-- ([info]ripp) rakstīja,
@ 2011-03-28 14:51:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
nu ja un ja tu sievietei jautā - kur ir tāda un tāda vieta, tev atbild, nu kā, nu, pie trolejbusa pieturas taču.
tas ir kā ar to mašīnu. kāda tev ir mašīna? zaļa, nu, a kas?
paldies kopienai pajautā, tagad viss ir skaidrs. bet nu bāc, uz čaka ielas ir vismaz 10 trolejbusu pieturas.

vakar es taisīju kasti no paklāja, bet šorīt domāju par demogrāfiju. Cik lielā mērā sagadīšanās vai likumsakarība ir, ka manā paziņu lokā gandrīz nevienam manam vienaudzim/vienaudzei nav bērnu. un jāsaka, ka mani vienaudži (tāpat kā es) ir nu jau krietnā vecumā. runā, ka vidēji cilvēkiem tādā vecumā atvases jau sāk domāt par skolas gaitu uzsākšanu.


(Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]sw
2011-03-28 15:01 (saite)
es arī par demogrāfiju esmu domājusi. domāju arī par sevi - ka nejūtos tam gatava, ka ir tik daudz lietu, ko gribētos apskatīt un darīt, why give up that freedom. turklāt mana nervu sistēma praksē ir pierādījusi, ka bērni ir forši, bet, ja tie pārsniedz weekend edition iedarbības robežas, es sāku meklēt veidus, kā noplaukt kaut kur patālāk. man šķiet, tādiem cilvēkiem par bērniem labāk vēl nedomāt i sevis, i to pašu bērnu dēļ.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]ripp
2011-03-28 15:06 (saite)
man liekas, ka spriest par savu attieksmi pret potenciālajiem pēcnācējiem pēc reakcijas pret svešiem bērniem ir nepareizi. pie tam saknē.
un arī sev šķietošā gatavība man šķiet pārāk subjektīva. daudzi šķiet ļoti gatavi jau 19 gadu vecumā, bet tad nogrūž to radību uz vecvecākiem. citi atkal nekad nejūtas gatavi, bet izrādās lieliski vecāki.
un arī brīvība ir.. nezinu. jā, ar bērnu mainās visa dzīve. bet man liekas, ka zaudējot vienu brīdību, tu iegūsti citu. nu tā man šķiet.

es zinu, ka man personīgi ir paniski bail no tā, ka man varētu būt bērns. bet instinkti un hormoni un citādi. kā arī saprāts, kas saka, ka daudz vēlāk par 30 labāk tomēr ne.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ripp
2011-03-28 15:06 (saite)
*brīvību brīdības vietā protams :>

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]sw
2011-03-28 15:14 (saite)
iespējams, ka ir tā, kā Tu saki. tā laikam ir viena no tām "nepamēģināsi, neuzzināsi" lietām. bet man arī ir paniski bail, viens gadījums, kad rezultāts varēja būt gan +, gan - un man vairākas dienas bija jāgaida ar visādām pārdomām, to labi pierādīja.

ai, nu, lai kā arī būs, būs labi.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ripp
2011-03-28 15:16 (saite)
zini, kas man šķiet visai pārliecinoši. ka visi tie cilvēki, nē, savādāk, visas tās sievietes, kurām bērni ir piedzimuši (es nerunāju par galējiem gadījumiem) un kurām ir sanācis tos audzināt, visas ir laimīgas par to, ka tā ir sanācis. neviena to nenožēlo. arī ja bērns ir gadījies 16 gadu vecumā, vai nabadzībā.
nožēlo parasti tās, kurām nav. lai cik nelāgi tas neskanētu.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]sw
2011-03-28 15:24 (saite)
:) un tad vēl visi tie stāsti, kur sievietes atdod bērnus adopcijai un pēc gadiem nožēlo un pat meklē. ja tie stāsti ir patiesi, protams.

