обои - [entries|archive|friends|userinfo]
Scandalo Calmo

[ userinfo | sc userinfo ]
[ archive | journal archive ]

Links
[Links:| fffff pajautā komenti jauns labot secondhand vissvienā ]

[5. Dec 2008|09:54]
Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
Mīļie draugi, man ir viens jautājums Jūsu smalkajiem deguniem.

Vai „Rīgas sargus” ir vērts izrādīt dažādnāciju publikai pasākuma ietvaros, ko varētu nodēvēt par nacionālo kinovakaru?
Pats filmu neesmu redzējis. Tikai dzirdējis dažādas neobligātas atsauksmes (man gan te derētu Jūsu skatījums minētā kinovakara kontekstā).

(t.i., sarīkojumam ideālā variantā jāspodrina mūsu kopējais tēls, nevis jāgrauj :)
publika nespeciāla. kinovakars neformāls.
Linksamēramies

Comments:
From:[info]zuzanna
Date:5. Decembris 2008 - 11:02
(Link)
Filmas stāsts jau ir skaists, bet izpildījums nevelk līdzi - ja Tev ir varianti par citām LV filmām, tad varbūt Rīgas sargus labāk ne.
[User Picture]
From:[info]kuminjsh
Date:5. Decembris 2008 - 11:14
(Link)
Tad jau drīzāk var parādīt viņiem "Teātri" vai "Pūt, vējiņi";)

P.S. Es gan arī RS vēl neesmu redzējusi, bet cik no recenzijām Cibā var spriest, tur kaut kas drusku greizi ir nogājis, tad labāk nerādīt svešiem, labāk rādīt kaut ko, kas sens, bet ar kvalitētes zīmi:)
From:[info]fanija
Date:5. Decembris 2008 - 11:14
(Link)
ei, man tā jau ir, ja kas!
[User Picture]
From:[info]kuminjsh
Date:5. Decembris 2008 - 11:18
(Link)
Būs jāsarunā pa brīvdienām kādām skatīšanās!;)
From:[info]fanija
Date:5. Decembris 2008 - 11:20
(Link)
Jā, es to pieturēšu savā zeltu kladoffkā!
[User Picture]
From:[info]kuminjsh
Date:5. Decembris 2008 - 11:28
(Link)
oki-doki!;)
From:[info]fanija
Date:5. Decembris 2008 - 11:14
(Link)
Vajag. Jūs pamīšus vārīsieties dusmās par tik lieliskas patriotisma idejas izķengāšanu un pamīšus trīsēsiet smieklos, cik filigrāni režisors, scenārists un visa pārējā komanda izsmej visus, kas tiem gadījušies kameras tuvumā;))
From:[info]merkela
Date:5. Decembris 2008 - 11:16
(Link)
Es nerādītu dažādnāciju publikai.
Kad holivudas filmās rāda, ka, piem., krievi vai vācieši, ir tie sliktie vai neaptēstie, tas neliekas nopietni, bet Rīgas sargos es jutos nokaunējusies un aizskarta par citu nacionalitāšu attēlojumu.
[User Picture]
From:[info]vedjmah
Date:5. Decembris 2008 - 11:20
(Link)
man gan ir nepopulārs viedoklis, tā sakot, mazākuma. Neesmu pārliecināta, vai vajag rādīt tieši nac. kinovakara ietvaros - ļoti atkarīgs no publikas, - taču es nedomāju, ka filma ir tik šausmīga, kā viņu vairums mālē. Protams, tradicionāli apskatītās problēmas tur ir - visas, bet zināma konkrēta jēga tai filmai ir.
http://klab.lv/~vedjmah/62987.html
[User Picture]
From:[info]kuminjsh
Date:5. Decembris 2008 - 11:30
(Link)
Bet vai Tu ieteiktu šo filmu skatīties kā kino, kas prezentē latviešu kinomākslu un tās sasniegumus?;)
[User Picture]
From:[info]vedjmah
Date:5. Decembris 2008 - 14:50
(Link)
noteikti nē. bet, ja mēs runājam par vidusmēru, tad nevienam nac. kino neiztrūkst sīrupainu un sasodīti banālu gabalu 'par mūsu varonīgo vēsturi'. es domāju, amīši nevienu sekundi nevilcinātos šādā kinovakarā demonstrēt, say', 'Independence day' vai kaut ko tamlīdzīgu. Es jau neadvokatēju RS kā mākslas darbu, pasarg' dies'. Runa ir pilnīgi par kaut ko citu. Kā mainstrīma masu izklaide, kas turklāt sniedz poke-izglītojošu, klišejisku priekšstatu par 'naše revoļucionnoje djetstvo' - RS ir prīmā gabals. Visiem maniem daudzajiem dažādvecumu bērniem ļoti patika. Kinska draugu publika varētu nebūt primārā auditorija, tas nu gan. Bet jo pašam kinskim lemt :)
[User Picture]
From:[info]kuminjsh
Date:5. Decembris 2008 - 15:09
(Link)
Es jau tieši par auditoriju domāju;) Manam Junioram patika, un man ir plānots kopā ar meitenēm noskatīties, bet nu pazorīties citu cilvēku priekšā demonstrēt cilvēkiem, kas nezina latviešu kino kā pirmo šito, nē, es laikam tā nedarītu:)
[User Picture]
From:[info]kants
Date:5. Decembris 2008 - 11:26
(Link)
es nerādītu, ja vienīgi filmu neievada izsmeļoša lekcija par ideoloģijas funkcionēšanu mākslā. Filma ir būvētā uz specifiskiem kodiem, kas saistās ar Latvjas kultūrvidi, vidējā latvieša priekšstatiem, patriotismu etc. - t.i. tā nav domāta ārzemju publikai. piedāvājot to skatīties cilvēkiem ar citu mentālo horizontu, viņi redzēs tikai lētu b. kategorijas filmu ar daudzām lažām, ko vidējais patriotiskai latvietis pat nepamanītu vai piedotu.
es ieteiktu Motociklistu vasaru (vai taml. no kvalitatīva padomju kino) vai Lailas Pakalniņas Kurpi - arī ir kontekstuāla, bet kā kino pats par sevi daudz baudāmāks. arī film angels studio taisītā Vogelfrei nav patriotiski audzinoša, bet smuki iezīmē Cilvēkus - tas varētu dot vairāk labuma valsts reprezentācijā.
From:[info]
Date:5. Decembris 2008 - 11:38
(Link)
labāk tik tiešām nevajag. kvalitāte ir visai so-so, turklāt, ja daudziem letiņiem vēl nolasās kopīgais vēsturiskās atmiņas un mīta faktors, tad uz ārzemniekiem tas pilnīgi noteikti nestrādās (kā savulaik Pūt, Vējiņi ārzemnieki skatījās kā parodijkomēdiju, jo, redzi, nav viņiem tādas sāpes kultūrā)

