vilibaldis domā -
View:Jaunākais.
View:Arhivētais.
View:Draugi.
View:Par sevi.

Time:19:03
Nē nu dziļākajā būtībā cirks man ir dziļi vienaldzīgs, bet kāpēc tie murmuļi, kas aurē skaļruņos, it kā aizstāvot dzīvnieku tiesības, neapjēdz, ka viņu neartikulētās skaņas nabaga "aizstāvāmajiem" lopiņiem draud piebiedēt trieku. sasodīts!
comments: ir doma Previous Entry Tell A Friend Add to Memories Next Entry


[info]annuska
Link:(Link)
Time:19:32
tu redzēji video ar pērtiķīti? man liekas, tur neko vairs nevar piebiedēt:(
(Reply to this) (Thread)


[info]romija
Link:(Link)
Time:19:43
bučas. tas video man raisīja vēlmi kliegt. un trakākais tas, ka savvaļas dzīvnieki tieši tā tiek dresēti. viņus spīdzina ar badināšanu, jo tad uz katru kumosiņu viņi cenšas izpatikt dresētājam, ja nav pietiekoši klausīgi - sit. bet pirmkārt jau cenšas salauzt garu - sitot ar purnu pret apmali, žņaudzot un sperot.
(Reply to this) (Parent) (Thread)


[info]vilibaldis
Link:(Link)
Time:19:44
piedod, bet tu tur esi klāt stāvējusi, ka vari tik droši apgalvot?
(Reply to this) (Parent) (Thread)


[info]romija
Link:(Link)
Time:19:53
tu tiesām domā, ka savvaļas dzīvnieki labprātīgi dara visu ko cirkā paģēr? Tu esi dresējusi vismaz vienu pieklājīga izmēra suni?
(Reply to this) (Parent) (Thread)


[info]vilibaldis
Link:(Link)
Time:20:02
jā esmu, tieši tādēļ tevis teiktais man šķiet absurds :) pie kam man bijuši ne tikai labi audzināti suņi, bet arī it kā nepakļāvīgie kaķi, kuriem tika samācītas visādas muļķības un ne jau ar varu tas tiek panākts.
un tie sen jau nav savvaļas dzīvnieki, bet paaudžu paaudzēs pieradināti "mājlopi", neviens no viņiem diemžēl nav atgriežams vēsturiskajā vidē jeb tā saucamajā savvaļā.
(Reply to this) (Parent) (Thread)


[info]romija
Link:(Link)
Time:20:05
piedod.
(Reply to this) (Parent)


[info]romija
Link:(Link)
Time:20:09
ceru, ka taisnība būs tikai Tev un man NEKAD!
(Reply to this) (Parent)


[info]annuska
Link:(Link)
Time:20:15
es pieļauju, ka ir arī dzīvniekiem draudzīgāki dresētāji, bet tad darbs noteikti ir grūtāks un rezultāts nav tik paredzams, attiecīgi var ciest peļņa. bet par Rīgas cirka viesmāksliniekiem šis nav pirmais gadījums.
(Reply to this) (Parent) (Thread)


[info]vilibaldis
Link:(Link)
Time:20:23
kā jau teicu nezinot visus lietas apstākļus nebūtu tik droša mest akmeni :) šādos brīžos man nāk prātā gadījums ar mūsu kursabiedreni, kura nenoskaidrojot būtiskas detaļas rakstija žēlabu par Rīgas Zoodārzu.
(Reply to this) (Parent) (Thread)


[info]annuska
Link:(Link)
Time:20:26
nu diez kas jau arī nav tas Rīgas zoodārzs:) tomēr salīdzinot ar cirku, tīrā paradīze
(Reply to this) (Parent)


[info]romija
Link:(Link)
Time:20:26
esi ar mieru uzņemties ezotērisku sodu, ja Tev nav taisnība? :))
(Reply to this) (Parent) (Thread)


[info]vilibaldis
Link:(Link)
Time:20:36
par ko man būtu jāuzņemas sods?
vai nosodāma būtu vēlme pirms aklas aurēšanas un piesliešanās pūlim noskaidrot lietas apstākļus?
welkomēti! welkomēti!
(Reply to this) (Parent) (Thread)