iespējams, manā galvā vnk ir pārāk liels haoss, ļoti daudz visādu notikumu īsā laikā. bet kaut kas mainās. 23 gadu vecumā diezgan droši zināju - "ielidošu", zināšu, kurp iet un cik tas maksās. pagājušajā gadā bija pāris reizes, kad nācās domāt, ko darīšu, ja nu. tad sapratu, ka par "aiziešanu, kur vajag" man ir vairāk bail domāt nekā par t.s. cilvēciski pareizo ceļu. ja ņefiga nesaprotu ne no viena, ne no otra, tad tas viens tomēr laikam ir ieaudzināts kā labāks.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ripp
2011-03-28 15:32 (saite)
un par to, ka abortus nožēlojot vienmēr.
mums ar A. ir bijušas smieklīgas diskusijas. pieņemot, ka, ja mums kāāāādreiz radīsies bērns un tā būs meita, ko mēs viņai teiksim, ja viņa 15 gadu vecumā paliks stāvoklī. A. noteikti mēģinās pierunāt nebojāt dzīvi/nākotni, bet es.. es diezvai.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]rasbainieks
2011-03-28 16:24 (saite)
-1 nožēlošanai vienmēr

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ripp
2011-03-28 16:27 (saite)
ok, es nevaru apgalvot, jo pašai nav gadījies. bet ir dzirdēts, ka lielākoties nožēlo gan. un ka, ja nenožēlo kkādu materiālu apsvērumu pēc vai kā, bet morālu dēļ gan. un ka rādas sapņos arī vecumdienās.

*es neesmu pret abortiem. ir situācijas, kad tie ir vajadzīgi un tā tomēr ir katras sievietes izvēle.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]honeybee
2011-03-29 14:26 (saite)
Man šķiet, ka tas ir ļoti normāls sakāmais, vienkārši vajag pateikt "klausies, meitiņ, nebojā sev dzīvi un nākotni, mēs taču esam tavi vecāki, saprotam un atbalstām", un saglabāt pilnīgu poker face attiecībā uz to, kurš izvēles variants tad ir tā dzīves un nākotnes bojāšana.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ripp
2011-03-29 14:28 (saite)
hehe, jā, man kaut kas tāds patiktu.
A. gadījumā gan nākotnes nebojāšana ir visai skaidra izvēle.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]hestia
2011-03-28 16:23 (saite)
Gribēju iekomentēt kaut ko ideoloģisku, bet tad apdomājos un sapratu, ka šīs tēmas mani padara nervozu un ērcīgu. Varbūt jāpiebilst, ka manā paziņu lokā vērojama pretēja tendence- visi apbērnojas.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]ripp
2011-03-28 16:29 (saite)
nē, iekomentē, lūdzu, kaut ko ideoloģisku. es tādēļ šo te liku, lai dzirdētu citu pieredzes/apsvērumus/uztveres.
un man tieši tā arī liekas daļēji, ka esmu tādā lokā. ka tā nav visuresoša parādība. un man tas šķiet savādi. nu, ne savādi, bet nesaprotami, ka tieši mans loks ir tāds, nevis savādāks.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]hestia
2011-03-28 16:42 (saite)
Tas ideoloģiskais, ko gribēju teikt- ne jau visiem cilvēkiem ir bērni, ne visiem jābūt bērniem. Kas attiecas uz kaut kādiem standartiem (par to, ka mūsu vecumā jau jābūt bērniem, kas sāk iet skolā)- no tā man vispār nelabi metas (kur galu galā paliek individuālisms? brīvā izvēle?). Manuprāt bērns ir liela atbildība. Ir jāpadomā par to, ko vari viņam piedāvāt. Kādu dzīvi. Kādu vidi. Kādu pasauli. Par demogrāfiju (un pēdējā laika bļaušanu par to, ka igauņi savairosies vairāk kā latvieši) runājot, šī planēta ir pārapdzīvota. Uz tās ir par daudz cilvēku (un viņiem visiem vajag ne tikai ēst, bet daudz, daudz citu krāmu). Visbeidzot par abortiem- aborts, protams, nav kontracepcijas veids, bet nevajag apgalvot arī to, ka visi to vienmēr nožēlo. Tā nav. Tā nav jābūt. Aborts ir izvēles iespēja.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ripp
2011-03-28 16:53 (saite)
Es Tev lielā mērā piekrītu praktiski visā.
Kad es runāju par standartiem es nerunāju par to, kā jābūt, bet par to, kā vidēji ir. Un bērni ļoti daudziem dzimst starp 19-21 un ap 27-28 jau domā par skolu. Nesaku ka tā ir vai nav jābūt. Vai ka tas ir slikti vai labi. Katram ir tā, kā viņam ir.
Par piedāvāšanu. Savā ziņā tā ir, bet savā.. nu nezinu.. lai kāda mana dzīve būtu, tomēr daudzi teiktu, ka tas drīzāk ir labi, ka es esmu. un manis, tāpat kā ļoti daudzu citu diezgan labvēlīgās ģimenēs izaugušo šajā pasaulē nebūtu, ja viņu vecāki cītīgāk plānotu un apsvērtu. pieaugušam un pastāvīgam cilvēkam bērns manuprāt nereti var nākt tad, kad sanāk. īpaši, ja runa ir par pāri. protams, ja pats nav nolēmis savādāk.
Par pārapdzīvotību pilnībā piekrītu, bet es šaubos, ka pasaules mērogā kaut kas mainītos uz labo pusi(un vai mainītos principā), ja latvieši izmirtu. kaut kas mainītos tikai pašiem latviešiem un to kaimiņtautām mazlietiņ.
Jā, aborts ir izvēles iespēja. Un, kā jau rakstīju austgāk, varbūt tik tiešām nevaru par to spriest, jo man pašai nav nācies ar to saskārties. Bet runā, ka vecumdienās nedzimušie bērni nāk sapņos.
Ok, vienalga par sapņiem, jā, abortus nav jāaizliedz, jā, aborti ir vajadzīga iespēja. Bet tos izmantojošo sieviešu informētība par to, kas īsti ir aborts nereti ir dramatiski nepietiekoša.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]hestia
2011-03-29 11:03 (saite)
Protams, ir labi, ka Tu esi :) Un, kad Tev būs bērns, tas arī būs labi ;) Man tā vienkārši ir smaga tēma, un es jau iepriekš brīdināju par ērcīgumu. Droši vien bērnu laišanai pasaulē tā īsti gatavs nevar būt. Kaut gan ir cilvēki, kas ir pārliecināti, ka to vēlas un tādēļ viņu vairošanās liekas likumsakarīga. Par abortiem- man arī nav nācies saskarties (par ko ļoti priecājos), bet nedomāju, ka tai obligāti jābūt viscaur negatīvai pieredzei (par tādiem sapņiem vecumdienās neesmu neko dzirdējusi, un cilvēki jau sapņo visu ko).

