pajautaa

suņu čipošana

« previous entry | next entry »
Jun. 9., 2016 | 08:38 pm
posted by: zivs in pajautaa

Kāds ir oficiālais pamatojums tam, ka suņi (no 1. jūlija) ir jāčipo obligāti?
Der arī linki uz attiecīgajiem dokumentiem.
Plds!

# | jā, ir doma! | Add to Memories


Comments {30}

MaKo

from: [info]mako
date: Jun. 9., 2016 - 09:08 pm
#

Labi ka man vairs nav suņa...

Atbildēt


zivs

from: [info]zivs
date: Jun. 10., 2016 - 01:19 am
#

Paldies!
Tur gan nav ne vārda par to, uz kāda mārrutka pamata :/

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


vārnu skaitītājs

from: [info]saikne_neochin
date: Jun. 10., 2016 - 03:49 pm
#

nu, lai tu neiedomājies, ka tavs suns ir tavs, tas tak katram pilsonim skaidrs..

Atbildēt | Iepriekšējais


Nepabeigtā dienasgrāmata

from: [info]dienasgramata
date: Jun. 10., 2016 - 12:07 am
#

vai tad neatlika uz pusgadu?

Atbildēt | Diskusija


zivs

from: [info]zivs
date: Jun. 10., 2016 - 01:21 am
#

Neko neesmu par to dzirdējis. Interesējies arī gan ne.
Man pat nav suņa, ir tikai sašutums par čipošanu.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Nepabeigtā dienasgrāmata

from: [info]dienasgramata
date: Jun. 10., 2016 - 02:22 am
#

mums ir suns, sačipojām martā, tad padzirdējām, ka to obligātumu atlika, jo nevarēja izlemt, vai laukos jāčipo vai nē

Atbildēt | Iepriekšējais


Azamat Bagatov

from: [info]termostats
date: Jun. 10., 2016 - 07:45 am
#

Kas tieši tev tur nepatīk? Tikpat labi var sašust par to, ka pie auto vai mopēda ir jāskrūvē numura zīme. Tas ir tieši tāpēc, lai gadījumā, ja tas dzīvnieks kaut kur pazūd un/vai rada problēmas, būtu zināms īpašnieks, kuru varētu saukt pie atbildības.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


rūsganais sprakšķis

from: [info]mufs
date: Jun. 10., 2016 - 08:36 am
#

jā.
neražiņa tikai,ka tie,kas varētu radīt problēmas vidrīzāk nav un netiks sačipoti

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Azamat Bagatov

from: [info]termostats
date: Jun. 10., 2016 - 09:28 am
#

Nu bet kaut kā tas process taču ir jāsāk.

Atbildēt | Iepriekšējais


Azamat Bagatov

from: [info]termostats
date: Jun. 10., 2016 - 09:41 am
#

Te galvenā problēma ir tajā, ka to čipu (cik es iedomājos) no ārpuses un pa gabalu nevar redzēt. Vajadzēja tādu auskaru kā govīm, tad varētu nereģistrētos, kam nav auskara, pamanīt jau pa gabalu un pieņemt attiecīgus mērus. :))

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


rūsganais sprakšķis

from: [info]mufs
date: Jun. 10., 2016 - 10:23 am
#

agrāk bija tetovējumi ausī vai pavēderē.. izstāžu/sporta suņiem čipi ir jau sen.

čīpu nevar redzēt, tas ir tads rīsa grauda izmēra implants,ko iešauj - var būt gan skaustā,gan pie lāpstinas, tas var noslīdēt un var pazust vai hvz,kur palikt, Zinu suni,kas trīs čipus sevī " noraka" - ka vetārsts ar lasītāju nevar nekur atrast.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Azamat Bagatov

from: [info]termostats
date: Jun. 10., 2016 - 10:29 am
#

Nu jā, tā jau likās. Līdz ar to vēl mazāk izprotams pavediena autora sašutums.

Atbildēt | Iepriekšējais


Azamat Bagatov

from: [info]termostats
date: Jun. 10., 2016 - 09:50 am
#

Atbildēt | Iepriekšējais


lielais

from: [info]laielais
date: Jun. 10., 2016 - 11:38 am
#

Laikam jau jūs dzīvojat uz mākoņa maliņas un esat atrauts no realitātes. Čipi un nodevas atkal ietekmēs trūcīgāko cilvēku makus, kā arī pašvaldībām būs papildus iespēja iekasēt. Parādiet kaut vienu pašvaldību, kurā viss notiktu godīgi bez korupcijas, bez lobēšanas.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


+++

from: [info]zefiirs
date: Jun. 10., 2016 - 12:01 pm
#

nu nez, ja tiešām nav nekādas iespējas papildus veltīt padsmit līdz divdesmit eiro mājdzīvniekiem reizi mūžā, tad varbūt labāk nevajag turēt mājdzīvnieku?

Atbildēt | Iepriekšējais


Azamat Bagatov

from: [info]termostats
date: Jun. 10., 2016 - 12:02 pm
#

Mopēdi arī ir jāreģistrē un arī tur tiek iekasēta nauda no to īpašniekiem. Un vēl OCTA jāpērk... Šausmas un ārprāts.

Atbildēt | Iepriekšējais


zivs

from: [info]zivs
date: Jun. 10., 2016 - 08:45 pm
#

Nepatīk man tajā divas lietas - raidītāja "šūšana" dzīvai būtnei zem ādas, un pasākuma obligatoriskums. Divas uzskatāmas Sistēmas zamaškas.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Azamat Bagatov

from: [info]termostats
date: Jun. 11., 2016 - 08:47 pm
#

Mopēdu reģistrācija arī ir obligāta, šaujamieroču arī.