[info]romija
Link:(Link)
Time:20:41
labi labi, mieriņš. ceru, ka Tev nāksies izdresēt lauvu par pajoliņu ar bučiņām un glāstiem. vismaz nākošajā dzīvē noteikti! :)
(Reply to this) (Parent)


[info]pukis
Link:(Link)
Time:22:13
Te nu es pilnīgi piekrītu vilibaldim.
(Reply to this) (Parent)


[info]annuska
Link:(Link)
Time:20:48
Dzīvnieku brīvības lapā ir smuki publicēta hronika ar visiem avotiem. Pat pieņemot, ka daļa no tiem ir safabricēti, Rīgas cirka argumenti un komunikācija neliecina viņiem par labu.
(Reply to this) (Parent) (Thread)


[info]le_minga
Subject:
Link:(Link)
Time:21:58
lūk!
(Reply to this) (Parent)


[info]krii
Link:(Link)
Time:21:46
Nu, vispār pastāvīgu un pašam dresētājam drošu dominanci nav iespējams panākt tikai ar pliku iebiedēšanu un vardarbību. Ja dzīvnieks tiks nemitīgi spīdzināts, kā to mēģina iegalvot, viņš vai nu kļūs agresīvs (t.i., neprognozējams un bīstams), vai arī iedzīvosies nepārejošā trauksmē - abos gadījumos nekāda triku rādīšana nebūs iespējama.
Līdz ar to arī mani māc ļoti nopietnas šaubas par pierādījumu autentiskumu un pietiekamību, lai tiktu uzpūsts pašreizējais skandāls.
Vienlaikus es negribu propagandēt dzīvnieku izmantošanu cirkā, man tā nešķiet visai simpātiska. Taču pašreizējie "dzīvnieku aizstāvju" nekādu uzticību nevieš.
Vārdu sakot, piekrītu Vilibaldim.:)
(Reply to this) (Parent) (Thread)


[info]annuska
Link:(Link)
Time:21:50
lauvas jau arī esot uzbrukuši dresētājiem
(Reply to this) (Parent) (Thread)


[info]romija
Link:(Link)
Time:21:54
tiešām? nevar būt! lauvas vēlas lēkt caur uguns apļiem ;DDDD
(Reply to this) (Parent)


[info]krii
Link:(Link)
Time:22:05
Protams.:) Jebkurš dzīvnieks var izrādīt agresiju. Tā ir normāla aizsargreakcija. Taču tas nepierāda, ka viņi ir tikuši spīdzināti.

Resp., spīdzināšana neizbēgami novestu pie agresijas vai apātijas (padarot dresēšanu bezjēdzīgu un nerezultatīvu), taču spīdzināšana nav vienīgais, kas var padarīt dzīvnieku (tieši tāpat kā cilvēku) agresīvu vai apātisku.

(Reply to this) (Parent) (Thread)


[info]annuska
Link:(Link)
Time:22:15
tātad, video ar vardarbību ir safabricēti, arī dzīvnieku uzvedība nav pierādījums, bet traki ir dzīvnieku aizstāvji, jo brēc skaļruņos? vai arī ir kaut kas vēl, kas vieš neuzticību?
(Reply to this) (Parent) (Thread)


[info]krii
Link:(Link)
Time:22:24
Neuzdrošinos apgalvot, ka video ir safabricēti, bet pārliecinošs, tiesā izmantojams pierādījums tie noteikti nav.
Dzīvnieku uzvedība (tieši tāpat kā izolēts simptoms diagnostikā) arī neko nepierāda, jā gan.
Dzīvnieku aizstāvji šobrīd uzvedas kā viegli manipulējams linčotāju pūlis, un tas ir tas, kas man ārkārtīgi nepatīk. Ja notiktu normāla izmeklēšana, neatkarīgi izmeklētāji pierādītu vardarbību pret dzīvniekiem un vainīgie tiktu sodīti, tas būtu labi un pareizi.
Esmu pret vardarbību. Un esmu pret neapdomību, jo tā var būt vēl bīstamāka.
(Reply to this) (Parent) (Thread)


