- #daily news [entries|archive|friends|userinfo]

[ userinfo | sc userinfo ]
[ archive | journal archive ]

#daily news [Jul. 28th, 2015|12:20 pm]
Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
[music |harijs poters un astroloģijas startaps]

in the wtf news today: medicīnas māsa, kas tapusi par astroloģi. medicīnas sfēras, bļe, darbinieks, ar, bļe astroloģijas "diplomu", izveidojis astroloģijas aplikāciju mobilajiem telefoniem, un tagad saucoties, bļe, "veiksmīgs startapa piemērs".
sweet lord jesus. maikls šērmers būtu nokritis ģībonī, i guess. un es kādreiz domāju, ka amerikas karojošie ateisti/zinātnes aizstāvji ir pajoliņi, kuriem nav ko labāku darīt, kā skaidrot visādiem alternatīvi apdāvinātajiem margināļiem vispārzināmas zinātniskas patiesības. forget it. must get nuclear weapons and bomb all those medieval-ages-forevah loonies. also, must stay out of latvian hospitals.
linkpost comment

Comments:
[User Picture]
From:[info]usne
Date:July 28th, 2015 - 12:49 pm
(Link)
kāda tev pašai ir izglītība?
[User Picture]
From:[info]yeux_glauques
Date:July 28th, 2015 - 01:00 pm
(Link)
astroloģijas skolās neesmu gājis, paldies par jautājumu.
[User Picture]
From:[info]usne
Date:July 28th, 2015 - 01:03 pm
(Link)
tas nebija domāts uzbrauciens, tikai gribēju saprast vai tavai atieksmei ir pamatots segums. parasti šādi runā cilvēki ar nepabeigtu izglītību.
[User Picture]
From:[info]extranjero
Date:July 28th, 2015 - 01:20 pm
(Link)
Ja neskaita dramatisko efektu, pat cilvēks ar vidusskolas izglītību var ļoti labi saprast, ka astroloģija nav salīdzināma ar medicīnu. Pirmā ir izklaide (manuprāt, ļoti garlaicīga, bet gaumes atšķiras), kas var uzjautrināt cilvēkus uz dažām minūtēm, bet otrā ir nopietna disciplīna, kas glābj cilvēkus no nāves vai nopietni uzlabo viņu dzīves kvalitāti.

Katrs darbs ir cienījams un vajadzīgs sabiedrībā. Tikai šis karjeras ceļš – no medmāsas uz astroloģiju ir tas, kas rada wtf efektu.
[User Picture]
From:[info]usne
Date:July 28th, 2015 - 01:23 pm
(Link)
izglītoti cilvēki par šo jautājumu parasti izsakās racionāli un analītiski,
[User Picture]
From:[info]extranjero
Date:July 28th, 2015 - 01:26 pm
(Link)
Visi cilvēki reizēm izsakās emocionāli. ;)

