302cc9b4780f8cbef6f70c3a8417913050b6aafb ([info]mindbound) rakstīja,
@ 2015-07-14 18:06:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
Garastāvoklis:awake
Mūzika:Sun Of The Blind - Skullreader: Fire And Thirst
Entry tags:neuroblogging, personal, science

Padomāju un secināju, ka jāpamācās un jāpakonsultējas par zinātnes blogošanas tēmu. Nekad nav patīkami, ja kaut kas šķietami triviāls izrādās anything but, bet ko padarīt.

Update: Mainījušies plāni, apdeiti sekos.



(Lasīt komentārus) - (Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]mindbound
2015-07-14 21:14 (saite)
Tā varētu būt, kaut arī [man?] izskatās, ka labu metaforu no sliktas parasti šķir ļoti nedaudz (un pārlieku "vaļīgas" metaforas ir viens no antinoderīgākajiem skaidrojuma elementiem, kādus varu iedomāties).

Mana pieeja parasti ir sākt ar burtisku redukciju, no augstāka līmeņa problēmas ejot uz arvien zemāku, atrodot zemāko attiecīgajā kontekstā relevanto līmeni un tad sākt ar to, pārejot uz augstākiem pēc vajadzības un iezīmējot to, kādā veidā zemākie veido augstākos. Tas varētu būt laikietilpīgāk, nekā tiešām labas metaforas izmantošana, bet darbs, kas jāpieliek šādu metaforu atrašanai vai sastādīšanai, vismaz manā gadījumā ir lielāks par darbu, kas jāpieliek šādās skaidrojuma "trepēs".

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2015-07-14 21:19 (saite)
kur problēma ir tajā, ka zemāka līmeņa problēmas un to izklāsti [ja es pareizi saprotu, par ko runa, korekcijas ir velkomētas] lasītāju neieinteresē.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]mindbound
2015-07-14 21:21 (saite)
Tā ir viena problēma, kaut arī tās klātbūtne ir stipri atkarīga no konkrētās auditorijas.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2015-07-14 21:24 (saite)
Kur auditorijas rupji dalot ir 2 veidu

a) parciāli kompetenta, stipri ieinteresēta, reakcija `` a kāpēc mēs te minstināmies ar elementiem, tak iedo linkus, izlasīsim``
b) ārpus tēmas esoša, maz ieinteresēta, reakcija ``gribam dzirdēt kko interesantu, neparastu, noslēpumainu - kas mūs aizrautu`` [ te vietā gedymin minētās alegorijas, tēlaini piemēri un tā]

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]mindbound
2015-07-14 21:29 (saite)
Well, pie pirmajiem parasti nav jāķēpājas arī ar metaforām un līdzībām; tiem var iedot zobos vajadzīgo pamatmateriālu un par pārējo runāt uz tā bāzes, sekojot līdzi satura interesantumam bet bez nepieciešamības pirms tam to īpašos veidos sakošļāt. Visas šeit aprunātās lietas būtībā attiecas galvenokārt uz otrajiem un veidiem, kā šos ārpus tēmas esošus un sākotnēji maz ieinteresētus cilvēkus ievilkt tēmā un ieinteresēt.

Īpašs izņēmums ir uzstāšanās nezināma satura auditorijas priekšā, kā tas būtu, piemēram "TED Talks" līdzīgos pasākumos, kur iepriekš ir pagrūti prognozēt proporciju starp pirmajiem un otrajiem.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2015-07-14 21:34 (saite)
(a) modam ir apakšvariants - cilvēki, kas ir kompetenti radniecīgās, bet ne tieši šajā nozarē tb/ arī cilvēki, kas vispār labi prot domāt, bet [līdz šim] operē citās jomās. Tad neslikti noder analoģijas ar to, kamā viņi orientējas labi.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]mindbound
2015-07-14 21:42 (saite)
Taisnība, kaut arī ir novērots, ka pie tās publikas analoģijas parasti izdodas diezgan precīzas, pieņemot, ka runātājs pārzina abu nozaru tēmas.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]gedymin
2015-07-14 21:29 (saite)
par sliktām metaforām piekrītu.
apskatīju to neiroblogu, tagad zinu par ko vispār iet runa. Nu konkrēti neirons jau ir konceptuāli vienkāršs "bulding block", tur var arī bez metaforām, tas vairāk liekas derīgi kompleksām sistēmām, lai nebūtu jāskaidro visi pamatprincipi. (Ja apskata neironu atomu līmenī, tad tā arī ir kompleksa sistēma, bet to jau to nedari).

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]mindbound
2015-07-14 21:35 (saite)
Atomu līmenis šajā gadījumā vienkārši būtu lieks, savukārt molekulu līmenis daudzviet jau ir relevants (receptori, transmiteri, faktiski viss, kas saistīts ar membrānas uzvedību). Mani drīzāk interesē jautājums par to, cik daudz no šiem pamatiem vajadzētu stāstīt un cik — ekscerptēt no literatūras vai Vikipēdijas un dot līdzi linkus un norādes uz šādiem avotiem.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


(Lasīt komentārus) -

Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?