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ripp
2011-03-29 11:05 (saite)
ai, es kaut kad izlasīju diezgan garu rakstu par šo tēmu no cilvēka, kas labu laiku strādājis par ārstu un daudz saskāries ar veciem cilvēkiem. nu un tur tad bija par to nožēlošanu vai nenožēlošanu. un vairāk tomēr par nožēlošanu. bet es, protams, nezinu.

Daudzi cilvēki, kas ir pārliecināti, ka ir gatavi, ļoti bieži tomēr nav. Un tam gan es piekrītu jā, ka tam nevar būt gatavs.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]ripp
2011-03-28 16:34 (saite)
un vēl, es vakar izcēlu no dīvāna mantu kastes vairākas LU studiju laiku mapes un starp tām bija kāda Tava vēstule. Viena no agrīnajām, man šķiet. ļoti smalkā drukā izprintēta uz a-4 lapas.
Laba sajūta. :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]hestia
2011-03-28 16:43 (saite)
Interesanti, kāda gada ;)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ripp
2011-03-28 16:46 (saite)
jā, es arī gribētu zināt. bet tā nav datēta. varbūt Tu pēc satura aptuveni zinātu. Bet man kkā neataust. nu, šķiet ka tas varētu būt ap 2004. bet neesmu droša.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]hestia
2011-03-28 16:47 (saite)
Nu, vari man uzrakstīt kādu satura kopsavilkumu, teiksim, draugos.lv un es pamēģināšu atsaukt atmiņā :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?