обои - vīri, kuri bija vakardiena [entries|archive|friends|userinfo]
Scandalo Calmo

[ userinfo | sc userinfo ]
[ archive | journal archive ]

Links
[Links:| fffff pajautā komenti jauns labot secondhand vissvienā ]

vīri, kuri bija vakardiena [3. Nov 2009|10:56]
Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
nupat virsmā nonākusī diskusija par elektronisko bibliotēku ir kārtējais piedauzības akmens, sevišķi tiem ļaudīm, kas kā vārgi sprunguliņi mēģina ieķerties laika rata spieķos un atlauzt to atpakaļ deviņdesmitajos. pat septiņdesmitajos, ja jums tīk labāk, jo lielas šķirbas tur nav. tāds pļekt rosolā uz abiem vaigiem no tā vien izdevies.
arī grāmatniecība ir bizness, un, iespējams, ne pēdējais, kam tehniskā progresa un tam sekojošo patēriņa ieradumu maiņu dēļ nāksies mīt skuju taku (vai vismaz zaudēt dominējošo lomu attiecīgajā tirgū). jābūt gauži naivam, lai cerētu ar grāmatniecību iekrampēties tajā laikmetā un tajos tirgus uzstādījumos, kad, piem., ļaužu vairums mūziku vēl iegādājās veikalos (gramafōna plašu vai cd formātā, nav svarīgi). tādēļ saskarsmē ar gaitu uzņēmušiem laikmeta ātrvilcieniem patīkamāk allaž ir bijis nevis mesties uz sliedēm, bet kāpt vagonā, vēlams restorānvagonā, baudīt ainavas un paātrinājumu.
un zināt, ko vēl es jums teikšu, papīra apdrukātāji fakinie, klasiska grāmata ar visu to izstrādāto un rafinēto izdevniecību brimboriumu ir sieksta teksta kaklā, kas to fiziski nomet kādā plauktā un ievērojami ierobežo tā pieejamību. man kā lasītājam šī izdevēju-tipogrāfu pievienotā materiālā vērtība nafig nav vajadzīga - tā sver un aizņem vietu. bet mobilitātes un pieejamības ziņā vecā kārtība ir gluži kā došanās uz latvenergo tirdzniecības vietu, lai spaiņos nestu uz mājām elektrību. iet un nest, iet un nest, nevis likt lai atnāk pati, jebkurā vietā, kur man ērtāk, kur man pēkšņi pēc tās radusies nepieciešamība.
Linksamēramies

Comments:
[User Picture]
From:[info]vedjmah
Date:3. Novembris 2009 - 11:07
(Link)
Jā jā, es gadu nostrādāju par biznesa analītiķi pie mūzikas industrijas inkumbentiem (lielajiem, aizdīķa iespēju zemē), un tur, sev par lielām šausmām un šoku uzzināju, ka šie arheopteriālie brontozauri (pieņemsim, ka Wernera Muzīķu Grupelējums un Universāļu Mūziķu Grupelējums, bet jebkuras sakritības nejaušas) no viena cita giga-korpo-octopusa (pieņemsim, ka Maziņ$ofta) slaukalē akurāt 1 USD par katru pārdotu sertificētu Maziņ$ofta operētājčaulas licencīti. Zini, kāds pamatojums? Ddēļ fakta, ka tajā atrodas rīks potenciālai autortiesību pārkāpšanai (proti, Logu Mēdiju Spēlētājs, haha), ar kuru tak tā lietotājs var brīvi klausīties nezinkādu tur potenciāli sazagtu un piratētu Skaņu Materiālu.
Kā anekdotē par kandžas dzinēja apcietināšanas tiesisko pamatojumu: aparāts ir, značit izdarīt noziegumu var.
[User Picture]
From:[info]begemots
Date:3. Novembris 2009 - 11:32
(Link)
nu kāpēc tik tālu jāmeklē, pietiek jau ar šepat esošo AKKA/LAA nodokli uz kompaktdiskiem, DVD, cietajiem diskiem utētē, saucas "datu nesēja nodeva".

