brookings - saruna [entries|archive|friends|userinfo]
brookings

[ userinfo | sc userinfo ]
[ archive | journal archive ]

saruna [Nov. 10th, 2020|09:53 am]
Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
Vakar runāju ar topošo sirds ķirurgu. Ļoti gudrs cilvēks (for what it's worth) - viņš runā arābu, angļu; franču, krievu, un latviešu valodas. Pēc neilga laika, sarunas tēma aizgāja uz esošo situāciju, un viņš man stastīja sekojošo:

1) Studenti un profesori lielākoties domā, ka Covid ir 'hyped'.
2) Varētu būt problēma tad, kad daudzi cilvēki saslimst konkrētā vietā/pilsētā, bet vispār situācija nav tik traka.
3) Maskas pratktiski neko nedara: tas viss, principā ir 'for show' (mēs runājām angliski, nezinu, precīzi, kā to teikt latviski).
4) Aptuveni 50% no 'kolēģiem' sāka "izklaidēt" sazvērestības teorijas (mēs sakām 'entertain conspiracy theories', kas nozīmē 'ņemt tās nopietni').
5) Ierobežojumi ir diezgan bezjēdzīgi.

Es biju pārsteigts par 1 un 4.
Pār 3, ja man taisnība par respiratoriem (proti N95 un N98 sarga diezgan efektīvi tikai valkātājus), tad izskatās, ka noteikumi, kas paredz, ka mums visiem ir jāvalkā parastas maskas ir veids, kā veikt sociālu spiedienu, un nekas cits.
Neesmu reāli kompetents spriest par nr.5, bet zinu, ka diezgan daudz negativas sekas izriet no tiem.
linkpost comment

Comments:
From:[info]formica
Date:November 10th, 2020 - 10:31 am
(Link)
[User Picture]
From:[info]brookings
Date:November 10th, 2020 - 10:39 am
(Link)
Kad zināsim par Dāņu pētījumu?
From:[info]formica
Date:November 10th, 2020 - 10:44 am
(Link)
on January 20, 2021

:D
[User Picture]
From:[info]juris_tilts
Date:November 10th, 2020 - 10:47 am
(Link)
Apskatījos Tavu linku, tajā pētījumā neparādās, ka ir lielāks risks saslimt, ja valkā masku.
[User Picture]
From:[info]justmy2cents
Date:November 10th, 2020 - 12:34 pm
(Link)
Nav taisnība. Vaina ir telefonos. Pētījums rāda, ka izteikts saslimušo vairākums ir lietojuši telefonus.
[User Picture]
From:[info]brookings
Date:November 10th, 2020 - 12:37 pm
(Link)
Vai ir links uz to pētījumu?
[User Picture]
From:[info]juris_tilts
Date:November 10th, 2020 - 12:47 pm
(Link)
Tev arī liekas, ka tajā linkā parādās, ka maskas palielina kovid risku?
[User Picture]
From:[info]brookings
Date:November 10th, 2020 - 12:54 pm
(Link)
Nezinu, ātri skatījos, un domāju, ka "Relationship to a member of the family with Covid 19" ir nozimīgs faktors.
[User Picture]
From:[info]juris_tilts
Date:November 10th, 2020 - 01:04 pm
(Link)
Pilnīgi noteikti tas ir nozīmīgs faktors, kas ir diezgan loģiski.

Neloģiski ir tas, ka maskas, kā Tev te komentē, palielinot saslimšanas risku. Ja tajā pētījumā par masku lietošanu kaut ko var secināt, tad procentuāli vairāk no nesaslimušajiem bija valkājiuši maskas, salīdzonot ar saslimušajiem, lai gan, es teiktu, nebūtiski.