[info]annuska
Link:(Link)
Time:22:32
kā izpaužas tā linčošana? cik man zināms, viņi prasa aizliegt savvaļas dzīvniekus cirkā, to pašu grib arī pārtikas un veterinārais dienests, un tāds likums ir spēkā daudzās Eiropas valstīs. nekādus sodus jau viņi nevar pieprasīt, ja dresētāji ir no citas valsts
(Reply to this) (Parent) (Thread)


[info]krii
Link:(Link)
Time:22:42
Man šāda iniciatīva šķistu simpātiskāka, ja tiktu izklāstīti racionāli argumenti un savākti paraksti, nevis kurinātas kaislības uz apšaubāmu faktu pamata.
Apsūdzēt kriminālnoziegumā var arī citas valsts pilsoni. Tikai jābūt pietiekamam pamatam.
(Reply to this) (Parent) (Thread)


[info]annuska
Link:(Link)
Time:22:55
viņi jau arī vāc parakstus un sniedz racionālus argumentus. kaislības ir blakusprodukts
(Reply to this) (Parent) (Thread)


[info]krii
Link:(Link)
Time:23:32
Jā, nepatīkams blakusprodukts, diemžēl.
Analoģija būtu - ir amatiera video, kurā redzama bērnudārza auklīte, kas per bērnu, un pūlis, kurš pieprasa aizliegt bērnudārzus kā vardarbīgu un kropļojošu institūciju.
(Reply to this) (Parent) (Thread)


[info]annuska
Link:(Link)
Time:23:37
bet neprasa jau auklītes dēļ. tas var būt, augstākais, katalizators
(Reply to this) (Parent)


[info]malfor
Link:(Link)
Time:23:39
tiešām burvīga analoģija. žēl, ka tu neredzi, kāpēc to nevar salīdzināt.
(Reply to this) (Parent)

[info]avralavral
Link:(Link)
Time:13:26
Pusotra gada laikā piketos (kopā 40) ir savākti aptuveni 12000 paraksti (uz papīra, ar personu kodiem).
Latvijas presē (radio, TV, portāli, drukātā, arī krievu) kopš 2014. gada 14. aprīļa, kad sākās uzskaite, ir bijuši vairāk 500 ziņu un/vai diskusiju raidījumu. Kultūršoks, 100 g kultūras, Panorāma - tas viss ir atrodams. Ir iesaistījušies filosofi, bioētikas speciālisti ar argumentētu viedokli (Svece, Neiders). Ir atklātā vēstule ar nostājas pamatojumu:
http://www.dzivniekubriviba.lv/lv/jaunumi/atklata-vestule-par-rigas-cirku
Ir Eiropas vetārstu federācijas viedoklis ar pamatojumu no dzīvnieku labturības viedokļa: http://www.dzivniekubriviba.lv/lv/jaunumi/eiropas-veterinararstu-federacija-aicina-aizliegt-savvalas-dzivnieku-cirku

Labākās zāles pret draudiem tikt manipulētam - informētība.
(Reply to this) (Parent)


[info]vilibaldis
Link:(Link)
Time:07:52
PVD neko šai sakarā neaizliedz, bet rūpējas par dzīvnieku labturību, kura starp citu Rīgas Cirkā ir ļoti laba, to atzinos tas pats PVD. Izlasi likumprojektu pirms runā, ja kas :)
(Reply to this) (Parent) (Thread)


[info]annuska
Link:(Link)
Time:07:56
"Pārtikas un veterinārais dienests (PVD) ir paudis atbalstu savvaļas sugu dzīvnieku cirku aizliegumam Latvijā. PVD ieskatā savvaļas sugu dzīvnieku izmantošana ir jāaizliedz ne tikai ceļojošos cirkos, bet visos pasākumos ar dzīvnieku piedalīšanos."
(Reply to this) (Parent)


[info]annuska
Link:(Link)
Time:07:58
http://www.lsm.lv/lv/raksts/vide-un-dzivnieki/dzive/pvd-atbalsta-aicinajumu-aizliegt-savvalas-sugu-dzivnieku-izmantosanu-cirka.a149463/
(Reply to this) (Parent)


