Journal    Friends    Archive    User Info    memories
 

Vasara un dūmi -

May. 31st, 2020 02:56 pm

Vai tavā telefonā būs "Apturi Covid" un līdzīgas Ķīnas sērgas izsekošanas aplikācijas, un kāpēc būs vai nebūs?

Tags:

43 comments - Leave a commentPrevious Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry

Comments:

From:[info]bolero_10
Date:May 31st, 2020 - 04:12 pm
(Link)
Pašlaik esmu neziņā. Veikalā kontakti ir īsu laiku. Lai no slimā dabūtu to vīrusu taču nevajag 15 min. Līdz ar ko manā skatījumā aplikācija noderēs tiem, kas pārvietojas sab. transportā.
From:[info]heda
Date:May 31st, 2020 - 04:13 pm
(Link)
Un kā izpaudīsies noderīgums?
From:[info]bolero_10
Date:May 31st, 2020 - 04:18 pm
(Link)
Es sapratu, ka būs iespējams uzzināt, vai 15 min. neesmu bijusi kontaktā ar covid pozitīvo. Palaidu gar ausīm, kurš būs iniciators fakta noskaidrošanai.
Ja esmu kontaktējusi, tad mudīgi uz pārbaudi.
From:[info]heda
Date:May 31st, 2020 - 04:25 pm
(Link)
Un Covid pozitīvais, kurš pārkāpj karantīnas noteikumus, par to dos ziņu lietotnei un pasaulei? ;)
From:[info]bolero_10
Date:May 31st, 2020 - 04:31 pm
(Link)
Nu tad loģisks secinājums, ka man ir jāgrib noskaidrot, vai neesmu bijusi kontaktā.
From:[info]bolero_10
Date:May 31st, 2020 - 04:43 pm
(Link)
Protams, milzīgs jautājums ir par C. inficētā mobilo. Vai viņam arī jābūt šai aplikācijai? Un vēl, ja tāds frukts gribēs šmaukties, viņš sabiedrībā var iet arī ar citu mobilo, ne to, kas reģistrēts covid slimnieku reģistrā.
From:[info]heda
Date:May 31st, 2020 - 05:09 pm
(Link)
Kas liek domāt, ka saslimušo telefonos šī aplikācija būs, ja vien to nenosaka kā obligātu prasību, nu kā Dāvida zvaigzni, piemēram?
From:[info]bolero_10
Date:May 31st, 2020 - 05:14 pm
(Link)
Nekas neliek man tā domāt :(((
From:[info]heda
Date:May 31st, 2020 - 05:24 pm
(Link)
Ja viņi ir apzinīgi tad taču ar savu Covid nevazāsies apkārt ne ar, ne bez aplikācijas, vai ne?
From:[info]src
Date:May 31st, 2020 - 06:39 pm
(Link)
Var dot, var nedot.

Bet app lietošanas mērķis ir nedaudz cits. Ja kādam app lietotājam konstatē covid, tad viņš, ievadot SPKC iedotu speciālu kodu, var nosūtīt brīdinājumu citiem app lietotājiem, kas bijuši tās 15 minūtes tuvumā pēdējās 14 dienas. Attiecīgi šie citi varēs uzmanīties / pārbaudīties utt.
From:[info]formica
Date:June 1st, 2020 - 12:04 am
(Link)
Kaa izpauzhas jaunmarketeetais viiruss? 90+% - nekaa.

