extranjero ([info]extranjero) rakstīja,
@ 2022-08-13 12:46:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
Hedera apgalvo, ka Kanādā bija genocīds pret indiāņu bērniem, jo bērnu mirstība bija lielāka, jo viņi dzīvoja sliktos apstākļos un slimoja ar tuberkulozi.

Un tas bija genocīds tāpēc, ka bērniem izmēģināja efektīvu BCG vakcīnu, kas novērš saslimšanu ar tuberkulozi, un izoniazīdu, ar kuru ārstē tuberkulozes infekciju. Un šajā procesā noteikti netika saņemta vecāku informētā piekrišana.

Lai jau būtu. Ko jūs teiksiet ar to, ka daudzas valstis šobrīd bērniem, no kuriem jau 90% bez sekām ir izslimojuši ar kovidu, liek vakcinēt ar kovida vakcīnu, kura nav pētījumos pierādīta kā efektīva saslimšanas samazināšanai? Pētījumi ir balstīti tikai uz netiešiem rādītājiem kā antivielu titru, tātad faktiski tā ir eksperimentāla, kuras ieguvums bērniem ir ļoti apšaubāms. Vakcīna it kā nav obligāta, bet tomēr daudzos gadījumos nevakcinētiem ir ļoti grūti, jo skolas neņem pretī, neļauj ceļot pāri robežām utt.

Vai tas ir genocīds vai nav? Es teiktu, ka tas ir ļoti slikti, bet genocīds īsti nav, bet hedera grib apgalvot, ka ir? Kurš var palīdzēt to izšķirt?


(Lasīt komentārus) - (Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]hedera
2022-08-13 19:36 (saite)
Mhm, apoloģētika turpinās ar false dichotomy (vai nu genocīds, vai analfabēti) un izlikšanos, ka neko neesi izlasījis un sapratis, lai gan atsaucies uz manu ierakstu. Es jau tur visu uzrakstīju, ja kaut ko tiešām nesaprati - aizej un izlasi vēlreiz.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]extranjero
2022-08-13 19:39 (saite)
Tā nav dihotomija, jo aizliegums skolā lietot dzimto valodu ir slikta lieta, bet tas nav genocīds.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]hedera
2022-08-13 19:40 (saite)
"Masveida bērnu atņemšana kādai etniskai grupai ir daļa no jēdziena "genocīds" definīcijas jau kopš jēdziena pirmsākumiem."

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]extranjero
2022-08-13 19:42 (saite)
Par to jau mēs runājām. Kāpēc tu atkārtojies? Bērni netika atņemti, viņi tika nosūtīti uz skolu, ar viņiem vecāki varēja varēja tikties un arī pēc tam atgriezties pie vecākiem, ja vēlējās.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]hedera
2022-08-13 19:48 (saite)
Aplis ir noslēdzies, plaši dokumentēti vēstures fakti joprojām tiek noliegti, apoloģētika jau turpinās tavā alternatīvajā realitātē. *nožāvājas*

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]extranjero
2022-08-13 19:54 (saite)
Ir dokumentēts, ka bērniem atļāva tikties ar vecākiem, un pēc skolas beigšanas viņi varēja atgriezties pie vecākiem, ja gribēja.

