mani ignorē tad, ja man sāp drusciņ, tad to, ka man sāp ĻOTI, viņi gan neignorēs", abet vecāki šito te domu gājienu pamana un reaģē ar "šitādi pašdestruktīvi saucieni pēc palīdzības jāignorē, citādi būs māksla rokā", un tālāk jau aiziet spirālītē uz leju.
[User Picture]
From:[info]milda
Date:25. Maijs 2014 - 02:03
(Link)
Nav obligāti jāiedomājas letāls variants, bet ja slimību neizguļ, tā norit smagāk, sirdij papildu slodze. Nu priekš kam? Ja uzreiz reağējot un izguļot var tikt uz pekām 2-3 dienās tik ar gulēšanu un tējām, tad iestaigāts pasākums velkas ilgāk un ar smagāku zāļu artilēriju.
[User Picture]
From:[info]milda
Date:25. Maijs 2014 - 02:07
(Link)
Jā bet Brīzes iznākums jau ar tomēr liek padomāt, ka joki mazi ar gripiņām, klepiem un temperatūrām :(
[User Picture]
From:[info]extranjero
Date:25. Maijs 2014 - 12:29
(Link)
Kokam divi gali. Brīzes gals jau visdrīzāk ir saistīts ar antibiotiku rezistenci.
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:25. Maijs 2014 - 13:50
(Link)
Gripa ir vīruss, un vīrusi pēc definīcijas nav ārstējami ar antibiotikām. Vai arī tev bija kāda dziļāka doma tam visam apakšā?
[User Picture]
From:[info]extranjero
Date:25. Maijs 2014 - 14:01
(Link)
Gripa ta gripa, bet nomira viņš no plaušu karsoņa, kas ar lielu varbūtību bija bakteriāla.
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:25. Maijs 2014 - 14:35
(Link)
Ā, okei, man jau šķita. Lai arī nez, man šķiet, ka novājinātam organismam arī a/b var nepalīdzēt.
[User Picture]
From:[info]extranjero
Date:25. Maijs 2014 - 14:40
(Link)
Antibiotikas nokauj baktērijas pa tiešo, tāpēc tās tieši palīdz vārguļiem. Tie stiprākie lai paši izķepurojas ar tējiņām un gultas režīmu. Galvenais ir nelaist viņus uz skolu/darbu, lai neaplipina citus.
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:25. Maijs 2014 - 14:44
(Link)
Nu bet nevar taču gaidīt arī līdz pēdējam brīdim un tikai tad triept iekšā a/b - tāpat paiet kāds laiciņš, kamēr viņas tās baktērijas apsit un plaušas iztīrās. T.i., ja izstaigā slimību līdz pēdējam, tad a/b var nepalīdzēt nevis tāpēc, ka baktērijas ir rezistentas, bet tāpēc, ka organismam vienkārši vairs nav spēka izķepuroties.
[User Picture]
From:[info]extranjero
Date:25. Maijs 2014 - 14:59
(Link)
Nu ja, jautājums par miljonu. Kā lai atšķir vārguli no nevārguļa?
From:[info]8
Date:25. Maijs 2014 - 17:45
(Link)
Nu pag, antibiotikas nokauj ne tikai viirusu bet arii organismu, tas apmeram kaa balinaataajs, izniidee gan labo gan slikto un tad var saakt no saakuma
[User Picture]
From:[info]extranjero
Date:25. Maijs 2014 - 18:58
(Link)
Nokauj tikai baktērijas. Bet 99% baktēriju ir labās, kas pasargā no ļauno uzbrukumiem.
[User Picture]
From:[info]zimbabve
Date:25. Maijs 2014 - 14:27
(Link)
Mhm, jo nav izteikts wishful thinking :)

