Piektdiena, 25. Maijs 2007, 19:20
Metro

Šis ir krosposts no glupais.info. Komentēt vari gan šeit, gan tur

Te šodien māsu mēdijos dzirdēju informāciju par to, ka Rīgā, vēl jo projām nav vajadzīgs metro. Patiešām, manuprāt tas vēl nav vajadzīgs, jo vajadzētu tak sākumā novest līdz galam grandiozo (Latvijas mērogiem) Dienvidu tilta būvniecību. Kad tas būs uzbūvēts, tad skatīsimies… Bet nu perspektīvā manuprāt metro tomēr vajadzētu. Jā, dārgi, bet automašīnas paliek ar vien vairāk un vairāk. Un manuprāt tas tikai tāpēc, ka sabiedriskais transports neattīstās… Cik jaunu trolejbusu un tramvaju maršrutu ir izveidots pēdējo gadu laikā? Un cik tālu ir izpletusies Rīga? Šajā situācijā autobusi nav risinājums. Nu labi, kaut kāds risinājums tas ir, bet ne tas labākais. Metro, protams ir dārgi, taču nākotnē manuprāt Rīga izpletīsies līdz tiem 2 miljoniem reģistrēto iedzīvotāju. Un tad to metro vajadzēs kā ēst! Tiesa, pie mums ļoti daudz cilvēku diendienā braukā no laukiem uz galvaspilsētu, tieši tā pat kā es, tāpēc iespējams darba dienās Rīgā figurē cilvēku skaits tuvāk tiem 2 miljoniem, nekā varasvīri domā. Un es arī labprāt izmantotu sabiedrisko transportu, ja vien izmantojot to, man nebūtu jāstāv korķos, bet es varētu laicīgi nokļūt darba vietā.

Tāds lūk, neliels apmurgojums par tēmu…

Piektdiena, 25. Maijs 2007, 19:57
[info]heartstripper

Man vēl arī liekas, ka ir ielas jāpaplatina, tā pati Valdemāra - kas par grandiozām ietvēm! Tā vietā varētu normālas 4 joslas izveidot, nevis knapi 3.
Ai , vispār trūkst galvaspilsētā kārtīga saimnieka, kas nežēlotu līdzekļus :/

Piektdiena, 25. Maijs 2007, 20:00
[info]dont: :P

Metro - NĒ!

Piektdiena, 25. Maijs 2007, 20:00
[info]maris: Re: :P

Ko tad, ja ne metro? Kas tev ir pret metro?

Piektdiena, 25. Maijs 2007, 23:15
[info]jan09: ;)

veel dziivi ir cilveeki, kas pagaajushajaa gadsimtaa personiigi vaakushi parakstus pret metro buuvnieciibu Riigaa...

Piektdiena, 25. Maijs 2007, 23:44
[info]sirdna: Re: ;)

paraksti gan bija pret migrantu pūļiem, nevis satiksmes līdzekli.

bet pēc mana pazemīgā viedokļa, tilta izmaksas ir sīknauda attiecībā pret metro būvēšanu Tēvijas smiltīs.

Sestdiena, 26. Maijs 2007, 00:03
[info]jan09: Re: ;)

toreiz tas gaaja komplektaa ;) toreiz biju zalsh (VAK) un pats vaacu ;))
vai esi aizmirsis: "metro nav draugs...daudz sveshu cilveeku sabrauks, neviens no vinjiem nekur neaizbrauks" (c)Jumprava
par izmaksaam jaapiekriit...

Sestdiena, 26. Maijs 2007, 00:11
[info]suspends

cik atceros no rubika laikiem, tajos laikos ar padomju laiku buuvnieciibas tempiem metro buuvnieciibas pirmo kaartu bij paredzeets beigt tikai ap kaadu 1995-1998 gadu :D ceru ka nesadirsu, ja shonakt buus veel speeks, meegjinaashu atrast arii sourci. Kaa arii jau tolaik skeptikji, ne tikai taa laika viedie baalelinji prieviitees, bet arii fishku rubiijushi eksperti bij niciigi izteikushies par to pashu pirmo leveli, ka Riiga prieksh metro ir pa iisu, jo vilciens nemaz nepaspees normaali ieskrieties, kaa jau buus imantas stacijaa (skiet pirmaaa kaarta bij centrs - imanta vai jugla), blja man intelekta leekme, neatminos.

Sestdiena, 26. Maijs 2007, 00:19
[info]suspends

aizmirsu piebilst par taa laika bubuljiem - n-tajiem imgrantiem un sliidoshajaam smiltiim, uz kuraam esot izcelts viss riigas centrs. Veermanjparkaa kautkaadus rakumus/trubu dziishanas atceros, kur - kaa man siikam toreiz skaidroja - tur testeejot, vai var zem taa buuveet metro.

Sestdiena, 26. Maijs 2007, 20:18
[info]halina

tikko kā no stoholmas atbraukusi:
Tur metro paspēj gan ieskrieties un apstāties. Kur man ar kājām vajag 10-15 minūtes, to metro nobrauc 1 minūtē.
Un Tur metro brauc arī pa tiltu pāri ūdenim starp saliņām. Un vienā brīdī stacija nav nemaz zem zemes, lai tiktu uz autobusu ir jākāpj pa trepēm lejā.
Tākā... metro nav ne vainas :)

Sestdiena, 26. Maijs 2007, 02:54
[info]suic: metro

Bet latviets ir brīvs,
latviets ir brīvs,
neatkarīgs.

