Chloroform Sauna ([info]martcore) rakstīja,
@ 2009-10-19 13:14:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
Poll #16755 zhfdjdjfj
Open to: All, results viewable to: All

vai jūs saprotat, kā lidmašīna var lidot pa gaisu nevicinot spārnus un pie tam nekrist lejā, bet daudztonnīgais metāla kuģis var peldēt pa ūdeni un nenogrimt?

View Answers

saprotu, protams
55 (59.8%)

ņihuja nesaprotu
37 (40.2%)



(Lasīt komentārus) - (Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]sirdna
2009-10-19 13:28 (saite)
kuģis ir no bleķa, bet satur daudz luftes, aiz kam viņa vidējais blīvums ir zemāks nekā ūdenim. Attiecīgi, peld pa virsu, kamēr kāds neizrauj korķi.

Samaļotu viltība ir spārnu formā, apakša plakana, a aukša izliekta. Samaļotam uzņemot ātrumu, gaiss viņam skrien ap spārnu, apakšā bišķi lēnāk, augšā bišķi ātrāk, jo spārns izliekts un garāks ceļš skrienams. Now, ze krīpī pārt - ātrāk skrejoša gāze iztaisa no sevis mazāk spiediena! Tobiš, gaiss ir tik ļoti aizņemts ar skriešanu pāri spārnam, ka nav laika uz to kārtīgi uzspiets.

Aiz kam apakš spārna parādās augstāks gaisa spiediens nekā aukšā, attiecīgi, samaļotu spiež augšā un salonā sēžu es un purpinu lūgšanas.

Tas viss bez vikiopēdijas, jo!

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]kautskis
2009-10-19 13:30 (saite)
Sēdies, pieci.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]maris
2009-10-19 13:35 (saite)
Es gribu oponēt. Spārna forma nav no svara. Būtiska ir spārna laukuma un leņķa attiecība pret virzienu, kurā tas kustās. Par spiedienu viss pareizi, apakšā gaiss tiek saspiests, bet virs spārna retināts, tādējādi lidaparāts maina augstumu sev ērtākajā virzienā, t.i. uz augšu.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]eermaniitis
2009-10-19 13:38 (saite)
hehe var apakšā gaisu arī nespiest - tikai ar formu padarīt augšpusē kustošā gaisa kustību ārtāku, tā radot retinājumu ;) un atbilstoši cēlējspēku - šitā automašīnas tiek piespiestas pie zemes ;) tikai ar formu

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]eermaniitis
2009-10-19 13:41 (saite)
ah - nu jā, spiež antispārns - bez antispārna, tikai ar pludlīniju, var zaudēt saķeri ;)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]maris
2009-10-19 13:43 (saite)
Tad jau lidmašīnas nevarētu atrauties no skrejceļa, ne? :)

Arī automašīnas tiek piespiestas pie ceļa ar gaisa spiediena palīdzību. Priekšas spoileris nodrošina to, ka gaiss, kuram būtu jāplūst zem auto tiek novirzīts citur tādējādi zem auto ir retinātāks gaiss.

Kad runājam par airodinamiku, mēs vienmēr runājam par gaisa spiedienu. Jebkurā situācijā.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]eermaniitis
2009-10-19 14:06 (saite)
tad nebūtu vajadzīgs antispārns ;) ja visu varētu ar spoileri atrisināt

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]maris
2009-10-19 14:22 (saite)
Tas tāpēc, ka šamais spēj daudz maz sakarīgi piespiest tikai priekšējās ass riteņus. Jo tālāk no tā, jo retinājums samazinās. Nenoslēgtā traukā vakuumu uztaisīt ir nereāli :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]eermaniitis
2009-10-19 15:05 (saite)
kā gan lai tevi pārliecina, ka arī forma ir no svara? ;)

ok, atcerējos to filmu par tiem lidošanas pionieriem - viņi sākumā lidoja vienkārši ar kaut kādiem dēļa gabaliem un ar " ugol ataki" reglēja to spārna celtspēju - tak izrādījās tur vairāki mīnusi

tad mēģināja ar loka veida profilu - tāds kā apgāzts U burts, bet arī tad daudzi krita lējā kā cirīši - un tikai pēcāk izdomāja, ka pildītais spārns ar apakšējo plakano un augšējo izliekto formu spēj radīt gan nepeiciešamo celtspēju gan stabilitāti ... kā to sīkāk un smalkāk paskaidrot nezinu nemaz - bet points bija, ka arī forma svarīga

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]maris
2009-10-19 15:13 (saite)
Ir forma no svara, nenoliedzu, bet tā forma ir mazāk būtiska.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]eermaniitis
2009-10-19 15:15 (saite)
nu tad koncensuss ;) un čivene uz diviem ...

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]misame
2009-10-19 14:26 (saite)
A mūsdienās viss jāskaidro otrādāk - nevis spiediens vienā pusē, bet vakuums otrā pusē. Tāpat kā vairs nedrīkst teikt, ka ir "centrbēdzes spēks", jāsaka, ka ir "centrtieces paātrinājums", za to tas drīkst būt negatīvs.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]maris
2009-10-19 14:50 (saite)
Atkal terminoloģijas komisija uzdarbojusies?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]misame
2009-10-19 14:55 (saite)
Domāju, ka nē. Tas bija pirms TK slavas sākuma ;-)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]sirdna
2009-10-19 13:43 (saite)
A, var jau būt. Tas bija skolas fizikas grāmatas līmenī, pēc tam neesmu aerodinamiku studējis.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]kemune
2009-10-19 14:55 (saite)
spārna forma gan ir no svara :) citādi nebūtu tūkstošiem dažādu profilu izdomāts. katram ir savi niķi un īpašības. spiediens arī patiesībā var pat neuzvesties tā, kā tu saki. lielāko spēka daļu rada pavisam vienkāršs efekts - reakcijas spēks, jo viss, ko spārns dara, ir aizmet uzplūstošo gaisu uz leju, līdz ar to iegūst cēlējspēku. visa tā spārna forma izliekumu figņa ir tikai tāpēc, lai gaisu aizmestu pēc iespējas kvalitatīvāk uz leju, pietiekami plašā ātrumu diapazonā, lieki nebremzētos u.tml.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]cloned_pt
2009-10-19 17:30 (saite)
tieši tā. bet retinājumu nosaka tieši forma. Bernulli likums šis bij, cik atminos.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]kemune
2009-10-19 14:51 (saite)
nu, nu: http://warp.povusers.org/grrr/airfoilmyth.html

pēc tava skaidrojuma plakana plāksne nevarētu radīt cēlējspēku

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


(Lasīt komentārus) -

Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?