Pegijas · Lī · interjers

Entries · Archive · Friends · Profile

* * *
Bet ja Sauli Pērkonu Daugavu naciķi piesavinātos par himnu (ja vien jau nav), vai jums tā kļūtu mazāk patīkama? Lai gan taisnība - tas nav gluži adekvāts piemērs. Kurš gan te var objektīvi novērtēt Saules Pērkona Daugavas tīri māksliniecisko kvalitāti, brīvi, bez ideoloģiskās slodzes, kuras iespaidā tā, iespējams, tapusi, vai ar kuru laika gaitā apkrauta. Nu, nacistu apropriētais Vāgners, piemēram, tieši tāpēc daudziem ir nepatīkams. Pats nacismu nepiedzīvojis, un ne visai piekrītu, ka tā rašanos nepārprotami veicinājis, un tomēr kā karogs izmantots, un bijis arī antisemīts (lai gan mūzikā tas neparādās). Karminas Buranas pirmatskaņojums arī nacistu Nirnbergā notika un Hitleram ļoti patika.
Jums ir kaut kas tāds vispāratzīti kvalitatīvs, meistarīgi nostrādāts, bet tomēr ideoloģiski nepieņemams?
(Der piemēri arī otrā virzienā: "man visu laiku patika I Will Survive, bet tad, bļa, uzzināju, ka geju himna." Vai arī: "cik žēl, ka nevar skatīties Mīlestību un baložus, jo krievi besī.")
* * *

Previous Entry · Leave a Comment · Add to Memories · Tell A Friend · Next Entry

* * *
On 26. Oktobris 2016, 07:05, [info]unpy commented:
Nē, uzskatu, ka darbi ir paši par sevi un ideoloģiskā noslodze ir pati par sevi, tajā pašā nacionālsociāālistiskajā atribūtikā un visa veida simbolikā ir, manuprāt, daudz ievērības cienīga un apbrīnojama estētiskā. Par to pašu saulpērkondaugavu, ļoti gribētos domāt, ka šo uztvertu kā kvalitatīvu gabalu arī tad, ja pirmo reizi šo dzirdētu katalāņu valodā, jo, galu galā, valsts himnu, piemēram, par neko mākslinieciski vērtīgu neuzskatu, taču, protams, zināt to īsti vairs nevaru gan.

Pat vēl vairāk - esmu īgni viebies katru reizi, kad Sergejs Lukjaņenko kādā no saviem stāstiem piemin Baltijas tautu iedzīvotājus, jo viņš tos, maigi sakot, nemīl un vispār cauri lielai daļai viņa darbu spīd cauri tāds diezgan izteikts mūsdienu lielkrievijas šovinisms, taču tamdēļ neesmu pārtraucis viņa darbus pirkt un lasīt. Tas gan arī nav nekāds veiksmīgais piemērs, jo nekas vispāratzīti kvalitatīvs tas nav, lubenes vien, bet, jā neliels dvēselisks diskomforts ir bijis.

Vispār jau šķiet, ka to darbu, kuri paši par sevi nenes nekādu ideoloģisko slodzi, bet tā viņiem ir piešķirta kaut kādu blakusiemeslu dēļ, kvalitāti tas tomēr nekādi nemaina, nu nepaliek labāks vai sliktāks visādā ziņā Cēsu ielas 17 nams no tā vien, ka tajā Ļeņins nakšņojis, taču interesanta tēma varētu būt visi tie darbi, kuros kā to sastāvdaļa vijas cauri arī kāds propogandas/didaktikas elements, tās pašas nosacītās Holivudas filmas ar hipertrofēto patriotisma, feminisma vai homoerotisma noti, tur, kā man šķiet, proporcija ir ļoti svarīga, kaut kāds savdabīgs "zelta griezums", kas nosaka to, darbs ir vēl vispārcilvēcīgs mākslas darbs vai tīra propoganda vien. Lai gan, no citas puses, būtu grūti noliegt arī tiešām izdevušās tīras propogandas estētiku un ieguldījumu nosacītajā kultūras kanonā, labs piemērs varētu būt klasiskās smēķējošā kovboja Marlboro reklāmas.