kā industrijā iesaistīta persona, turklāt, atļaušos pajautāt - a kā Tu viņu taisies dabūt? internetā novelkami ir tikai skrīneri :)

labāk kaut ko no Ulda Brauna 60to doķenēm (izdotas diskā, smuki restaurētas, bez teksta-> nav jātulko). Ja vajag ar titriem - Vogelfrei, Amatieri (iepriekš sniedzot nelielu komentāru par to, ka šī ir latviešu A Bout de Souffle, tas nekas, ka patiesībā tā nav iecerēts, šādā kontekstā viņa labāk skatās), Pakalniņas Ķīlnieku.
Ja paredzēts dzīvais tulkojums, tad pavisam noteikti Četrus Baltus Kreklus, Cepli vai Akmens un Šķembas.
Ceplis, starp citu, ir notitrēts franciski.
From:[info]hessin
Date:5. Decembris 2008 - 11:42
(Link)
pag, pag, RSargiem jau dažas nedēļas var novilkt pilnu DVD ..
Filmu neieteiktu. Pati tālāk par 10 minūtēm netiku..
From:[info]
Date:5. Decembris 2008 - 11:45
(Link)
es esmu redzējusi 2x, so, mani vairs nekas nespēj nobiedēt.
turklāt, par spīti visām lažām tur bija 3 patiešām ļoti smieklīgi joki.

par RS DVD man gan jaunums. gan jau kāds no rajona kultūras namu darbiniekiem pacenties kopš 18. novembra, jo šīs filmas DVD taustāmā veidā ir pieejami ļoti dažās vietās.
protams, ja vien Grauba pats nav ielicis.
From:[info]hessin
Date:5. Decembris 2008 - 11:51
(Link)
nu jā parādījās īsi pirms tās izrādīšanās kultūras namos, bet runā, ka kopš valsts svētkiem veikalos (rimi, maxima..) arī ir pieejams DVD.