Veselības ministra intervija bija gan pieklājīgāka, taču vēl mazāk racionāla vai analītiska nekā šis posts.
[User Picture]
From:[info]usne
Date:July 28th, 2015 - 01:29 pm
(Link)
tāpēc jau uzdevu jautājumu:)
[User Picture]
From:[info]yeux_glauques
Date:July 28th, 2015 - 01:29 pm
(Link)
izglītoti cilvēki, bļe, savā interneta blogā, bļe, izsakās, kā pašiem ienāk prātā. mums piecu klašu specskolā, kuru es nepabeidzu, kautko tur par vārda brīvību pieminēja, garāmejot.
un ja nopietni, es tavu argumentāciju nesaprotu :) lai tas pats maikls šērmers un citi nopietnie darboņi par to izsakās analītiski (un te latvijā mums tādu vajag pēc iespējas vairāk), es te vispār pričom.
[User Picture]
From:[info]usne
Date:July 28th, 2015 - 01:30 pm
(Link)
bļe :))
[User Picture]
From:[info]morloku_karalis
Date:July 28th, 2015 - 03:03 pm
(Link)
"parasti šādi runā cilvēki ar nepabeigtu izglītību" - šito gribēsi paskaidrot?
[User Picture]
From:[info]usne
Date:July 28th, 2015 - 03:05 pm
(Link)
Jā, bet savā blogā.
tobiš esmu nolēmusi kļūt par izglītības fašisti:)
[User Picture]
From:[info]kihelkonna
Date:July 28th, 2015 - 12:54 pm
(Link)
kādēļ tas tevi tik ļoti satrauc, ka apgrūtini sevi ar lamāšanos? ar ko astroloģija sliktāka par lielāko daļu citu industriju, kas, kā zināms, ir veselībai daudz kaitīgākas (ēdieni kaut vai)?
[User Picture]
From:[info]yeux_glauques
Date:July 28th, 2015 - 12:59 pm
(Link)
labi, savu satraukumu es daļēji pārspīlēju dramatiskam efektam, bet ja nopietni, šitā maģiskās domāšananas tiražēšana, es uzskatu, nenāk par labu ne zinātnes attīstībai un tās izplatībai sabiedrībā, ne nabaga pacientiem/klientiem, kuri tam tic, un vēl naudu maksā. par "uzturzinātni" neko nezināšu teikt, bet nu astroloģija ir vienkārši māņi. bērnu ieņemšanu ietekmējot planētu stāvoklis, well, excuse me.
[User Picture]
From:[info]kihelkonna
Date:July 28th, 2015 - 03:47 pm
(Link)
bet tā ir tikai izklaide. tāpat kā sirreālistu izstāžu apmeklēšana. un šī ved uz labu - cilvēki, raug, ieņem bērnus, un tas ir gan patīkami, kan saimniecībai derīgi!
[User Picture]
From:[info]yeux_glauques
Date:July 28th, 2015 - 03:53 pm
(Link)
jā, ja tā būtu tikai izklaide, un visi to saprastu, būtu jau viss lol un forši. es pats lasu avīzēs katru dienu horoskopus for fun. bet cilvēki reāli tam tic, un, kā morloku_karalis jau raksta, maksā naudu par klaju šarlatānismu. un šitāds uzstādījums (ja izlasīsi rakstu) "biju medicīnas māsa, tad aizdomājos par dzīves jēgu un kļuvu par astroloģi", tas, manuprāt, daļēji kaitē medicīnas kā nopietnas zinātnes (latvijā) pīāram.
[User Picture]
From:[info]kihelkonna
Date:July 28th, 2015 - 03:58 pm
(Link)
es nelasu horoskopus nemaz, un mani tie nesatrauc. cik tad maksā viena nieka vizīte? nez vai daudz. nav dzirdēts, ka no tām rastos atkarība, vai ka tur iesaistītu kā fitlainā. viena astrologa vizīte noteikti varētu būt interesentāka un pārdomas rosinošāka nekā vairākas lv teātru izrādes kopā. un ko šis kaitē medicīnas pīāram? tāds vispār ir?
[User Picture]
From:[info]yeux_glauques
Date:July 28th, 2015 - 04:05 pm
(Link)
nuuuu, mans būt domāt, ka nemaz tik lēti varētu arī nemaksāt :D būtībā tā ir nepatiesas informācijas izplatīšana. svarīgais ir tas, ka planētu "stāvoklis" zīdītāju grūtniecības iespējas nekādi neietekmē. spread of bad ideas and false beliefs, you know? tā jau var apgalvot, piemēram, ka: ja tu tici tam, ka zeme ir plakana, nu i, kas no tā slikts. nu teorētiski nekas, izņemot to, ka tava pārliecība ir bullšits nepatiesa.
[User Picture]
From:[info]kihelkonna
Date:July 28th, 2015 - 04:13 pm
(Link)
katrs dzīvo citā subjektīvajā realitātē, un, atkārtošos, šī nemaz nav slikta, jo aicina pieņemt lēmumus, meklēt partneri, pāroties, sēt un novākt ražu. un ļoti daudz kas no mūsu ārstu ieteikumiem ir tikpat nepatiess, tikai vēl bīstamāks (kaut vai depresijas ārstēšana ar speķamaizēm).
nu, cirvja zupa veicināja, patiešām veicināja zupas vārīšanos. teicami taču.
[User Picture]
From:[info]extranjero
Date:July 28th, 2015 - 07:02 pm
(Link)
Kurš ārsts ir ieteicis speķmaizi pret depresiju? Par šādu joku var atņemt ārsta licenci. Bet tavs teiktais parāda problēmu valsts līmenī sakarā ar ministra interviju. Viņam būtu jāatkāpjas no amata.
[User Picture]
From:[info]crescendo
Date:July 28th, 2015 - 09:29 pm
(Link)
Latvijā, atņemt ārsta licenci par tādiem viegliem izteikumiem?
LOOOOOL
[User Picture]
From:[info]extranjero
Date:July 28th, 2015 - 09:39 pm
(Link)
Šajā gadījumā es esmu domājis nevis tikai izteikumus, bet konkrētu ārstēšanas režīmu, ko paraksta jomā kvalificēts ārsts, piemēram, psihiatrs.
[User Picture]
From:[info]extranjero
Date:July 28th, 2015 - 09:46 pm
(Link)
Bet tavs viedoklis arī ir pelnījis ievērību. Es principā neiebilstu pret astroloģiju, jo tā satur idejas, ka iedarbība uz mūsu dzīvi var būt ļoti ļoti netieša. Šobrīd bioloģija ir pārāk koncentrējusies uz fizisko aspektu, nu tur, DNS un nedaudz aplaužas, kad nevar atrast kādas uzvedības (piemēram, homoseksualitātes) gēnu. Mums dzīvē svarīgas lietas ļoti daudz nosaka vide, un vides ietekme reizēm ir ļoti smalka (piemēram, pāris hormonu molekulas mātes dzemdē). Un arī vēl netiešāka, piemēram, vecmāmiņas psiholoģiskā trauma var atsaukties gan bērnos, gan mazbērnos. Astroloģija kā zinātne nestrādā, taču tajā var smelties ļoti daudz interesantu ideju, kas var auglīga augsne daudzām jaunām idejām.

