Chloroform Sauna ([info]martcore) rakstīja,
@ 2009-12-22 13:20:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
nupat lj frendlistē uzdūros galīgi nenozīmīgai ziņai, kurā krievu baznīca iesaka uzcelt pieminekli 1812.gada kara varoņiem

es vispār nesaprotu, kā kara varoņiem var kaut kādus pieminekļus celt un dalībniekus glorificēt
karš - tas ir slaktiņš, asinis, zemākie cilvēku instinkti, vispār pretīgākais, kas cilvēkos ir, un arīdzan debīlākais, kas cilvēcē vispār var būt - tam dziedāt slavas dziesmas?
varbūt napoleons ir ģeniāls karavadonis, taču viņš ar vieglu roku aizsūtīja simttūkstoš cilvēkus nāvē, un citus simttūkstoš cilvēkus slepkavot, lūk, jums arī visa, bļa, kristietības morāle
varbūt staļins ar maršalu žukovu bija lieliski stratēģi, taču viņiem cilvēka dzīvība nebija vispār nekas

piemēram, man kara dalībnieku (man pašam vectēvs ir cīnījies otrajā pasaules karā visās iespējamajās frontēs) ir gluži vienkārši žēl, žēl, ka ar cilvēkiem tā ir noticis, žēl, ka daudzas sievas un mātes nesagaidīja savus puikas mājās, tas taču ir kā mēris, šausmīga slimība - un zem lodēm un bumbām mirstošu cilvēku nāvēs nav nekādas varonības


(Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]terrifyer
2009-12-22 13:58 (saite)
yep

(Atbildēt uz šo)


[info]prtg
2009-12-22 14:09 (saite)
Tendenciozi.

Runa ir par pieminekli nevis karam vai tā lietderīgumam, bet tiem, kas tajā gāja, lai aizstāvētu savas sievas un mātes pret tiem, kas tās grib piesavināties kopā ar zemi, mantu uc.

Piemineklis mazs laika zīmogs, nekas vairāk.

Visa, bļa, kristietības morāle ir pavisam kas cits un pat Nīčem nav bijis laika iedziļināties tajā pietiekami detalizēti. Laikā, kad baznīca un vara bija vienotas, tā kļuva tik atbaidoši interpretēta, ka to nespēj piedot pat tie, kas tur nestāvēja klāt. Arī es uzskatu, ka tiem cilvēkiem labāk bija nepiedzimt.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]artis
2009-12-22 14:18 (saite)
ko tu zini par Nīči?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]prtg
2009-12-22 14:31 (saite)
par Nīči nav jāzin, Nīče ir jālasa

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]artis
2009-12-22 14:51 (saite)
oho

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]martcore
2009-12-22 14:19 (saite)
oh, nu taču zini, ka es ļoti silti patiesībā attiecos pret bībeles idejām, un tu esi brīnišķīgākais piemērs, kāpēc pret tām vajag attiekties silti :)

par karu - karš nav jāpiemin. tas ir vnk jāaizmirst. tas nav jāatgādina. vācieši pēc pirmā pasaules kara to sev atgādināja, un pasaule saņēma hitleru

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ob
2009-12-22 14:59 (saite)
neviennozīmīgi

pozners savā raidījumā reiz stāstīja ka viņa mazdēlam vācijā vēstures stundās par otro pasaules karu uzsvēra, ka tiešu vācu tauta ir atbildīga par šo karu nevis kaut kāda indivīdu grupa. lai atcerētos vairs hitlerus nepielaist pie varas

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ob
2009-12-22 15:02 (saite)
atcerēties, bet neglorificēt un pasarg dievs gadu desmitiem un simtiem glabāt aizvainojumus

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]martcore
2009-12-22 15:37 (saite)
"ka tiešu vācu tauta ir atbildīga par šo karu"
-------------------
un kā viņi aizpiš sev ar to galvu, palasi krahtu
viņi, man liekas, tagad visi ir vai nu neonacisti vai antifa
активная гражданская позиция
tas ir pizģec
viņi paši, es domāju, gribētu to visu pārtraukt - man pašam jaunie vācieši ir visjaukākie, domājošākie un vnk simpātiskākie cilvēki eiropā - taču viņi drausmīgi parījas
un skatās uz to jobano berlīnes sienu, un viss

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]atis
2009-12-22 14:57 (saite)
Piemēram, otrā pasaules kara laikā viens mans vecaistēvs karoja sarkano pusē, otrs vāciešu pusē. Cik esmu viņu dienasgrāmatas lasījis (kad viņi vēl bija jaunāki, es nebiju saprātīgā vecumā, lai par tādu kaut ko runātu, bet kad es kļuvu vecāks, viņi vairs īsti saprātīgi nebija), tad abi diezgan viennozīmīgi karu uzskatīja par debilu idiotismu no kura nevienam nav un nebūs nekādas jēgas.

