Nepabeigtā dienasgrāmata


21. Septembris 2013

(bez virsraksta) @ 15:20

Skatos KKF projektu konkursa rezultātus un brīnos - 2000 ls stipendija dzejoļu krājuma uzrakstīšanai, tas ir tāds normāls dīls vai drukas kļūda?


atcerējos citātu: "Ar dzeju nav iespējams nopelnīt naudu. Taču, no otras puses, ar naudu nav iespējams uzrakstīt dzeju." Roberts Greivss
 

Comments

 
From:[info]unpy
Date: 21. Septembris 2013 - 15:23
(Link)
Tas ir par daudz vai par maz?
[User Picture Icon]
From:[info]dienasgramata
Date: 21. Septembris 2013 - 15:26
(Link)
tādu honorāru par romānu grūti no izdevniecības izspiest, bet te - pabalsts radošam procesam, vēl nevar zināt, izdosies vai nē. un dzejoļu krājumi jau mūsdienās kļuvuši tādi plāniņi - tādu pāris nedēļās var uzbliezt
From:[info]unpy
Date: 21. Septembris 2013 - 15:32
(Link)
Ahā, paldies, skaidrs. Nu, tas varbūt kādam dižgaram, kas pārtiek tikai no dzejas. Tuvojas ziema, apkure dārga, dižgaru jau tā maz, nevar taču pēdējiem ļaut aiziet boldā no plaušu karsoņa:))
[User Picture Icon]
From:[info]shelly
Date: 21. Septembris 2013 - 15:27
(Link)
A tev, ko, nesagribējās uzreiz sākt dzejot par tādu naudu? :)
[User Picture Icon]
From:[info]dienasgramata
Date: 21. Septembris 2013 - 15:28
(Link)
dzeja nerodas par naudu, lol
From:[info]fedrs
Date: 21. Septembris 2013 - 16:21
(Link)
Bet ugunsdziru iedvesmai par velti neviens nedos!
[User Picture Icon]
From:[info]dienasgramata
Date: 21. Septembris 2013 - 16:29
(Link)
gan jau iedos, ja pratīs uzvesties
[User Picture Icon]
From:[info]dienasgramata
Date: 21. Septembris 2013 - 15:30
(Link)
turklāt, ņemot vērā, kā tiek sijāti projekti un nauda piešķirta kā likums 30% apmērā no prasītās, konkrētos izdevumos pamatotās summas - vai tiešām šajā gadījumā ir tikuši prasīti 6000 Ls?
[User Picture Icon]
From:[info]justmy2cents
Date: 21. Septembris 2013 - 15:40

procentu rēķini nav raķešzinātne!

(Link)
sātaniskās vārsmas 2? jo prasīti 666 lati, oops, 6666 lati
[User Picture Icon]
From:[info]dienasgramata
Date: 21. Septembris 2013 - 15:43

Re: procentu rēķini nav raķešzinātne!

