Paldies par laba vēlējumiem. Uzskatiet tos par bumerangiem. - [entries|archive|friends|userinfo]
aborigens

[ userinfo | sc userinfo ]
[ archive | journal archive ]

[Dec. 14th, 2022|08:57 pm]
Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
Neputnā latviski izdots Eliots, jauki, jauki. https://www.neputns.lv/products/dzejas-izlase-2

"Kur vārds lai atrasts top, kur vārdam
Atbalsot? Ne te, nav diezgan klusuma
Ne ūdens klaidos, ne uz zemes cietas,
Ne kontinentu blīvēs, salu spietos,
Ne tuksness sausumā, ne tropu lietos,
Jo tiem, kas tumsā staigā
Gan nakšu melnumā, gan dienas laikā
Te īstā laika īstās vietas nav
Nav arī tiem, kas bēgšus staigā,
Lai nelūkotos žēlsirdības vaigā
Nav laika līksmei tiem kas troksnī staigā un balsi noliedz."

/Eliots, Belševicas atdzeja

---------------------------------------
Kā arī aizpildīju Latvijas Faktu atsūtītu aptauju. Uzzināju, ka ir tik daudz lietu no kurām es varētu baidīties, ja vien sagribētu un man būtu vairāk brīva laika. Fantastisks saraksts. Bezmaz jāprintē un jāliek pie sienas, lai garlaicīgos vakaros var papildināt. Vai arī tā varētu būt laba ballīšu spēle - No kā baidies tu? Atgādina Artūra Logina grāmatas Normative Reasons atvēršanu, kur tika aprunāts jautājums, vai ja tevi pārliecina, ka tev ir saprātīgs iemesls baidīties, tu to sapratis uzreiz tiešām sāc baidīties.

No kā Jūs baidāties savā personiskajā dzīvē un cik lielā mērā?

Cietīšu no fiziskas vardarbības uz ielas
Cietīšu no fiziskas vardarbības mājās
Cietīšu no emocionālas vardarbības ģimenē (t.i., lamāšanas, kritizēšanas, likšanas justies vainīgam u.tml.)
Cietīšu no emocionālas vardarbības darbā
Cietīšu no seksuālas vardarbības (piespiedu seksuālām attiecībām)
Cietīšu no organizētās noziedzības
Cietīšu terora aktā
Ka man varētu uzbrukt manas tautības, reliģijas vai seksuālās orientācijas dēļ
Cietīšu badu
Ka palikšu viens\-a
Ka palikšu viena\-s ar apgādājamiem bērniem
Zaudēšu ģimenes un tuvāko cilvēku izpratni un atbalstu
Zaudēšu kolēģu izpratni un atbalstu
Cietīšu ceļu satiksmes negadījumā
Ka mani apzags, cietīšu no zādzības
Cietīšu no inflācijas, kas samazinās manu pirktspēju, nevarēšu apmaksāt rēķinus
Cietīšu no energocenu (gāzes, elektrības) kāpuma, kas samazinās manu pirktspēju, nevarēšu apmaksāt rēķinus
Man tiks nodarīts materiāls vai emocionāls kaitējums internetā\digitālajā vidē (krāpniecība, emocionāla vardarbība, u.c.)
Cietīšu karadarbībā, jo Latvijai kāds varētu uzbrukt
Saslimšu ar HIV\AIDS
Saslimšu ar Covid
Piedzīvošu kodolkaru\kodolieroču izmantošanu
Manus personīgos datus apdraud kiberuzbrukumi
LinkLeave a comment

