Chloroform Sauna (martcore) rakstīja, @ 2006-04-06 16:29:00 |
|
|||
Entry tags: | selected |
Varu jums pavēstīt: es
patiešām neatšķiru „Audi” no „BMW”. Neatšķiru vienu japāņu mašīnu no otras un
tās visas kopā no „Audi” vai „BMW”. Varu atšķirt tikai džipu no skūtera.Es neko
nesaprotu no automašīnām. Taču, ja man kādreiz dzēruma murgos ienāks prātā doma
iegādāties sev auto, tad mana izvēle kristu uz to, kurai ir vislabākais
nosaukums. Tādēļ piedāvāju jums autobrendu lingvistisko analīzi.
Alfa Romeo – iz Šekspīra klonētavas. Kad alfa-Romeo tiks noglušīts, sekos beta-Romeo un gamma-Romeo. Perspektīvas ne no patīkamākajām. Atliek nokrāsot rozā krāsā un rādīt citiem auto fotogrāfijas.
Aston Martin – manam vārdam vispiemērotākais nosaukums, taču mulsina tas „Aston”! Tas ko nozīmē? Astoņi kustoņi? Tādā gadījumā „Aston Martin” spēj iegādāties tikai zirgs.
Audi – ar šo automašīnu viss ir skaidrs. Tai ir tikai viens ceļš – uz Stradiņu slimnīcu, kur minētos audus man arī ārstēs un, iespējams, pat apmainīs. Taču ļoti, ļoti latvisks nosaukums.
BMW – nesaprotu, kā var pirkt automašīnu, kuras nosaukums sastāv no abreviatūras. Tikpat labi varētu iegādāties mūzikas centru „ŽP” vai elektrourbi „BĻ”. Pandoras kaste, es jums teikšu.
Bentley – šajā brendā ir kaut kas no angļu tējas „Tetley” – paredzama tāda mierīga braukšana, saviesīgas sarunas, un labāk varbūt vispār nekur nebraukt, palikt pagalmā un sēdēt savā „Bentlijā”.
Čaika – labs, labs nosaukums, bet tikai braukšanai pa Jūrmalu, kur kaijas, kā zināms smuki lidinās gar jūras krastu. Rīgā viņas rakņājas pa miskastēm un izvērš genocīdu pret citiem putniem.
Cadillac – rodas
iespaids, ka šādas automašīnas īpašniekam ir trīs mēnešus jāapmeklē solārijs,
jāpieaudzē klāt vēl
Chevrolet – ļoti vecišķs nosaukums. Ar tādu auto varētu braukt, piemēram, Dartaņjans, lai arī skaidrs, ka krustojumā kardināla kalpi viņu aprīs dzīvu, tāpēc nav vērā ņemams.
Citroen – asociācija nez kāpēc rodas vai nu ar Luiju de Finesu, kurš dzenas pakaļ Fantomasam, vai arī ar kādreiz slaveno limonādi „Ekstra Sitro”. Man pilnīgi nav skaidrs, ko ar to var iesākt.
Ferrari – un sarkans! Obligāti sarkans! Prātā nāk Mihaēla Šūmahera saviebtais ģīmis, kā arī pārvietošanās pa pilsētu ar rāvieniem – no viena policista līdz otram. Bez tam nospers taču, nospers!
Ford – atceroties „Dadzī” zīmēto resno amerikāņu miljonāru, nāk prātā, ka uz kapitālistu cūkām strādāt tomēr negribētos. Murgos rādīsies, kā ar šo autiņu kaut kur Norvēģijā iegāzīšos fjordā.
Jaguar – rijīgs nosaukums. Droši vien šitais rij visu, kas panāk priekšā – benzīnus, eļļas, suņus, vecas tantiņas un arī jaunus, sportiskus cilvēkus. Mašīnā - cilvēkēdājā, protams, būtu interesanti pasēdēt.
