Dzintra čoms ([info]mranarhs) rakstīja,
@ 2019-11-20 16:00:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
Izglītošanās
Netaisos iedziļināties userinfohedas  svaigākajā postā apmelotā un nomelnotā psihologa iztirzāšanā. Bet pateikšu sekojošo. Viņa piekabina premjera nupat teiktajam mediju stāstu par kaut ko, kas notika jau pirms kāda laika. Iztirzājums turklāt ir klaji vienpusīgs, izlaistas detaļas un skatījumi, kas neatbilst stāstam par prātā jukušu šarlatānu.

Kam interesē, var palasīt par šo psihologu un viņa metodēm šeit, skaidrā angļu valodā


(Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]extranjero
2019-11-20 22:04 (saite)
Es nezinu, vai es uzticētos šim psihologam. Es palasīju vienu rakstu, kur viņš pieņem, ka ir 2 veidu cilvēki, kas dabū sodu par parkošanos. Vienu atzīst kļūdu un vairs neparkojas neatļauti. Otri uzskata, ka soda uzlicējs ir idiots un turpina parkoties un saņemt sodu. Manuprāt, viņš maz saprot, kā cilvēki reāli uzvedas. Otrā kategorija, kas nosauc sodu uzlicēju par idiotu, arī vairs neparkojas tajā vietā, jo lai gan uzskata, ka sods ir nepamatots, tomēr negrib to atkārtoti dabu. Ja viņš tik neprecīzi raksturo tik triviālu lietu, tad kā var ticēt, ka viņš vēl sarežģītākas lietas?

Ar šo es saskāros psihoterapijā, kad psihoterapeitiem, pat nopietniem akadēmiķiem, patiesībā ir diezgan maza izpratne par sociālajām prasmēm. Nav brīnums, ka life couches, piemēram, red pill ir bijušais daudz veiksmīgākas par psihoterapiju?

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]mranarhs
2019-11-21 13:06 (saite)
Tu esi pārliecināts par savu interpretāciju?

https://eng.hejlskov.se/elvens-car-garage/the-parking-attendant/

Var padomāt arī par sekojošo. Principā Zviedrijas skolu pedagoģija zināmos aspektos balstās uz viņa modeli. Savukārt Latvijā vēl daudzviet ir "aizķērusies" padomju laiku prakse - pats atceros tās brīnišķīgās metodas, raušana aiz matiem, skolēnu izmešana (burtiski) no klases utml. Un tagad paskatāmies, kurā valstī ir attīstītāka ekonomika, inovācijas utt - Zviedrijā vai Latvijā?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]extranjero
2019-11-21 13:15 (saite)
Psiholoģija ir neuzticama zinātne pilnīgi visur. Ar biznesu un inovācijām vispār tam nav nekāda sakara.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]mranarhs
2019-11-21 14:17 (saite)
Biznesu un inovācijas Zviedrijā rada tie cilvēki, kas ir mācījušies šīs valsts skolās.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]extranjero
2019-11-21 14:22 (saite)
Ne tikai. Daudzi imigranti, kas mācījušies citās skolās, ir vēl inovatīvāki.

Visa psiholoģija cieš no šādām miglaini uzkonstruētām korelācijām, ko cenšas uzdot par pierādītām cēloņsakarībām.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]mranarhs
2019-11-21 14:31 (saite)
To es nepavisam nenoliedzu. Taču imigrantu proporcija Zviedrijā nav nemaz tik liela, ja nemaldos, nebija pat 20%.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]mranarhs
2019-11-21 14:33 (saite)
Es pieņemu, ka tu nemēģini noliegt to, ka ekonomikas attīstība valstī ir atkarīga (arī) no izglītības sistēmas kvalitātes. Un es ceru, ka tu neapstrīdēsi to, ka ekonomika Zviedrijā attīstās krietni labāk nekā Latvijā.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]gnidrologs
2019-11-21 15:04 (saite)
Divi gadsimti miera un stabilitātes arī nedaudz palīdzēja. Salīdzināt Zviedriju ar tikko no sovokistānas izlīdušu valsti, kas pirms tam kā patstāvīga entitāte noeksistēja nieka 20 (kuros pa lielam arī bija normālā ekonomiskās attīstības stadijā) ir absolūti negodīgi.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]mranarhs
2019-11-21 15:55 (saite)
Es jau rakstīju - "arī".

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]mranarhs
2019-11-21 15:56 (saite)
Par PSRS perioda ietekmi es tieši arī runāju! Es jau neprasu, lai Latvija būtu tādā pašā līmenī kā Zviedrija, jo tas objektīvi nav iespējams. Es tikai norādu uz vienu no aspektiem, kura dēļ šāda atšķirība ir.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]extranjero
2019-11-21 19:52 (saite)
Man tas nav jāapstrīd. Tas ir jāpierāda tiem, kas tā apgalvo.

Varētu arī sākt, kā definēt "izglītības kvalitāte".

Jo, piemēram, Kubā ir ļoti laba izglītības sistēma bērniem. Bet ekonomika ir viena nelaimes čupiņa.

Tāpēc ja tu gribi apgalvot, ka Zviedrijas veiksmes stāsts daļēji (par cik procentiem?) ir tās izglītības sistēma, tad tur prasās ļoti spēcīgi pierādījumi. No vienas puses jau ir loģiski, ka bērnus bez iemesla nevajag sist un lamāt. Ja pamatlīmenis ir sasniegts un pret bērniem izturas cilvēcīgi un tiešām viņus māca, tad ar ko Zviedrijas izglītība atšķiras no izglītības sistēmas citās valstīs? Kura ir tā īpašā "zviedru" psiholoģiskā sistēma, par kuru būtu jāuzskata, ka tā darbojas?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]mranarhs
2019-11-25 12:19 (saite)
Piemēram, ar to, par ko sākās šī diskusija - ar šī psihologa izstrādātu modeli, kas tiek lietots praksē.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?