Comments:
[User Picture]
From:[info]hedera
Date:December 14th, 2022 - 09:43 pm
(Link)
Daudzas lietas no tā saraksta daļai sabiedrības ir ikdienišķi notikumi, par kuriem nav jautājums "vai", bet "kad" tas notiks, tādēļ par ballīšu spēli pārvērst to būtu diezgan negaumīgi.
[User Picture]
From:[info]aborigens
Date:December 14th, 2022 - 09:49 pm
(Link)
Lūk, lūk. Zaudēšu cibiņu izpratni un atbalstu. Trešais pie ģimenes un kolēģiem.
[User Picture]
From:[info]hedera
Date:December 14th, 2022 - 10:04 pm
(Link)
Man šodien ir īpaši zema tolerance pret bulšitu, tādēļ vnk runāšu tiešā tekstā. Man ir liels prieks par tevi, ka tev ir tik laba, droša un stabila dzīve, ka tev šis šķiet kaut kāds "fantastisks saraksts", par kuru var iesmiet, ka ar šito varētu sevi biedēt brīvajā laikā, kad ir palicis garlaicīgi. Taču daudziem cilvēkiem tā ir sūdīgā dzīves realitāte, tādēļ par tādu aptauju smiekli nenāk. Es to saku kā cilvēks, kurš arī šobrīd dzīvo kopumā labu un drošu dzīvi, taču es esmu redzējusi un pieredzējusi pietiekami daudz, lai saprastu, ka šī ir kopumā adekvāta aptauja par Latvijas sabiedrības dzīves realitāti.
[User Picture]
From:[info]aborigens
Date:December 14th, 2022 - 10:23 pm
(Link)
protams, ka man nav droša dzīve, kas par mulķībām. un pat ja dīvainā kārtā būtu, mani tāpat jebkurā brīdī varētu gan notriekt mašīna, gan es varētu saslimt ar kādu nelāgu slimību vai zaudēt kādu ģimenes locekli. tāpat arī nedomāju, ka aptaujai būtu kāda vaina. un tik un tā man tas saraksts patīk un liekas fantastisks un sasaucas ar pasākumu kur biju.

paldies par tiešo tekstu. ja interesē varu nosūtīt arī linku uz aptauju.
[User Picture]
From:[info]mapats
Date:December 14th, 2022 - 09:44 pm

Papildinājumi

(Link)
-Piesardzīgi vēroju, vai valdība atkal neierobežos manas cilvēktiesības.
-Uztraucos par lēmumu pieņēmēju korumpētību saistībā ar veselības aizsardzībā pieņemtajiem lēmumiem.
-Baidos, ka valdības morāle galīgi nesader ar manējo.
[User Picture]
From:[info]aborigens
Date:December 14th, 2022 - 09:50 pm

Re: Papildinājumi

(Link)
pieņemts
[User Picture]
From:[info]krii
Date:December 14th, 2022 - 10:20 pm
(Link)
Jāatzīst, ka šajā sarakstā ir dažas lietas, no kurām es diezgan baidos, un man pietrūkt optimisma to uztvert ar smaidu...
[User Picture]
From:[info]aborigens
Date:December 14th, 2022 - 10:28 pm
(Link)
labi, ka tikai dažas. man ir vairākas, kuras nav sarakstā.
[User Picture]
From:[info]dombrava
Date:December 14th, 2022 - 11:28 pm
(Link)
Neputns parasti decembrī iepriecina:)
[User Picture]
From:[info]aborigens
Date:December 14th, 2022 - 11:31 pm
(Link)
iedomājies, es šobrīd tieši rakstīju par to, cik zīmīgi, ka nevienam neatradās, ko pateikt par Eliotu. un tad nāci tu :)
[User Picture]
From:[info]dombrava
Date:December 14th, 2022 - 11:52 pm
(Link)
:)

From:[info]antiprojekcija
Date:December 15th, 2022 - 10:52 am
(Link)
Tas saraksts liekas fantastisks, jo tas ir kā lūkoties bezdibenī - vienā vietā tiek izvilkta šausmīgi daudzu cilvēku ciešanu esence. Jāsaprot, ka ne jau cilvēki baidās no šīm lietām, jo par tām ir abstrakti iedomājušies (ir arī tādi, bet tas ir izņēmums), bet gan tāpēc, ka lielākajai daļai kāds no šiem apdraudējumiem ir ikdienas realitāte.

Domāju, ka ballītes spēle nesanāks, jo šīs vēl diemžēl arī ir lietas, par ko cilvēki kaunas un slēpj. :(
[User Picture]
From:[info]aborigens
Date:December 15th, 2022 - 11:17 am
(Link)
Nē, nu varētu padomāt, ka es šajā ierakstā būtu jūs visus uzlūgusi uz savu ballīti. Es taču aicinātu savus draugus nevis cibiņus. Ja vien tie nepārklājas.