[info]malfor
Link:(Link)
Time:23:01
cik labi, ka ir cilvēki, kas vienmēr visu zina labāk, pat neiedziļinoties jautājumā.

ja pat dokumentāli materiāli nepalīdz ieraudzīt vardarbību, tad tiešām nezinu, kas palīdzēs. pēŗtiķa gadījums ir tikai viens no tūkstošiem, bet to varētu viegli uzzināt, nedaudz papētot jautājumu.

bet labi, ja video, kur dzīvniekiem sit ar stieni pa galvu, nekādas emocijas neraisa, iesaku iepazīties ar zinātnieku, biologu un vetārstu nostāju. nupat kā Eiropas Veterinārārstu federācija nāca klajā ar aicinājumu aizliegt savvaļas dzīvnieku izmantošanu cirkā, jo šādos apstākļos nevar nodrošināt viņu pamatvajadzības. jā, un aicinu arī aizdomāties par vārdu "vardarbība" - vai tā vienmēr ir tikai klapēšana? pat ja mēs pieņemtu, ka kāds dzīvnieks cirkā netiek fiziski iespaidots, vai par vardarbību nevar dēvēt arī savvaļas sugas dzīvnieka iesprostošanu būrī (uz visu mūžu), mokoši ilgus pārvadājumus, pieķēdēšanu. iedomājies, ka viņi tā arī nekad netiek kārtīgi izkustēties, kur nu vēl sajust zemi zem ķepām.

bet, protams, internets panes visu un ir viegli ar paceltu degunu gudri spriedelēt par jebkādu tēmu bez īpašas sapratnes. vēl tikai piemetināšu - tas, ka cilvēkos rodas sašutums un viņi stingri par kaut ko iestājas, nenozīmē, ka viņi ir sazombēti idioti. varbūt tā liekas tikai man, taču cilvēkiem mūsdienās pietrūkst emociju un līdzcietības, un vēlme nedarīt pāri citām radībām ir labāka par vienaldzību.
(Reply to this) (Parent)


[info]vilibaldis
Link:(Link)
Time:21:57
paldies tev, vismaz kāds analizējošs Cibiņš, tad jau pasaule vēl nav galīgi traka :)
(Reply to this) (Parent) (Thread)


[info]romija
Link:(Link)
Time:22:03
tātad es esmu traka, ja? :)
(Reply to this) (Parent)


[info]vineta
Link:(Link)
Time:22:24
Es arī pievienojos Tev un Krī.
Uzreiz piebildīšu, ka man nepatīk zvēri cirkā. Man tas uzdzen skumjas. Īpaši lielie kaķi un ziloņi. Tajā mazajā arēnā tas ... ir skumji. Nepatīk, ka lauvam liek lekt cauri degošam aplim. Tas ir dzīvnieka necienīgi. Tāda zvēra necienīgi. Bet Krī ir taisnība. Ja, piemēram, tīģerus un lauvas dresētu ar spīdzināšanas metodēm, tad problēma atkristu pati par sevi - mums būtu pilni kapiņi ar dresētājiem. Neciešu, ka visus met pār vienu kārti. Tas ir tāpat kā apgalvot, ka visi vīrieši ir cūkas un sievietes merkantīlas maitas.
Zvēri cirkā - tas ir skumji. Vēl skumjāk ir tas, ka tik milzīga daļa cilvēku ir kā aunu bars. Un šis vēl ir mazāk būtiskais jautājums, kur kāds berzē ķepiņas sajūsmā, ka tik daudzi ir pavilkušies.
(Reply to this) (Parent) (Thread)

(bez virsraksta) - [info]romija


[info]vineta
Link:(Link)
Time:23:17
A ko Krī tādu pateica? Aicināja nokost zvēruļiem ausis, likt tiem lekt pāri ugunskuriem, vai kaut ar vienu vārdu pateica, ka atbalsta cirkus un vardarbību tajos? Manas acis to neredz. Manas redz - rāmu garu apsvērt un izvērtēt informāciju, nevis histēriski plosīties. Tas arī viss. Ja informācijas ir gana. Ir dokumentu pakas. Ir video materiāli...(kuri starp citu mani mulsina viena cita aspekta dēļ*). Ir virzība no pasaules un eiropas, tad viss kārtībā. Par ko sāpe tad tagad? Viss notiek.