Kur ir tava problēma? Kāpēc tu gribi noliegt šo dokumentētos faktus, kurus tu pati citēji?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]hedera
2022-08-13 20:22 (saite)
Dažreiz atļāva tikties stingrā uzraudzībā - gluži kā cietumā, citkārt vispār aizliedza. Brīvdienās nelaida mājās, jo tas traucēja asimilācijas procesam. Internātskolas speciāli cēla pēc iespējas tālāk no indiāņu rezervātiem, lai vecāki nevarētu aizbraukt pie saviem bērniem. Par mirušajiem bērniem pat nepapūlējās paziņot vecākiem. Ar likumu tika noteikts, ka bērni jālaiž skolā, tādēļ no rezervātiem bērnus piespiedu kārtā savāca uz aizveda uz tālajām internātskolām. Uz vietas rezervātos/rezervātu tuvumā skolas speciāli necēla. Pēc 9 gadiem piespiedu izolācijā no savām ģimenēm, šos pusaudžus palaida dzīvē - nepietiekami izglītotus kanādiešu sabiedrībai, taču pietiekami atsvešinātus no savu vecāku kultūras, lai vairs neiederētos. Turklāt tur vēl ir jāskatās, kā kurā vēstures posmā bija ar tiesībām atgriezties pie savām ģimenēm rezervātos, ja 1)izplatīta bija prakse skolu beigušajiem anulēt viņu juridisko indiāņu statusu 2)ieceļošana/izceļošana indiāņu rezervātos tika stingri reglamentēta un kontrolēta.

Jā, es redzu, ka pilnīgi normāla skolu sistēma, tieši tāda pati kā kanādiešu bērniem vai eiropiešu bērniem tajā pašā laikā. /s
Kur ir tava problēma?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]extranjero
2022-08-13 21:01 (saite)
Es nesaku, ka tā bija ideāla sistēma, ne tuvu tam. Daudzas lietas bija ar nolūku, ko var uzskatīt par vardarbīgu un cilvēktiesības pārkāpjošu.

Bet fakts ir tāds, kā tu vēlreiz to apstiprini, ka atļāva tikties un varēja atgriezties, tāpēc to nevar klasificēt kā bērnu atņemšanu. Manuprāt, tas ir pilnīgi skaidri, un teikt, ka šī sliktā apiešanās pierāda, ka tas bija genocīds, ir nenopietni.

Es drīzāk redzu šo kā kultūru sadursmi. Indiāņu ciltis gribēja saglabāt savu dzīvesveidu, bet tas bija neiespējami modernajā pasaulē. Pirmkārt, šīm ciltīm vajadzēja lielus dabas resursus, kamēr rietumu kultūrā cilvēku skaits strauji pieauga, un uzsvars bija uz tehnoloģijām, resursu pilnīgāku izmantošanu. Abas sistēmas nevarēja līdzāspastāvet vienā valstī. Tas nav tikai kāda viedoklis, ka rietumu kultūra ir pārāka. Tas ir objektīvs fakts. Skotam Aleksandram ir pat jauks raksts, ka “rietumu kultūra vispār nav ģeogrāfiskas izcelmes, tā vienkārši ir kultūra, kas darbojas”.

Pirms 100 gadiem tas vēl nebija tik skaidrs, un vēl tagad ir daudzas tautas un valstis, ieskaitot, Krieviju, kas protestē pret “rietumu kultūru” un pasludina, ka praktizēs savu unikālo kultūru, kas ir pārāka pār rietumu kultūru. Tie visi ir maldi. Valoda un citas lietas ir nebūtiskas nianses, bet kultūra, kas vispār var šobrīd ilgtermiņā darboties, ir rietumu kultūra.

Šādā izpratnē indiāņiem arī nebija citas izvēles kā pilnībā pieņemt rietumu kultūru, tādējādi labāk garantējot savas valodas un citu atribūtu saglabāšanu. Bet viņu to tā neuztvēra, viņi apzināti pretojās šādai asimilācijai, kas bija neizbēgama jebkurā gadījumā. Arī kanādieši nemeklēja kādus efektīvākus veidus, kā labvēlīgi veicināt šo pārejas procesu. Par to var viņus pelnīti kritizēt. Bet galu galā tas nav daudz atšķirīgs no tā, kad rietumos nosaka kārtību, ka visiem bērniem ir jāapmeklē skola, citādi tā ir vardarbība pret bērniem. Es nevaru pasludināt, ka lūk, mana īpašā kultūra vai ticība noraida bērnu izglītošanu rietumu kultūras stilā. Indiāņu kultūrai tādā veidā, kāda tā tika praktizēta, bija bez nākotnes, tāpēc šo skolu veidotāji apzināti centās bērnus no tās pasargāt. Protams, arī pārcentās un izdarīja arī sliktas lietas, vai lika uzsvaru uz kādu nebūtisku rituālu aizliegumiem. Bet arī tas nav genocīds, jo tad arī Uzvaras pieminekļa aizvākšana Rīgā ir genocīds pret krieviem, jo vardarbīgi neļaus viņiem praktizēt 9. maija ziedu nešanu pie pieminekļa.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]hedera
2022-08-13 21:07 (saite)
Es tiešām nezinu, kas tev ir par problēmu, bet šie notikumi tiek klasificēti kā bērnu atņemšana, es pati to neizdomāju.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]extranjero
2022-08-13 21:38 (saite)
Tās ir mūsdienu sabiedrības grēknožēlas izpausmes.

