Tue, Feb. 17th, 2015, 06:56 am

Atnāca vēstule no Skolas ielas, kurā sazīmēti teorētiski iespējamie dzelzceļa varianti. Nu, varbūtīgā būvēšanās uz lidostu, lai no lidmašīnas var aizbraukt uz Rail Baltica un otrādi, vai kaut kā tā.

Pirmajā sajūsmā izskatījās, ka dzelzceļš tiks palaists akurāt šķērsām pāri mūsu fazendai, tobiš, valsts atpirks fazendu par miljonu un es būšu stāvus bagāts. Ieejot tīklos un iezūmējoties, izrādās, ka tur ir domāts tunelis un ne nu pirks, ne kā.

Paliek jautājums par ietekmi uz apkārtējo vidi. Senās dienās, kad autobusi brauca gar fazendu, visi šķīvji plauktos grabēja. Nez, kā būs, kad palaidīs vilcienu?

Tue, Feb. 17th, 2015, 10:52 am
[info]antuanete

Varianti ir tikai divi - viens ir tunelis zem Āgenskalna, otrs ir pa esošās dzelzceļa līnijas nodalījuma joslu. Tunelis tāpēc, ka esošajā ir pagrūti iespiest vēl divas sliedes. Tur, kur trasei ir alternatīvas, tās abas tiks izvērtētas gan no izmaksu efektivitātes, gan no vides viedokļa, un tad izvēlēta optimālākā.

Tue, Feb. 17th, 2015, 11:16 am
[info]scope

Ja tunelis, tad cik dziļi, ja nav noslēpums?
Vienk. nestādos priekšā, kā tas tur dabā izskatītos/notiktos

Tue, Feb. 17th, 2015, 11:19 am
[info]antuanete

Par tehniskajiem risinājumiem neko nezinu, un kā tas dabā izskatītos, arī nē :) Šobrīd projekts ir sākotnējās apspriešanas stadijā - tiek informēti visi zemes īpašnieki, kuru skar kāda no alternatīvām, sanāksmēs izstāsta par projektu kopumā un par to, kā notiks ietekmes uz vidi novērtējuma (IVN) procedūra, un tad tiek uzsākts pats IVN, kura ietvaros reizē strādā pie tehniskajiem risinājumiem un ietekmes uz vidi novērtējuma, uzreiz sniedzot ieteikumus, kā šo ietekmi samazināt, kur tas atkarīgs no projekta risinājuma.