Jeep – veči, es zinu, kas ir džips! Braukt ar bruņutransportieri būtu īsti revolucionāri, taču, cik zināms, džipi saviem īpašniekiem ureiz uzstāda ultimātu – vai nu es, vai nu citas mašīnas uz ceļa.
Kia – graujošs nosaukums, faktiski, visideālākais. Pirmkārt, uzreiz asociējas ar amerikāņu Centrālo Izlūkošanas Pārvaldi, otrkārt, sola, ka „mans kung-fu ir labāks par tavu kung-fu”!
Lexus – Dažam labam pārāk iespiedusies zemapziņā Henrija Millera daiļrade. Tur, cik atminos, bija „Nexus”, „Sexus”...tagad, vot...„Lexus”. Domāts nocenotiem burvju māksliniekiem.
Mercedes – Nosaukums, kas vienkārši nevar nepatikt. Pretīgākais ir tas, ka šajā nosaukumā šīs mašīnas neviens nesauc. Ir kaut kādi „merši”...iedomājaties, ja par Dimā varoni kāds teiktu „re, kur nāk Mersis!”.
Oldsmobile – brīnums, ka „olds”, nevis „perpettum”. Ar oldsmobīli būtu stilīgi desmitos vakarā pie kluba pievest meitenes, bet pusastoņos no rīta centra satrēgumā, ar oldsmobīli! Āāāā!
Opel – lingvistskās alūzijas ar terminu „opelganger”, kas rada ļoti, ļoti trauksmainas domas galvā. Tāds apaļīgs nosaukums, a iekšā – monstrs. Šādi labāk divriteņus vajadzēja nosaukt.
Peugeot – sen vairs neasociējas ar rupjību – tautai šo nišu zemapziņā jau sen ir aizņēmusi „Mazda”. Lai arī patīkami atcerēties PēŽē kungu no filmas Kin-Dza-Dza, kā arī ecilopu privilēģijas.
Pontiac – lūk, braukt ar pontiem – tas ir interesanti. Ak, šie ponti! Iztēlojos mazu, divvietīgu, pieplakušu pie zemes automašīnīti, kura mierīgi varētu pabraukt zem KAMAZa un tad doties tālāk.
Renault – pirmkārt, asociējas ar franču aktieri Žanu Reno. Tālāk jau asociējas ar filmām, kurās spēlē Žans Reno. Tāds nīgrs un klusējošs vecis pie stūres, kurš nekad neņem labu galu.
Rolls Royce – zārks. Cilvēki, tas taču ir braucošs zārks! Respektu neapšaubāmi iedzen šaušalīgu; pārējie satiksmes dalībnieki nteikti domā, ka te kāds dodas izpildīt masu pašnāvību Avotu ielā.
Saab – protams, protams, grupas „Rīgas Viļņi” dziesma „Saab! Kaa saab! Sirds saab”. Dubultais „a” brenda nosaukumā liecina par faktu, ka interneta ēra ir skārusi arī šī modeļa izstrādātājus.
Skoda – te nāk prātā tikai viens: mūsējos atkal notiesās pasaules čempionātā hokejā, pie tam notiesās nežēlīgi, bet līdzjūtēji mašīnai izsitīs stiklus, pārdurs riepas un uzkrāsos uz priekšējā vāka trīs simbolus.
Toyota – tojama, tokanava, toijota. Pirmie nosaukuma trīs burti ne par ko nopietnu neliecina. Uztaisīt dārzā bārbekjū, iedzert alu, paspēlēt frīsbiju un visiem kopā papriecāties par toijotu.
Volkswagen – automašīna vilkiem, cilvēks cilvēkam – volkswāgens. Šermuļi skrien pār kauliem. Kaukdams un gaudodams uz luksoforiem tas nesas pa ceļu, baidoties tikai no policistu karodziņiem.
Volvo – kantaina bruņumašīna, kurai ārkārtīgi pietrūkst: a) tanka stobrs uz jumta; b)iespējas ievilkt šasijas pirms došanās grandšturmā; c) vēl vismaz četri riteņi; d) vadītājs ūdenslīdēja tērpā.