Kaut kā nedaudz absurdi domāt, ka process, kura laikā vieni masveidā atšauj otrus notiek progress un kaut kādas vispārējās taisnības uzvara. Tas ir tikai veids kā tiek realizētas slimu idiotu idejas, kurus vajadzēja nošaut pašu pirmos, nevis viņu pavēlēm klausīt. Nemaz nerunājot par pieminekļu celšanu.

Manuprāt kara jēgu un lielo tā attaisnojošo ideju bieži mēģina meklēt citi, tie kas karā nepiedalījās un to pazīst pēc izskaistinātām leģendām, jo nereti liekas samērā stulbi domāt, ka visa tā šaušana bija bezjēdzīga un nekādu labumu patiesībā nenesa. Kā tad tā - vecotēvu nošāva, vecomāti izvaroja un tad nošāva; gribas domāt, ka viņi gāja bojā skaistas idejas, nevis slimu un bezjēdzīgu murgu dēļ.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]prtg
2009-12-22 15:00 (saite)
nu pag, Tu to rakstu uz kuru ir atsauce vispār izlasīji?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]atis
2009-12-22 15:10 (saite)
Jā. Es vienkārši neuzskatu, ka jāceļ jebkādi pieminekļi saistībā ar karu, jo nav tāda kara, no kura vešanas kaut labums bijis lielāks par potenciālo ļaunumu. Attiecīgi nav vajadzība pieminēt kaut kādu varonību tā laikā vai tā laika notikumus.

To varbūt var darīt paši dalībnieki, bet ne pēcteči, kuri pārlieku mēdz šīs lietas pārspīlēt un idealizēt.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]martcore
2009-12-22 15:23 (saite)
To varbūt var darīt paši dalībnieki, bet ne pēcteči
--------------------
tieši tā
atgādināšu, ka leģendāro latviešu "waffen ss" gājienu izdomāja nevis viņi paši, bet kaut kāda smieklīga kaudzīte ar uz lateksu dročījošiem pizdaboliem
tas ir šausmīgi, kā viņi ar veciem cilvēkiem rīkojas
cik zinu, mans vectēvs vispār nekad par karu nerunāja, lai arī cīnījās un šava tikai par savu māju, ne par kādām idejām

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]prtg
2009-12-22 15:28 (saite)
Piekrītu, ka no tā nav jātaisa liels pomps. Bet ja mans vectētiņš būtu bez vēsts pazudis šajā karā, tad es priecātos, ka ir, kur aiziet nolikt kādu puķīti.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]nord
2009-12-22 15:32 (saite)
tieši tā!

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]untilted
2009-12-22 14:24 (saite)
100%

(Atbildēt uz šo)


[info]nord
2009-12-22 14:30 (saite)
1. tīri cilvēciski- ja es karā pazaudētu savus dēlus un mīļoto, es atteiktos to aizmirst, es par to kliegtu, sacerētu tautasdziesmas, veltu akmeņus.

2. Vai tad nav tā, ka kļūdas jāatcerās, lai nepieļautu tās nākotnē. Jānodod daļa to šausmu nākamajām paaudzēm, jāatgādina, lai nevienam to nekad negribētos atkal?

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]martcore
2009-12-22 14:37 (saite)
tas nepārliecina
čečenija, irāka, afganistāna, āfrika

nekas taču neattur
cilvēki neciena viens otra dzīvību un uzskata viens otru par kaujamām govīm

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]nord
2009-12-22 14:43 (saite)
tu domā, ka piem. čečenijā cilvēki grib aizmirst karu, grib aizmirst savus kritušos? Vnk- pofig, aizmirstam, dzīvojam tālāk. Tas ir pretdabiski, tā nekad nenotiks, nekad.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]martcore
2009-12-22 14:54 (saite)
un čo? atriebība? beslana? ingušija? vendeta?
tu redzi, ka vairs tā nav
lai arī čečeniem varbūt jau zajebala karot, šeit nepateiksi