Tu, protams, vari samierināties ar bulšitu, ja tas atbilst Tavam viedoklim, tā ir Tava lieta. Gan jau mēs visi zināmā mērā tā darām. Cheers!
[User Picture]
From:[info]brookings
Date:November 10th, 2020 - 01:09 pm
(Link)
Kāpēc Tu domā, ka es samierinājos ar to secinājumu? Es nereāģēju uz to. Par maskām runājot, es domāju, ka visslabākais pētījums nāks drīz no Danijas. Es gaidu to.
[User Picture]
From:[info]juris_tilts
Date:November 10th, 2020 - 01:16 pm
(Link)
No Taviem man izskatīās, ka Tu šādas lietas akceptē. Es ceru, ka kļūdījos un atvaino, ja tā.
[User Picture]
From:[info]brookings
Date:November 10th, 2020 - 01:18 pm
(Link)
viss kartībā :) Neesmu atbildīgs par to, ko cilvēki te raksta, un nav laika atbildēt uz katru komentāru. Sapratu, ka Tu bija Formicai devis jautājumu, un domāju uz sevi: nū labi.. gaidīsim atbildi. Tas ir normāli, un man tas patik par Cibu ;) Esmu te diezgan daudz uzzinājis.
[User Picture]
From:[info]juris_tilts
Date:November 10th, 2020 - 01:19 pm
(Link)
*No Taveim ierakstiem un komentāriem
[User Picture]
From:[info]covid_19
Date:November 10th, 2020 - 10:32 am
(Link)
par 5) reku sc jūzeris diegabiksis aka adirred raksta

pirms mutes aizbāžņiem tāda statistika, kad ieviesa mutes aizbāžņus šitāda statistika, tagad, kad 2 nedēļas pagājušas no mutes aizbāžņiem šitāda ... ja pēdējo nevar novaktēt pie sc jūzera, var paskatīties statistikā delfos
[User Picture]
From:[info]brookings
Date:November 10th, 2020 - 10:35 am
(Link)
Es te dzīvoju jau 20 gadus, bet neko nevarēju saprast no tā, ko viņš raksta :)
[User Picture]
From:[info]covid_19
Date:November 10th, 2020 - 10:36 am
(Link)
atvainojos, ļoti vainīgs, bet nekā nevaru palīdzēt ....



ko pats sapratu, viņam patīk tā, bet ne šitā, tagad, kad mums ir šitā, viņam statistika neko nenosaka, bet pa manam iet drusku mazākumā.... moš visi izslimojuši? bet neņemos spriest
[User Picture]
From:[info]brookings
Date:November 10th, 2020 - 10:38 am
(Link)
timing is everything
[User Picture]
From:[info]covid_19
Date:November 10th, 2020 - 10:41 am
(Link)
pēc kara visi gudri, bet izejot no statistikas, mums palīdz ... vismaz psiholoģiski, jo latvieši introvertu sociopātu nē, bet mizantropu tauta
[User Picture]
From:[info]covid_19
Date:November 10th, 2020 - 02:52 pm
(Link)
nure - uzpurņu otrā nedēļa, saslimstība nokritusies no 4+ uz 3,1%, kas nozīmē kaut kas pamainījies
[User Picture]
From:[info]brookings
Date:November 10th, 2020 - 03:58 pm
(Link)
kaut kur bija kaut kāda infografika, kas parāda, kā tas cipars mainās (vismaz pēdējās divās nedēļās). Bija domājis, ka Tvnet, bet tagad nevaru to atrast. Kur Tu dabuji šos ciparus?
[User Picture]
From:[info]covid_19
Date:November 11th, 2020 - 11:27 am
(Link)
katru dienu ap 14 tiek publicēti inficēšanās un testu dati - turpat tekstos ir aktuālais dienas % - ja vēlme pārbaudīt, tad tieši tas pats tur tās medinstances tvītā ... kaut kā tā
[User Picture]
From:[info]covid_19
Date:November 11th, 2020 - 01:37 pm
(Link)
[User Picture]
From:[info]brookings
Date:November 11th, 2020 - 01:39 pm
(Link)
Paldies! Maskas vairs nestradā!! (joks)
[User Picture]
From:[info]covid_19
Date:November 12th, 2020 - 10:56 am
(Link)
gan jau par šo kāds miljons disertāciju un kursa darbu būs - vismaz ekonomistos noteikti ;)
From:[info]formica
Date:November 10th, 2020 - 11:07 am
(Link)
[User Picture]
From:[info]mazeltov
Date:November 10th, 2020 - 11:20 am
(Link)
Topošais sirdsķirurgs? Un nevis pieredzējis epidemilogs?
Lielākoties? Un skaitļos?
[User Picture]
From:[info]brookings
Date:November 10th, 2020 - 11:27 am
(Link)
:)) Bija saruna, saulit.
[User Picture]
From:[info]mazeltov
Date:November 10th, 2020 - 08:15 pm
(Link)
Saruna informācijas vakuumā?
[User Picture]
From:[info]brookings
Date:November 10th, 2020 - 08:32 pm
(Link)
Apkārt ir daudz informācijas. Epidemiologiem arī ir dažādi viedokļi - nav viensprātības.
[User Picture]
From:[info]gnidrologs
Date:November 10th, 2020 - 12:18 pm
(Link)
Prieks lasīt.

