: who's that girl? - : gads un 5 mēneši ar kapeikām

> Jaunākais
> Arhivētais
> Draugi
> Par sevi

Links
> the cut
> fashion telegraph
> more life

Jūlijs 28., 2020


Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
08:37 - : gads un 5 mēneši ar kapeikām
bērna pirmie salāti - gurķis ar krējumu un mazliet sāls.
garšo zupas. gardu muti ķeksē ārā kartupeļus un burkānus, boršču ēd un smejas (babuška gatavo).
tagad sācis ēst kabačus. veselu nedēļu katru dienu piedāvāju - nē, negribu, aizgriež galvu. un kad kad vairs nepiedāvāju, un laimīga ēdu pati savu porciju, šis pienāca un no mana šķīvja pusi noēda! un nākamajā dienā arī ēda. gardu muti!

no normālā ēdiena tas, principā, ir arī viss.
ēd biezpienu kaudzēm. vārītas olas. grieķu jogurtus ar un bez piedevām. banānus. krabju nūjiņas.
olbaltumvielām bagāts uzturs. priecājos par katru apēsto dārzeni. bet vismaz saldumus neēd. tikai plombīura saldējums viņā izraisa vēlmi ietrīsēties un uz vietas padejot. pārējo - nē, un aizgriež galvu prom. mērķis sasniegts. es tik ceru, ka babuška nedod saldumus pa kluso.
ā, ogas! jo skābākas, šķiet, jo labāk. iet pie jāņogu krūma, plūc nost un pa odziņai ēd. ķiršus, mellenes, upenes, avenes, dodiet tik!

mums te svētkos bija diskusija, kurā es, protams, teicu, ka nedošu saldumus, jo tas nav vajadzīgs un neko viņš no tā nezaudē.
viena radiniece gan nekādīgi negribēja piekrist. bet tur laikam iesakņojies uzskats, ka saldumi ir kaut kas, kas pienākas par labu uzvedību.
nez vai cauri zobi pienākas par labu uzvedību.

(40 with milk | cup of coffee?)

Comments:


[User Picture]
From:[info]kisswithafist
Date:28. Jūlijs 2020 - 08:50
(Link)
Pati arī saldumus neēd?
[User Picture]
From:[info]f
Date:28. Jūlijs 2020 - 09:01
(Link)
ja cienā, lielākoties neatsakos, bet pati nepērku.
piekopju tehniku - prom no acīm, prom no prāta.
bet mana mīļākā delikatese ir sviestmaize, tā ka...
[User Picture]
From:[info]kisswithafist
Date:28. Jūlijs 2020 - 10:09
(Link)
what a concept.
[User Picture]
From:[info]f
Date:28. Jūlijs 2020 - 10:26
(Link)
kas slikti?
[User Picture]
From:[info]kisswithafist
Date:28. Jūlijs 2020 - 10:28
(Link)
Nekas, es arī tā gribētu, bet tas droši vien beigtos ar skrējienu uz benzīntanku 2 naktī, kad viss cukurs beidzies :D :D
[User Picture]
From:[info]au
Date:28. Jūlijs 2020 - 10:30
(Link)
Tev vienmēr mājā ir kaut kas salds?
[User Picture]
From:[info]kisswithafist
Date:28. Jūlijs 2020 - 10:31
(Link)
Jā, lielākoties. Nav tā, ka var/vajag apēst veselu tāfeli šokolādes uzreiz, bet kaut kam ir jābūt. Šobrīd tieši nav, nezinu, kā tas izvērtīsies :D
[User Picture]
From:[info]f
Date:28. Jūlijs 2020 - 10:31
(Link)
jo vairāk tos saldumus ēd, jo vairāk gribas. es nevaru apēst divus gab. šokolādes, tāpēc labāk nepērku vispār :D žēl, ka tā nevar ar visiem produktiem :)
From:[info]polija
Date:28. Jūlijs 2020 - 12:59
(Link)
man ir ļoti līdzīgi. Cenšos nepirkt, jo, kad nopērku, apriju vienā piegājienā jebkādu daudzumu.
[User Picture]
From:[info]santa_be
Date:28. Jūlijs 2020 - 09:10
(Link)
man laikam ir tāds, ka svētkos un citur kur man nav kontroles par galdu- ēd visu ko redzi. mājās vienkārši mums saldumu lielākoties nav, izņemot retu reizi saldējums. tas nav bērna dēļ, bet vienkārši iegājies.
[User Picture]
From:[info]f
Date:28. Jūlijs 2020 - 09:20
(Link)
man arī nav nepieciešamības kontrolēt, jo vienkārši viņš neko citu nemaz nēēd :D toties būs ļoti viegli dot instrukcijas citiem. ja nu kādreiz vajadzēs. ha.
[User Picture]
From:[info]au
Date:28. Jūlijs 2020 - 09:22
(Link)
man liekas, ka šajā vecumā vēl nav sweet tootha, tāpēc tā. es devu pašsaldētus salčukus no banāna un avokādo, tie iet uz urrā!
bet idejiski mūsmājā Āpsis ēd to, ko mēs, un ja neēd to, ko mēs, tad ēd vienveidīgi :D ja vakariņās ir krāsnī cepti dārzeņi un gaileņu mērce un gurķīši, tad ēdīs gurķīšus un dārzeņus, bet ja, piemēram, pad thai, tad ēdīs plikas nūdeles.

