Nepabeigtā dienasgrāmata


7. Maijs 2007

(bez virsraksta) @ 08:41

riskēšu kļūt nepopulārs, bet es tiešām nesaprotu - ko nozīmē "solidarizēties ar igauņiem"?
paziņot, ka mēs atbalstām ideju pārvietot Bronzas karavīru par pāris kvartāliem tālāk? tas taču ir smieklīgi! pirmkārt, vai tad kāds, izņemot zombētus krievu šovinistus, šaubās par to, ka tā bija normāla, taču neveiksmīgi realizēta ideja? otrkārt, tas jau ir izdarīts, pārvietots un pabeigts - nekādu atbalstu viņiem šajā jautājumā vairs nevajag. un arī pati igauņu valdība beigu beigās to nepacēla ne par kādu principa jautājumu, kas būtu saistīts ar okupācijas seku likvidēšanu vai patiesību par II Pasaules kara beigām, nē, runa bija tikai par piemērotāku vietu - nevis pilsētas centrā, bet kapos.
solidarizēties, izsakot līdzjūtību? tas būtu saprotams, ja būtu notikusi liela traģēdija, taču vienīgais upuris, cik noprotams, ir no pašu huligānu vidus, savukārt par izdemolētiem modes preču veikaliem parasti neviens līdzjūtības neizsaka, vismaz ne starptautiskā līmenī.
solidarizēties, nosodot Krieviju? par ko? par krievvalodīgo igauņu ālēšanos dzērumā? vienīgais, par ko oficiāli var nosodīt, ir par milicijas pasivitāti pie Igaunijas vēstniecības Maskavā. var nosodīt atsevišķus krievu politiķus par izteikumiem, kas iejaucas Igaunijas iekšējās lietās. viss pārējais (par specdienestu inspirētām provokācijām), ir mīti, turklāt, grautiņi tiešām bija visdrīzāk nejauši izprovocēti, nevis rūpīgi izplānoti un organizēti.
savukārt, ja mēs tiešām pieņemam, ka tā ir Krievijas specdienestu akcija, vai mēs gribam solidarizēties, pasakot: "malači igauņi, kādi jums forši grautiņi, mēs arī tādus gribam"? jā, to tikai kremlis gaida. provokācija būs pa īstam izdevusies, ja latvieši aiz neko darīt sanāks Vecrīgā, sastāsies bariņā un gaidīs, vai tikai krievi nenāks sist skatlogus. ja ļoti stipri gaidīs, gan jau arī atnāks. jums nav ienācis prātā, ka aicinājumi uz pretkrievu mītiņu 9. maija priekšvakarā varēja tikt izplānoti vienīgi Maskavā?

p.s. skaidrs, ka Saeimai vajadzēja to deklarāciju pieņemt, tikai muļķīgi, ka starptautiska atbalsta deklarācija īstenībā izrādījās iekšpolitisks jautājums
 

