Dunduks ([info]dunduks) rakstīja,
@ 2011-01-13 14:05:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
kaut arī apzinos, ka visi tie, kas lasa mani, lasa gan jau arī [info]divi_g, tomēr nevaru neielikt saiti uz fantastisku diskusiju - http://klab.lv/users/divi_g/1694610.html.
es saprotu, ka var diskutēt par to kādi bija mērķi, par to kādi tika sludināti un kādi tika reāli iedomāti, kas un kāpēc (ne)tika īstenots, bet cilvēkam, kurš (ja tic userinfo) ir dzimis 1973. gadā nespēt pamatīt ekonomisko faktoru milzīgo ietekmi uz PSRS sabrukumu ir visai dīvaini.


(Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]divi_g
2011-01-13 14:14 (saite)
Es brīnos, kādēļ vēl neesmu šamo nobanojis.

(Atbildēt uz šo)


[info]ld
2011-01-13 14:20 (saite)
es neaboneeju divi_g

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]dunduks
2011-01-13 14:26 (saite)
tāpēc es formulēju "lasa gan jau arī" :-)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ld
2011-01-13 14:27 (saite)
jaa, jaa, es sapratu, es tik informeeju. gadiijumam ja Tu gribeetu to zinaat :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]dunduks
2011-01-13 14:32 (saite)
pai :-)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]unpy
2011-01-13 14:52 (saite)
Neredzu jēgu diskussijai ar puišeli, kurš runā stulbības, bet kuram ir dzelžaina pārliecība par to, ka viņš jau nu gan zin, ko runā. Tā nav diskusija un rezultāts tai nav gaidāms.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]nxn
2011-01-13 14:56 (saite)
piekrītu. faktiski gan šo, gan daudzu citu diskusiju rezultātā neviena no diskutējošajām pusēm viedokli tacju nemainīs.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]dunduks
2011-01-13 15:18 (saite)
tāpēc es arī nolecu :-)

bet (ja dzimšanas gads ir 1973.) dīvainums paliek, un tas jau ir pa lielam galvenais, kas paliek sausajā atlikumā.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]unpy
2011-01-13 15:20 (saite)
"Puišelis" konkrētajā gadījumā ir apzīmējums attiecīgā vecumā raksturīgam domāšanas veidam, ne vecumam.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]sissy
2011-01-13 17:01 (saite)
Visi nelasa, tā ka - paldies par ieteikumu. :) Būs ko vakarā palasīt.

(Atbildēt uz šo)


[info]karuna
2011-01-14 10:31 (saite)
Tāpēc, ka vairums diskutētāju pat necenšas izprast par ko vispār ir diskusija un kādi ir mani argumenti. Es piekritu divi_g spriedumam par 95% un to summarizēju, piemetot klāt vienu niansi, kas arī izraisīja sašutumu vētru. Laikam jau galvenais bija tas, ka šī nianse (it īpaši sociālā nevienlīdzība) traucēja “svinēt”.

Es arī centos izskaidrot, kas tiek domāts ar "ekonomisko" situāciju, jo citādi zem tā var palikt apakšā visu, ko vēlas, jo visa dzīve jau ir viena milzīga ekonomika. Es vienkārši esmu salīdzinājis reālo cilvēka ekonomisko situāciju dažādās pasaules vietā – pats ar savu pieredzi tādos ekstrēmos kā ASV un Indiju, un no tāda viedokļa raugoties PSRS ekonomikā nekāda sabrukuma nebija. Relatīvi mērot droši vien nekas lielāks, kā pašreizējā krīze. Cita lieta, ka cilvēkiem noriebās kontrole, blatu sistēma, rinda utt. un viņi gribēja pārmaiņas. Uztvere (perception) ekonomikā vienmēr ir svarīgāka par reālo stāvokli.

Es jau ar divi_g agrāk diskutēju, ka pēc ekonomiski PSRS PPP (cik nu to ir iespējams aprēķināt) bija aptuveni 45-45% no ASV līmeņa. Šobrīd Latvijas (bijušās PSRS) ir varbūt 20–30%. Tāpēc būtībā mēs esam ekonomiski vēl atpalikušāki nekā PSRS laikos, lai gan absolūtajos skaitļos esam gājuši uz priekšu.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]karuna
2011-01-14 10:32 (saite)
domāts 40-45%

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]dunduks
2011-01-14 11:07 (saite)
Piekrītu, ka PSRS cilvēki ekonomiski nebija tik noslāņoti, bet tam nav nekāda sakara ar valsts bankrotu un sabrukšanu un absolūti nepiekrītu tam, ka nebija (valsts) ekonomiskais sabrukums - talonus neievieš tāpat vien.

Protams, glasnostj utt. veicināja centrbēdzes procesus, bet bez ekonimiskā bankrota, ko izraisīja http://en.wikipedia.org/wiki/Price_of_petroleum#History & co, ja arī sabrukšanu notiktu, tad noteikti ne tik strauja un vispār hvz kāda.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]karuna
2011-01-14 11:31 (saite)
Tas jau arī bija izdiskutēts – talonus ieviesa, kad juku laiki bija sākušies, nevis kad Gorbačovs pasludināja glastnost un sāka perestroiku. Tās bija sekas viņa uzsāktajām pārmaiņām nevis cēlonis.

Turklāt taloni uz atsevišķiem produktiem kā tādi vēl neattaino kopējo situāciju. Tad jau arī ASV rindas pēc jaunizlaistā iPhone norādītu uz šīs valsts ekonomisko sabrukumu.

Es saprotu, ka daudziem ir vienkāršāk domāt, ka PSRS bija "ekonomiskais bankrots", jo tad nav jāiedziļinās sīkākās niansēs. Bet zināmā statistika to neapstiprina. Piemēram, http://en.wikipedia.org/wiki/Economy_of_the_Soviet_Union

Īpaši interesants ir šis grafiks: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Soviet_Union_GDP.gif

kur var redzēt 10% kritumu 1983-1985 un turpmāku augšupeju. Un turpmāko KR kritumu 1990–1999 par 60%. Domāju, ka par Latviju līkne būtu stipri līdzīga. Lūk, to jau var saukt par bankrotu.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]dunduks
2011-01-14 11:42 (saite)
ja GDP tika rēķināts pie valūts kursa 1USD=0.67 rubļi, tad ne to vien var uzzīmēt.
ja vēlies vari uzskatīt, ka PSRS sabruka tikai tāpēc, ka dažiem Kremlī palika pofig uz impēriju un ļāva nomalēm pamukt kur nu kurai - katram savs, un liekot saiti uz Wiki vajag tomēr arī izlasīt, kas tur ir rakstīts:

par sabrukšanu

After Mikhail Gorbachev came to power, continuing economic liberalisation moved the economy towards a market-oriented socialist economy. All of these factors contributed to the final dissolution of the Soviet Union in 1991.

par lauksaimniecību

The authors report that in 1979, 28% of the Soviet agricultural production was from small plots of private citizens, which represented less than 1% of the cultivated land. So according to them, collective farms operated very inefficiently.

Punkts.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]karuna
2011-01-14 11:57 (saite)
Es tam pilnībā piekrītu, un tas nekādi nav pretrunā ar apgalvojumu, ka nebija ekonomiskā bankrota, bet bija stagnācija.

Pat divi_g to pašu būtībā izklāstīja savā sākotnējā postā. Man tikai nav saprotams, kāpēc tāda attieksme, ja mani argumenti atšķiras tikai dažās, ne īpaši svarīgās niansēs.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?