bet biezpiens un olas - tas ir normāls ēdiens. un, ja liekas, ka šķiedrvielas par maz, pamēģini lēcas. abi mani bērni kā traki uz visa veida lēcām!
[User Picture]
From:[info]f
Date:28. Jūlijs 2020 - 09:28
(Link)
ōō, jautājums par sēnēm.
mūsējais saēdās sēņu zupu ar visām sēnēm, bet tad baigi sāka mocīt vēders, un man sastāstīja, ka tas no sēnēm. vārītas sēnes = slikti, bet ceptas = ok?
[User Picture]
From:[info]str
Date:28. Jūlijs 2020 - 09:34
(Link)
Sēnes vispār nav ok tik maziem ()
[User Picture]
From:[info]au
Date:28. Jūlijs 2020 - 09:34
(Link)
sēnes slikti jebkurā gadījumā līdz diviem gadiem. to gaileņu mērci mazākajam nedodam, viņš gan vienreiz pagaršoja, bet nu - pusotru diennakti tad arī ar vēderu pamocījās.
[User Picture]
From:[info]f
Date:28. Jūlijs 2020 - 09:38
(Link)
ā, jā, tā tu arī rakstīji, ka bez gaileņu mērces :) skaidrs!
[User Picture]
From:[info]au
Date:28. Jūlijs 2020 - 09:38
(Link)
dosi nākamgad, tagad vairāk paliks Tev :)
From:[info]polija
Date:28. Jūlijs 2020 - 13:09
(Link)
es savai esmu devusi jau sākot no kāda 1,5-2u gadu vecuma, bet tā pa vienam diviem gabaliņiem, nevis 100 gramus uzreiz un vēl vakarā. Ar vēderu problēmas novērojusi neesmu.. Šobrīd (4) var apēst arī vairāk, bet arī viss ok.
From:[info]polija
Date:28. Jūlijs 2020 - 13:10
(Link)
manai ar topā ir jebkādi pākšaugi - pupas, zirņi, lēcas. Kaut vai plikus vārītus (vai svaigus) var stūķēt māgā..
[User Picture]
From:[info]penny_lane
Date:28. Jūlijs 2020 - 10:38
(Link)
man nedeva saldumus, un tāpēc es pieaugusi varu pārtikt no saldumiem vien. bet pieņemu, ka tas ir baigi individuāli.
[User Picture]
From:[info]f
Date:28. Jūlijs 2020 - 11:01
(Link)
oj, nu es domāju, ka nebūs mums viss tik traki. E ir tikai gads un 5 mēneši, kad paaugsies, gan dabūs kādu saldumu. nebūs tā, ka citiem dos un viņam nē :) bet pagaidām var iztikt.
From:[info]polija
Date:28. Jūlijs 2020 - 13:06
(Link)
Tieši tā! VAR iztikt un vajag iztikt! Es cenšos joprojām (4i gadi), lai manis dotie saldumi ir ar pievienoto vērtību - nu tad kkāds muslis, žāvētie/kaltētie augļi, ogas, svaigi augļi, ogas, utt.. Nu ok - šovasar pirmo reizi ir atlaides - retumis apēdam saldējumu kopa (bet arī cenšos pirkt jo parastāku (tikai labā vafelē), jo labāk, nevis tur ar pārmudrītām garšām).