Comments

 
[User Picture Icon]
From:[info]skuka
Date: 7. Maijs 2007 - 09:08
(Link)
Jā, - es domāju - vajadzēja izteikt oficiālu nosodījumu notiekošajam pie Igaunijas vēstniecības Maskavā.
From:[info]alexa
Date: 7. Maijs 2007 - 09:08
(Link)
nu beidz, zini, patiesībā Krievijas specdienesti paši iefiltrējās Igaunijas varas iestādēs un panāca pieminekļa pārvietošanu lai varētu apsūdzēt Igauniju fašisma atdzimšanā.
:D
[User Picture Icon]
From:[info]chimera
Date: 7. Maijs 2007 - 09:08
(Link)
"nu kā tad mēs to nedarīsim, ja jau pat lietuvieši to izdarīja!"
[User Picture Icon]
From:[info]dienasgramata
Date: 7. Maijs 2007 - 09:09
(Link)
par tiem lietuviešiem vislielākā skrobe
[User Picture Icon]
From:[info]skuka
Date: 7. Maijs 2007 - 09:12
(Link)
Nu redzi, es ierakstīju pirms Tava P.S. Tieši to arī es domāju. Un par to arī kaunos, jo tas tomēr izskatās pēc gļēvas nodevības. Var jau aizbildināties ar neizstrādātiem tekstiem un es pieņemu, ka tas teksts tiešām bija stulbs, bet tas ir tikai lieks pierādījums, ka Saeimā nav pietiekami izglītotu un skaidri domājošu cilvēku, kuri pāris stundās varētu uzrakstīt nevainojamu deklarāciju, kuru pārējie, ja nebūtu tumsoņi vai politiski/ekonomiski angažēti, varētu mierīgi pieņemt.
[User Picture Icon]
From:[info]martcore
Date: 7. Maijs 2007 - 09:24
(Link)
parakstos zem katra vārda
[User Picture Icon]
From:[info]anonymous
Date: 7. Maijs 2007 - 09:46
(Link)
Es nekur tekstā nemanīju vārdus "visi krievi ir lohi". Nesaprotu, kur lai parakstās?
[User Picture Icon]
From:[info]polkovnik
Date: 7. Maijs 2007 - 09:47
(Link)
es vienalga nesaprotu, kāda HUJA pēc bija tie vecie karavīru kauli jāaiztiek un kaut kur jāpārvieto, ja viņi gadu gadiem tur bija mierīgi gulējuši un varēja gulēt tā līdz laika galam. lai nacionālistiskais igaunis varētu nodemonstrēt savu attieksmi? ja tā, tad tas ir vēl stulbāk un bērnišķīgāk par jebkādiem grautiņiem.
[User Picture Icon]
From:[info]anonymous
Date: 7. Maijs 2007 - 09:49
(Link)
Ai, kaulus tak visu laiku pārapbeda. Ja vien dzīvos nemeklē pie mirušajiem, tam nevajadzētu izraisīt nekādas problēmas
[User Picture Icon]
From:[info]polkovnik
Date: 7. Maijs 2007 - 09:51
(Link)
tieši tie pārapbedītāji jau arī pirmie meklēja tos dzīvos pie mirušajiem. kāds vēl cits iemesls šīm rakšanām?
[User Picture Icon]
From:[info]dienasgramata
Date: 7. Maijs 2007 - 09:52
(Link)
kāds bija iekārojis zemi labā vietā. droši vien, Šķēle
[User Picture Icon]
From:[info]polkovnik
Date: 7. Maijs 2007 - 09:58
(Link)
nuja. viņam noteikti nebija kur aprakt savu beigto suni.
[User Picture Icon]
From:[info]anonymous
Date: 7. Maijs 2007 - 10:37
(Link)
Lai nemaisās pa kājām; ne jau viņi tur dzīvos meklēja
[User Picture Icon]
From:[info]anonymous
Date: 7. Maijs 2007 - 09:48
(Link)