Kāpēc pie mums visas DVD matricas ir divreiz dārgākas kā Lietuvā? Pareizi, tāpēc, ka piķīti paņem AKKA/LAA, ar pamatojumu, ka tur taču var ierakstīt mūziku! Tas pats ar cietajiem diskiem, videokasetēm, gribēja pirms brītiņa arī uz flashdiskiem un daudz ko citu, nezinu vai izdevās.
[User Picture]
From:[info]vedjmah
Date:3. Novembris 2009 - 11:37
(Link)
es nezinu, kamdēļ tik tālu jāmeklē, man vienkārši ir tāda pieredze. Citas nav.
Tagad zinību krātuvītei pievienošu šo Tevis laipni sniegto pienesumu. Un meklēšu tuvāk.
[User Picture]
From:[info]begemots
Date:3. Novembris 2009 - 11:39
(Link)
;)
[User Picture]
From:[info]murks
Date:3. Novembris 2009 - 11:53
(Link)
btw, ja nesenās baumas par AKKA/LAA licences izbeigšanos ir patiesas, tad nevajadzēja tagad strauji daudz kam kļūt lētākam - diskiem, kopētājiem etc? :)
[User Picture]
From:[info]murks
Date:3. Novembris 2009 - 11:55
(Link)
ā, un vēl vajadzētu kristies cenām frizētavās un lielveikalos, jo līdz tam tajās bijai iekalkulētas arī nodevas par iespējamo ar autortiesībām aizsargātu skaņu parādīšanos šajās telpās
[User Picture]
From:[info]begemots
Date:3. Novembris 2009 - 12:00
(Link)
nevajadzēja vis, jo diemžēl AKKA/LAA beidza administrēt tikai videomateriālus un arī tos pēc savas iniciatīvas, jo tur nebija nekāda piķa.
[User Picture]
From:[info]murks
Date:3. Novembris 2009 - 12:04
(Link)
Nu paga, paga! Tas nevar būt, jo nevar būt, jo nevar būt, jo viņi taču cīnās par Taisnību, nevis kaut kādu tur piķi! ;)
[User Picture]
From:[info]begemots
Date:3. Novembris 2009 - 12:42
(Link)
right, right, and moon is made of blue cheese!
[User Picture]
From:[info]antuanete
Date:3. Novembris 2009 - 11:11
(Link)
Tu, protams, esi moderns cilvēks, kurš spēj lasīt garus tekstus elektroniskā formātā, bet es tomēr izvēlos grāmatu. Vienīgais - priecātos par iespēju iepazīties ar tekstu mazliet dziļāk, nekā tikai veikalā pāršķirstot, dabūt vienkopus pavairāku lasītāju atsauksmes u.tml., lai būtu vieglāk izvēlēties, kuras grāmatas pirkt.
[User Picture]
From:[info]kinskis
Date:3. Novembris 2009 - 11:25
(Link)
starp citu, galīgi nē. es tikai nupat esmu sācis tā nopietni apsvērt kļūšanu par tādu "modernu citvēku", kā nupat aprakstīji. un rēķinos ar pārejas grūtībām, piem., pirms gadiem man patiešām šķita ērtāk rakstīt ar pildspalvu, bet pāriešana uz klavierrakstību nāca ar apzinātu piespiešanos, un nebūt ne viegli. šobrīd mani drīzāk tīri teorētiski beidzot ir pārliecinājis tehniskais piedāvājums grāmatu lasīšanai elektroniskā formātā, tagad tik jāiegādājas piemērotākais gadžets. uz ebibliotēkas specifisko formātu tas varbūt arī neattiecas, bet ja atēnas jankavs un viņa kolēģi/konkurenti turpinās gremdēties pagātnē, iespējams latviski vairs nelasīšu.

