Ne Gauss ne Rīmanis ne vējš ne karogs
Plīstu no lepnības. Vakar, veltot laiku apmēram 2x10 minūtes, izdevās instinktīvi izrēķināt wunderkindu (4.klase) matemātikas papildu apmācībā uzdoto uzdevumu, jā, lūk, teicami! Tātad, naturālo skaitļu kopa N={1..60}, kā var ātri un veiksmīgi uzzināt visu šo skaitļu summu, (neizmantojot exceļus-šmekseļus un programmēšanas valodas), kā arī, kā var veikli iegūt 3 grupas, izmantojot visus kopas skaitļus, tā, lai katras grupas summa būtu vienāda?
Aaaa, atbilde man izskatījās pēc rokdarbnieces amatieres mēģinājuma pierakstīt Alsungas sviķeļraksta musturi cimdiem. Bez tam, es vispār neesmu tā glīti un pareizi mācījusies matemātiku, tikai loderējusi skolā un 6 semestrus izlikusies saprotam, ko runā augstākās matemātikas pasniedzēja, atstājot zemapziņā neizdzēšami iekaltus virsrakstu līmenī topikus "nenoteiktais integrālis kā parciālās summas robeža" vai "organiskās augšanas un radioaktīvās sabrukšanas dif-vienādojumi", betiņās, tikai vienreiz dzīvē cik necik ciešami esmu nokārtojusi vidusskolas matemātikas kursa eskāmenu, vopšem, es par to, ka arī salīdzinoši tauriņķērājs šo var izdomāt, aaaaaa, viii, cik feini!!
Aaaa, atbilde man izskatījās pēc rokdarbnieces amatieres mēģinājuma pierakstīt Alsungas sviķeļraksta musturi cimdiem. Bez tam, es vispār neesmu tā glīti un pareizi mācījusies matemātiku, tikai loderējusi skolā un 6 semestrus izlikusies saprotam, ko runā augstākās matemātikas pasniedzēja, atstājot zemapziņā neizdzēšami iekaltus virsrakstu līmenī topikus "nenoteiktais integrālis kā parciālās summas robeža" vai "organiskās augšanas un radioaktīvās sabrukšanas dif-vienādojumi", betiņās, tikai vienreiz dzīvē cik necik ciešami esmu nokārtojusi vidusskolas matemātikas kursa eskāmenu, vopšem, es par to, ka arī salīdzinoši tauriņķērājs šo var izdomāt, aaaaaa, viii, cik feini!!
Otra lieta, ja tā varētu izteikties, bija problēma kā relatīvi ātri uzrakstīt randomizātoru, kas korekti ļautu pielasīt skaitļus pēc principa, kur tu vienlīdz periodiski vai regulāri izraugies grupas elementus pa vienam no "mazās" "lielās" un "vidējās grupas skaitļiem, tas drusku līdzīgi 1+60 un 2+59... rindai, tikai tagad tev ir tipa trīs grupas, nevis 2.
es paņēmu rūtiņu lapu un sarakstīju visus skaitļus 3 rindās: {1..20} {21..40} un {41..60} tā, lai zem 1 būtu 21 un zem tā vēl 41, utt.
tālāk es nezinu kāda dievišķa atklāsme mani pagrūda, ka ja sāk zīmēt "eglīti" no apakšējā kreisā stūra pa diagonāli un tad atpakaļ /\/\/\/\/\/\, tipa, tad sanāk, ka tu korekti izvēlies no katras grupas vienu elementu tā, ka viņš pārstāv gan citu desmitu, gan vienu no visiem šīem skaitļiem. Tipa, 41, 22, 3, 24, 45, 26, 7, 28, utt.
Nu un tālāk jau triviāli :)
Ja man pašlaik vajadzētu rakstīt skolas līmeņa sacerējumu "Vīrieša loma ģimenē", tad kā pirmais punkts būtu kaut kas par bērnu izvadāšanu cauri sākumskolas matemātikas labirintiem
Polinomu reizināšanas ar monomiem un darbības ar kvadrātsaknēm, bet, pats galvenais diskrimanantiem un Vjeta teorēmām, ir pat interesantas un relaksējošas nodarbes, kas sākas kādā man liekas 6. klasē, vai kaut kā tā bija. Možka 7.
-b+(-) sqrt(D)/2a, bāc redzkā esam iekaluši savlaik, iznirst no apziņas zemākajiem slāņiem tā tikai.
Bet tas, ko viņi ir sadarījuši ar mūsdienu izglītības materiāliem fizikā un ķīmijā, tas gan man šķiet no elles un sātana. Tur viss bēdīgi un slikti.
Un aiz šīs pašas laimes palaidu garām otro jautājuma daļu (regulāri šādas nelaimes gadījās arī matemātikas olimpiādēs), līdz ar to atbilde uz otrkārt ir "nekā" :)
2) jāsapāro visi skaitļi, lai summā tiem sanāk 61 un tad jau kā grib tā samētā.
Šķiet, ka vēl joprojām īzī-pīzī, bet 4.klasē, tas noteikti būtu bijis Izaicinājums.
Pirmais uzdevums 3 minūtēs: tas ir tikpat, cik savstrpējo spēļu turnīrā ar 61 komandu: n(n-1)/2 (šis skaitlis, pievērsiet uzmanību, vienmēr dalās ar 2:)
ar otro izvrirzīju aplamu hipotēzi, čekojot ar exceli konstatēju, ka esmu ieberzies, un padevos 5 minūtēs:)