(bez virsraksta) @ 00:46
| | Add to Memories | Tell A Friend
Nepabeigtā dienasgrāmata |
|
7. Janvāris 2010Commentsnu labi, ne jau par dzeršanu bija mana ironija, bet par to, ka nebūtiska divu kristīgu konfesiju atšķirība kalendārajā nobīdē, kas ir radusies pat ne reliģisku, bet gan birokrātisku domstarpību rezultātā, iedvesmo valsts prezidentu uz daudzveidības slavināšanu
vai vēl trakāk - uz aicināšanu būt vienotiem: "Valsts pirmā persona norādīja: lai arī rietumu kristīgā baznīca un pareizticīgo un vecticībnieku baznīca Ziemassvētkus svin dažādos datumos, tomēr svētkiem ir kopīga vēsts."
(Reply to this)
(Parent)
vairāk tādas nobīdes! varētu 18. novembra valsts svētkus daļa svinēt 21. septembrī
(Reply to this)
(Parent)
paga, paga, par varavīksni viņš vēl pagaidām nekā neteica! būtu jautri sagaidīt Zatlera uzruna praida dalībniekiem: "Daudzveidība ir mūsu valsts lielākā bagātība."
ļoti interesants temats! gribētu dzirdēt no kāda pareizticīgā, kas viņam traucē katoļu reliģiskajos uzskatos, un otrādi
nesagaidīsi. grieķu katoļu baznīca vispār ir pa pusei pareizticīgie, prasti runājot. abi apvienosies un sāks knabāt luterāņus.
(Reply to this)
(Parent)
no mana (ne katoļa, ne pareizticīgā) skatupunkta būtiskākā atšķirība ir, ka katoļi daudz lielāku uzsvaru liek uz intelektuālu spriešanu, kamēr pareizticīgie — uz misticismu, tā pieredzi un rituālu.
taču teoloģiski galvenā atšķirība ir tajā, ka katoļi uzskata, ka galvenais ir dievs tēvs, taču pareizticīgie visu trīsvienību uzskata par vienas būtības trīs manifestācijām, tās nehierarhizējot. institucionālā atšķirība ir tajā, ka katoļiem priesteru augšgalā ir pāvests, bet pareizticīgajiem sinode. bet detaļās tas viss noteikti ir daudz sarežģītāk.
(Reply to this)
(Parent)
viltīga atbilde
bet kā tas sanāk (lai cik liela metafora nebūtu tā "pirkšana") - tie ir mūsu grēki, par kuriem mums būtu jāmaksā, taču viņš ne tikai samaksā mūsu vietā, bet arī vēl samaksā mums? līdzībās runājot - ja mēs esam braukuši tramvajā bez biļetes, no mums pienākas pieci lati par šo grēku (neviens nezina, kam tie pieci lati aiziet - valsts kasē, pilsētas budžetā, tramvaju parkam vai kontrolierim), bet tad atkāk kāds, kurš pasaka, ka izpērk mūsu pārkāpumu mūsu vietā. tu gribi teikt, ka viņš tos piecus latus samaksā mums? un ja vēl jāsaprot tā, ka ciešanas pie krusta bija šī "pirkuma" cena, tad es tomēr gribētu iebilst, sakot, ka es šādu samaksu pieņemt negribu, nu vismaz ne tādā "valūtā" tev Dievs ir uzdāvinājis "valūtu", labās dāvanas, bet tu tās esi samaitājis un slikti izmantojis ar saviem grēkiem, tāpēc tu esi parādā; tu to parādu nevari atdot, lai jūs ar Dievu būtu izlīdzinājušies, tāpēc Kristus to izpērk ar savām ciešanām un nāvi tavā vietā, lai jūs atkal būtu izlīdzinājušies un varētu "atjaunot attiecības"
tātad, vienkārši noraksta parādu? lai varētu "sākt no sākuma"? bet Kristus priekš kam bija jāsit krustā? kādā veidā trešās puses ciešanas izlīdzina grēcinieku un Dievu?
vai arī tas viss bija tikai teātra iestudējums, realitātes šovs ar nolūku atstāt labāku iespaidu uz publiku?