Tik tiešām, pilsētas toreizējais mērs Rubiks bija jau sabazarējis ar Maskavu milzu naudu metro būvniecībai, bet nacionālnoskaņotais latviets tagad brauc svīsdams un smirdēdams pārpildītos trolejbusos. Parādīja simbolisku pirkstu, nu tagad dabū pretī pragmatiski pēc nopelniem.

Vēl maziņš biju, mani kaut kāda nacionāli noskaņota tantiņa aģitēja trolejbusā, ka metro nevajag. No citām reizēm atceros vēl visādu pseidozinātnisku figņu ar argumentiem, kāds ļaunums būs kaut kādiem gruntsūdeņiem un kam tik ne. Latviets pūta pīles atsperdamies.

Bet es pirms tam jau biju paspējis pabūt Maskavā, redzēt pašus pazemes vilcienus un tantiņu galīgi nesapratu - kā nevajag metro, ja metro ir tik super? Iemet lielo pieckapeiku, iedegas zaļa uguntiņa, trepes vizinās, vilcieni brauc - apļa līnijā, ja nemaldos, ik pa pusminūtei pat.

Ilgu laiku nodzīvoju bez metro, kamēr pirms dažiem gadiem aizbraucu ar stopiem uz Berlīni un velkoties iekšā stacijā pie Alexanderplatz sajutu pazīstamo metro smaržu. Gandrīz kā Maskavā. Nu, varbūt uzcels, bremze-igau... mmm... latvietis.

Sestdiena, 26. Maijs 2007, 08:37
[info]jealousy: Re: metro

tu palaidi garam to faktu ka metro būvei latvija tiktu ievesti tūkstošu tūkstoši viesstrādnieku no draudzīgās Savienības? Kas novestu pie tā, ka šobrīd latvijā latvieši būtu pamatīgā mazākumā un mēs visticamāk nebūtu ne neatkarīgi ne eiropā.

Sestdiena, 26. Maijs 2007, 11:42
[info]suic: Re: metro

Protams. Es tak biju maziņš un kāda man nacionālā vēl identitāte - nu, skaidrs, sieri un gansi, nu bet metro tak ir metro - vilciens! :)

Un gan jau nemaz tik daudz to braucēju nebūtu, kaut kādas inženieru komandas un tā, melnstrādniekus tak vēsi vietējos varētu salasīt, vai tad ne?

Sestdiena, 26. Maijs 2007, 16:17
[info]jealousy: Re: metro

tur jau tas joks, ka galvenā ideja bija ievest milzu daudzumu strādniekus no citām padomju republikām. tā nebija tikai inženiertehniska problēma, bet arī politiska. par to jau arī taisīja tos protestus.

Sestdiena, 26. Maijs 2007, 11:18
[info]jan09: Re: metro

ja nekljuudos, metro 1aa kaarta bija plaanota bez daugavas shkjeersoshanas - Centrs - Vef, kas galiigi neatrisina transporta probleemu...

Sestdiena, 26. Maijs 2007, 11:43
[info]suic: Re: metro

Uh, ja tikai vienā pusē, tad jā - švaki. Nu es jau iedomājos, ka normāli - visur var aizbraukt. :)

A ko nu?

Sestdiena, 26. Maijs 2007, 08:33
[info]jealousy

Es tad teiktu, ka tas metro ir jābūvē jau uzreiz, Dienvidu tilts atrisinās tieši un absolūti neko. Viņam kā tādam nav jēgas. Problēma jau nav tikt pāri daugavai. Mums ir trīs tilti kuru caurlaidība ir pārpārēm pietiekoša. Problēmas sākas tiltu galos, kur saliek piecpadsmit luksoforus simts metros. Mašīnam nav kur palikt no tā tilta, tāpēc tilts sastrēgst un cilveki doma, ka tilts vainīgs.
Ar dienvidnieku taspats, vismaz pirmajā (vai kurā tur) kārtā piebrauktuves un pārvadi nav paredzēti. Atkal būs vecā problēma - pār tiltu pārlidosi un atmetīsies uz slāvu apļa. i sjo, atkal sēdi stundu kamēr tiec no tā laukā.

Ar ielām Rīga ir tikai viens diezgan dramatisks risinājums - taisīt maģistrālās ielas bez krustojumiem. Piem Čakeni visa garumā atvērt kā koridoru kas nearko nekrustojas. Drausmīgs lērums cilveku vienkārsi vajag nokļūt no Rīgas viena gala uz otru, bet viņiem jāmīcās cauri centra korķiem. Ja būtu tāds koridorspa kuru izmaukt no viena gala uz otru sastrēgumi saruktu uz pusi. Protams tāds risinājums rīgu sadalītu divās daļās, tad nu nav citu variantu kā izveidot divlīmeņu krustojumus lai nav nekādas apstāšanās šķērsojot "krustojumu". Cik zinu šis princips ir pielietots Stokholmā.

Par pašu metro - nebija tā, ka Rīgas grunts nav piemērota metro būvniecībai? pārak šķidra smilts, kas draud iegrūt vai kkā tā.

Pirmdiena, 28. Maijs 2007, 12:44
[info]dunduks

ideja par magjistraalajaam ielaam + divliimenju krustojumiem rullee;

metro vareetu buut kaut kaads aatrgaitas tramvajs, kursh kaut kaados krustos palien drusku zemee tunelii arii;

par matro mani visvairaak savulaik sajuusminaaja Glasgow, kur metro paarsvaraa bija virszemee, bet trams (vai trains, neatceros) pazemee :-)