Kādreiz mēģināšu vēlreiz. Varbūt uz vecumu vairāk pavilks.
[User Picture]
From:[info]kihelkonna
Date:5. Decembris 2008 - 11:40
(Link)
neformāliem pasākumiem jau labas ir komēdijas. man vissmieklīgākā liekas “limuzīns”, bet ārzemnieki nekādi nesaprot to ļembastu ap vienu lietotu automašīnu :)
[User Picture]
From:[info]kihelkonna
Date:5. Decembris 2008 - 11:41
(Link)
ak jā, latviešiem ir labas multenes, kāpēc gan, piem., munks un lemijs nevarētu kaut ko reprezentēt :)
[User Picture]
From:[info]alefs
Date:5. Decembris 2008 - 11:45
(Link)
nerādi, pastāv iespēja, ka filma nudien graus LV tēlu. Rīgas sargiem ir ideoloģiska, nevis estētiska vērtība.
[User Picture]
From:[info]krii
Date:5. Decembris 2008 - 12:01
(Link)
NĒ!
Noteikti NĒ!

Filma var likties naivi mīlīga patriotisma uzplūdu pārņemtam latvietim, kurš vēro mūsu mīļos aktierus vecos un jaunos ampluā. Tā varbūt var liktskumīgi nopūsties - "Jā, re kā par to dzimteni jācīnās bija!", vai raisīt vēl kādas jūtas. Taču estētisko baudījumu tur īsti nav, no kā gūt.

Tas ir tāpat kā mīļā bērneļa pirmā uz vijoles izmocītā dziesmiņa - vecāki aizkustināti smaida, bet ciemiņi pieklājīgi cenšas neviebties.

Man ļoti negribētos, lai kādam iespaids par Latviju reduzētos uz "zeme, kur uzņem šādu kino" - vēl jo vairāk tāpēc, ka mums ir arī daudz labākas filmas. (Bez Kļaviņas gaudulīgajiem monologiem "Mārtiņš ir labs. Mārtiņš ir stiprs" kaut vai.)
[User Picture]
From:[info]barbala
Date:5. Decembris 2008 - 12:02
(Link)
Nē, jo Rīgas Sargi ir leģenda priekš latviešiem par "latvieša spēku un uzņēmību", respektīvi, trešā tēva dēla apsviedīgumu; kura ir komplimentāra mums pašiem (jo zināma ir čīkstēšanas un vaidalošanas spēja, nevis rīcība), bet to ir grūti konvertēt citiem.

Manuprāt, laba līmeņa filma, turklāt, par visai universālām vērtībām un kur nebūtu jākaunas par etnogrāfisko "dziedam-dzeram-muti brūķējam" , kura ir citiem saprotama ir "Elpojiet dziļi."
[User Picture]
From:[info]barbala
Date:5. Decembris 2008 - 12:05
(Link)
Ā, Wogelfrei arī. Un dokumentālistu veikums. J
[User Picture]
From:[info]kinskis
Date:5. Decembris 2008 - 12:34
(Link)
Paldies visiem milzīgs! Esmu tapis pārliecināts un rīkošos saskaņā ar manu..jūsu.. t.i. manu jauno viedokli šī nacionālās māksas darba sakarā.

[User Picture]
From:[info]shelly
Date:5. Decembris 2008 - 12:37
(Link)
Es laikam neesmu gana smalka, jo teikšu - jā!
From:[info]chaika
Date:5. Decembris 2008 - 13:19
(Link)
nē, dod baigu vasaru labāk
From:[info]fanija
Date:5. Decembris 2008 - 18:28
(Link)
Tur tak pat smiekli vairs nenāca!
From:[info]chaika
Date:5. Decembris 2008 - 19:32
(Link)
Bet vairāk varēja saprast.