Tue, Feb. 17th, 2015, 06:56 am

Atnāca vēstule no Skolas ielas, kurā sazīmēti teorētiski iespējamie dzelzceļa varianti. Nu, varbūtīgā būvēšanās uz lidostu, lai no lidmašīnas var aizbraukt uz Rail Baltica un otrādi, vai kaut kā tā.

Pirmajā sajūsmā izskatījās, ka dzelzceļš tiks palaists akurāt šķērsām pāri mūsu fazendai, tobiš, valsts atpirks fazendu par miljonu un es būšu stāvus bagāts. Ieejot tīklos un iezūmējoties, izrādās, ka tur ir domāts tunelis un ne nu pirks, ne kā.

Paliek jautājums par ietekmi uz apkārtējo vidi. Senās dienās, kad autobusi brauca gar fazendu, visi šķīvji plauktos grabēja. Nez, kā būs, kad palaidīs vilcienu?

Tue, Feb. 17th, 2015, 10:37 am
[info]krazuu

Liecies mierā, nekas tāds mūsu dzīves laikā nenotiks. Pirmkārt, neviens to finansiāli nevar pacelt. Izskatās ļoti nereāli.
Pagājšvasar es biju profesionālā vizītē uz metro būvlaukumu netālu no Helsinkiem - tur viss ir tik afigenna sarežģīti. Tas tev nav kurmja aliņā olu čaumalas sabērt. Ja skatās no fiziskās būvniecības viedokļa, mums te ir vienkāršāk nekā ziemeļos, jo nav jārokas dziļi klintīs. Bet plānošans darbu tas neatvieglo - process tas pats.
Un to konkrēto metro līnijas posmu (~ 30-40 km vismaz, precīzi neatceros) finansē daļēji valsts un daļēji pilsētas un ar visu to tas projekts ir grūti paceļams - vairāku gadu garumā, sālīts, sarežģīts un visādi citādi ļoti ievērojams. Un atceries, ka tas ir Somijā - valstī ar (vienu no) visaugstāk attīstīto būvniecību kā tādu.
Jā, varbūt vietējie šeit saskrubinātu naudiņas, līdzīgi kā saskrubināja Dienvidu tiltam vai Nac-bibliotēkai, bet prakses ziņā šis būtu ļoti grūti paceļams projekts, kuru ar vietējo (to, kas parasti mums te vinnē visus afigennos konkursus) kompetences līmeni būtu grūti (lai neteiktu neiespējami) pacelt.

Tue, Feb. 17th, 2015, 10:49 am
[info]krazuu

Pardon, precizējums - 21 km.

Tue, Feb. 17th, 2015, 12:07 pm
[info]sirdna

http://railbaltica.info/par-projektu/laika-grafiks/

saka, ka 18.gadā visiem atņems īpašumus, 20.sāks būvēt un 30.gadā varēs tak beidzot braukt uz Parīzi ar vilcienu.

Tue, Feb. 17th, 2015, 12:13 pm
[info]krazuu

Ticēsi visam, kas rakstīts un sāksi būvēt drezīnu? :)

Mhm. Un uz šķūniša kas rakstīts? Un kas patiesībā ir iekšā? :)

Mhm, un apmaiņā pret īpašumu dabūsi nevis piķi, bet brīvbiļeti braucieniem šajā vilcienā līdz mūža galam :)

Tue, Feb. 17th, 2015, 12:24 pm
[info]sirdna

Lapā rakstītais var būt par pamatu priekšstatam par minimālo laiku, kādā projekts tiks paveikts (ja vispār tiks paveikts).

Tue, Feb. 17th, 2015, 01:49 pm
[info]pepija

būtu jau skaisti, ja visi dabūtu kāroto, bet...

par plānotā un reālā satikšanos var spriest pēc daudz vienkāršākiem (tehniski) projektiem piemēram, pēc tā, kā ieviesa brīvpusdienas sākumskolēniem. atceros to tikai tamdēļ, ka manam tolaik bērnudārzniekam solīja goč,pendele! uz pirmo klasi. kad sāka iet sestajā, tad, šķiet beidzot ar pirmklasniekiem TAS notika.

Es gan arī biju viena no tiem, kā tagad izrādās, sliktajiem, kas savulaik gāja protestēt pret metro, jo biju cieši pārliecināta, ka Vērmanes dārzā 1980-to gadu beigu vispārējā situācijā izraktā plānotās stacijas bedre tur būtu vēl šobaltdien..

Tue, Feb. 17th, 2015, 01:54 pm
[info]sirdna

Nu, reilbaltiku ceļ kopš deviņdesmito gadu sākuma.