Tue, Feb. 17th, 2015, 06:56 am

Atnāca vēstule no Skolas ielas, kurā sazīmēti teorētiski iespējamie dzelzceļa varianti. Nu, varbūtīgā būvēšanās uz lidostu, lai no lidmašīnas var aizbraukt uz Rail Baltica un otrādi, vai kaut kā tā.

Pirmajā sajūsmā izskatījās, ka dzelzceļš tiks palaists akurāt šķērsām pāri mūsu fazendai, tobiš, valsts atpirks fazendu par miljonu un es būšu stāvus bagāts. Ieejot tīklos un iezūmējoties, izrādās, ka tur ir domāts tunelis un ne nu pirks, ne kā.

Paliek jautājums par ietekmi uz apkārtējo vidi. Senās dienās, kad autobusi brauca gar fazendu, visi šķīvji plauktos grabēja. Nez, kā būs, kad palaidīs vilcienu?

Tue, Feb. 17th, 2015, 07:48 am
[info]scope

Tur nesanāk, ka pa M. Nometņu ielu visā garumā tas viens variants iet?
Gribētu redzēt, kā tur tuneli izraktu, lai apkārtesošās (dažas ne tajā spožākajā stāvoklī) mājas nesabruktu.
Un vēl jau pats sākums cauri Arkādijai :)

Tue, Feb. 17th, 2015, 07:55 am
[info]sirdna

Viens tāds variants ir, no Torņakalna stacijas uz Zasulauku pa Mazo Nometņu ielu. Lai gan ar tiem Railbaltikas būvniecības tempiem var gadīties, ka es to nepiedzīvošu. Tur vēl tilts pār Daugavu jāuzslien, a tilti mums ilgi būvējas.

Tue, Feb. 17th, 2015, 10:52 am
[info]antuanete

Varianti ir tikai divi - viens ir tunelis zem Āgenskalna, otrs ir pa esošās dzelzceļa līnijas nodalījuma joslu. Tunelis tāpēc, ka esošajā ir pagrūti iespiest vēl divas sliedes. Tur, kur trasei ir alternatīvas, tās abas tiks izvērtētas gan no izmaksu efektivitātes, gan no vides viedokļa, un tad izvēlēta optimālākā.

Tue, Feb. 17th, 2015, 11:16 am
[info]scope

Ja tunelis, tad cik dziļi, ja nav noslēpums?
Vienk. nestādos priekšā, kā tas tur dabā izskatītos/notiktos

Tue, Feb. 17th, 2015, 11:19 am
[info]antuanete

Par tehniskajiem risinājumiem neko nezinu, un kā tas dabā izskatītos, arī nē :) Šobrīd projekts ir sākotnējās apspriešanas stadijā - tiek informēti visi zemes īpašnieki, kuru skar kāda no alternatīvām, sanāksmēs izstāsta par projektu kopumā un par to, kā notiks ietekmes uz vidi novērtējuma (IVN) procedūra, un tad tiek uzsākts pats IVN, kura ietvaros reizē strādā pie tehniskajiem risinājumiem un ietekmes uz vidi novērtējuma, uzreiz sniedzot ieteikumus, kā šo ietekmi samazināt, kur tas atkarīgs no projekta risinājuma.

Tue, Feb. 17th, 2015, 07:58 am
[info]biezpientaure

Tā taču ir NĪ klasika - noteikt īpašuma apskati ar precizitāti līdz minūtei, lai pircēju iedabūtu laikā kad aiz sienas nedārd vilciens :)

Tue, Feb. 17th, 2015, 08:26 am
[info]vilibaldis

viss atkarīgs no būves kvalitātes, šajā mājā vilciens 500 m - netraucē, iepriekšējā dzīves vietā krietni tālāk, bet trauki grabēja...
bet ja godīgi stipri aiz matiem pievilkts tas projekts izskatās.

Tue, Feb. 17th, 2015, 09:15 am
[info]petro

Vispār Latvija esot viena no tikai 3 valstīm pasaulē, kurās zemes īpašniekam zeme piederot līdz pat zemeslodes centram.

Tue, Feb. 17th, 2015, 10:09 am
[info]nure

Tiešām? JO kā gan citādi zemes pircējs iegūtu kontroli par derīgajiem izrakteņiem?

Tue, Feb. 17th, 2015, 10:23 am
[info]scope

Nu, vispār jau ar derīgajiem izrakteņiem ir interesanti.
Lielā daļā valstu ir saraksts ar izrakteņiem, kuri pieder valstij, savukārt karjeros ir jamaksā nodevas par katra m3 grunts pārvietošanu.