Protams, ja sačos pēc braukšanas iedod konču, no mutes ārā nerauju. Bet nu ziemassvētku paciņu saturu pa kluso izrevidēju, kaitīgāko atdevu, apēdu pati, ciešamāko ātrumā - 2-3 končas nedēļā.. Vai tos sūkājamos cukurgaiļus. No rīta pēc putras (pirms zobu mazgāšanas) pasūkā, tad liekam ledskapī, jo jābrauc uz bd, tad nākamajā rītā atkal un tā - kamēr viss ir apēsts..
Nav protmas, arī tā, ka pati rītu končas un bērnam nedotu. Ēdu pati, kad bērns neredz, ja ir un ļoti gribas.
Plus vēl - esmu redzējusi kā ciemos pēc vienas kūkas bērns jau iet pa gaisu. Tb man viņa jau tā ir kā duracell zaķītisi. ja vēl aprij kko saldu, tad pēc pusstundas sākas rihtīga eksplozija, kur var pilnīgi redzēt, ka bērnam cukurs dod pa smadzenēm un enerģiju nav kur likt.. Vai tas ir ajadzīgs ikdienā mazam bērnam? Domāju, ka nē.
[User Picture]
From:[info]kihelkonna
Date:28. Jūlijs 2020 - 11:49
(Link)
Man viena radene ciitiigi radinaaja beernu pie saldumiem (beebim saldaas sulas kaads litrs dienaa, veelaak gluzi vai skreeja pakal ar konfekti rokaa), nu i pieradinaaja. 10 gados sveera kaadus 60, tagad (13) jaataisa operaacija, lai lielais svars nedeformee kaajas. Es veel domaaju, ka diabeets nav aiz kalniem.
From:[info]polija
Date:28. Jūlijs 2020 - 13:06
(Link)
omaigod!!! :@
[User Picture]
From:[info]au
Date:28. Jūlijs 2020 - 13:34
(Link)
āāāāā!!!!! Un kāds bija viņas pamatojums šādai “radināšanai”?
[User Picture]
From:[info]kihelkonna
Date:28. Jūlijs 2020 - 13:41
(Link)
Konfekteem- ka vajag energiju. Sulaam - dazi aarsti saka, ka beernam vajag izdzert divus litrus dienaa. Beerns to negrib, un tad nu vinam lej ieksaa saldaas sulas, un to vins dzer. Es domaaju, ka tiesi taa ir radies lielais vairums tuklo beernu, ar ieteikto izdzeramaa skidruma daudzumu, un un aarsti kaa viens no galvenajiem beernu tukluma iemesliem jau sen tiek apskatiiti zinaatniskajos rakstos.
[User Picture]
From:[info]kisswithafist
Date:28. Jūlijs 2020 - 13:54
(Link)
Yep, tā ir. Mani arī ar sulām dzirdināja, atšķaidītām gan, bet vienalga. Kāpēc? Jo neko citu es nedzēru. Ne ūdeni, ne tējas, padod tikai kolu un sulas. Nebija jau tā, ka es būtu hospitālī ar dehidrāciju, man liekas, ka vecākiem vienkārši pietrūka pacietības uzstāt uz normālu kārtību. Un ūdeni es nedzēru ļoti ilgi, jo no parasta, negāzēta ūdens man likās, ka rauj uz augšu. Tējas nedzeru joprojām, jo negaršo, bet ūdeni gan dzeru daudz un labprāt. Sulas gan ir grūti piebeigt veselu paku, reizēm pie visas ledusskapī stāvēšanas paspēj sabojāties. Kola gan, kola ir uz mūžu. Bet tagad vismaz zero, bez cukura.