Ir bezdibenīgi. Bet noteikti ir arī kur paplašināt.
From:[info]antiprojekcija
Date:December 15th, 2022 - 12:06 pm
(Link)
Ar "liberāļi iznīcinās laulības institūtu," piemēram? ;)

Starp citu - šis ieraksts, un "kreiso" reakcija uz to ir laba viņjete mūsu pasaules skatījuma atšķirībā. Tu šo sarakstu vērtēji caur savu situāciju, un nonāci pie slēdziena, ka (kaut gan viss ir iespējams), būtībā šīs bailes ir nepamatotas, un ir veselīgi tām pacelties pāri.

Es, lasot šo sarakstu, pie katra punkta piedomāju, kam un kādā situācijā būtu jābūt, lai šīs bailes būtu pamatotas. Un man aiz gandrīz katra no šiem punktiem rādās ļoti lielas un ļoti reālas ciešanas. Tāpēc arī asa reakcija uz Tavu ierakstu - tas gana izklausās pēc "lai ēd kūkas". :)
[User Picture]
From:[info]aborigens
Date:December 15th, 2022 - 12:42 pm
(Link)
Paga, paga. Kur es esmu teikusi, ka šīs bailes ir nepamatotas?

From:[info]antiprojekcija
Date:December 15th, 2022 - 01:03 pm
(Link)
"Ir tik daudz lietu no kurām es varētu baidīties, ja vien sagribētu un man būtu vairāk brīva laika" ir ļoti atšķirīgi no "mans vīrs mirst ar vēzi, es nesaprotu, kā viena spēšu uzturēt ģimeni".

Tu uz šo sarakstu reaģēji kā uz "katram var gadīties" (fakts), bet palaidi garām, ka daudziem konkrētas lietas no tā ir ikdiena (vardarbība, vientulība, nabadzība, utt). Tai skaitā noteikti arī kādam no tiem draugiem, ko aicinātu uz savu ballīti, un kas tur iekšēji raudātu, izliekoties, ka smejas kopā ar visiem.

Nezinu aptaujas kontekstu, bet minētu, ka tā cenšas pētīt "social ills" izplatību, nevis noskaidrot sabiedrības neirotismu.
[User Picture]
From:[info]aborigens
Date:December 15th, 2022 - 01:51 pm
(Link)
Nepalaidu garām.
"Aptauja veltīta dažādiem Latvijas sociālpolitiskiem jautājumiem" tur arī bija par drukas kļūdām medijos, ļoti plašs jautājumu loks.

Vai pareizi saprotu, ka noraidi stoicisma, budisma u.tml. tradīcijas kā pārāk labējās un konservatīvas?

Spēle nav par smiešanos, bet gan par sarakstu. Nezinu kādu tu to esi iztēlojies. Droši vien atbilstošu manam ļaunajam, neiejūtīgajam raksturam, bu :)
From:[info]antiprojekcija
Date:December 15th, 2022 - 02:52 pm
(Link)
Nezinu par stoicismu, bet budisma (tā pat kā kristīgās) tradīcijas prasa apzināties savu rīcību (tai skaitā vārdu) ietekmi uz citiem, vai ne?

Vēlreiz, Tava reakcija (neļauties neirozei) ir pilnīgi pareiza un veselīga no Tava individuālā skatu punkta kā cilvēkam, kas šīs lietas uz savas ādas nebauda. Tajā pašā laikā - šos jautājumus reducēt līdz "cilvēkiem vienkārši ir parāk daudz laika" un "no kā tik cilvēki nepamanās baidīties", manuprāt, tiešām ir neiejūtīgi un mazliet ļauni.

P.S. Ar to visu negribu pateikt, ka Tu būtu neiejūtīga vai ļauna, bet tikai to, ka Tev kaut ko tādu nejauši gadījās izdarīt. Tā ir vēl viena tāda lieta, ko reizēm šķiet grūti nošķirt (rīcību no iedabas).
[User Picture]
From:[info]aborigens
Date:December 15th, 2022 - 03:20 pm
(Link)
Nē, tas nozīmē, ka man ir pārāk maz laika un es negribu baidīties. Kur tur cilvēki?

Budismā, cik pa ausu galam dzirdēts, dzīve ir ciešanas un no tā jātiek ārā. Pieļauju, ka trivializēju.