Btw, kovidu vairs nevajag, jo Baidens vinnēja. Or has he?
[User Picture]
From:[info]brookings
Date:November 10th, 2020 - 12:20 pm
(Link)
counterpunch incoming
[User Picture]
From:[info]extranjero
Date:November 10th, 2020 - 12:26 pm
(Link)
Par maskām es brīnījos, kāpēc tik daudzi velk tās KN95, pat bārdaini džeki, kuriem nu nekādi nav iespējams to blīvi uzlikt. Pat slimnīcās bija prasība visiem noskūt bārdas, kas ir diezgan problemātiski noteiktiem cilvēkiem. Tagad pamēģināju pats un sapratu – šīs maskas var pavirši uzlikt, lai gaiss noplūst, un elpošana tad ir tikpat viegla kā bez maksas. Šādi maska ir tikai butaforija un ļoti daudzi šo iespēju arī izmanto. Tā ka masku nēsāšana vismaz daļēji ir tikai šovs.
[User Picture]
From:[info]brookings
Date:November 10th, 2020 - 12:29 pm
(Link)
kāda masku nēsāšana ir efektīva?
[User Picture]
From:[info]extranjero
Date:November 10th, 2020 - 12:34 pm
(Link)
KN95 ir visefektīvākā, bet ar noteikumu, ka ir blīvi pieguļoša. To ir diezgan pagrūti izdarīt, un reāli to testē ar garšas testu – izsmidzina kādu saldu vielu, un tad pārbauda, vai caur masku vari to sajust. Ja vari, tad ir noplūde, un maskai nav nozīmes. Tās būtu jālieto slimnīcās vai cilvēkiem ar lielu risku.

Ķirurģiskās maskas ir mazāk efektīvākas, bet tās ir vieglāk pareizi lietot. Pēc idejas masām vajadzētu lietot tieši tās, lai nodrošinātu maksimālo efektivitāti.

Parastās auduma jeb dizaineru maskas ir mazefektīvas, un tās arī vairumā gadījumi ir tikai šovs.
From:[info]formica
Date:November 10th, 2020 - 12:53 pm
(Link)
Efektiiva kaa politiska virtue signalling vai operaaciju zaalee, lai punjkji un sviedri nepil opereejamaa zonaa

Civilistiem publiskaas vietaas der pret smogu, bet attieciibaa uz ronu, maska saak apdraudeet valkaataaju peec paaris minuuteem/ mirklii, kad valkaataajs tai pieskaras. Tikpat labi var ciiniities ar mushaam, laizot mushpapiiru.

https://youtu.be/AOLMMqKekck
[User Picture]
From:[info]helvetica
Date:November 10th, 2020 - 01:16 pm
(Link)
1) studenti un profesiori LIELĀKOTIES? Iespējams, no viņa perspektīvas. No manas perspektīvas medsistēmā strādājošie draugi un paziņas ir saprātīgi un piesardzīgi
2) tā ir problēma un, jo ātrāk vairosies cipari, jo ātrāk izsmelsies mediestāžu iespējas apkalpot slimos. Beļģijā jau ir iespēja vai nu nesaņemt medpakalpojumu (covid gadījumā), vai saņemt to no covid pozitīva ārsta.
3) Maskas ierobežotā telpā, starp daudziem cilvēkiem vai nepieciešamībā ilgstoši komunicēt, ir labāk, nekā bez maskas.
4) Cilvēkiem ir smadzenes un ir forši tās nodarbināt, enterteinot smadzeni ir viena no cilvēka vajadzībām psiho komfortam. Tas, kādu saturu tur ieliek un cik sarežģīti/vienkārši dara intelektuālo darbu, ir cits jautājums. Tāpēc ļaudīm labāk patīk pašpalīdzības grāmatas, nevis filozofijas studijas - smadzene kustas, bet ne pārāk sarežģīti, lai sāktu kļūt grūti un nepatīkami. Sazvērestības teorijas (kā vienkāršots pasaulsskatījums) dara to pašu, ko pašpalīdzības literatūra.
5) Statistiski ierobežojumi darbojas. Uzliek lokdaunu uz nedēļām un cipari krītas, palaiž vaļā - cipari aug. Imunitātes nav, līdz ar ko izplatība ir diezgan strauja, ja vien netiek ierobežota. Visefektīvākais ierobežojums šobrīd ir izvairīties saskarties ar vīrusu (nēsātāju) u.tml. Attiecīgi, ir variants cilvēkiem pašiem lūkot ierobežot savstarpējo saskarsmi, bet neviens nekad mūžā pats sevi šādi neapgrūtinās, tāpēc otrs variants ir kādam no malas ierobežot nepieciešamību un iespēju līst bučoties.
[User Picture]
From:[info]brookings
Date:November 10th, 2020 - 01:27 pm
(Link)
1) Jā, viņš teica 'mostly consider it to be hyped'.
2) Mēs runājām par Latviju. Tā bija viņa viedoklis.
3) Cik daudz labāk? Personīgi gaidu pētījums no Danijas.
4) Te ir jautājums par '4th Industrial Revolution' un 'the Great Reset'. Katrs var domāt, lasīt utt. par to, kā viņš/viņa grib.
5) Te nepiekrītīšu. Ir ļoti grūti sakskatīt efektivitāti un ir daudz citi faktori (zinami un nezinami).
[User Picture]
From:[info]sirdna
Date:November 10th, 2020 - 01:20 pm
(Link)
Man ir iespaids, ka karš ar Covid ir woke tipa risinājums.