Lūdzu atvainot par spamu, tādā nu brīvās apziņas plūsmā un savstarpējās pretrunās sanāca aizklīst, domājot par šo agrā rīta stundā:))

[User Picture]
On 26. Oktobris 2016, 15:48, [info]simamura replied:
man ar Lukjaņenko tas pats. Bet vispār jau taisnība ir - mērķtiecīgi propagandas darbi visbiežāk paši par sevi ir slikta māksla. Angažētie mākslinieki ir haltūrējuši vai blefojuši, un tas ir uzreiz redzams.
* * *
[User Picture]
On 26. Oktobris 2016, 07:07, [info]nova commented:
Neviena ideoloģija man nekad nenomāks Mākslu.
* * *
[User Picture]
On 26. Oktobris 2016, 08:16, [info]anonymous commented:
Raiņa Daugavai jau tā vēsture vēl senāka, jo 1916. gadā dramatiskā poēma jau dažus gadus vēlāk atrada konkrētu pielietojumu - izdotu mazās kabatas formāta grāmatiņās strēlnieki to ņēma līdzi ierakumos.
Bet netrūkst mums jau arī jaunāku laiku piemēru - LNB siluets tam ir diezgan spēcīgs atgādinājums.
[User Picture]
On 26. Oktobris 2016, 08:33, [info]dienasgramata replied:
tu domā Narvessen nacistus, kas reklāmā izmanto āriešu sveicienu un tirgo trīsstūrainās sviestmaizes LNB silueta formā?
[User Picture]
On 26. Oktobris 2016, 09:16, [info]anonymous replied:
Kas tie par NN?
[User Picture]
On 26. Oktobris 2016, 11:25, [info]dienasgramata replied:
[User Picture]
On 26. Oktobris 2016, 11:38, [info]anonymous replied:
Mirstmaize?
* * *
[User Picture]
On 26. Oktobris 2016, 12:18, [info]ieva commented:
nē. bet es vnk parasti nezinu, ko lietas nozīmē citiem. tā, piem., vienreiz sāku dungot veco reiha himnu, kas bija iespiedusies prātā no šitiem, nu, kā viņus - slovāku laikam kaut kāda dīvaina grupa, kam bija albums ar visādām lielvaru melodijām un kas, šķiet, kima (džon una) dzimenē uzstājās; jeibgou neatceros nosaukumu, kaut uz mēles gala. anyway, sāku balsī dungot, lai māsai ilustrētu viņu dziesmiņu, bet māsa teica, ka mani šitā tak arestēšot teitan. pagāja kriets brīdis līdz apķēros.
[User Picture]
On 26. Oktobris 2016, 12:31, [info]ieva replied:
btw man ļoti tavs rakstiņš patika, lol, par ... arhitektūru :D ... da nē, nu, par šito - kā viņu tur - padomju arhitektūru ;D
ai, nu, pats saproti, pieņemu, ja. smuka tev tā iekavjoka (sauksim to tā) struktūriņa - man liekas, ne reizi vien jamo esi lietojis. nu, kad sākumā un beigās parādās tas pats elements, tikai beigās ar tādu ironisku nokrāsu, nobeidzot tekstu ar tādu guldisku uzsitienu, vienlīdz pēkšņu un gaidītu akordu. forši lasīt, īsāk sakot.
[User Picture]
On 26. Oktobris 2016, 15:50, [info]simamura replied:
paldies, Ievu! Patīk, kad pamana :*
On 26. Oktobris 2016, 16:06, [info]zirka replied:
izklausās pēc laibach no slovēnijas
[User Picture]
On 26. Oktobris 2016, 16:12, [info]ieva replied:
jā! nu, gandrīz, lol, gandrīz jau bija ;)
* * *
On 26. Oktobris 2016, 12:26, [info]liljabrik commented:
Man pārgāja mīlestība pret Tarkovski un Dostojevski pēc Putina darbiem Ukrainā. BEt varbūt arī tas sakrita ar brieduma iestāšanos.
[User Picture]
On 26. Oktobris 2016, 15:57, [info]simamura replied:
es reizēm publiski norobežojos no tā, ko piesavinās ideoloģiskiem mērķiem vai nostalģijas kačāšanai. Tāpēc, piemēram, atmetu iešanu uz kori, lai gan jūtas pret to man vēl ir.
On 26. Oktobris 2016, 16:16, [info]liljabrik replied:
Man ir līdzīgi ar folkloru un tradicionālo šamanismu
* * *
[User Picture]
On 26. Oktobris 2016, 13:59, [info]helvetica commented:
endijs vorhols
[User Picture]
On 26. Oktobris 2016, 15:57, [info]simamura replied:
O, interesanti! Kāpēc?
[User Picture]
On 27. Oktobris 2016, 12:01, [info]helvetica replied:
Tas gan nav saistīts ar ideoloģiju (tiešā veida), bet ar personu. Man viņš vnk šķiet kā ņerkstīgs pizģuks. un man ļoti nepatīk tādi ņerkstīgi pizģuki. Taču mākslinieciskās izpausmes labas.
[User Picture]
On 27. Oktobris 2016, 16:01, [info]simamura replied:
lūk, man viņa (īstenībā stipri mizantropiskā) māksla tieši no ņerkstīguma nāk, bet ņerkstīgums savukārt no biogrāfijas un kompleksiem, tāpēc tā māksla ir godīga. Bet vispār, jā - mani, piemēram, cik nu attēlojumos lasīts un redzēts, Kapote kā cilvēks besītu. Droši vien tev tā ir ar Vorholu.
* * *
On 26. Oktobris 2016, 15:27, [info]antrorosols commented:
Nu, nē, neteiktu, ka ideoloģiski nepieņemami. Bet es tikai pirms 2 dienām uzzināju, ka Lū Rīda dziesmiņa Walk on the wild side ir par transvestītiem. Nu, man patīk viņi, patīk arī queer, globāli, bet es vienkārši domāju par kontekstu, kurā esmu klausījusies to dziesmu un domājusi kaut ko no sērijas "re,cik mājīga skaņa dziesmai" vai arī "re, cik omulīgi, varētu vēl virtenes piekārt istabā pie sienas", utt.
* * *
[User Picture]
On 26. Oktobris 2016, 18:54, [info]kants commented:
Nea, bet mees ieniistam produktus, kam ir slikta reklaama
* * *
On 26. Oktobris 2016, 22:16, [info]krishjaanis commented:
Man filozofēšana kā tāda nav ideoloģiski pieņemama.
Vēl man nav ideoloģiski pieņemami aizspriedumi pret ideoloģiski nepieņemamām lietām.
[User Picture]
On 26. Oktobris 2016, 23:33, [info]simamura replied:
Man patīk tevi, skaistuli, iztēloties masturbējam uz visu nepieņemamo, ko mēs te stāstām
On 27. Oktobris 2016, 10:00, [info]krishjaanis replied:
Man patīk, kā jūs, skaistuļi, te rindiņā esat gatavi masturbēt uz savu marginalitātes un sāpinošās pasaules pieredzi. Lai jau, masturbējiet droši, kamēr tētis nav pieķēris. Es tikmēr, kā jau naciķis, kopā ar pārējiem naciķiem latvietības pasvinēšanas vārdā padziedāšu "Dievs svētī Latviju", pie kuras jūs jau arī droši paklūpat un piedauzāties. Kur meitas zied, dēli dzied, šausmas, ne, cik ideoloģiski neatbilstoši un aizskaroši.
* * *

Previous Entry · Leave a Comment · Add to Memories · Tell A Friend · Next Entry