https://youtu.be/M_9bQ_Ri9p0?list=WL&t=1496
From:[info]ctulhu
Date:May 31st, 2020 - 04:39 pm
(Link)
Man nav un nebūs t.s. smārtfona jo tā ir samērā nevajadzīha lieta, telefons ir sakaru ierīce, zvanīt. Internetu skatīties ir kompis.
From:[info]up
Date:May 31st, 2020 - 05:37 pm
(Link)
Jau ir
From:[info]up
Date:May 31st, 2020 - 08:31 pm
(Link)
Un ir tapēc, ka es gan pastāvīgi lietoju bluetooth, gan (lai arī pati vedu noslēgtu dzīvesveidu) kontaktējos ar cilvēkiem, kas, savukārt iet uz darbu un kontaktē ar diezgan plašu personu loku (lūdzu arī viņus uzstādīt šo aplikāciju), nesirgstam ar paranoju attiecībā uz lielo brāli, kas mūs izsekos un iegūs mūsu datus un piesmies neķītros veidos, uzticamies aplikācijas veidotājiem cik nu tas vispār mūsu laikos iespējams, apzinoties, ka nekā tāda īsti privāta tāpat vairs nav, sevišķi sensitīvis datus turam galvā ;) . Nedomāju, ka šī aplikācija ir ļaunāka par facebooku, waze vai tamlīdzīgi, ko lietoju ikdienā.
From:[info]heda
Date:May 31st, 2020 - 09:52 pm
(Link)
Ok, bet ko praktiski palīdz informācija, ka cilvēks, kuru satiki pirms 7 dienām pirms 13 dienām saticis kādu, kurš šodien izrādījies slims?
From:[info]krusts
Date:May 31st, 2020 - 10:29 pm
(Link)
Man šķiet, ka šeit viss ir diezgan vienkārši. Ja tu pēkšņi saslimtu un līdz ar to zinātu, ka dažas dienas iepriekš jau presimptomātiskajā fāzē iespējams izplatīji vīrusu citiem, tu droši vien uzzvanītu draugiem, ar kuriem tikies pēdējās dienās un pateiktu - re ku tā un tā, izrādījās, ka man ir, varbūt pačekojiet, kā jums tur pašiem iet un uzmanieties. Viss, ko aplikācija dara, ir dod tev iespēju tādā situācijā apziņot plašāku loku - arī tos, kam tu personīgi nepiezvanītu. Nosūdzēts nekur neviens automātiski netiek, signāls pienāk pašiem cilvēkiem, nevis kādam, kas uzreiz brauks viņus savākt, un arī telefonā aplikācija tos datus neuzkrāj mūžīgi - cik sapratu, notikušo kontaktu saraksts tiek uzglabāts telefonā tikai tās pāris nedēļas. Otrās un trešās pakāpes kontakti jau vairs netiek pie tevis uzkrāti - tikai tie, ko tu tiešām satiki. Ar visu manu īpaši izteikto piesardzību par šādām datu uzkrāšanas lietām man ir tomēr pietiekošs pamats domāt, ka šoreiz neko sliktu tā aplikācija nedara. Vai no viņas reāli izrādīsies kāda jēga - laiks rādīs.
From:[info]heda
Date:May 31st, 2020 - 11:19 pm
(Link)
Jēdzīga piesardzība vajadzīga visu laiku, ja to sāk ievērot tad, kad iepīkstas telefons, ir jau daudz par vēlu, un tiek radīta nevajadzīga panika.
From:[info]sw
Date:May 31st, 2020 - 11:24 pm
(Link)
Šim piekrītu.
From:[info]krusts
Date:May 31st, 2020 - 11:34 pm
(Link)
Jā, tev ir taisnība vismaz par pirmo daļu, un aplikācija piesardzību nekādā veidā neaizstāj. Bet nekas nenoturēs visus perfektā paaugstinātā piesardzībā gadu. Iespēja apziņot savus kaut kur nepiesardzīgi satiktos pirms tie aplipina citus nepiesardzīgi satiktos nešķiet savā būtībā stulba doma. Pats gan appu nelikšu, bet neredzu pamatu satraukumam, ka tā būtu kaut kādā veidā kaut kas slikts.
From:[info]heda
Date:May 31st, 2020 - 11:50 pm
(Link)
Bet kāpēc tu pats neliksi?
From:[info]krusts
Date:June 1st, 2020 - 12:01 am
(Link)
Jo turu izslēgtu bluetooth un bez tā nav jēgas.
From:[info]justmy2cents
Date:June 1st, 2020 - 01:25 am
(Link)
Es uzliku, drusku ziņkārības pēc, un drusku apzinīguma pēc. Lai gan paranoja nav man sveša, šinī konkrētajā gadījumā tā diez vai ir pamatota.