* aspekts - kā vispār kāds var mierīgi noskatīties, ka dzīvnieku moka un to filmēt?! Dresētāju uzreiz aiz škirkas ir jāvelk nost, jāsauc dienesti, jāatņem licences utt. utjp.
(Reply to this) (Parent) (Thread)


[info]annuska
Link:(Link)
Time:23:22
kamon, filmēšana notika Krievijā, un to darīja meitene, viena pati, kamēr dresētāji bija vismaz divi plus cirka ļaudis. tad jau var pārmest arī, ka korespondenti nepārtrauc karu
(Reply to this) (Parent)


[info]malfor
Link:(Link)
Time:23:30
visbiežāk šādus materiālus filmē ar slēpto kameru, kas ir novietota attiecīgajā telpā. bet ja filmētājs tiešām bija klāt - kā jau te augstāk minēja, "iejaukšanās" notikuma brīdī nenotiek, lai šo notikumu varētu plašāk iznest publiskajā telpā. piemēram, tu meties pa vidu pērtiķu sitējiem ar kameru rokās un saki, lai pārtrauc - ko tas panāk? ok, viņi uz to brīdi pārtrauc sist, saplēš tev kameru un panāk, lai tu nekad vairs kāju nespertu cirka dresūras telpā. rezultātā ne tu kādam video vari parādīt, ne esi panācis sistēmiskas izmaiņas un raisījis diskusijas sabiedrībā. jā, šādi materiāli tiek apkopoti, lai parādītu sistēmu un ikdienu, tā ilgtermiņā panākot lielākus rezultātus, nekā uz 5 min pārtraucot vardarbību, lai tā pēc tam turpinātos vēl gadiem.
(Reply to this) (Parent) (Thread)


[info]vineta
Link:(Link)
Time:23:35
Ziniet, man laikam vienkārši nepielec, ka ar dzīvniekiem var tā rīkoties.
(Reply to this) (Parent)


[info]romija
Link:(Link)
Time:23:34
Tu saproti, kas notiek? Tas ir tests uz draudzības pārtraukšanu, ja kas.
(Reply to this) (Parent) (Thread)


[info]vineta
Link:(Link)
Time:23:37
Ak jel...nu pārtrauc, kas Tev liedz.
(Reply to this) (Parent) (Thread)


[info]romija
Link:(Link)
Time:23:41
ok, tikai nāc pie pŗāta un netici brīnumiem, ka lauva lec caur uguni aiz laba prāta un bez sišanas.
(Reply to this) (Parent) (Thread)


[info]vineta
Link:(Link)
Time:23:50
Ne par ko! Es ticēšu, ka var sarunāt arī bez sišanas! Un vēl es ticēšu, ka kādreiz dresētāji pārkvalificēsies par klauniem ibo viņu profesija nebūs pieprasīta. Vienīgais, kam es diemžēl neticu, ka kādreiz būs tā, ka zvēri mierīgi varēs dzīvot savā vaļā un neviens tiem nevilks nost ādas, neipostīs viņu vidi un liks mierā. Ibo tā būs pasaule bez cilvēkiem.

Blakus jautājums. Pieņemsim, ka notiek brīnums un visā pasaulē aizliedz savvaļas dzīvnieku izmantošanu, ko tālāk? Kur liksim visus tos simtus ziloņu, tīģeru, lauvu, lāču utt. utjp.?
(Reply to this) (Parent) (Thread)


[info]romija
Link:(Link)
Time:00:05
nu, ko lai saka. Tu esi pasaku varonis, kurš tic pasakām.

pieņemsim, ka visā pasaulē notiek brīnums un govis pēkšņi netiek slauktas. govis no tā mirst?
(Reply to this) (Parent) (Thread)