(Link)
dzejniekiem desmit procenti šur vai tur - pie dirsas
From:[info]unpy
Date: 21. Septembris 2013 - 15:34
(Link)
Kā še jau pareizi piezīmēts, vislabāk dzejojas tad, kad ir uzklupušas visādas ķibeles, bads un nelaimīga mīlestība. Kāda gan var būt nelaimīga mīlestība ar 2000LVL kabatā?:))
From:[info]unpy
Date: 21. Septembris 2013 - 15:41
(Link)
Hmmm. Bet vispār apskatījos un zināma viela pārdomām radās :D
[User Picture Icon]
From:[info]annuska
Date: 21. Septembris 2013 - 15:33
(Link)
tagad vienai grāmatai dod tikai vienu reizi; man pērn bija 1200, kad prasīju 2000, bet tagad komisija spiež uz radošajām stip.
[User Picture Icon]
From:[info]dienasgramata
Date: 21. Septembris 2013 - 15:35
(Link)
un ja tu neuzraksti, tev jāatdod? vai uzraksti, bet tik draņķīgus, ka neviens neizdod?
[User Picture Icon]
From:[info]annuska
Date: 21. Septembris 2013 - 15:37
(Link)
nav jāatdod, ja vien uzrakstu atskaiti un pielieku paraugus, bet ja nebūs grāmata, tad man nedos nākamreiz
[User Picture Icon]
From:[info]dienasgramata
Date: 21. Septembris 2013 - 15:37
(Link)
kad es biju komisijā (tā gan bija starpdisciplinārā), tad normāla prakse bija paskatīties uz termiņu un sadalīt mazākās summās (piemēram, ja prasa 1200 ls uz gadu, tad iedot 300 latus ar domu - lai nākamajā konkursā prasa atkal)
[User Picture Icon]
From:[info]annuska
Date: 21. Septembris 2013 - 15:39
(Link)
jā, es par 2. grāmatu dabūju 3x 300, citi treknajos pamanījās pat 4x600, bet tagad vairs tā nav.
[User Picture Icon]
From:[info]dienasgramata
Date: 21. Septembris 2013 - 15:42
(Link)
un vēl nekautrīgs jautājums - izdevējs to ņem vērā vai nemana un samaksā vēl arī normālu honorāru?
From:[info]unpy
Date: 21. Septembris 2013 - 15:44
(Link)
Un kā ir, kad KKF finansē pašu radošo procesu, autortiesības pāriet pie KKFa vai paliek pašam rakstniekam/dzejniekam?
[User Picture Icon]
From:[info]dienasgramata
Date: 21. Septembris 2013 - 15:46
(Link)
autortiesības nepāriet
From:[info]unpy
Date: 21. Septembris 2013 - 15:49
(Link)
Nu, jā, tad sanāk, ka izdevējs vēl kaut ko var samaksāt, ja piepeši gramata šim šķiet izdodama. Nekāda medusmaize nav, bet, ja dzīvo mežā aiz Dagdas, sava iztikšana var sanākt.
[User Picture Icon]
From:[info]dienasgramata
Date: 21. Septembris 2013 - 15:40
(Link)
un ko lai mēs sacinām no tā, ka Rutai Štelmaherei dzejoļu krājuma uzrakstīšanai vajag 2000 Ls, bet Ērikai Bērziņai par "Ardievām bohēmai" - tikai 1600?
[User Picture Icon]
From:[info]milda
Date: 21. Septembris 2013 - 15:35
(Link)
no kurienes KKF ņem līdzekļus šitādām stipendijām?
[User Picture Icon]
From:[info]dienasgramata
Date: 21. Septembris 2013 - 15:38
(Link)
no mūsu nodokļu maksātāju naudas!!!111
[User Picture Icon]
From:[info]milda
Date: 21. Septembris 2013 - 15:40
(Link)
lieliski! un vēl saka, ka kultūra par maz tiek finansēta.
[User Picture Icon]
From:[info]annuska
Date: 21. Septembris 2013 - 15:38
(Link)
no nodokļiem. tu mani uzturi.
[User Picture Icon]
From:[info]milda
Date: 21. Septembris 2013 - 15:41
(Link)
kāpēc es to nejūtu? :)
[User Picture Icon]
From:[info]annuska
Date: 21. Septembris 2013 - 15:42
(Link)
kā tu gribi to just?
[User Picture Icon]
From:[info]milda
Date: 21. Septembris 2013 - 15:51
(Link)