(Reply to this)
(Parent)
jā, es zinu, vienlaicīgi viens vesels un trīs atsevišķi, tāds neizskaidrojams un formālai loģikai nepakļauts brīnums, tikai ko tas paskaidro? ka šajā vietā jābeidz uzdot jautājumi?
labi, piedod, ka es tā, es ne aiz ļauna prāta
Gaišus Ziemassvētkus! te - http://video.mail.ru/mail/lora567/_vblo daudz neko nezinu par kristietības konteplatīvās meditācijas tehniku, taču meditējot kā reizi tieši uz trīsvienību ir iespējams gūt dievišķu pieredzi, according to theory. jautājumu uzdošana, man liekas, iet pa citām sliedēm.
jā, parādu noraksta, "atlaiž". Kristus nav kaut kāda jebkāda trešā persona - viņš kā dievcilvēks ir vienīgais īstais starpnieks starp Dievu un cilvēku. Dievs viņu sūtīja uz zemes, lai cilvēki zinātu, ko Dievs no viņiem sagaida, viņam ticētu un novērstos no grēkiem. un Kristus nevis "bija jāsit krustā", bet cilvēki paši viņu piesita.
vajadzētu skaidrāk formulēt jautājumus (formulējot tieši to, kas nav saprotams) un pa vienam, lūdzu. es pati dzirdu, cik formāli es Tev atbildu :)
(Reply to this)
(Parent)
Tu mani aicini te spredīķot un rit man piekomentes visadas riebeklībiņas, asprātībiņas. Bet doma ir tāda. Grēkot, eto ņe zaicem katatsa, vai rēķinu parādu krāt, tas ir kā sevi kropļot, slimot, asiņot, grimt bezcerībā. Un to visu no tevis paņem, pretī dodot iespēju tapt labākam.
nē, es saprotu ideju, ka garīga soļa rezultātā grēcinieks var pieņemt šādu līgumu un saņemt pretī iespēju kļūt labākam, sākt no sākuma utt. bet kāda šajā visā ir Kristus vēsturiskā loma?
Nav tādas vēsturiskās lomas, jo šie notikumi nav pagātne, laiks ir relatīvs, tie notiek, kā lai pasaka- visu laiku, katram
tā ir ļoti skaista retorika, taču kristīgā baznīca radās konkrēt ā vēsturiskā brīdī un vienmēr ir aizstāvējusi uzskatu, ka Kristus atnākšana bija svarīgākais kosmiskais notikums, kas lauza visu vēstures gaitu, sadalot laiku periodos pirms Kristus un pēc Kristus
aa shitais ir interesanti. Mees nesen ar draudzinju runaajaam par 'compassion' - un taas saistiibu ar empaatiju, cilshu izdziivoshanu un attiistiibu, miimiem. Vaardsakot taa gudri paspriedeleejaam - un tad es taa iedomaaju, ka Kristus 'Jaunaas Deriibas' moraale, kas ietver tik daudz liidzjuutiibas un empaatijas jau iisteniibaa tajaa laikaa tajaa sabiedriibaa bija kaut kas pilniigi veesturiski nepopulaars. Un tad man atminjaa uzplaavoja atminjas par tekstu JD, kur bija teikts aptuveni, ka peec/deelj Kristus visi cilveeki naaks pasaulee ar 'built in' sirdspraatu (kaut kaa taa), taatad ar iespeejaam empatizeet ne tikai savas cilts ietvaros. Bet to vietu es veel joprojaam mekleeju.. Varbuut taas esamiiba ir tikai manas fantaazijas.
(Reply to this)
(Parent)
(Reply to this)
(Parent)
|
|
Powered by Sviesta Ciba |
Nepabeigtā dienasgrāmata |
|