Es bērnībā vispār esot tik ļoti daudz ko neēdusi, ko tagad ēdu mierīgi. Nav kam paprasīt, bet man šķiet, ka atkal neviens vienkārši pārāk daudz necentās. Es neesot ēdusi vistu. Nu kā var neēst vistu? Neiedomājami :D
From:[info]polija
Date:28. Jūlijs 2020 - 14:03
(Link)
nu es bērnībā bd neēdu praktiski neko, bija pamatīgas vēdera problēmas rezultātā. Vēl tgd atceros tās vēdersāpes, ka bezmaz pa sienām rāpot gribējās. Mājās ēdu praktiski visu, bet, ja kko nēedu, tad tā vietā gan neviens necentās piebarot nabaga bērniņu ar kko citu. Bija pretēji - ir ēdiens, ēd. Attiecīgi vēl tgd atceros tās garās stundas virtuvē pēc vakariņām ar aukstu piena zupu vai upeņu kompotu, kamēr izēdu (joprojām divas drausmīgākās lietas, ko varu iedomāties) :D
No vienas puses besīgi, no otras - nav jau nekas tur baigi slikts arī..
Labi, ka ūdens man vismaz garšoja. Pliks ūdens. Un nesapratu, kāpēc jājauc kkādas šausmas tur klāt. Bet mums Bauskā tiešām garšīgs ūdens. Vēl tgd tur aizbraucot vari litru tāpat vienā piegājienā izdzert, jo garšīgs.
From:[info]polija
Date:28. Jūlijs 2020 - 13:57
(Link)
njā, interesanti, bez tiem saldumiem tas bērns apātiski gulēja uz grīdas un skatījās griestos? :O
Es saprotu, ka čp situācijā - bērns vemj, pļūtī un/ai 39C, tad vajag dabūt ātri iekšā jebkādu šķidrumu, bet tak ikdienā? :O Kggan es ar esmu lasījusi komentus par tēmu "bērns baigi maz ēd bet dzer gan pietiekami". Ko dzer - izrādās suliņa,s jo neko citu īpaši nedzeot. Tad kur ajutājums par ēšanu vispār?! Labi, ak tam bērnam pašam iekšējā kkāda kontrole vismaz neuzņemt par daudz. attiecīgi, ja vajadzīgās kalorijas uzņem ar suliņām, tad vismaz neēd vairs klāt.
Bet tak daudzi vecāki vēl tādā situācijā sāk uzvedību par tēmu "bērniņš neko neēd, nu ok - ēd makaronus, nu labi, lai tad paēd vismaz tos makaronus"..
[User Picture]
From:[info]kihelkonna
Date:28. Jūlijs 2020 - 14:04
(Link)
Aa nu dazreiz cilveekiem redzami truukst smadzenu un konkreeto radeni pa kluso uzskatu par gariigi atpalikusu. Kaapeec deva - nu profilaktiski, protams. Ja nu pietruuks energijas
From:[info]polija
Date:28. Jūlijs 2020 - 14:48
(Link)
šādus piemērus vajadzētu iebāzt acīs visiem tiem žurnālistikas paraugiem, kas izrauj no konteksta kkādus "pētījumus" un savārsta tos kaut kādos gudros rakstos. Jo nu rezultātā redz var būt arī nekritiskāki cilvēki, kas to pieņem par svētu patiesību...
[User Picture]
From:[info]au
Date:28. Jūlijs 2020 - 14:18
(Link)
Tagad jau baigi potē to, ka “padzerties” ir tikai ūdens, viss cits - piens, sulas, utt - ir ēdiens.
Mans vecākais arī maz dzer un es pat skaitu, cik glāzes izdzer. Bet skaitu tikai ūdeņus.
[User Picture]
From:[info]neraate
Date:28. Jūlijs 2020 - 14:37
(Link)
Mani daktere dikti sabiedēja un gandrīz aizliedza dot sulas un tad tikai drusciņ, mēs gan arī tāpat neaizrāvāmies ar šo, man pašai sulas par saldu, daudzas vnk negaršo, bet tāpat gandrīz visas atšķaidu ar ūdeni. Tā pa īsto garšo tikai tomātu, mājas ābolu un šad tad vīnogu, es nevaru no sulas padzerties. Principā kad nāk ciemiņi, esam ciemos vai piknikā