Bet ja nopietni, vienīgais, kam nespēju piekrist, ir vārds "krievvalodīgie", kas pats par sevi izskatās un izklausās sliktāk, nekā ir patiesībā
[User Picture Icon]
From:[info]dienasgramata
Date: 7. Maijs 2007 - 09:55
(Link)
a kas tur slikts? ir igauņvalodīgie igauņi un krievvalodīgie igauņi. ir arī bilingvālie igauņi, droši vien. vai tu esi par striktu nacionālo iedalījumu pēc asinīm?
[User Picture Icon]
From:[info]bez4pieci
Date: 7. Maijs 2007 - 10:27
(Link)
kas tas krievvalodīgais igaunis tāds ira? bļin, kā besī ārā tas "krievvalodīgie". takš nav pilnīgi nekāda pamatojuma šādam vārdam. igaunijas krievi, igaunijas igauņi.
[User Picture Icon]
From:[info]dienasgramata
Date: 7. Maijs 2007 - 10:29
(Link)
un pēc kāda principa tu viņu tā iedali? pēc vecāku dns vai pēc viņu personiskās izvēles un nacionālās pašapziņas?
[User Picture Icon]
From:[info]bez4pieci
Date: 7. Maijs 2007 - 10:34
(Link)
pēc tā, par ko paši sevi uzskata! gan jau kaut kāda nac. identitāte viņiem katram vajdzības gadījumā atrodās ))
[User Picture Icon]
From:[info]anonymous
Date: 7. Maijs 2007 - 10:36
(Link)
Nē, man šīs iedalījums pēc valodām diez ko neiet pie sirds.
[User Picture Icon]
From:[info]dienasgramata
Date: 7. Maijs 2007 - 10:40
(Link)
kāpēc? normāls iedalījums. daudzkārt normālāks par iedalījumu pēc ādas krāsas vai vecāku "vēsturiskās dzimtenes". turklāt šis iedalījums sevi neietver nekādu diskrimināciju
[User Picture Icon]
From:[info]anonymous
Date: 7. Maijs 2007 - 10:51
(Link)
Tas neatstāj izvēles iespējas. Ja es esmu igaunis, kam kaut kādu iemeslu dēļ dzimtā ir krievu valoda, taču jūtos vienalga kā igaunis, mani nez kāpēc nosauc par krievvalodīgo. Vai otrādi. Lai gan varbūt man pēkšņa senču asiņu uzbangojuma jūtās sagribas savai vecmāmiņai par godu nosaukties par latvieti. Patiesībā tas ir izvēles un ticības jautājums, mazāk kaut kas dots. Bet "krievvalodīgais" ir dots
[User Picture Icon]
From:[info]dienasgramata
Date: 7. Maijs 2007 - 11:06
(Link)
te jau nav runa par individuālu lietojumu. pasē tu vari izvēlēties, ko rakstīt
[User Picture Icon]
From:[info]dienasgramata
Date: 7. Maijs 2007 - 10:45
(Link)
šis apzīmējums daudz ko pasaka - turklāt tieši to, kas šai grupai ir kopīgs. viņi pēc izcelšanās var būt gan baltkrievi, gan turkmēņi, taču viņiem ir kopīga psihovēsture, kopīgas problēmas un intereses. tā ir spilgti izteikta sociāla grupa. kādu citu apzīmējumu tu uzskati par labāku?
[User Picture Icon]
From:[info]anonymous
Date: 7. Maijs 2007 - 10:53
(Link)
Šis apzīmējums pasaka kaut ko tikai tikmēr, kamēr to uz sevi kāds attiecina pats: - es esmu krievvalodīgais un ar to lepojos. Brīdī, kad to kāda apzīmēšanai izvēlas cits, tas kļūst par nepatīkamu vispārinājumu
[User Picture Icon]
From:[info]dienasgramata
Date: 7. Maijs 2007 - 11:10
(Link)
nu, pirmkārt, viņi paši krievu valodu arī paceļ kā karogu un ar to lepojas