es vislaik nesparatu, kāpēc jūs visi esat tik pašpietiekami. Pirmkārt man trūkst informācijas - pilnīgi un galīgi. Es nezinu nevienu jauno (kaut vai manas paaudzes) dzejnieku. Ja godīgi, ja nesalītu cibu, nezinātu arī Tevi. Tajā pašā laikā Tavu tēvu, viņa paaudzes un vecākas paaudzes dzejniekus zinu un lasu. Protams, darba sakarā es vispār esmu atrauta no realitātes un dzīves - dzīvoju ļoti savrupi. Kaut kādi saieti čomskos un kur tur vēl notiek tie lasījumi, nu man šķiet es tur neiederos, ka es nevaru tā aiziet kaut kur ar 10 gadīgu bērnu pie rokas, pilnīgi sveša no malas tajās retajās reizēs, kad varu izrauties no tā vāveres riteņa un pabarot sevi garīgi. ja godīgi man ir baigais bads šinī ziņā. jā, es pati esmu vainīga, ka laikam pietiekami neinteresējos, bet manis ir tik cik ir. un brīžam būtu baigi labi, ja kāds man to kultūru pienestu uz tās paplātes. es būtu ļoti pateicīga par to.
From:[info]unpy
Date: 21. Septembris 2013 - 15:56
(Link)
Kultūru pienes uz paplātes un pat mutē iebāž, ar to televīzija nodarbojas.
[User Picture Icon]
From:[info]milda
Date: 21. Septembris 2013 - 16:08
(Link)
Tu brīnīsies, bet man nav pat TV šobrīd. Kad bija, tad nejutu, ka to, ko tur rāda var saukt par kultūru. Slaveno raidījumu 100 g kultūras neredzēju ne tad, kad tas tika rādīts "normālos" laikos, ne tad, kad to rāda "nenormālos" laikos. Ai nu labi - kad kļūšu kādreiz par bezdarbnieci, viss varbūt mainīsies un man būs laiks kaut kam citam :)
[User Picture Icon]
From:[info]tiga
Date: 22. Septembris 2013 - 16:41
(Link)
[User Picture Icon]
From:[info]annuska
Date: 21. Septembris 2013 - 16:07
(Link)
mana pēdējā grāmata joprojām ir vairākās grāmatnīcās, tiesa, ne visās vairs laikam. dzeja ir pieejama arī Satori vairākās publikācijās. tāpat citiem manas/tavas/jaunākās paaudzes autoriem. daļa no viņiem ir grūti uztverami, bet ne visi, ir arī uz lasītāju orientēti. žurnāls Latvju teksti ir Narvesenos, Ls 1.50. es regulāri piedalos lasījumos un dzejas izrādē, kas Rīgā ir rādīta 3 reizes + vēl citās Latvijas pilsētās.
domāju, ka mana tēva paaudzes dzejniekus zina vairāk, jo tolaik dzejai bija cita loma, kā arī viņus mācīja skolā un tolaik skolnieki/cilvēki vairāk apmeklēja pasākumus. tomēr arī tagad tie pasākumi, kur es lasu, nav tukši un tie nav tikai cilvēki no tās pašas vides.
vēl par mana tēva paaudzi, atceros, kad tēvam iznāca krājums, viņš varēja gadu nestrādāt izdevniecībā vai redakcijā, bet dzīvot no šī krājuma, kas cilvēkiem veikalā savukārt maksāja ļoti lēti, bet tam bija liela tirāža un visām tantēm mājās bija dzejas grāmatas.
[User Picture Icon]
From:[info]milda
Date: 21. Septembris 2013 - 16:16
(Link)
par to dzejas izrādi - jā. bet atkal - nelasītu Tevi, es nezinātu ka kas tāds eksistē. šausmīgi gribēju aiziet, kad ieliki te cibā informāciju, bet nu tie datumi bij tādi, ka nu pilnīgi nekā. un vēl ir viena lieta, ka es daudz ko uzzinu pēc tam. ka ir kaut kādi atreferējumi par to, kas ir bijis, nevis kas būs. ir jau cilvēki, kas laikam iegājuši kaut kāda apritē un tad zin kur kas kā un kad. es esmu kā marsiete. satori paveru ik pa laikam, bet .... nu jā tur atkal lai atlasītu pelavas no sēnalām, brīžam ir tā ka apšķebina tas portāls kopumā.
[User Picture Icon]
From:[info]annuska
Date: 21. Septembris 2013 - 16:29
(Link)
jā, nu tie nav plaši reklamēti pasākumi. zāle arī ir maza. lai gan es ticu, ja uztaisītu vēl kādu izrādi Ģertrūdes ielas teātrī, kur arī visforšāk bija spēlēt, un labi reklamētu, tad cilvēki nāktu vēl uz dažām izrādēm. pašlaik ir tā, ka reklāmas atrod tie, kam tas jau interesē. piemēram, ja ir Dzejas dienas, aktīvs ir attiecīgais profils tviterī un feisbukā, programmu var redzēt lapā dzejasdienas.lv, ir arī ziņas portālos pie kultūras.