Man šķiet, ka bērni arī maz tiek laukā un kad tiek, bieži viņiem nemaz neļauj baigi skriet un rāpties u.tml. baidās ka sasmērēs drēbes
[User Picture]
From:[info]f
Date:28. Jūlijs 2020 - 15:09
(Link)
es, protams, gaidīju citādas stāsta beigas, piem. -tagad bērns vairs negrib saldumus ne acīs redzēt, or smth. njā. es jau tā baidos, vai nedodu par daudz bērnam ēst, viņš mums galīgi nav kaulains. bet nu, es ceru, ka viņa iekšējā sajūta labi diktē, cik un ko viņam vajag.
[User Picture]
From:[info]kihelkonna
Date:28. Jūlijs 2020 - 15:50
(Link)
man liekas, pamatā ir gēni. ja bērns atsities kādā kārnā sencī, tad vienkārši. citādāk - man vienmēr licies, ka galvenais ir nenokaut bērnā sāta sajūtu. lai viņš zina, kad apēdis pietiekami, un ka tad vairs ēst negrib. mūsmājās bija aizliegts uzbāzties bērniem ar ēdienu, un izskatās, ka tagad tiešām šamējie ēd tikai tik, cik viņiem nepieciešams, un neēd, piemēram, aiz garlaicības vai lai kādu iepriecinātu. un spiešana bērnu ēst man liekas fiziska vardarbība, šis vienmēr uzsit asini.
[User Picture]
From:[info]neraate
Date:28. Jūlijs 2020 - 16:08
(Link)
Jā! Es no bērnības atceros tās šausmas, kad tevi spiež ēst kaut ko, kaut vai tikai pagaršot, nu drusciņ. Man sāts bija, bet ja ēdiens bija jocīgs vai glumš vai smirdīgs vai tā vieta kur jāēd smirdēja (vecās lauku mājas manā bērnībā tā mēdza gadīties), vai sāļš man rāva uz augšu un es cietu badu vai ēdu pliku maizi ar ūdeni. Vai ābolus, ja bija
[User Picture]
From:[info]f
Date:29. Jūlijs 2020 - 08:36
(Link)
hah, man kopš bērnības riebj plovs, jo spieda to ēst, un tur bija speķis. ā, jā, speķis arī riebj :D
[User Picture]
From:[info]f
Date:29. Jūlijs 2020 - 08:44
(Link)
es zinu, ka viņš atsakās, kad vairs negrib, bet es tik un tā čuju, ka viņu ne uzreiz klausa. un arī nesaprotu, kas tā par spiešanu ēst, bet ir tādi cilvēki, un nu nekādīgi neklausa.
[User Picture]
From:[info]unknown_entity
Date:10. Augusts 2020 - 09:55
(Link)
Kad uznāks sīcim saldumu kāre, sapērcies sukādes (cidōnijas, dzērvenes, āboli, pat ķirbji) un baro konču vietā. Manējam iet uz urrā.
[User Picture]
From:[info]f
Date:10. Augusts 2020 - 11:38
(Link)
thanks, izklausās pēc visiem izdevīga risinājuma!

> Go to Top
Sviesta Ciba