ANNA + АИИА ([info]nenoteiksme) rakstīja [info]gribam_zinaat kopienā,
@ 2012-04-12 15:55:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
ignorējot zemās grīdas braucamos u.c. 21. gadsimta veikumus -
`bdien.
kas spēj attīstīt lielāku ātrumu - tramvajs vai trolejbuss?


(Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]fjokla
2012-04-12 15:57 (saite)
es liktu uz tramvaju

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]fjokla
2012-04-12 16:00 (saite)
vispār, pie reizes gribētu izteikt savu dziļo riebumu pret zemgrīdas tramvajiem, vediet tak viņus, kur paņēmāt, to pat es, nebūdams, transportnieks, varu pateikt, ka viņiem vajag lielākus attālumus starp pieturām, jo pa mūsējām viņi nespēj lāga ieskrieties, ka atkal jau nākamā pietura, kur jāstājas, attiecīgi viņš velkas, zumēdams, kā uz nosprāgšanu, un tie, kas viņus iegādājās ir stubeņi vēl tādi.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]termostats
2012-04-12 16:19 (saite)
Un ko tu piedāvā? Pirkt tramvajus, kuri ir lēnāki (ar domu, lai arī īsajās distancēs starp pieturām varētu iegriezt līdz galiņam)?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]fjokla
2012-04-12 16:22 (saite)
nū, lēnākus par šitiem būtu grūti iedomāties, lai atstāj vecos kautvai, tie vismaz kustās uz priekšu

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]termostats
2012-04-12 16:28 (saite)
Vai tu esi informēta par to, cik ir "veco" resurss pēc atjaunošanas (kas, šķiet, tika veikta pirms gadiem pieciem vismaz (šobrīd nemeklēšu precīzāku info)), kādas ir to uzturēšanas izmaksas un cik elektroenerģijas tie patērē?

Un es šeit vēl neesmu sācis runāt par zemās grīdas nepieciešamību cilvēkiem ar kustību traucējumiem vai maziem bērniem ratiņos un vēl dažādiem citiem it kā "emocionāliem sīkumiem".

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]fjokla
2012-04-12 16:43 (saite)
Nē, neesmu, saprotams, un ceru, ka neinformēsi,(tas attiecas arī uz visa veida "emocionāliem sīkumiem"), bet neticu, kas pasaulē nav atrodams kaut kas, kas kustas kaut nedaudz ātrāk un ir vairāk piemērots salīdzinoši mazai pilsētai ar maziem atstatumiem starp pieturām

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]termostats
2012-04-12 17:02 (saite)
Nu tramvajs nav gluži velosipēds ko tirgo uz katra stūra katrs, kuram nav slinkums. :)

Turklāt Rīga izceļas ar to, ka tāda platuma sliedes, kādas ir šeit, pārsvarā ir tikai Krevijā un vēl visādās post sociālisma valstīs, nevis vietās, kur tramvaju saimniecība sastāv no mūsu prasībām atbilstošiem vagoniem, tāpēc tramvajs Škoda 15T Rīgai bija jāprojektē teju speciāli.

Vēl jāņem vērā, ka sabiedriskais transports nevar braukt pedal to the metal pat tad, ja tas "var ieskrieties", jo tas tomēr seko (vai vismaz cenšas sekot) kaut kādam iepriekš sastādītam grafikam.

Tl;dr - tas nav tik vienkārši. :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]fjokla
2012-04-12 17:05 (saite)
aijnu, man vienkārši sāpe, ka manu mīļāko transportlīdzekli (pēc vilciena) saķēzījuši. Un arī manu mīļāko trolejbusu (numur 7) atcēluši, vārdsakot, jūtos pa šīm līnijām stipri pievilta:)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]nenoteiksme
2012-04-12 17:08 (saite)
ot, par septīto trolli arī asras leju.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]fjokla
2012-04-12 17:20 (saite)
jā, vaine, un tādi mīlīgi galapunkti, abos galos, un savieno āgenskalnu ar teiku, ko vel skaistāku var savienot.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]ts
2012-04-13 03:59 (saite)
eh, bija vecie labie laiki, kad bija nakts tramvaji, kuriem grafiks bija tāds, ka brauca pedal to the metal

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]scope
2012-04-12 23:14 (saite)
No zemās grīdas dižas jēgas nav, ja nav pielāgotas iekāpšanas platformas.
Ok, tagad rekonstruēs posmu no 45.vidusskolas līdz galapunktam Juglā, bet pārējais posms, sevišķi "sāpīgā" Barona iela, par kuras pieturvietu risinājumu architekti jau cik gadus nevar vienoties, tāpat paliks pa vecam.