"Šūšana", acīmredzot, ir izvēlēta kā labākais risinājums - nebojā vizuālo un gan jau arī nekādu ļaunumu kustonim nenodara, pretējā gadījumā jau būtu sacelta tāda brēka, ka maz neliekas. Žetons ausī vai tetovējums ir krietni mazāk demokrāstiskas metodes.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


zivs

from: [info]zivs
date: Jun. 11., 2016 - 10:13 pm
#

Un Tev pašam šī kombinācija šķiet ok - uzspiest savam dzīvniekam iepotēt raidītāju?

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Azamat Bagatov

from: [info]termostats
date: Jun. 12., 2016 - 03:05 pm
#

Jā. Tāpat kā man liekas ok, ka manam mopēdam uzspiež pieskrūvēt numura zīmi.

Kādu risinājumu tu piedāvā dzīvnieku identifikācijai?

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


zivs

from: [info]zivs
date: Jun. 12., 2016 - 03:41 pm
#

Ja suņa identifikācija ir noteikta obligāta, tad jābūt kādam dzelžainam pamatojumam, kāpēc tā ir obligāta.
Pamatojums, ka kāds kverplis man iekodīs kājā, un sagadīsies, ka tūlīt būs klāt veti ar skeneriem, ir atvaino..
Tāpēc jau arī jautājums cibā - uz KĀDA mārrutka pamata obligāti?

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Azamat Bagatov

from: [info]termostats
date: Jun. 12., 2016 - 04:06 pm
#

Dzelžainais pamatojums ir tāds, ka par suni un tā rīcību atbild tā saimnieks, un kaut kāda identifikācija ir vienīgais veids, kā šos abus sasiet kopā.

Tāpat arī tas ir nepieciešams, lai visus tos klaiņojošos un/vai pamestos, varētu identificēt un vai nu atgriezt saimniekiem, vai arī saukt tos pie atbildības. Jā, bla bla bla, tāpat jau visus nereģistrēs utt., bet tas nav tik būtiski, svarīgākais ir sākt procesu un ieviest normālu sistēmu.

Nu kādu gadu pēc šī ieviešanas derētu valsts mēroga reids, kurā visus nereģistrētos aiztur līdz jautājuma sakārtošanai.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


zivs

from: [info]zivs
date: Jun. 12., 2016 - 04:12 pm
#

Nu lūk. Kaut kā mierīgi un saprotami.

Atbildēt | Iepriekšējais


porcelāna lellīte

from: [info]neraate
date: Jun. 17., 2016 - 04:13 pm
#

nu, ja pašvaldībai bezatbildīga saimnieka suns ir jāuztur patversmē 14 dienas un pēc tam jāeitanazē, vēl jāapmaksā dzīvnieku ķērāja pakalpojumi. gada laikā arī mazajās pašvaldībās summa savācas pietiekoši nopietna, ir arī nopietns pamatojums

ja suns ir čipēts un čips ir reģistrēts, bieži vien pie saimniekiem atpakaļ nokļūst pāris stundu laikā. un pat ja dienu vai nedēļu, ir likumisks pamats pēc tam no īpašniekiem piedzīt izdevumus. kādēļ tas ir svarīgi? nu nezinu, varbūt tādēļ, ka tad tos līdzekļus var izmantot citām pašvaldības vajadzībām (ceļi, skolas, sētnieka algas)

Atbildēt | Iepriekšējais


Mazais meža dīvainītis ar sviesta burku rociņā

from: [info]savaadaisu
date: Jun. 13., 2016 - 01:17 pm
#

Numuru var redzēt pa gabalu, bet čipu nolasīt tikai pilnīgi klāt esot. Ta nu situācija iz dzīves - redzu, kā 2 suņi noplēš stirnu (loģiski, ka klāt neeju un netraucēju, jo viens ir kārtīgs vilcēns, bet otrs 50kg rotveilers vai tamlīdzīgs asinssuns). Teorētiski suņu saimniekam būtu jāatbild valstij par nodarītajiem zaudējumiem ... tad tagad paskaidro, kā tā čipošana šādā situācijā palīdzētu???

Tā čipošana ir kārtējā slaukšanas kampaņa un tikai. Gan jau kādam čipu ražošanas kantorim savajadzējās nopelnīt.

Atbildēt | Iepriekšējais


judging the mice

from: [info]rasbainieks
date: Jun. 13., 2016 - 03:57 pm
#

čips nav raidītājs, ja kas

Atbildēt | Iepriekšējais


marmara

from: [info]marmara
date: Jun. 11., 2016 - 03:41 pm
#

man atkal jautājums - kas notiek ar čipu, kad suns nomirst? vairs nevarēs vnk apglabāt mežmalā - kāds atraks un pēc čipa pateiks, ka tu esi saimnieks un racējs. m?

Atbildēt | Diskusija


Azamat Bagatov

from: [info]termostats
date: Jun. 11., 2016 - 08:57 pm
#

Nu jā, interesanti, kā ir ar reģistrētiem mopēdiem - tiešām varēs kaut kur iejāties un tad pēc numura pateiks, kurš par to atbildīgs? O_o


Jārok gana dziļi un tā, lai nevienam nerastos aizdomas, ka tur vispār kaut kas ir aprakts.

Atbildēt | Iepriekšējais


judging the mice

from: [info]rasbainieks
date: Jun. 13., 2016 - 04:01 pm
#

lai to izdarītu, šim kādam būs jāaizstiepj izraktais suns pie veta tuvākajā pilsētā :) vai pie robežsargiem, ja tādi ir tuvāk.

Atbildēt | Iepriekšējais