CBT (kognitīvi-biheivoriālā terapija) arī daudz aizguvusi no budistu meditācijas principiem.

Es tikai iebilstu, kad astroloģija tiek pielīdzināta medicīnai, jo tie ir pilnīgi citi vektori, kādos šīs jomas būtu jāskatās. Tāpēc arī man astrologa PR kā bijusī medmāsa nedaudz šķebina. Bet varbūt kļūdos savā attieksmē.
[User Picture]
From:[info]dominika
Date:July 28th, 2015 - 04:47 pm
(Link)
Es gan neesmu tik pārliecināta par astroloģijas nekaitīgumu. Man pašai gadījās tā, ka pirms vairāk nekā desmit gadiem, kad vēl biju ezotērēti noskaņota un ar pakļāvīgāku prātu, aizgāju pie astroloģes (it kā tīri tā - interese pēc) un viņa man pateica dažas tādas lietas, kam ļoti noticēju, un vēlāk tā iespaidā guvu lielu emocionālo traumu, ar kuras sekām strādāju joprojām.
Protams, var jau teikt, ka ne jau astroloģe vainīga, bet es pati, neizvērtējot kritiski saņemto informāciju; taču tobrīd man nebija jausmas, kā astrologi strādā - "makšķerējot" informāciju no klienta un papildinot to ar vispārīgām frāzēm, kam cilvēka prāts sliecas noticēt; tobrīd neko nezināju par dažādajiem cognitive bias un ļoti paļāvos uz cilvēkiem, ko uzskatīju par zinošiem.
Protams, ka minētā astroloģe neplānoja man kaitēt, taču tieši te arī slēpjas astroloģijas kaitīgums - kaut kas labi domāts, bet absolūti nepamatots, ko pauž persona, kas ir varas pozīcijā (kurai ir "zināšanas"), pat pati to pat neapzinoties var ļoti spēcīgi ietekmēt emocionāli trauslus cilvēkus, kam ir slieksme uz maģisko domāšanu.
[User Picture]
From:[info]gary_crant
Date:August 7th, 2015 - 11:57 am
(Link)
+
[User Picture]
From:[info]morloku_karalis
Date:July 28th, 2015 - 03:07 pm
(Link)
ēdiens nogalina, tas ir fakts. un labāk nemaz nesāksim par ūdeni, to veldzējošo, caurspīdīgo slepkavu.