es arī neesmu nemaz tik pašpietiekama, man ir svarīgi, lai cilvēki lasa vai klausās. braucu uz rajoniem, skolām, bibliotēkām. kkf ir arī bibliotēku programma, rajonu bibliotēkas var uzaicināt dzejniekus un samaksāt viņiem arī honorārus par lasījumu, taču to dara tikai dažas bibliotēkas.

Satori ir ļoti demokrātisks portāls, kas publicē arī iesācējus, visu ko.
bet teiksim drukātajā Kultūras dienā tagad ir arī dzejas sadaļa, ko vērtē eksperti, ko tur publicēt (iepriekš viņi publicēja dzeju tikai interneta versijā bez atlases un honorāra)

jā, un es arī domāju, ka medijus vajadzētu vairāk, tomēr nauda ir ierobežota un pašlaik prioritāte ir stipendijām radošajam procesam, tāds ir dominējošais viedoklis, lai gan daži uzskata, ka vajadzētu citādi. man pērn kkf stipendija tiešām bija labs atspaids, bet tagad tā ir iztērēta un grāmata jāturpina rakstīt tāpat paralēli citiem darbiem. to jau visi saprot, ka nebūs tā - saņemu stipendiju un tagad divus mēnešus intensīvi rakstu. ar labu dzeju tā nenotiek. toties es dabūju zābakus:)
[User Picture Icon]
From:[info]dienasgramata
Date: 21. Septembris 2013 - 16:31
(Link)
kas tas ir par Rudītes Kalpiņas žurnālu "Tīrraksts"? tu kaut ko zini?
[User Picture Icon]
From:[info]annuska
Date: 21. Septembris 2013 - 16:34
(Link)
nu alternatīva LT laikam, ar mazliet citu ievirzi, bet baidos samelot, šķiet, tur vēl ir Vādons un LL laikam arī, ja es nejaucu
[User Picture Icon]
From:[info]jff
Date: 21. Septembris 2013 - 22:00
(Link)
Man savukārt par LT radās jautājums. Pieņemu, ka Ls 1.50 vismaz tinti un papīru nosedz, un vismaz drusku pat pāri paliek. Tad 37K par 4 numuru salikšanu/rediģēšanu izklausās diezgan daudz. Kas vēl tajos 37K ietilpst?
[User Picture Icon]
From:[info]annuska
Date: 21. Septembris 2013 - 22:51
(Link)
tur vai tad rakstīts, ka 4? šogad jau ir 6, un nākamgad būs 8. vēl ietilpst honorāri autoriem.
[User Picture Icon]
From:[info]milda
Date: 21. Septembris 2013 - 17:28
(Link)
Es jau konkrēti ne par Tevi. Es vispār. Kad lasu tepat cibā, man rodas iespaids, ka tas viss ir tāds savējo tuss, kas svešiniekiem no malas nav nemaz paredzēts. :)) Un tad man vēl jovairāk paliek bail kaut kur iet - notpietni, kur nu vēl ar mazo meitu. Jo tusu man vismazāk vajag. Ā nu jā - twiterī un feisbukā neesmu - varbūt tur tā vaina. Kultūras dienu vairs nelasu, kopš nomainījās īpašnieki - man ir pirncipi :D Un man jau darba sakarā ir citi ikdienas ziņu portāli, kur info par kultūras norisēm nav, protams. Līdz ar to esmu ļoti attālinājusies no tā, ko sauc par kultūru.
[User Picture Icon]
From:[info]blond
Date: 21. Septembris 2013 - 16:57
(Link)
Man jāatzīstas, es par Stum, stum kopā pāris gados ar visām papildtirāžām un Dienas gada balvu nopelnīju kādus 12 000. Es biju labi noslēgusi līgumu, tirāža kopā bija ļoti liela un izdevniecība ļoti godīga (Valters un Rapa).
[User Picture Icon]
From:[info]annuska
Date: 21. Septembris 2013 - 16:59
(Link)
nu bet tu jau arī esi ļoti kruta, bez tam tā ir proza. es uz prozu īstenībā varētu attiecināt kritēriju, ka pērk labāko. bet ar dzeju tā tomēr nav.
[User Picture Icon]
From:[info]annuska
Date: 21. Septembris 2013 - 17:03
(Link)
Milda manuprāt vairāk runāja par atpazīstamību un dzeju. tu jau arī esi atpazīstama kopš 80. gadiem, gan jau, ka tevi viņa zināja
[User Picture Icon]
From:[info]blond
Date: 21. Septembris 2013 - 17:14