[info]vineta
Link:(Link)
Time:00:17
Nju... domājams, ka, pie vegānu uzvaras, govis, kazas, cūkas, aitas, vistas utt., jā, izmirs. Zirgi principā arī. Nelon tak uz tāda cēla dzīvnieka sēdēt. Un iejāšana arī ir visai vardarbīgs process. Patiesībā arī suņi un kaķi jālaiž ir brīvībā! Un pirms vēl nav ķēris karmiskais sods ir jāatvainojas visiem zirneklīšiem, tārpiņiem un mušām, ko esam apēduši. Skudrām, ko esam saminuši. Un burkāniem galu galā arī, ko esam izrāvuši no zemes, izņirgājušies par to vārīgi mizu, noņēmuši skalpus un ...un beigās palaiduši kanalizācijas ārēs tādā izskatā, kādu neviens dzīvs organisms nav pelnījis!
(Reply to this) (Parent) (Thread)


[info]romija
Link:(Link)
Time:00:24
lūk, te es paklanos un tas dara mani laimīgu :) paldie par Tavu labestību.
(Reply to this) (Parent)

[info]nulle
Link:(Link)
Time:23:40
:-)
(Reply to this) (Parent) (Thread)


[info]romija
Link:(Link)
Time:23:43
enerģijas izsūcējs. še :*
(Reply to this) (Parent) (Thread)

[info]nulle
Link:(Link)
Time:23:46
:P
(Reply to this) (Parent)

[info]nulle
Link:(Link)
Time:23:42
Tu kādreiz aizej arī pie dakteriem? Tiem, kas pret kliegšanu?
(Reply to this) (Parent) (Thread)


[info]romija
Link:(Link)
Time:23:44
Ir tādi dakteri?
(Reply to this) (Parent) (Thread)

[info]nulle
Link:(Link)
Time:23:45
Saki, bezcerīgi?
(Reply to this) (Parent) (Thread)


[info]romija
Link:(Link)
Time:23:46
Tu zini labāk.
(Reply to this) (Parent)


[info]vilibaldis
Link:(Link)
Time:07:56
ai nu Romija, taču no sākta gala lasa tikai tos burtiņus ko grib redzēt :)

lūk!!!! šis aspekts arī liek aizdomāties, ka ne viss ir tā kā izskatās
(Reply to this) (Parent)


[info]romija
Link:(Link)
Time:23:08
Tu pievienojies krii?
(Reply to this) (Parent)


[info]jim
Link:(Link)
Time:01:22
neiesaistoties pārējā diskusijā, kāpēc tev neraisa uzticību dzīvnieku aizstāvji?

iniciatīvai pret savvaļas dzīvniekiem cirkā, tāpat kā pret kažokzvēru audzēšanu, autori ir biedrība "Dzīvnieku brīvība". cik man zināms, tās kodols ir apmēram četri cilvēki, kurus visus tuvāk vai attālāk pazīstu un zinu, ka viņi nestrādā neviena interesēs, bet aktīvi un bez atlīdzības izplata idejas, lai mainītu cilvēku attieksmi pret dzīvniekiem, pārsvarā popularizējot vegānisku dzīvesveidu. viņu komunikācija ir jā, ideoloģiska, bet tā vienmēr ir korekti formulēta sirds pārliecība, un viņi pārsvarā tieši nododas izskaidrošanas un izglītošanas darbam, minot racionālus argumentus, kādēļ jāaizliedz dzīvnieku izmantošana cirkā vai jāapsver vegānisms. protesti pie cirka ir tikai redzamākā daļa. par vegāni neesmu kļuvusi, bet šos cilvēkus *nenormāli* cienu. īsti vienkārši nesapratu piezīmi par to, kāpēc tu neuzticies viņu nodomiem un arī ieliec viņus pēdiņās?
(Reply to this) (Parent) (Thread)


[info]vilibaldis
Link:(Link)
Time:08:08
Par Latvijas pārstāvjiem - pilnīgi un apbsolūti privāta intuīcija pēc konkrētas intervijas LR1, precīzāk mani bažīgu darīja konkrētais intervējamais. Sīkāk neizplūdīšu.