Par izvairīšanos no vārdiem, kas aizvaino,
to (t.i., izvairīšanos) gan cenšos atmest, tas tiesa. Tas ir izteikšanās strupceļš. Vienīgais kas vēl pietrūkst, ka man vajadzētu neiziet uz sarunu, ja kāds ko pārmet vai aizrāda.
From:[info]antiprojekcija
Date:December 15th, 2022 - 04:45 pm
(Link)
Es jau vairs nesaprotu, vai Tu mani nesaproti vai nepiekrīti?

Par strupceļiem runājot, es jau Tevi nepazīstu, un varbūt Tev tiešām ir pietrūcis tiešuma un pašpārliecības. Tad karogs Tev rokās. Vienīgais apzinies, ka otrā ceļa pusē arī ir grāvis, un ne mazāk bīstams. ;)
[User Picture]
From:[info]garamgajejs
Date:December 15th, 2022 - 02:48 pm
(Link)
Protams, ka saraksts nav visaptverošs. Bet vai tas ir iemesls to trivializēt un iesmīkņāt? Es domāju, ka tas ir tas, uz ko cenšas norādīt. Tev varbūt ir priekšstats, ka izvirzītie varianti ir kaut kādas izvēles ("es varētu baidīties, ja vien sagribētu un man būtu vairāk brīva laika"), nevis ikdienas draudi. Ir tuvredzīgi mērīt visu un visus pēc savas mērauklas. Ja aiz gara laika varētu kaut ko piemest, tad, škiet, empātija pret jau esošo izpaliek.
[User Picture]
From:[info]aborigens
Date:December 15th, 2022 - 03:23 pm
(Link)
Jā, kāds ir iemesls manis teikto trivializēt un interpretēt kā iesmīkņāšanu? Un teikt, ka es nebaidīšanos attiecinu uz visiem?
[User Picture]
From:[info]garamgajejs
Date:December 15th, 2022 - 03:35 pm
(Link)
Neesmu tevis teikto trivializējis - gluži pretēji, uztvēru to nopietni. Saki, varbūt, ka pārāk nopietni? Varbūt man nenolasījās ironija. Runa gan, kā es to redzu, ir nevis par 'nebaidīšanās' attiecināšanu uz visiem, bet par to, ka saraksts, ko izcēli nav attiecināms uz tevi vienu.
[User Picture]
From:[info]aborigens
Date:December 15th, 2022 - 03:57 pm
(Link)
Nu, labi. Tātad nevis aptaujas varianti ir izvēles, tie visbiežāk nav atkarīgi no paša cilvēka izvēles, bet baidīšanās ir. Var runāt arī par rīcību par spīti baiļu sajūtai, kas arī ir nebaidīšanās veids. Jā, varu piekrist, ka es lietoju sevi kā mērauklu. Es negaidu ka citi baidīsies/nebaidīsies tāpat kā es.

Ironijas nav, es to domāju nopietni. Tas ka citi uztver to kā iesmiešanu re kā es no šī nebaidos, kamēr jūs muļķi baidāties ir kaut kāds interesants interpretācijas moments, kuru uzrāda pietiekami liela daļa komentētāju. Acīmredzot tāpēc, ka viņi domā, ka tiek aicināti iesaistīties manis piesauktajā ballītes spēlē un tādā veidā salīdzināties ar mani. Man nav tāda nolūka.

Jebkurā gadījumā paldies par skatu no malas. Man tas nedaudz palīdz.