P.S. Jaunie tramvaji ir ok, bet līdz ar to ieviešanu bija jāsagatavo arī pārējā infrastruktūra.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]termostats
2012-04-13 02:40 (saite)
Nu Kr. Barona ielā sabūvēt platformas īsti nevar, jo pa to tomēr brauc arī automobiļi.

Bet - viens, turklāt ne pārāk augsts, pakāpiens ir daudz ērtāk, nekā trīs augsti, turklāt vēl ar vertikālu stangu pa vidu divās no trim durvīm. Tā kā "dižas jēgas nav" tomēr, manuprāt, būtu pārāk radikāls spriedums.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]scope
2012-04-13 06:45 (saite)
Maldies, ja grib, tad var arī platformas izdomāt.
Ir 2 varianti, kurus arī apsprieda:
- ja tramvaja sliedes paliek ielas vidū, pieturvietā izveido tādu kā lielu guļošo policistu, kas kalpo kā platforma;
- tramvaja sliedes pieturvietās met līkumu pa labi un pieiet pie trotuāra.

Un ne jau par autovadītājiem tur kāds uztraucās, jo Rīgas centru pārskatāmā nākotnē ir paredzēts padarīt autovadītājam ļoti nedraudzīgu(bija smuks SatDep pētījums par šīm lietām ar visiem ieteikumiem, lai sarežģītu dzīvi).

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]ts
2012-04-13 03:56 (saite)
tramvajam tramvaja pieturas, nav tak ne metro, ne vilciens. cita lieta, ka tramvajam pieskaņots luksoforu režīms ļoti noderētu, nevis izkustas tramvajs no vef kultūras pils, dabrauc līdz dižkrustojuma vidum, un stāv tur atkal savas divas minūtes, un baronielā bezmaz pie katra luksofora dabū stāvēt.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]termostats
2012-04-12 16:24 (saite)
Šajā uzticamajā forumā minēts, ka tramvaju ātruma rekords esot 93kmh. TR1 ir mūsu pašu izstrādājums.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]ts
2012-04-13 03:51 (saite)
...kurš deviņdesmitajos vienu brīdi ripinājās pa rīgu, pa otro maršrutu laikam, un pēc tam ilgi un dikti skuma maskavas ielas depo stūrī, un... gribēju teikt - eventuāli drošvien saskuma-sapuva-tika sagriezts lūžņos - apskatījos to forumu, tik tiešām, tika sagriezts.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]zirka
2012-04-12 16:46 (saite)
lejā no akmens tilta - tramvajs, definitely

(Atbildēt uz šo)


[info]lidot
2012-04-12 17:08 (saite)
Pēc "Rīgas satiksmes" datiem trolejbusi regulāri pakāš tramvajiem par aptuveni 1 km/h. (februārī trolejbusiem vidējais ātrums bijis 15.67, tramvajiem 16.49 km/h, vasarā līdzīgi)
Es lieku uz to, ka troļļuki spēj attīstīt lielāku ātrumu, nekā tramvaji, toties tramvajiem mazāk šķēršļu.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]nenoteiksme
2012-04-12 17:30 (saite)
par šķēršļiem, ja. :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]kkkungs
2012-04-13 00:27 (saite)
Mani vairāk interesē, kāpēc ir daudz sieviešu - tramvaju un trolejbusu vadītāju, bet praktiski nav autobusos?

Tramvajus vēl var saprast - neprasa pašam navigēties, troļikam minimāli - pēc vadiem. Vai tiešām tas arī viss?

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]termostats
2012-04-13 02:36 (saite)
Autobusa vadītāju sieviešu pamazām paliek aizvien vairāk, bet nu pamaz vēl aizvien ir vēsturisku apstākļu dēļ.

Kādreiz to tikpat kā nebija, jo, pirmkārt, Ikarusiem (atšķirībā no visiem šobrīd lietojamajem RS busiem) bija manuālā ātrumkārba, un tādai lamatai pilsētas satiksmē štepselēt robus ir visai smags darbs. Otrkārt - kādreiz, lai vadītu pilsētas busu, vajadzēja D kategoriju, kas ir iegūstama sarežģītāk un dārgāk, nekā tramvaja vai trolejbusa kategorija. Šobrīd arī tur bija kaut kādas izmaiņas - no trolejbusa uz autobusu var pārsēsties relatīvi vienkārši.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?