Tas ir, apokalipses līmeņa reakcija uz ikdienas līmeņa kairinātāju.
[User Picture]
From:[info]helvetica
Date:November 10th, 2020 - 01:28 pm
(Link)
un kura no divām pusēm ir tā ikdienišķi reaģējošā un kura - apokalpitiskā? Es teiktu, ka ļaudis, kuri ņem vērā epidemologu info, ir normāli, savukārt tie, kas spēj saskatīt tur kaut kādu lielās rokas vadītu vispasaules kultūriznīcināšanas aktu, ir nedaudz kukū. Bet pieļauju, ka pat šepat būs pulka noņēmēji tieši pretējam skatījumam - ka vīruss principā ir iesnas un visi, kas pret to izturas citādāk, ir idejōti, sorožīdpidermasonu sazvērestības marionetes.

jeb citiem vārdiem sakot - nebūt daļai no "woke" dirskursa var tikai, ja izkāpj no šī idiotiskā binārā pasaulsdalījuma/skatījuma.
[User Picture]
From:[info]extranjero
Date:November 10th, 2020 - 01:55 pm
(Link)
Jā, es piekrītu, ka tie, kas ņem vērā epidemiologu (piemēram, Tegnela) ieteikumus, ir saprātīgi. Bet vairums valdību to nedara un veido politiku, kas ir balstīti uz daudziem faktoriem, ieskaitot, tā saucamo woke kultūru. Nu, valdībām jau tikai interesē tikt atkal ievēlētām, un tās darīs lietas, kuras vairāk atbalstīs cilvēki nevis epidemiologi.

Tāpat, ir milzīgs deniālisms par lokdauna radīto garīgās veselības krīzi. Reizēm vienkārši gribas raudāt par šo milzīgo absurdu, daudzajām pašnāvībām starp jauniem cilvēkiem (manas aptiekas klientiem bija 2) utt.
[User Picture]
From:[info]sirdna
Date:November 10th, 2020 - 02:16 pm
(Link)
Ja sākam runāt par "pusēm", no kurām viena ir normālā un otra psihā, tad saruna beidzas tagad. Tas ir es mēģinu izkāpt no wokā diskursa, lai gan kur es varu izkāpt...no dīvāna sūdā, ja diena ir veiksmīga.

Anyway.

Es nedomāju, ka ir lielās rokas un žīdpidarmasoni, zelta miljards, un čipošana un kas tik ne vēl. Es domāju, ka ir parasta vēlme pēc drošības.

Šī vēlme kopā ar nespēju kontrolēt lielu cilvēku masu uzvedību rada pārspīlētas darbības no valdību puses. No otras puses, tā saucamā parastā tauta nojauš, ka kaut kur staigā bubulis, no kura viņus īsti nevar pasaragāt, un metas histērijā, jo mamma, tas ir, valdība, nav visuvarena un visulaba.

Saprātīgus ierobežojumus valdības nevar noteikt, jo tas ir sarežģīti, gan to izveidošana, gan izpildīšana. Tāpēc ir pa vienkāršo un tā, lai pat tante Bauskā uz trim minūtēm varbūt pārstātu dirsties. Pārspīlēti ierobežojumi ir neizbēgami, tiem ir jābūt pārspīlētiem, lai tie kaut drusku strādātu.