par grāmatām ir tā - trīs pēdējie opusi, ko esmu lasījis, tā ērti neietilpa mana praķa kabatā, kas nebūt nav tās mazākās. kā dēļ es tos nevarēju tā ērti paņemt līdz lasīšanai nejaušos brīvbrīžos. vāki skaisti, pašas grāmatas ne no lētajām. no šīm ekstrām pie iespējas atteikšos ar lielāko prieku.
[User Picture]
From:[info]helvetica
Date:3. Novembris 2009 - 12:54
(Link)
nu, ar lubenēm varbūt tā arī ir, bet, ja gribas kko nopietnāku palasīties, tur essential rīderi, antoloģiju vai rakstukompilāciju, nemaz jau nerunājot par akadēmiska rakstura oriģināldarbiem, tad nedz kabatas formāts nedz PC versija nav tā tīkamākā - gribas normālu, parastu grāmatu (jāatzīst, ka ārzemēs šī tipa literatūrai ir ļoti labs formāts - gan izmēra, gan vāku, gan arī līmējuma ziņā, ko var atšķirt tā, lai lapas neveras ciet, vienlaicīgi neizjaucot grāmatu pa sastāvdaļām).
varbūt elektroniskais papīrs ir risinājums, taču naudiņās nāāāāv tādam.
un varbūt varētu tādu gadžetu uztaisīt, ka grāmatas mājās glabā kompī doc vai pdf versijā un, kad gribas palasīt, tad izprintē laukā tādā tipenes kvalitātē ar tipenes iesējumu (es atvainojos, bet arī a4 abpusēji apprintētie krīpapīri no parastā printera arī nav tie paši ērtākie (lētākie)) Nu, tipa, tāda mobilā tipenīte rajona vajadzībām, pasūtījumu izpilda 1h laikā, līdzīgi kā ar fočenēm :D
[User Picture]
From:[info]begemots
Date:3. Novembris 2009 - 11:27
(Link)
kura diskusija tad tā ir?
From:[info]kinskis
Date:3. Novembris 2009 - 11:30
(Link)
tāda vārga tā diskusija, gan :D
http://www.diena.lv/lv/laikraksts/697527-izdevejiem-jauns-konkurents
tad vēl pirms kādām dienām venters kaut kā galīgi neforši panāca klajā ar saviem viedokļiem, kas drīzāk liecināja par vienkārši sliktu garastāvokli, nekā rūpīgu pieeju jaunumiem.
[User Picture]
From:[info]begemots
Date:3. Novembris 2009 - 11:39
(Link)
ak jā.

nē, nu, ka izdevēji uztrauksies, tas jau ir kāreiz pilnīgi saprotams, jo tiešā konkurence. tiešām veidojas kaut kas līdzīgs kā ar mūziku un izdevējiem būtu nopietni jāpadomā, kā mainīt savu biznesu XXI gadsimtā, ja tāds vispār vēl daudz būs vajadzīgs.

From:[info]fedrs
Date:3. Novembris 2009 - 11:57
(Link)
Šeit tagad pierakstās visi, kuriem ir e-grāmatu lasītājs, vai arī, kuri tūlīt pat, aci nepamirkšķinot var atļauties doties uz bodi un to iegādāties. Tā teikt, statistikai, lai apzinātu auditorijas apjomu.
[User Picture]
From:[info]begemots
Date:3. Novembris 2009 - 12:17
(Link)
punkts vietā.
[User Picture]
From:[info]barbala
Date:3. Novembris 2009 - 12:54
(Link)
Var jau lasīt arī ekrānā, tomēr. E-grāmatu lasītāji paliks lētāki, kazi, var atrast veidu, kā tos šķērsubsidēt.
[User Picture]
From:[info]chimera
Date:3. Novembris 2009 - 13:03
(Link)
arī tie, kuri jau sen lasa no monitora.
[User Picture]
From:[info]begemots
Date:3. Novembris 2009 - 12:41
(Link)
dēla nagu satriecošais vilinājums!
[User Picture]
From:[info]simamura
Date:3. Novembris 2009 - 13:42
(Link)
jā, ir jāpārtrenē organisms, kas gadiem trenēts pāršķirt nevis klikšķināt, vai turēt īkšķi uz scroll pogas. plus vēl ir ir tāda dekadentiska indeve nicināt progresa entuziasmu, un būt stilīgam. jaunākais un ērtākais e-lasīšanas gadžets tramvajā liktu domāt, ka es tāds esmu. greznie iesējumi ir pornogrāfija, protams.