MaKo
Musulmanisms un mediji. 
4.-Aug-2017 02:50 pm
Viens latvju cīkstonis pieņēmis islamu. Nu lai būtu.
Iet kauties Zviedrijas ringā. Malacis.

Kad cīkstonis uzkāpj ringā, viņš izvēlas, kādas mūzikas pavadībā to darīt.
(Dziesma joprojām atrodas YouTube, bez aizliegumiem.)
Tas notika 2016. gada decembrī.

Pēc vairāk kā pēc pusgada (!) veidojas ziņa - "Latviešu cīkstonis iziešanai ringā nejauši izvēlas Islāma valsts himnu".
Puisis rezultātā runājis ar zviedru specdienestiem, runājis ar mūsu DP... Nu, labi ka neiesēdināja kādā Guantanamo analogā.
The Guardian gan uzskata, ka ISIS himnas nemaz nav. Himnas koncepts ir tikai rietumniekiem. Tā ka tā ir maksimums - iemīļota melodija.

Uzmanieties, nodziedāsiet ne to tautasdziesmu (īru, basku, piemēram) - aizvilks pie DP.

Mana ieraksta jēga - vai mēs(rietumu sabiedrība) nepaliekam tā drusku paranoiska?

Nez, kad es dabūšu ielūgumu atnākt parunāties pie kāda no DP, jo googlēju visu šo informāciju atvērti...
Comments 
4.-Aug-2017 10:33 pm
Piebilde par poļiem. Valstī, kur 97% skaitās katoļi (saprotu, ka ne visi ir ļoti ticīgi vai ortodoski), būtu dīvaini, un atvainojos, nedemokrātiski, ja politiķi bīdītu šai cilvēku grupai pretējas idejas. Pat brīnos, ka šādas bīdīšanas tur tik maz.
4.-Aug-2017 10:38 pm
Jautājums vairāk ir par to, vai ir "košer" sekulārā valstī censties īstenot likumdošanas līmenī (un, tātad, padarīt saistošus visiem, nu jau neatkarīgi no pārliecības) reliģiski motivētus noteikumus, īpaši situācijā, kur jau tāpat neviens neaizliedz pašiem ticīgajiem piekopt savas paražas.
4.-Aug-2017 11:09 pm
Sekulāra = atdalīta no baznīcas. Nevis no reliģioziem cilvēkiem, kā tev laikam rēgojas. Valsts likumumi ir sabiedrības morāles atspoguļojums. Ja sabiedrības morāle ir reliģioza, tad tas atspoguļosies likumos.
4.-Aug-2017 11:17 pm
Sekulāra valsts nav atdalīta no reliģioziem cilvēkiem, bet ieviest [visiem saistošus] likumus, kuri ārpus reliģiskā konteksta ir nepamatoti vai outright absurdi, drīzāk ir demokrātijas failure mode.

Tas pats attiecas uz visiem citiem kontekstiem (vegānisms, praidi, mākslas pasākumu apmeklēšana, whatever), kuros ietilpstošie noteikumi var būt saistoši tikai kādai specifiskai dotās populācijas apakšgrupai – tik ilgi, kamēr tas nekaitē apkārtējiem, neko no tā nav jāierobežo vai jāaizliedz, bet tieši tāpat neko no tā nav jāpadara par obligāti ievērojamu pasākumu. Ja vēlies, tad praktizē šīs lietas, viens vai ar līdzīgi domājošajiem, freedom of association and all that.
5.-Aug-2017 12:12 am
Pilnīgs absurds. Gan likumus, gan to kas ir normāls, nosaka nācijā dominējošā kultūra, nevis margināļi. Tu gribi ateistiem piešķirt priviliģētu stāvokli valstī, kur obv. reliģiozo ir nospiedoša mažoritāte. Tieši tu piederi pie tiem, kas varētu potenciāli kaitēt ''pārējiem''. ''Pārējie'' šajā gadījumā ir status quo pārstāvji.
5.-Aug-2017 12:25 am
Es nevēlos ateistiem piešķirt privileģētu statusu (where do you even get this from?). Es vēlos redzēt virknu lietu kļūstam mazāk politizētām un/vai morāli investētām (šajā gadījumā — mediķu aprobētu medicīnisku procedūru veikšanu oficiālās klīnikās par savu naudu). Kas attiecas uz argumentiem no status quo un vairākuma, tad es, protams, zinu, ka tas tā šobrīd darbojas, bet tas nenozīmē, ka man par to ir jābūt augstās domās vai vispāri jāuzskata to par efektīvu lēmumu pieņemšanas veidu,
5.-Aug-2017 01:43 am
Domāju tu par to esi ļoti augstās domās, ja status quo noteicēji ir militanti ateisti un citi domu biedri.
5.-Aug-2017 03:09 am
Pēc tādas loģikas man vajadzētu fanot par PSRS vai Mao laiku Ķīnu, kas ir faktiski vienīgās vērā ņemamās instances, kur kaut kas līdzīgs karojošiem ateistiem kādu brīdi tiešām noteica status quo. Es to nedaru. Go figure.