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]nord
2009-12-22 14:59 (saite)
piedot un aizmirst ir dažādas lietas.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]brr
2009-12-22 14:48 (saite)
Atcerēties, kritiski atcerēties, ir tas, kas bieži iztrūkst šādos gadījumos.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]martcore
2009-12-22 14:55 (saite)
es jau teicu
vācija kritiski atcerējās pirmo pasaules karu

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]brr
2009-12-22 15:08 (saite)
slimīgi, šķiet, būtu īstais vārds.
Dažbrīd šķiet, ka vajadzēja viņiem pašiem sev ļaut iet līdz galam. Nepadarīta darba sajūta.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]diana
2009-12-22 16:01 (saite)
Cik ārkārtīgi reti es varu paust piekrišanu tavam viedoklim! Tad nu šī ir tā reize.

(Atbildēt uz šo)


[info]eermaniitis
2009-12-22 16:23 (saite)
neiedziļinoties tēmā un diskusijas būtībā, bet tīri lasot komentārus pacēlās jautājums:

a kam vispār ir vērts celt pieminekļus ar rokām taisītos?

nu ja runājam par cilvēku kā indivīdu, tad stingri pieturos un atbalstu Barona viedokli par klintsakmeņiem

par indivīdu kopām, viņu darbiem vai dabas fenomeniem neesmu vēl domājis ...

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]martcore
2009-12-22 18:02 (saite)
kubā svēts ir dzejnieka hosē marti krūšutēls vai plakāts, kas atrodas gandrīz katrā mājā
fidels var nebūt, bet hosē marti noteikti

tā tauta atrod savu varoņus

a mūsu varoņi ir rainis, blaumanis, jaunsudrabiņš, barons

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]eermaniitis
2009-12-22 18:21 (saite)
nemaz nestrīdos, ka kubā cilvēki tur mājās kādus krūšutēlus un tā -- man tas liekas jocīgi un manās acīs vedina uz ekldievību

ja runājam par raini un blaumani, tad lielākais veids kā varam kopt viņu atmiņu - līdzīgi kā baronam - ir nevis pulējot dažādu izmēru un formu laukakmeņu virsmu un tīrot tos no putnu sūdiem, bet šķirstot viņu darbus

imho tieši tāpat kā tu nesaproti dažu pareizticīgo vēlmi celt pieminekļus karā kritušajiem, es nesaprotu martinesa attēlu turēšanu mājās vai darbā vai kur citur ;D

phenomens!

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]eermaniitis
2009-12-22 18:24 (saite)
vot atkal sentenci izlaidu

atbilde ir elkdievība un elku būvēšana! un kāpēc ceļ elkus - tamdēļ, lai viņus pielūgtu un jaunajai paaudzei mācītu kurus un kā vajag pielūgt! un jo tu vairāk pielūdz vai pareizos pielūdz, jo tev lielāks pačots un čins un uvažuha!

imho tā arī varētu būt tā atbilde!

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]martcore
2009-12-22 19:20 (saite)
bāc, mūsdienās elki jau sen nav, lai tos pielūgtu
es tev viennozīmīgi piekrītu, ka labākais, ko mēs varam darīt - lasīt viņu darbus

taču iedvesma
mēs ceļam šos visus pieminekļus ne tikai lai baložiem prieks, mūsu mērķis ir celt tos iedvesmai
raiņa acis skatās, ar kādiem murgiem mēs te nodarbojamies

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]eermaniitis
2009-12-22 19:42 (saite)
8) japonamaķ! ja es vēl saprastu ko tu ar tām raiņa acīm domāji ;)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]eermaniitis
2009-12-22 20:59 (saite)
par elku pielūgšanu, bračiņ, tu ahūni kļūdies - ir mainījusies tikai rituāla forma, bet sakraments kā tāds paliek - tobiš kopēja sanākšana un ziedeklis (piķes, svecītes, kāds priekšlasījums etc)

tas, ka to vairs nesauc par reliģisku rituālu neatceļ pielūgsmes momentu! ;) un tas attiecas uz pilnīgi ikvienu pieminekli, bieži vai reti apmeklētu!

jā, ir arī pieminekļi kā dizaina elekmenti veidoti, tak acu piesiešana arī ir zināms rituāls ;) un nākusi aiz tieksmes vislaik atrasties kāda elka tuvumā ;) kaut vai mākslas elka hehe, bet tāda nu ir tā cilvēka daba

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?