bet otrkārt, ja tu esi igaunis (dzīvo Igaunijā un gribi būt tās pilsonis) un tava pirmā valoda ir krievu, kāpēc lai tas būtu nepatīkams vispārinājums? citam varbūt nepatīk vispārinājums "vīrietis" vai "filozofs"? nu un?
From:[info]divi_g
Date: 7. Maijs 2007 - 10:10
(Link)
Nu pag, diez vai šī akcija kvalificējas kā "oficiāls nosodījums". Aber neoficiāli var nosodīt par visu uzskaitīto, sazvērestības teorijas ieskaitot, Kremlim pakļauto mediju ārdīšanos utt utjp.
[User Picture Icon]
From:[info]sirdna
Date: 7. Maijs 2007 - 10:31
(Link)
Manā uztverē "solidarizēties ar igauņiem" nozīmētu pateikt, ka Latvija nav stāvā sašutumā par to, ka to pieminekli un apbedījumus pārceļ, ka principā ideja nav nemaz tik traka, lai par to tādu trādirīdi taisītu.

Kāda vaina solidaritātei?
[User Picture Icon]
From:[info]dienasgramata
Date: 7. Maijs 2007 - 10:36
(Link)
vai tad kādam šķiet, ka Latvija ir stāvā sašutumā? un cikreiz tas būtu jāsaka? Ārlietu ministrija jau 27. aprīlī izplatīja oficiālu paziņojumu par to, ka "Latvijas Ārlietu ministrija pauž stingru nosodījumu vandālisma izpausmēm Tallinā naktī no 26. uz 27.aprīli.

Ārlietu ministrija uzsver, ka lēmums par tā saucamā Bronzas karavīra pieminekļa pakājē apglabāto mirstīgo atlieku pārapbedīšanu ir vienīgi Igaunijas valdības kompetencē.

Demokrātiskā valstī jebkurai sabiedrības grupai, kas nepiekrīt valdības lēmumiem, ir tiesības izteikt savu viedokli, taču tam jānotiek likuma ietvaros. Vandālisma aktiem, kuru laikā tiek apdraudēta cilvēku dzīvība un veselība, kā arī bojāts un iznīcināts īpašums, nav nekā kopēja ar demokrātiskām protesta formām."
[User Picture Icon]
From:[info]sirdna
Date: 7. Maijs 2007 - 11:51
(Link)
A XYU viņu zina, kā vajadzēja un cik reizes un kam. No poļitikas un jo īpaši ārpoļitikas neko nesaprotu.

Bet, ja jau Saeima atvēzējās kaut ko bilst, tad nu būtu arī pateikuši, a tagad sanāk tā, ka šito aplam cēlo un svētīgo Ārlietu ministrijas cedeli neatceras, a Saeimas čakarēšanos atminas pa pirmo zorti.
[User Picture Icon]
From:[info]dekaels
Date: 7. Maijs 2007 - 10:46
(Link)
Da nekāda plānotā nosodīšanas objekta tai akcijai, manuprāt, nevaid. Doma ir kolektīvi pateikt igauņiem, ka, redz, mums arī Krievijas ārpolitika nepatīk. Vismaz es tā sapratu.

Un tas - uz piecpadsmit minūtēm. Protams, iraid tam organizācijas paziņojumam šķebīgi populistiska un mēs-esam-stipri-un-vareni piegarša, bet, nudie, tas ne tuvu nav kas tik stulbs kā pasaules siena, 16. marta gājieni u.tml. Kas mani kā potenciālo akcijas dalībnieku tiešām drusku satrauc - vai tik tā padarīšana neizvērtīsies urānacionālistiskā ļembastā. Kam, protams, var būt visādas vairāk vai mazāk kretīniskas sekas.
[User Picture Icon]
From:[info]dienasgramata
Date: 7. Maijs 2007 - 10:47
(Link)
Krievijas ārpolitiku var kritizēt daudz iedarbīgākos un mūsdienīgākos veidos
[User Picture Icon]
From:[info]dekaels
Date: 7. Maijs 2007 - 10:50
(Link)
Taisnība, bet var arī šādos. Labi, mūsdienīgāki veidi varbūt būtu drošāki.
[User Picture Icon]
From:[info]auksts_entelekt
Date: 7. Maijs 2007 - 10:54
(Link)
hmmm..man šķiet, ka rakstā apslēpts vēl kas, ko neviens, nez, kāpēc nepamana "riskēšu kļūt nepopulārs".
[User Picture Icon]
From:[info]straume
Date: 7. Maijs 2007 - 13:18
(Link)
Kāpēc gan Tev šāda veida viedokļus nepostēt ar amata nosaukumu? Kaunēties taču nav par ko.
[User Picture Icon]
From:[info]dienasgramata
Date: 7. Maijs 2007 - 13:31
(Link)
tavs amata nosaukums ir straume?
[User Picture Icon]
From:[info]straume
Date: 7. Maijs 2007 - 13:42
(Link)
Tieši tāpēc es cenšos izvairīties šeit plaši klārēt, ka vajag parakstīties par Latviju un ko visu vēl ne.

Nepabeigtā dienasgrāmata