TBH, es esmu diezgan augstās domās par dažiem mūsdienu Ķīnas aspektiem, bet tie atkal nav saistīti ar ateismu.
5.-Aug-2017 02:10 pm
Ja tu to nedari, tad kādi tev varbūt iebildumi pret demokrātiska vairākuma kulturālu pašnoteikšanos savā valstī? Vienīgais, ko poļi tavuprāt dara nepareizi, ir neizpatīk militantu ateistu morālei par abortiem. Kā TAD, tavuprāt, viņiem būtu jārīkojas? Jāizpatīk? Aiz kāda pārbīļa?
5.-Aug-2017 02:53 pm
> "Ja tu to nedari, tad kādi tev varbūt iebildumi pret demokrātiska vairākuma kulturālu pašnoteikšanos savā valstī?"

Atļaušos šeit detaļās neiztirzāt savus iebildumus.

> "Vienīgais, ko poļi tavuprāt dara nepareizi, ir neizpatīk militantu ateistu morālei par abortiem."

Es neuzskatu, ka jautājumam par abortiem vispāri būtu jābūt morāli lādētam, vismaz universālā, ar likumu noteiktā līmenī. Tā ir medicīniska procedūra, ne ar ko fundamentāli atšķirīga no, piem., asiņu pārliešanas. Likumam, manuprāt, šādos gadījumos būtu jānodrošina tikai tas, lai tie cilvēki, kuriem ir personīgi iebildumi pret šādām procedūrām, nebūtu spiesti tās veikt (gan kā mediķi, gan pacienti).
5.-Aug-2017 03:07 pm
Arī nāvessods ir ''medicīniska procedūra'', bet tev ar to bija diezgan lielas morālas problēmas.
Citiem vārdiem, tu sagaidi kristiešus savā valstī pieņemt likumus atbilstoši anti-kristīgai morālei, šajā gadījumā ciniskajam ''aborts ir tikai medicīniska procedūra'' aspektam. Welp, ir cilvēki, kas to neuzskata TIKAI par medicīnisku procedūru tā pat kā tu neuzskati, ka tiesas piespriesta nāvējoša injekcija nav.
5.-Aug-2017 03:37 pm
Es atkārtoju – manuprāt, tiem cilvēkiem, kuriem ir morālas dabas uzskati par kādu tēmu, vajadzētu ļaut rīkoties atbilstoši šiem uzskatiem, kamēr šo uzskatu izpildīšana neapdraud apkārtējos. Šiem uzskatiem nebūtu jāattiecas uz pārējiem (kuru, tīri starp citu, spriežot pēc protestu un citu veidu pretestības apjoma, tieši apskatītā jautājuma sakarā Polijā, acīmredzot, tomēr ir diezgan daudz). Citiem vārdiem, mazāk likumdošanas kā tādas tur, kur nav evidence-based pamata tādai būt.

Also, manas problēmas ar nāvessodiem nav morālas dabas, bet ne par to ir runa.
5.-Aug-2017 03:52 pm
Šajā gadījumā mažoritāte poļu acīmredzami uzsakta, ka tieši ateistu uzskatu izpildīšana apdraud pārējos.
Likumi ir morāles/filozofijas iemiesojums normatīvos, nevis ''evidence based whatever''. Tajā skaitā ateistiem tīkami likumi.

Es personīgi neesmu principiāli pret abortiem, jo vispār neesmu principiāli pro-life (šajā ziņā esmu konsekvents, jo arī nāvessodi atsevišķos gadījumos ir ok), bet šeit runa iet par sabiedrības tiesībām lemt par normatīviem, pēc kuriem dzīvot.
5.-Aug-2017 04:03 pm
> "Likumi ir morāles/filozofijas iemiesojums normatīvos, nevis ''evidence based whatever''."

Piekrītu, šobrīd lielākā daļa likumu tiešām ir tāda. No otras puses, ņemot vērā manus uzskatus par minētajām kategorijām kā tādām, nav nekāds pārsteigums, ka I'm not impressed par to darbību praksē.

Par pārējo – jā, pie demokrātiska/demotiska lēmumu pieņemšanas procesa tāds domu gājiens droši vien "meiko sensu". Tā nav mana proverbiālā tējas tase, bet es saprotu, no kurienes nāk šādas idejas.
5.-Aug-2017 05:27 pm
Tavi morālie uzskati arī ir 100% filozofiski. Pateikt, ka ''aborts ir tikai medicīniska procedūra'' ir filozofiska vingoršana. Protams, neviens fakts pats par sevi nesatur filozofiju. Mēs to tam pievienojam. Kā abortam, tā nāvessodam vai kaut vai zādzībai. Tev ir tāda, kristiešiem ir cita.
5.-Aug-2017 05:42 pm
> "Tev ir tāda, kristiešiem ir cita."

Nu ko, es vismaz pie tā strādāju. Pirmais solis problēmas risināšanā utt.
5.-Aug-2017 08:50 pm
Ja tev ir problēmas, risini. Nevajag domāt, ka zini kā risināt citu problēmas (pieņemot, ka tur pastāv kāda problēma).;)
This page was loaded Mar 29. 2024, 2:34 pm GMT.