Piekrītu, ka nav lielas jēgas no uzzināšanas, ka kaut kad kaut kur tavā tuvumā ir bijis kāds pozitīvais. Bet redzu kaut kādu jēgu citā aspektā – ja lietotni uzstāda pamanāms procents populācijas, tad tādā veidā var anonimizēti noskaidrot pūļa sociālo uzvedību – cik bieži patiesībā notiek tie riskantie kontakti, un kā tas mainās laikā. Ja šo saliek kopā ar saslimstības datiem, tad var precizēt priekšstatus par vīrusa lipīgumu. Bet, kā jau teicu, tas varētu strādāt tikai tad, ja projektā iesaistās pietiekam daudzi.
From:[info]up
Date:June 1st, 2020 - 07:54 am
(Link)
Nu vinjam atnaak pzinjojums ka vinjsh ir potenciaali inficeets (ja slimais godpraatiigi ievada savu kodu, un es pieņemu, ka ievada, kaadam kretiinam jaabuut, lai to nedariitu). Taalaak vinjsh veero sevi un savus simptomus, iet paarbaudiities, pie slimiibas saakshanaas - atziimeejas appaa un briidinaajums izlec jau man.
From:[info]gnidrologs
Date:May 31st, 2020 - 07:28 pm
(Link)
Ko vēl ne. Nākamais solis būtu ļaut gūglei izlemt manā vietā kādus internetus lasīt, kādu ne.
From:[info]heda
Date:May 31st, 2020 - 07:52 pm
(Link)
Kāpēc ne? Vai tad nav ērti, ja lielais brālis izlemj tavā vietā? ;)
From:[info]pelnufeja
Date:May 31st, 2020 - 07:31 pm
(Link)
Nē, jo man viņa nedarbojas.
From:[info]lavendera
Date:May 31st, 2020 - 07:43 pm
(Link)
nebūs, jo es nelietoju telefonā zilzobi
From:[info]fedrs
Date:May 31st, 2020 - 08:44 pm
(Link)
Nē. Jo mani kaitina jebkas, kas kaut kā saistīts ar to, ko mēs vārdā nesauksim.
From:[info]dombrava
Date:May 31st, 2020 - 08:49 pm
(Link)
Nē.
From:[info]formica
Date:May 31st, 2020 - 10:09 pm
(Link)
Vieniigaa jeega buutu no aplikaacijas, kas zinjotu, ka apkaartnee trinas kaada histeeriska sheeple, kas saskatiijusies 'I want you to panic' (C)bastotaaja dumberga marketingu, bet taa kaa mobilo konsekventi nelietoju un karantineeju maajaas, puchistiem nebuus daudz iespeeju profiteet.
From:[info]heda
Date:May 31st, 2020 - 11:09 pm
(Link)
:D
From:[info]sw
Date:May 31st, 2020 - 11:15 pm
(Link)
Nedomāju, ka būs. Pirmkārt, telefonā nav vietas. Otrkārt, joprojām pārvietojamies ar auto, strādāju no mājām, pārtiku pasūtu ar piegādi. Trenējamies hlorētā baseinā, kur katram sava josla. Un tā principā arī ir visa mūsu dzīve.
From:[info]pikaczu
Date:May 31st, 2020 - 11:20 pm
(Link)
Nee
From:[info]heda
Date:May 31st, 2020 - 11:21 pm
(Link)
Vai Polijā arī izseko Covid? ;)
From:[info]pikaczu
Date:June 1st, 2020 - 11:27 am
(Link)
Nee, PL arii nav taadas lietotnes. Mani apsveerumi - nejauszi garaam noejot cilveeki neinficeejas, lai dabuutu pietiekami lielu viirusa koncentraaciju vajag vairaak nekaa 15 min sleegtaa telpaa, tieszaa tuvumaa. Es izvairos no szaadaam situaacijaam.
Taapeec man szaada lietotne vareetu sagaadaat vien viltus trauksmi.
From:[info]pzrk
Date:May 31st, 2020 - 11:31 pm
(Link)
Jā, uzinstalēju.
From:[info]katzenjammer
Date:June 1st, 2020 - 12:12 am
(Link)
Nebūs. LV situācijā neredzu tai jēgu. Zilzobu nelietoju, nekādas iestāžu aplikācijas, ieskaitot bankas, telefonā nebāžu. Visa atmiņa ir aizpildīta un pārpildīta ar ģimenes bildēm. :D
From:[info]snark
Date:June 1st, 2020 - 09:46 am
(Link)
Jau uzliku vietējo "apturi covid". Protams, nav grūti abjūzot un sačakarēt itin visu, bet, ja pietiekami liela daļa iedzīvotāju to aplikāciju lietos tā kā tā ir paredzēta (lasīt bez sarkasma), proti, atbilstoši oficiālajam mērķim, tad tā varētu būt noderīga.
Cik zinu, neoficiāls info apstiprina oficiālo, ka covid aplikācija ir projektēta un arī būvēta, lai tā neveidotu un neuzkrātu izsekotājiem interesantus datus, izņemot deklarēto info ”netālu no jums ir atradies slimnieks”. Otrkārt, jūs/mūs izsekot var itin ērti arī bez ”apturi covid”.
Ķīna obligātās aplikācijas izplata ar mazliet citām metodēm. Kad līdzīgi sāks rīkoties arī Eiropa, tas arī notiks ne jau caur kādu brīvprātīgi izmantojamu aplikāciju, bet gan caur”sertificētām” iekārtu OS versijām un preinstalētiem, bet nenovācamiem brīnumiem.
Ja kādu satrauc izsekošana, tad ir vērts taisīt paralēlu identitāti ar stingru opsec, bet publisko seju atstāt, kāda nu tā ir – ar visiem trekeriem, kas mūs jau tā pieskata ikdienā. Atceramies, ka vispārējas izsekošanas laikmetā no kartes pazudis punktiņš arī trigerē alertu.
From:[info]mapats
Date:June 1st, 2020 - 10:59 am
(Link)
Nē.
From:[info]kaszczejs
Date:June 2nd, 2020 - 05:09 pm
(Link)
Nebūs, jo manā telefonā nav vietas nevajadzīgām aplikācijām. (Vajadzīgām arī sen vairs ne.)
From:[info]divi_g
Date:June 5th, 2020 - 08:28 pm
(Link)
Jā, uzinstalēju uzreiz, pat pārvarēju savu nepatiku pret permanenti ieslēgtu zilzobi.
From:[info]heda
Date:June 5th, 2020 - 11:57 pm
(Link)
Vai ir jau signalizējusi par bīstamiem sakariem?
From:[info]divi_g
Date:June 6th, 2020 - 12:03 pm
(Link)
Nē, un cerams, ka neziņos.