un man liekas, ka nepatika pret astroloģiju drīzāk saistās ne tik daudz ar kaut kādu kaitīgumu, kā to, ka tas ir izteikti klajš šarlatānisms, kura praktizētāji tomēr kaut kā tiek sveikā cauri. salīdzinot, piemēram, ar finanšu piramīdu veidotājiem. vai pat ātrajiem kredītiem (kas, salīdzinot ar abiem pārējiem piemēriem, pat ir tāds kā godīgs bizness).
[User Picture]
From:[info]kihelkonna
Date:July 28th, 2015 - 03:52 pm
(Link)
es šādi nesalīdzinātu, jo šeit nav tādu naudas zaudējumu. lielākais zaudējums ir vienas konsultācijas cena, kas varētu būt līdzīga ar restorāma apmeklējuma vai teātra apmeklējuma cenu. nav nekādu astroloģijas mlm. te viss ir uz labu. ja cilvēki paskatās zvaigznēs, pirms kaut ko sēj, tad viņi beigās tomēr kaut ko iesēj. kamēr citi nesēj neko. astroloģija veicina iepazīšanos, dzimstību un lauksaimniecību, un parasti civlēki par to neko nemaksā.
[User Picture]
From:[info]slaaneklis
Date:July 28th, 2015 - 05:11 pm
(Link)
Pētījumus, lūdzu.
[User Picture]
From:[info]extranjero
Date:July 28th, 2015 - 01:13 pm
(Link)
Zivs pūst no galvas. Piemēram, veselības ministrs stāsta, ka nātrija glutamāts ir kaitīgs un pret depresiju visticamāk pietiek ar sviestmaizi. Latvija ir vienīgā ES valsts, kas pilnībā neapmaksā zāles C hepatīta slimniekiem, un pat tās, kuras iepērk, ir tikai 50% efektīvas, jo, lūk, tās ir lētākas, nekā tās, kuras ir 95% efektīvas.

Saliekot šos faktus kopā es domāju, ka ārstiem un medmāsām, kam ir jāstrādā šādā muļķu mājā, bieži aptekas sirds, jo neredz jēgu savam darbam. Bet ja vēl paši pacienti atbalsta šādus politiķus un veselības ministrus, tad ja nevari sistēmu uzvarēt, tad vajag tai pievienoties. :)

Pārdot astroloģijas programmas nav daudz atšķirīgs no tā, ko valdība šobrīd dara veselības jomā.
From:[info]vizionar
Date:July 28th, 2015 - 06:41 pm
(Link)
zinot cik un kā pelna medmāsas, nākas piekrist tavam izklāstam. veljovairāk līdzība ir arī tajā, ka pašiem astrologiem tādas aplikācijas būtu jāuzskata par neadekvātiem instrumentiem. tas ir kā pārdot fizioloģisko šķīdumu encefalīta pošu vietā, kā te bija pirms pāris gadiem.
nātrija glutamāts un līdzīgie kaitīgi ir tik cik pacients pierod pie tā, ka viss garšo ļoti izteikti, un bez garšas pastiprinātājiem konkrētie ēdieni liekas bezgaršīgi. citas apsūdzības nav pierādītas, bet atsevišķi subjekti ir izņēmuma gadijumi.
From:[info]spic
Date:July 28th, 2015 - 02:27 pm
(Link)
garāmejot atzīmēšu, ka man šķiet pavisam apburoši, kā kaut kādas personīgas nepatikas un aizvainojumi ātri pārvēršas par sirreāliem pārmetumiem "vai tev vispār pietiek izglītības, lai tu drīkstētu lietot vārdu bļaģ un šitā te astroloģijai braukt virsū",

sēdēt tik un no malas mirdzošām acīm pētīt, galvu šūpojot
From:(Anonymous)
Date:July 28th, 2015 - 03:59 pm
(Link)
vai ne : )
From:[info]zirka
Date:July 28th, 2015 - 04:36 pm
(Link)
+
[User Picture]
From:[info]slaaneklis
Date:July 28th, 2015 - 05:13 pm
(Link)
Vai ar smārtfōnu filmēt notiekošo, lai ieliktu laivlīkā.
[User Picture]
From:[info]gary_crant
Date:August 7th, 2015 - 11:56 am
(Link)
haha, jaa
From:(Anonymous)
Date:July 28th, 2015 - 09:29 pm
(Link)
astroloģija būtu jāiznīdē kaut vai tāpēc, ka tur nez kāpēc ir vārds -loģija...
From:(Anonymous)
Date:July 28th, 2015 - 09:36 pm
(Link)
lai nosauc to par astroblefu un tad krāpj cilvēkus... Un cilvēki, kas to pārdod ir nelietīgi krāpnieki un pūšļotāji vai deluded personas, par kuru rīcībspēju tad ir jāšaubās, ja tam patiešām tic. man gan ir aizdomas, ka tā māsa un astroblefa guru Banķis un co labi apzinās, ka tirgo sūdu...