Turklāt ja apskatītu sākumierakstu - teksts nav par aizstāvjiem kā tādiem, bet par skaļruņiem :))
(Reply to this) (Parent)


[info]vakardiena
Link:(Link)
Time:20:52
Bet stāsts jau nav par konkrēto dzīvnieku, bet gan par to, ka savvaļas zvēriem nav jāuztājas cirkā vai jādzīvo zooloģiskajos dārzos cilvēku izklaidei.
(Reply to this) (Parent) (Thread)


[info]vineta
Link:(Link)
Time:22:16
Stop,stop - zooloģiskie dārzi un cirki nav bāžami vienā maisā. Jā, zoodārzos ir jābūt pēc iespējas labākiem apstākļiem, bet tas nu gan nav nekāds izklaides pasākums. Izglītojošs - jā. Izklaides - nē. Loģiski, ka vecāks ļauj bērnam zoodārzos izklaidēties un gaidīt no tā cirku, nu tad - atvainojiet. Bet tā dēļ nav vainīgs zoodārzs, bet cilvēku attieksme pret to.
(Reply to this) (Parent) (Thread)


[info]vakardiena
Link:(Link)
Time:10:10
Izglītošanās skaitās paskatīšanās uz dzīvnieku? Manuprāt, neviena dzīves kvalitāte neciestu no tā, ja neredzētu savvaļas dzīvnieku zooloģiskajā dārzā. Bet dzīvniekiem tur neatrasties gan būtu labāk, ja vien tie nav dzīvnieki, kuri tā vai citādi ir izglābti un nav vairs atgriežami savos dabiskajos dzīves apstākļos. Un man kā bērnam bija nomācoši skatīties uz zvēriem, kas nervozi un nepārtraukti staigāja no vienas voljēra malas uz otru.
(Reply to this) (Parent) (Thread)


[info]vineta
Link:(Link)
Time:10:40
Protams, ka dzīvniekam būtu labāk tur neatrasties. Un zoo kā reizi arī atrodas tie dzīvnieki, kas nav atgriežami dabiskajos dzīves apstākļos. Vai arī jau ir piedzimuši nebrīvē. Ir atsevišķas programmas, kas strādā arī pie atgriešanās jautājuma. BET, kamēr cilvēks nepārtrauks postīt vidi, zoo ir un būs. Diemžēl. Vienīgais ceļš kā panākt to, lai dzīvnieks savā vidē jūtas drošs vismaz no cilvēka puses ir...cilvēku sugas iznīcināšana. Pēdējo gadu notikumu gaismā teikšu - ka tas būtu visai prātīgs solis no visu dievu puses.
(Reply to this) (Parent) (Thread)


[info]neraate
Link:(Link)
Time:16:18
teorētiski - jā. praksē ir diezgan bēdīgi, ja pievērš uzmanību dažiem dzīvnieku labturības aspektiem, piemēram 'brīvībai paust sugai raksturīgo uzvedību' kas dzīvniekam - vientuļniekam ar pārsimts kvadrātkilometru lielu teritoriju ir neiespējami. un stereotipiskai uzvedībai, kas attīstās dzīvniekam ne pārāk piemērotos apstākļos.

zoodārzi ir izdarījuši daudz laba. ir sugas, kuru iznīcība lielā mērā apturēta, ir kas ir reintroducētas savvaļā, bet tajā pat laikā sāk parādīties arī diskusijas ar ne tik sajūsminātu viedokli tieši ģenētisko programmu sakarā (piemērs ar Dānijas zoo, veselu, ģenētiski brāķētu dzīvnieku eitanāzija un sekcēšana; etc)

es īsti negribēju iesaistīties diskusijā, galīgi nav laika
(Reply to this) (Parent)

[info]nulle
Link:(Link)
Time:21:39
Nu Tev jau vajag izkliegties.
(Reply to this) (Parent) (Thread)


[info]romija
Link:(Link)
Time:22:09
jap, protams un ceru, ka mazā mērkakīša sāpes izcietīsi arī tu.
(Reply to this) (Parent) (Thread)

[info]nulle
Link:(Link)
Time:22:10
Protams, jo viņa sāpes ir vienīgās pasaulē.
(Reply to this) (Parent) (Thread)


[info]romija
Link:(Link)
Time:22:24
vienīgās noteikti nav, bet tas sāpju intensitāti nemazina.
(Reply to this) (Parent)


