Martins ([info]mat) rakstīja,
@ 2011-02-17 10:54:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
Entry tags:pardomas

Republic
Lasu Plato Republic un vienkārši esmu pārsteigts par tās kvalitāti. Esmu ticis tikai līdz 1/3 trešdaļai, bet ieliktie pamati kaut kādā ziņā parāda kāpēc tik ļoti šobrīd mainās mūsu jaunieši.
Iepriekš taču viņiem nebija brīvi pieejama visa tā informācija, kas ir tagad - internets, telefons, tv.
Moš vajag stipri ierobežot informāciju, pie kā bērni var piekļūt, lai iegūtu pozitīvu novirzienu izglītības procesā? Šobrīd informācijas plūsma ir absolūti nekontrolēta, bet taču iepriekšējos 2000 gadus tā bija savā ziņā visai kontrolēta, jo praktiski uzzināja jau pārsvarā to, ko iemācīja skolā. Arī grāmatās jau nerakstīja pilnīgi visu, turklāt tikt pie visām grāmatām jau nav iespējams tikt. Jauno paaudzi līdz ar to varēja audzināt kontrolētāk, iespējams, pozitīvā virzienā, jo piekļuve pie ne tik vēlamajām lietām tika stipri ierobežota.

Bet kas ir tagad? Bērniem ir pieejams gandrīz viss, ko var atrast. Turklāt, ja viens atrod, tad tas ātri tiek izplatīts arī draugiem un izplatības ātrums ir ļoti liels. Un atrastas un izplatītas jau netiek pozitīvās lietas. Pietiek kaut kur sarakstīt par nekārtību, kas tiek realizēta vienā skolā, lai citās skolās apsvērtu iespēju to atkārtot. Manuprāt, līdz šim jau pozitīvās lietas netika ierobežotas, līdz ar to pozitīvo lietu izplatība jau pārlieku netiek veicinātas ar šādu informācijas aprites progresu. Bet negatīvisms ir spējīgs pieaugt ar kārtu. Un galvenais, ka tas viss jau lielākoties atstāj nopietnu iespaidu uz bērniem, kas vēl nepārzin pasaules kopainu, tāpēc tas visvairāk ietekmē tieši jauno paaudzi.
Tā ka paliek labs jautājums - kāda būs šī brīža jaunatne pēc 10 gadiem?



(Lasīt komentārus) - (Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]sursurs
2011-02-17 11:40 (saite)
manuprāt, tieši ierobežošana ir problēma. Un domāšana. Tas, kā augām mēs, ka auga mūsu vecāki un kā aug bērni šobrīd ir pilnīgi atšķirīgas lietas. Un ņemot vērā pēdējā gadsimta tehnoloģisko progresu, tā tam arī ir jābūt. Kamēr vecāki nesapratīs, ka viņi ir tie, kas ir atbildīgi par to, lai viņu bērns mācētu saprast, kas ir labs/slikts, kamēr ģimene nebūs tā, kur bērns sapratīs, kā vajag dzīvot, tikmēr nekāda izglītības sitēma/ierobežojumi neko neglābs.

Informācijai IR jābūt pieejamai. Protams, izglītības sistēmai arī būtu jāiet līdzi laikam un būtu jāaizmirst par to, ka "lūk pirms 10-40gadiem mēs mācījām/mācījāmies tā, un kāpēc gan mūsu bērni nevarētu mācīties tāpat".

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]mat
2011-02-17 11:50 (saite)
Informācija ir dažāda. Ir tā, kas atspoguļo faktus.
Bet ir taču ārprātīgi apjomi fikcionālās informācijas -filmas, stāsti, dažādi raksti. Un bērnus jau bieži ietekmē šī fikcionālā informācija.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


(Lasīt komentārus) -

Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?