Šis ir Skota Aleksandra raksts: https://slatestarcodex.com/2016/07/25/how-the-west-was-won/

Mums ir vairāk jābūt lepniem par šo universālo kultūru, un nav jābūt mierā ar tiem, kas to noraida.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]gnidrologs
2022-08-13 21:42 (saite)
+
Sterotips par bāļģīmjiem, kas centās ieviest izglītotību un morāles normas pār iedzimtajiem ir negatīvs tikai vēstures revizionistu, neo marksistu aprindās, kuras fanātisks zīlots ir Hedera.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]hedera
2022-08-13 21:42 (saite)
Tas nav nekas mūsdienās izdomāts, pašas reliģiskās organizācijas, kas piedalījās bērnu atņemšanā, ir izteikušas nožēlu un atvainošanos jau kopš 80.tajiem. Bet tev jau, protams, viss labāk zināms, jo jau vakardien uzzināji par šo tēmu.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]gnidrologs
2022-08-13 21:51 (saite)
Izteikušas nožēlu un citādi zemojušies (((globālā kapitāla))) priekšā. Tas tikai met ēnu uz Katoļu baznīcas vadības mugurkaulu, ne par vēsturi, kur kristīgā kultūra gandrīz nemainīgi ietekmēja vietējās tautas tikai pozitīvā gultnē, mūsu pašu bāliņu tauta tam piemērs.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]extranjero
2022-08-13 22:06 (saite)
Tu tāpat kā dzeltens mētājies ar apgalvojumiem, ka es kaut ko esmu uzzinājis tikai vakar. Bet šis Skota Aleksandra raksts ir no 2016. gada un es viņu izlasīju droši vien arī šajā gadā.

>> For example, when white American educators taught Native American children to identify with white American culture and ignore the old ways, that was inappropriate and in some senses “genocidal” if the aim was to destroy Native Americans as a separate people.

un tālāk..

>> This is true in every case except with the cultures we consider our outgroups – in the US, white Southern fundamentalist Christian Republicans; in the UK, white rural working-class leave voters. In both cases, their ignorance is treated as worthy of mockery, their religion is treated as stupidity and failure to understand science, their poverty makes them “trailer trash”, their rejection of economic-growth-at-all-costs means they are too stupid to understand the stakes, and their desire to protect their obviously inferior culture makes them xenophobic and racist.

Kaut kādas detaļas es joprojām nezinu, bet par kopējo ideju es esmu zinājis, ne divas nedēļas, ne divus gadus, bet nedaudz vairāk.

Līdzīgi bija ar maniem iebildumiem par vakcīnu mandātiem. Rindām stājās, lai pateiktu kāds es esmu idiots, kurš droši vien šos iebildumus ir tikai vakar izdomājis. Tāpēc es ieliku to rakstu par Atula Gavandes grāmatu, kas bijau tika izlasīta 2015. gadā.

Tāpēc, lūdzu, nemētājies ar uzbraucieniem, ka citi neko nezina.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


(Lasīt komentārus) -

Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?