Piektdiena, 25. Maijs 2007, 19:20
Metro

Šis ir krosposts no glupais.info. Komentēt vari gan šeit, gan tur

Te šodien māsu mēdijos dzirdēju informāciju par to, ka Rīgā, vēl jo projām nav vajadzīgs metro. Patiešām, manuprāt tas vēl nav vajadzīgs, jo vajadzētu tak sākumā novest līdz galam grandiozo (Latvijas mērogiem) Dienvidu tilta būvniecību. Kad tas būs uzbūvēts, tad skatīsimies… Bet nu perspektīvā manuprāt metro tomēr vajadzētu. Jā, dārgi, bet automašīnas paliek ar vien vairāk un vairāk. Un manuprāt tas tikai tāpēc, ka sabiedriskais transports neattīstās… Cik jaunu trolejbusu un tramvaju maršrutu ir izveidots pēdējo gadu laikā? Un cik tālu ir izpletusies Rīga? Šajā situācijā autobusi nav risinājums. Nu labi, kaut kāds risinājums tas ir, bet ne tas labākais. Metro, protams ir dārgi, taču nākotnē manuprāt Rīga izpletīsies līdz tiem 2 miljoniem reģistrēto iedzīvotāju. Un tad to metro vajadzēs kā ēst! Tiesa, pie mums ļoti daudz cilvēku diendienā braukā no laukiem uz galvaspilsētu, tieši tā pat kā es, tāpēc iespējams darba dienās Rīgā figurē cilvēku skaits tuvāk tiem 2 miljoniem, nekā varasvīri domā. Un es arī labprāt izmantotu sabiedrisko transportu, ja vien izmantojot to, man nebūtu jāstāv korķos, bet es varētu laicīgi nokļūt darba vietā.

Tāds lūk, neliels apmurgojums par tēmu…

Sestdiena, 26. Maijs 2007, 08:33
[info]jealousy

Es tad teiktu, ka tas metro ir jābūvē jau uzreiz, Dienvidu tilts atrisinās tieši un absolūti neko. Viņam kā tādam nav jēgas. Problēma jau nav tikt pāri daugavai. Mums ir trīs tilti kuru caurlaidība ir pārpārēm pietiekoša. Problēmas sākas tiltu galos, kur saliek piecpadsmit luksoforus simts metros. Mašīnam nav kur palikt no tā tilta, tāpēc tilts sastrēgst un cilveki doma, ka tilts vainīgs.
Ar dienvidnieku taspats, vismaz pirmajā (vai kurā tur) kārtā piebrauktuves un pārvadi nav paredzēti. Atkal būs vecā problēma - pār tiltu pārlidosi un atmetīsies uz slāvu apļa. i sjo, atkal sēdi stundu kamēr tiec no tā laukā.

Ar ielām Rīga ir tikai viens diezgan dramatisks risinājums - taisīt maģistrālās ielas bez krustojumiem. Piem Čakeni visa garumā atvērt kā koridoru kas nearko nekrustojas. Drausmīgs lērums cilveku vienkārsi vajag nokļūt no Rīgas viena gala uz otru, bet viņiem jāmīcās cauri centra korķiem. Ja būtu tāds koridorspa kuru izmaukt no viena gala uz otru sastrēgumi saruktu uz pusi. Protams tāds risinājums rīgu sadalītu divās daļās, tad nu nav citu variantu kā izveidot divlīmeņu krustojumus lai nav nekādas apstāšanās šķērsojot "krustojumu". Cik zinu šis princips ir pielietots Stokholmā.

Par pašu metro - nebija tā, ka Rīgas grunts nav piemērota metro būvniecībai? pārak šķidra smilts, kas draud iegrūt vai kkā tā.

Pirmdiena, 28. Maijs 2007, 12:44
[info]dunduks

ideja par magjistraalajaam ielaam + divliimenju krustojumiem rullee;

metro vareetu buut kaut kaads aatrgaitas tramvajs, kursh kaut kaados krustos palien drusku zemee tunelii arii;

par matro mani visvairaak savulaik sajuusminaaja Glasgow, kur metro paarsvaraa bija virszemee, bet trams (vai trains, neatceros) pazemee :-)