Jā, tā varētu būt, ka šādas pieredzes aizved pašdestrukcijā. Vai nu "šito gan neignorēs", vai arī "ignorēja šito, tātad nav svarīgi->neesmu svarīgs->pats savu ķermeni/sevi nemīlu, necienu un tajā neieklausos". Variācijas droši vien ir dažādas.
[User Picture]
From:[info]virginia_rabbit
Date:25. Maijs 2014 - 02:03
(Link)
man atkal pers. pieredze rāda, ka ārzemēs tieši visi iet ar visām temperatūrām darbos kā mīļie, liekot man justies inferiorai.
ja es būtu klausījusi ķermeni, šķiet, pagājšgad uz operu būtu aizgājusi vien kādu nedēļu, jo slimoju vienā gabalā un viņi tā ari nedabūja dzirdēt manu neaizsmakušo balsi.
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:25. Maijs 2014 - 02:27
(Link)
es pat nebiju domājusi "mūsu-latviešu", vairāk tipa "mūsu-centīgo profesionāļu".
[User Picture]
From:[info]crescendo
Date:25. Maijs 2014 - 23:40
(Link)
Jā, šis. Mūsu ' ak slims, ok, 5 dienu zilā lapa' standartprakse (+ ja jau beidzot līdz ārstam nonākts, tad tās lapas ievērošana vairāk kā pašsaprotama) britus un sprančus dzen maigā šokā. Mēs te lv vēl esam labi.. Bet ' mēs, kā pašrizējā algoto darbinieku paaudze' - gan, jā, ļoti.
[User Picture]
From:[info]pelnufeja
Date:25. Maijs 2014 - 02:39
(Link)
Man šķiet, ka tā visu iespēju paturēšana prātā un sajūta, ka „tas, kas notiek ar manu ķermeni, ir svarīgi” ir ārkārtīgi vērtīga lieta, ko cilvēkam ielikt, nu, kamēr, protams, tas nekļūst par „man ir mazliet paaugstināta temperatūra, ka tik es nemirstu” paranoju (un es nemaz nesmejos, es pazinu cilvēku, kas tiešām bija reālā panikā par katru sīkumu – turpināja gan doties ikdienas gaitās, bet, rijot čupām zāļu.
[User Picture]
From:[info]chimera
Date:25. Maijs 2014 - 11:23
(Link)
JĀ!!!! !!!! !!!!
[User Picture]
From:[info]crescendo
Date:26. Maijs 2014 - 00:06
(Link)
Bet vispār tai 'ok, slikti, tad paliec mājās' varētu būt vēl viena puse - pašam mācīties uzņemties atbildību, gan par pienākumiem(skolu), gan ķermeni. Ta vietā, lai gaidītu slikto sajūtu validēšanu no ārpuses. (Kamēr mamma/priekšnieks/dakteris nav pateicis, ka esmu/izskatos slims, tikmēr sajūtas nav Īstas un slims nemaz neesmu).
[User Picture]
From:[info]bozena
Date:26. Maijs 2014 - 21:22
(Link)
Pravdu glagoļiš! Piekrītu par visiem 100. Ij par bērniem (viņus vajag lutināt, jo lielus jau vairs neviens nelutina ne?), ij par lieliem (ar neaizstājamiem cilvēkiem pilni kapi).
From:[info]kolts
Date:2. Jūnijs 2014 - 22:58
(Link)
es veel gribeetu piebilst, ka mani kaitina absoluuta citu cilveeku nereekjinaashanaas ar to, ka pat ja vinjus neuztrauc vinju traki klepojoshais beerns, tas nenoziimee, ka es gribu, lai vinji klepo manam beernam virsuu. katram, protams, savi uzskati un metodes, homeopaatija vai antibiotikas, whateva, bet padomaat tomeer par citiem buutu sveetiigi.
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:2. Jūnijs 2014 - 23:03
(Link)
un stiept uz skolu ar vēdervīrusu un argumentu "nu jau ir inficēts, nav jēgas mēģināt pasargāties" arī ir diegan stilīgi :)
honeybee -

> Jaunākais
> Arhivētais
> Draugi
> Par sevi


> Go to Top
Sviesta Ciba