pēc krievu seriāla "ņe rodisj krasivoj" sapratu, ka bieži vien filmu nosaukumos izmantotie tautas teicieni, sakāmvārdi, parunas,palamas un atrunas jau paši pavēsta priekšā sižetu, un autoriem nav jāmirst kreatīvās mokās.
lūk,paklausieties, kā varētu būt
par prieku šausmu filmu cienītājiem žanra etalons "septiņreiz nomēri, vienreiz nogriez" ir veidots pēc kinofilmu "zāģis" sērijveidīgās koncepcijas - katru gadu pa filmai. kā noprotat, pirmajos septiņos merčandaiza gados, kuros ekrānos iznāk filmas "nomēri-1","nomēri-2", "nomēri-3", utt, tikai uzkurina skatītāju ilgas pēc atrisinājuma. darbmācības skolotājs jēkabs grūtnieks atrod aizvien jaunus veidus,kā mērīt - noder gan oscilogrāfs, gan pļaviņu HES, pie tam visu filmu viņš staigā apkārt kniedētā ādas uzpurnī, lai saturs nezaudētu draivu.
"kas lēni nāk, tas labi nāk" - konfliktdrāma par sirmo profesoru tadeušu šmukuļinski, kuram vienlaicīgi mācas virsū miegs un caureja. kas uzvarēs šajā bezkompromisa cīņā? pa vidu tiek iestarpināti arī postmoderni citāti no fabulas par zaķi un bruņurupuci. intriga saglabājas līdz pat desmitajai minūtei, pārējo pusotru stundu seko prīkvels sīkvelam "kā vējš skrien, kā miets atduras".
vai arī, piemēram, baiopiks par modes dizaineri elitu patmalnieci "lai dievs nogrābstās". filmā mākslinieci atveido atis slakteris. stāsta epicentrā atrodas smagās erotiski paramorālās tendences jaunajās fešena vēsmās, kažoks ar dekoltē, krūšturbikšturi un zilais meikdauns. tas viss apliecina apģērba mākslas dīvas uzdrošināšanos iet publiskajā pirtī uz lāvas bikškostīmā, kuram uz dibena ir uzšūtas divas salauztas sirdis.
kaisles pilnais kinematogrāfa brīnums "dari ko darīdams, apdomā galu" - brīvs pārfrāzējums no cita ārzemju sakāmvārda "pastnieks vienmēr zvana divreiz". lai pastiprinātu efektu, pastnieks šeit nozvana nevis divreiz, bet gan sešreiz pēc kārtas, kā gan savādāk, ja visu kino ievaddaļu viņš to vien ir darījis, kā apdomājis galu.
"ābols no ābeles tālu nekrīt", ārkārtīgi romantisks kino par hokejista un rakstnieces attiecībām, kurā hokejists tiek izārstēts no narkomānijas un tiek beidzot atkal uz draudzības spēlēm minskā. filma sākas ar spēka paņēmienu pie borta.
vārdsakot, perspektīva radošā pieeja.