Par "epidemiologu info", te sākas problēmas. Pirmkārt, es esmu par stulbu, lai saprastu, kas ir epidemiologu info, un kas ir masu mēdiju cenšanās izpiest sensāciju no visa. Tas ir, kad parādījās jauna infekcija, no epidemiologiem un citiem speciālistiem nepārtraukti centās izspiest kaut kādus apgalvojumus, ar kuriem tad piemētāt pilnus tīklus, no "pofigs, iesnas" līdz "mēs visi mirsim". Kas bija pilnīgi aplam, jo labai, pamatotai informācijai ir vajadzīgs laiks. Daudz laika. Nē, vēl vairāk. Vairāk par piecām minūtēm, mhm. Vai pat vairāk nekā viena diena. Un vairāk, nekā mēnesis. Bet nevienam nav tik daudz laika.

Otrkārt, kuru "epidemiologu info" jāklausās? Viņu ir daudz, viņu viedokļi atšķiras un viņu modeļi un prognozes reizēm izrādās ar analfabētiskām kļūdām pildīti. Kas ir tikai normāli, nekļūdās tas, kurš neko nedara.

Bet valdībām ir jādara un politiķiem ir jādara. Un jamie tad arī metas darīt, orientēdamies uz maksimālu sava dibena piesegšanu.

Nja.

OK...lieki nosists laiks, man tā liekas. Nesakarīga vervelēšana, tāpat neviens to nelasīs, es pats nelasītu.

Staigāju maskā un nav nekādu problēmu ar to (jo man nav pašcieņas un lepnuma). Man paveicies, visi vecie radi ir sekmīgi apmiruši, es pats tagad esmu vecais rads. Palieku ar cerību, ka vakcīnas un zāles darbosies, un tās manā vietā uztaisīs daudz labāki un krietnāki cilvēki.
[User Picture]
From:[info]brookings
Date:November 10th, 2020 - 02:22 pm
(Link)
lasīju ... burvīgs bija :)
[User Picture]
From:[info]sirdna
Date:November 10th, 2020 - 02:57 pm
(Link)
Paldies.
From:[info]formica
Date:November 10th, 2020 - 02:55 pm
(Link)
Varturi dariitu pareizi, ja laikus nosleeptu datus par 'all cause mortality', 'excess winter deaths' utml kaitiigu statistiku ieprieksheejaas dekaadees

https://hectordrummond.com/2020/04/13/a-historical-perspective-on-winter-deaths/

https://www.dailymail.co.uk/news/article-8747175/Covid-19-24th-common-cause-death-England-month.html
From:[info]xena
Date:November 10th, 2020 - 04:30 pm
(Link)
Paldies par šo komentu!
[User Picture]
From:[info]mapats
Date:November 11th, 2020 - 09:33 am
(Link)
Ja lietotāji cibā vairs nevēlas kurbulēt fantāziju ventilatora darbināšanai, kā degvielu varbūt var izmantot mūsdienu aktualitātes.

Piekrītu par lielāko un svarīgāko daļu.
[User Picture]
From:[info]mranarhs
Date:November 10th, 2020 - 03:54 pm
(Link)
Te ir problēma - dažādu epidemiologu info mēdz atšķirties.
From:[info]krishjaanis2
Date:November 11th, 2020 - 07:46 am
(Link)
Bet ja reiz labāk nebināri, tad kāpēc tu visu laiku iekrīti dotās binaritātes pareizajā pusē?
[User Picture]
From:[info]gnidrologs
Date:November 11th, 2020 - 11:52 am
(Link)
tas ir kā ar šo klasiku, kuruvar piemērot paplašināti - es neesmu komjaunietis.. BET Partijai jāklausa
[User Picture]
From:[info]mapats
Date:November 11th, 2020 - 09:26 am
(Link)
4 ir 1 sekas, ja tas ko redzi dzīvē neiet kopā ar to, ko mēģina iestāstīt, cilvēks meklē atbildes kuras iet kopā ar dzīves īstenību pēc saviem ieskatiem.

3) for šov - ķeksīša pēc. No domas, ka ir saraksts, kas jāizpilda, tad ar dara, bet tā kā neredz tam jēgu, tad izdara tikdaudz, lai skaitītos, ka izdarīts un varētu sarakstā atķeksēt. Padumjo laiku mantojums.