[User Picture]
From:[info]garamgajejs
Date:December 15th, 2022 - 04:27 pm
(Link)
Par termina izvēli, protams, var uzvīt veselu rakstu. Tur, protams, ir vēl papildjautājums, cik lielā mērā cilvēki baidās. Kur arī slēpjās attiecība starp uztverto ikdienas ('personiskās dzīves') realitāti un tās izvērtējumu. Vai aptaujas rezultāti atspoguļos draudu apmēru un saturu katra individuāla cilvēka dzīvē, diezin vai. Tā atspoguļos to, cik lielā mērā aptaujas autoru priekštati par sociālpolitiskajām problēmām pārklājas ar sabiedŗības draudu uztveri un to intensitāti.
Es domāju, ka komentāri, ieskaitot manu, radās no interpretācijas, ka iemesli baidīties (dotās izvēles) būtu apšaubāmi.
[User Picture]
From:[info]aborigens
Date:December 15th, 2022 - 05:05 pm
(Link)
Tev pilnīga taisnība tajā, ka tas, ka cilvēks no kaut kā baidās, nenozīmē, ka tas viņa dzīvē tiešām notiek, vai notiks ar vislielāko varbūtību.
[User Picture]
From:[info]garamgajejs
Date:December 15th, 2022 - 05:16 pm
(Link)
Tas nenozīmē, ka draudu realitāte būtu apšaubāma. Tavs apgalvojums ir patiess arī vice versa, kāds var nebaidīties, bet būt apdraudēts. Mēs varētu iet pa punktiem un redzēt, ka piedāvātie varianti nav fantastiski.
[User Picture]
From:[info]aborigens
Date:December 15th, 2022 - 05:29 pm
(Link)
Jā, nu fantastisks, nevis nereāls, izfantazēts, bet super, man patīk nozīmē. Tb ka ir jau pamatsaraksts, ko man vajag tikai papildināt (es šo skaidrojot jūtos kā kaut kādā prozas teksta analīzē, lol)
[User Picture]
From:[info]ravejsledzejs
Date:December 15th, 2022 - 03:51 pm
(Link)
paldies! Eliotu lieku aiz auss ;o)

par sarakstu: nekā biedejoša tur nav, lai arī ar veselu virkni no minētā regulāri nākas saskarties. tas rada neertības, brīžiem kaitina, bet ne jau biedē.
[User Picture]
From:[info]aborigens
Date:December 15th, 2022 - 03:59 pm
(Link)
:)
[User Picture]
From:[info]gnidrologs
Date:December 15th, 2022 - 06:43 pm
(Link)
Reakcijas uz šo ierakstu man atgādina ko teica Tvitera ex (((virscenzors)) par Trampa banošanu un vispār attaisnojumu savai komunistu stila cenzūrai - jo redzi, šie tvīti viņu ir sāpinājuši un izraisījuši bailes. Tā ir diezgan tipiska šī kontingenta domāšana. Ir okej bīdīt mūsu pasauli dziļāk totalitārismā, jo viņi taču ir pret naidu un visu slikto. Pats virscenzors gadiem atļāva Twiterī pulcēties pedofiliem priekš sakaru uzturēšanas un child porn tirdzniecības. Arī paša personīgā vēsture izraisa spēcīgas aizdomas par šīm tieksmēm. Nu un kas, ka tūkstošiem bērnu dzīvju ir neatgriezeniski samaitātas. Viņam tas nekādas ciešanas neizraisa atšķirībā no Trampa shitpostiem. Kreiso antimorāle.
[User Picture]
From:[info]aborigens
Date:December 15th, 2022 - 07:14 pm
(Link)
tur ir kaut kas diezgan savāds, ka ir ilgi jāpaskaidro bezmaz katrs vārds, jā. un es arī īsti neredzu, ko tas vispār maina, ko es patiesībā ar savu rakstīto esmu domājusi. man pat neliekas, ka kādu tas patiešām interesē. uzsākt sarunu motivē kaut kas pilnīgi cits. kaut kāds iekšējs nemiers.
[User Picture]
From:[info]gnidrologs
Date:December 15th, 2022 - 08:27 pm
(Link)
Šie cilvēki ir uzdresēti būt nepārtrauktā panic mode. Tas palīdz viņus viegli kontrolēt. Valdošā partija saka "jūs tapsiet glābti, bet jums vajadzēs maksāt lielākus nodokļus" vai "mums draud milzīgas briesmas, taču tās var novērst atsakoties no brīvības [x] jomā". Plebs aplaudē un māj ar galvām kā ronēni cirkā.
[User Picture]
From:[info]mapats
Date:December 16th, 2022 - 10:38 am
(Link)
Skaidrošanās ar cilvēkiem, kas atnākuši uzspiest savu viedokli, vai pieprasīt paskaidrojumus viņu pašu iedomām(nevis runāt, apspriest, papildināt), nogurdina vairāk, kā vērts iespējamais pozitīvais iznākums. Manuprāt.
[User Picture]
From:[info]aborigens
Date:December 16th, 2022 - 12:56 pm
(Link)
Jā, tas ir nogurdinoši un nesniedz īstu gandarījumu. Ne velti ir tāds apzīmējums "skaidrojošais darbs" :)