Tue, Feb. 17th, 2015, 10:37 am
[info]krazuu

Liecies mierā, nekas tāds mūsu dzīves laikā nenotiks. Pirmkārt, neviens to finansiāli nevar pacelt. Izskatās ļoti nereāli.
Pagājšvasar es biju profesionālā vizītē uz metro būvlaukumu netālu no Helsinkiem - tur viss ir tik afigenna sarežģīti. Tas tev nav kurmja aliņā olu čaumalas sabērt. Ja skatās no fiziskās būvniecības viedokļa, mums te ir vienkāršāk nekā ziemeļos, jo nav jārokas dziļi klintīs. Bet plānošans darbu tas neatvieglo - process tas pats.
Un to konkrēto metro līnijas posmu (~ 30-40 km vismaz, precīzi neatceros) finansē daļēji valsts un daļēji pilsētas un ar visu to tas projekts ir grūti paceļams - vairāku gadu garumā, sālīts, sarežģīts un visādi citādi ļoti ievērojams. Un atceries, ka tas ir Somijā - valstī ar (vienu no) visaugstāk attīstīto būvniecību kā tādu.
Jā, varbūt vietējie šeit saskrubinātu naudiņas, līdzīgi kā saskrubināja Dienvidu tiltam vai Nac-bibliotēkai, bet prakses ziņā šis būtu ļoti grūti paceļams projekts, kuru ar vietējo (to, kas parasti mums te vinnē visus afigennos konkursus) kompetences līmeni būtu grūti (lai neteiktu neiespējami) pacelt.

Tue, Feb. 17th, 2015, 10:49 am
[info]krazuu

Pardon, precizējums - 21 km.

Tue, Feb. 17th, 2015, 12:07 pm
[info]sirdna

http://railbaltica.info/par-projektu/laika-grafiks/

saka, ka 18.gadā visiem atņems īpašumus, 20.sāks būvēt un 30.gadā varēs tak beidzot braukt uz Parīzi ar vilcienu.

Tue, Feb. 17th, 2015, 12:13 pm
[info]krazuu

Ticēsi visam, kas rakstīts un sāksi būvēt drezīnu? :)

Mhm. Un uz šķūniša kas rakstīts? Un kas patiesībā ir iekšā? :)

Mhm, un apmaiņā pret īpašumu dabūsi nevis piķi, bet brīvbiļeti braucieniem šajā vilcienā līdz mūža galam :)

Tue, Feb. 17th, 2015, 12:24 pm
[info]sirdna

Lapā rakstītais var būt par pamatu priekšstatam par minimālo laiku, kādā projekts tiks paveikts (ja vispār tiks paveikts).

Tue, Feb. 17th, 2015, 01:49 pm
[info]pepija

būtu jau skaisti, ja visi dabūtu kāroto, bet...

par plānotā un reālā satikšanos var spriest pēc daudz vienkāršākiem (tehniski) projektiem piemēram, pēc tā, kā ieviesa brīvpusdienas sākumskolēniem. atceros to tikai tamdēļ, ka manam tolaik bērnudārzniekam solīja goč,pendele! uz pirmo klasi. kad sāka iet sestajā, tad, šķiet beidzot ar pirmklasniekiem TAS notika.

Es gan arī biju viena no tiem, kā tagad izrādās, sliktajiem, kas savulaik gāja protestēt pret metro, jo biju cieši pārliecināta, ka Vērmanes dārzā 1980-to gadu beigu vispārējā situācijā izraktā plānotās stacijas bedre tur būtu vēl šobaltdien..

Tue, Feb. 17th, 2015, 01:54 pm
[info]sirdna

Nu, reilbaltiku ceļ kopš deviņdesmito gadu sākuma.

Tue, Feb. 17th, 2015, 10:40 am
[info]ld

būtu forši, ja uz lidostu būtu vilciens

Wed, Feb. 18th, 2015, 04:41 pm
[info]barbala

zinkā, vispār īpašniekiem demo-gogo-gogiem ir jāiet uz tām draņķa sabiedriskajām apspriešanām, jo vienādiņ, bez visu šo jautājumu uzrubšanas dienasgaismā tas projekts turpinās slīdēt un vaļāties.


vēl es pieņemu, ka tu tomēr nerunā par āgenskalna pucmāju, bet citu īpašumu, jo ciktāl zinu, tad ievadi rīgā nekad un ne pie kādiem reālie apstākļiem nebūs caur pilsētu. reālākais scenārijs tomēr 'šaurās/ātrās sliedes aiz salaspils un lidostas pievads pa, iedomājies, rīgas apvadceļu ar to.

Wed, Feb. 18th, 2015, 04:42 pm
[info]barbala

un vispār, nekaunies dzīt zarā projekta pētītājus vai SM atbildīgo dienst ar šīm "īpašnieks sirdna interesējas."