[info]vilibaldis
Link:(Link)
Time:19:43
nē neredzēju, bet es pret dažādiem šāda veida video materiāliem esmu diezgan uzmanīga, jo nevar zināt kontekstu no kā un kāpēc tāds veidots
(Reply to this) (Parent) (Thread)


[info]annuska
Link:(Link)
Time:19:49
jādomā, ka dzīvnieku tiesību aizstāvji nepārģērbās par konkrētu dresētāju un nedauzīja pērtiķīti kameras priekšā, lai izputinātu cirku
(Reply to this) (Parent) (Thread)


[info]vilibaldis
Link:(Link)
Time:19:52
redz tās kameras pareizā laikā un pareizās vietās, kas filmē nevis aizstāv un pārtrauc vardarbību, man arī liekas vismulsinošākās :)
(Reply to this) (Parent) (Thread)


[info]annuska
Link:(Link)
Time:19:53
lai pārtrauktu uz ilgāku laiku, filma var palīdzēt
(Reply to this) (Parent) (Thread)

[info]nulle
Link:(Link)
Time:21:43
Bet var būt arī, ka filma svarīgāka par palīdzēšanu.
(Reply to this) (Parent) (Thread)


[info]romija
Link:(Link)
Time:22:26
Tu tici, ka lauva lec caur ugunsriņķi labprātīgi, bez sitieniem?
(Reply to this) (Parent) (Thread)

[info]nulle
Link:(Link)
Time:23:10
Es ne ticu, ne neticu, es nezinu.
(Reply to this) (Parent)


[info]le_minga
Link:(Link)
Time:20:21
skaļruņos jau arī pats cirks auroja ne mazāk - ar skaļu muzonu, lai protestējošos nedzird utt. ... :/
ļoti savāda attieksme valsts (mūsu nodokļu?) finansētai iestādei :/

"Vērojama arī Rīgas cirka darbinieku pretreakcija uz notiekošo uz ielas. Proti, pa skaļruņiem no cirka logiem tiek atskaņota skaļa mūzika, lai tādējādi nomāktu protestu. Tāpat Rīga cirka vadība pa skaļruni brīdinājusi cirka apmeklētājus būt uzmanīgiem, jo uz ielas it kā uzdarbojoties kabatzagļi."
http://www.lsm.lv/lv/raksts/latvija/zinas/dzivnieku-aizstavju-protestus-rigas-cirka-vadiba-slape-ar-skalu-muziku.a154908/

un jā - vienreiz ir būts tai iestādē, kad vecākajai meitai bija gadiņš - tātad ļõõõõti sen - un pretīguma mieles par nolaistajiem, rētainajiem, trulām acīm, dzīvniekiem līdz šodienai atmiņā... ir likumi par vardarbību pret dzīvniekiem - te varētu tos visus pēc kārtas piemērot...

p.s.
ak jā - un vēl šī attieksme (pret līdzcilvēkiem šoreiz) - na ja... :
http://nra.lv/latvija/riga/155298-laudis-soketi-par-rigas-cirka-rupjibam-un-neadekvato-uzvedibu.htm
(Reply to this)


[info]ravejsledzejs
Link:(Link)
Time:13:30
bet stāsts jau nav par dzīvniekiem...
(Reply to this) (Thread)


[info]vilibaldis
Link:(Link)
Time:13:36
izskatās, ka tu esi vienīgais kurš izlasīja to ko gribēju pateikt ;)
(Reply to this) (Parent) (Thread)


[info]romija
Link:(Link)
Time:14:39
nu bet tad Tu esi vai neesi redzējusi to video par pērtiķīti?
(Reply to this) (Parent)


[info]ravejsledzejs
Link:(Link)
Time:14:52
nu ir man tāds niķis - izlasīt to, kas ir uzrakstīts, nevis tikai pašam patīkamos burtiņus.
(Reply to this) (Parent) (Thread)


[info]vilibaldis
Link:(Link)
Time:14:59
:))
(Reply to this) (Parent)

vilibaldis domā -
View:Jaunākais.
View:Arhivētais.
View:Draugi.
View:Par sevi.