(Link)
Ā, nu tas jā.
[User Picture Icon]
From:[info]milda
Date: 21. Septembris 2013 - 17:35
(Link)
No unpy iemestā linka, Arno Jundze man tikai kaut ko izsaka. Kas ir pārējie - pirmā dzirdēšana.
[User Picture Icon]
From:[info]annuska
Date: 21. Septembris 2013 - 18:11
(Link)
nu tur jau ir arī tādi projektu vadītāji, kas nemaz nav plašam lokam jāzina - atdzejotāji, izdevēji, muzeju un bibliotēku darbinieki, raidījumu vadītāji. bet ir arī Raups, izcils, laikam izcilākais nu jau vidējās paaudzes dzejnieks, tiesa, no nesaprotamā gala
[User Picture Icon]
From:[info]milda
Date: 21. Septembris 2013 - 18:16
(Link)
nu lūk. sāku apsvērt algot privāto menedžeri, kurš man varētu ik pa laikam noorganizēt kādu kuļtpahodu, vai pateikt - tagad aizej uz to un to grāmatnīcu un nopērc to un to un izlasi. līdz nākmajai ceturtdienai. :D
[User Picture Icon]
From:[info]annuska
Date: 21. Septembris 2013 - 16:11
(Link)
es teiksim domāju, ja tu nopirktu Vērdiņa "Mēs", kur ir 3 viņa krājumi kopā, tev patiktu, tā ir tāda lasītājorientēta dzeja
[User Picture Icon]
From:[info]virginia_rabbit
Date: 21. Septembris 2013 - 15:43
(Link)
o! par 2000 ls var jau kaut ko sadzejot.
[User Picture Icon]
From:[info]dienasgramata
Date: 21. Septembris 2013 - 15:44
(Link)
galvenais, nesadzejot priekšlaicīgi, jo tad teiks, ka jau ir uzrakstīts un stipendija nav nepieciešama
[User Picture Icon]
From:[info]virginia_rabbit
Date: 21. Septembris 2013 - 15:46
(Link)
nuja, es varētu teikt, ka nauda mani iedvesmo un dzejoļi BŪS!
From:[info]nulle
Date: 21. Septembris 2013 - 15:50
(Link)
davai!
From:[info]nulle
Date: 21. Septembris 2013 - 15:45
(Link)
Piltene maksā zem desmit santīmiem, labi, tā varbūt grumbuļaini raksta... Bet par 50 gan jau var dabūt labu. Un blociņš -- vēl piecdesmit santīmu.
[User Picture Icon]
From:[info]zvirbuleens
Date: 21. Septembris 2013 - 15:48
(Link)
Es domāju, tas tāds normāls dīls. Man šķiet, salīdzinājumā tas varētu būt kaut kas liels "nozarei", kas, manuprāt, ir diezgan komerciāli neizdevīga, bet normāls jebkuram kvalitatīvam un turklāt radošam mēneša vai vairāku mēnešu darbam.
[User Picture Icon]
From:[info]annuska
Date: 21. Septembris 2013 - 15:52
(Link)
es par pēdējo stipendiju nopirku mēteli, zābakus, galdu, grāmatas un pārtiku
[User Picture Icon]
From:[info]wonderland
Date: 21. Septembris 2013 - 15:57
(Link)
peeksnji sagribeejaas dzejot.
From:[info]amievil
Date: 21. Septembris 2013 - 18:05
(Link)
kas ar Jansones romānu pa 3000Ls? tas taču pārsniedz noteikumos pieļautos 2000...
[User Picture Icon]
From:[info]gonzokidd
Date: 21. Septembris 2013 - 21:28
(Link)
10 X 300 mēnesī - tas ir max of ze max..
[User Picture Icon]
From:[info]gonzokidd
Date: 21. Septembris 2013 - 21:31
(Link)
Mani gan vairāk interesē tas, kāpēc tiek atbalstīti visai abstrrrakti birrrrokrātiski prrrincipi (atsevišķi, ārkārtīgi diskutabli punkti žūrijas "iekšējai lietošanai"), ne jaunākās paaudzes latviešu literatūra..
From:[info]amievil
Date: 21. Septembris 2013 - 21:37
(Link)
piemēram?
[User Picture Icon]
From:[info]gonzokidd
Date: 21. Septembris 2013 - 22:04
(Link)
Piemēram:
autoram ir jābūt visamaz vienai NB/RS apstiprinātai publikācijai fiziskā formātā. Neatkarīgi no iesniegtā projekta jaudas, kvaltiātes vai potenciāla, neatkarīgi no projektam iesniegto literāro darbu literārās vērtības.

Nepabeigtā dienasgrāmata