Nezāles neiznīkst ([info]jan09) rakstīja,
@ 2023-08-10 07:46:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
app
atgriežoties pie publicētā:

***
Galvenā problēma ir tā, ka šie nelielo algu saņēmēji ar augstskolas diplomiem nekādi neatzīst savu zemo prasmju un spēju līmeni. Viņi, atšķirībā no tādiem pašiem mazkvalificētā darba darītājiem, tikai bez diploma, savu patieso vietu sociālajā hierarhijā nav gatavi pieņemt nekādā veidolā, kas rada priekšnoteikumus gluži greizai atalgojuma sistēmai kopumā.
Ne reizi vien esmu rakstījis, ka milzīgās valsts birokrātijas galvenā funkcija ir absorbēt daudzskaitlīgo diplomēto, bet faktiski mazkvalificēto darbinieku armiju (tos, kurus Krišjāņa Valdemāra laikā pēc otrā klases pagastskolā sūtītu “izglītību” turpināt lauku darbos). Tā tas ir visā Rietumu pasaulē.
Valstij par šiem cilvēkiem jāgādā, par viņiem jārūpējas. Izdzīt uz ielas viņus nevar. Viņiem jāmaksā pieklājīgas algas, jo “man ar divām augstākajām grib maksāt mazāk nekā “Lidl” kasierei”. Taču, ja neapķērīgam nespējniekam, kuram viss jāpasaka priekšā, jāmaksā tuvu 2000 eiro mēnesī, tad kādai algai jābūt tam, kurš visu saprot pusvārdā un visu izdara bez papildu palīdzības?
***

https://neatkariga.nra.lv/komentari/bens-latkovskis/424471-milzigas-un-mazas-darba-algas-kadi-faktori-tas-nosaka?


(Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]gnidrologs
2023-08-10 10:03 (saite)
Word.

(Atbildēt uz šo)


[info]eos
2023-08-10 10:27 (saite)
Atļaušos ierakstīt savu situāciju.

Man ir skolotāja izglītība kā matemātikas un latviešu/angļu valodas skolotājam (2 augstākās). Vēl esmu studējis fizikas bakalaurā (nepabeigta).

Vēl esmu studējis klasisko filoloģiju - latīņu un sengrieķu valodas (nepabeigta).

Mana ideālā profesija būtu guvernants. Man patīk bērni. Tādi, kuriem 5-10 gadu vecumā jāiemāca lasīt/rakstīt/zīmēt/laba latviešu un angļu valodas gramatika/dabaszinību paši pamati/ šahs un citas lietas.

Šajā profesijā esmu centies strādāt pēdējos 11 gadus. Taču Latvijā par ko šādu cilvēki nevarot samaksāt.

Par auklītes darbu man piedāvā ap 6-7 eiro stundā. Par privātskolotāja darbu 20 eiro stundā, ja es strādātu Jūrmalā, tad 25-30 eiro stundā.

Taču pilns komplekts, ko varu piedāvāt - mācīt bērnus, gatavot ēst, dzīvot pie ģimenes uz vietas, mācīt etiķeti, ētiku, par to man ir bijuši piedāvājumi, bet tie nav bijuši labāki par tiem 20 eiro stundā, kurus varu pelnīt savā darba kabinetā.

Man ir variants draudzēties ar miljonāriem, pārliecināt viņus, ka man ir vērts maksāt 50 eiro stundā, bet es esmu mēģinājis kaut ko uz to pusi, un tā sanāk mazliet kā viņu kurpju laizīšana, jo ir bijusi sajūta, ka, ja dzīvoju pie viņiem un apkalpoju viņu bērnus, tad esmu kā kalps visai ģimenei.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]kramers
2023-08-10 10:35 (saite)
Pavasarī skatījos RD skolotāju vakances. Vairumam piedāvātā likme bija 950 bruto. Apmēram tikpat (ar piemaksām par naktsdarbu un darbu brīvdienās un svētku dienās) saņem skolas naktssargs.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]eos
2023-08-10 10:42 (saite)
Jā, es zinu, kāda ir alga skolās.

Man ir paziņa ar 20 gadu stāžu, vēl jauna un atraktīva (tas 40 gadu vecums sievietei, kad pieredzes daudz, taču ļoti glīta pēc skata aizvien, atvainojos par seksismu),
viņai piedāvāja darbu ģimnāzijā par mācību pārzini, laikam summa bija 1800 + prēmijas mēnesī.

Taču viņai ir savi bērni. Ir mājiņa laukos (ko nopelnījis, laikam, galvenokārt vīrs, kas strādā IT), un viņa saprata, ka tērēt katru dienu 4 stundas ceļā (turp un atpakaļ) uz pašu Rīgas centru nevēlas.

Tā ir absurda situācija, jo viņa ir ideālais darbinieks pēc visiem parametriem, taču tie 1800 viņai ir par maz, ņemot vērā viņas pieredzi skolās, augstskolās, metodisko materiālu izstrādē utt.

Viņa saka, ka alga skolās, tie 950 bruto ir neharmoniski maz gan tiem, kam ir 23 gadi un tikko beiguši skolotāja 4 gadīgo programmu, gan tām skolotājām, kam ir 43 gadi un tā 20+ gadu pieredze.



(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)

...
[info]jan09
2023-08-10 13:02 (saite)
Savā laikā, pirms 2010.gada, kad piestrādāju skolā, RD piemaksāja skolotājiem. Sīkums, bet patīkams.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

Re: ...
[info]kramers
2023-08-10 13:17 (saite)
Jā, ir piemaksas, ir vēl direktora fonds, bet tā valsts attieksme jau tāpat ir redzama.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)

Re: ...
[info]begemots
2023-08-10 15:05 (saite)
Saki, ko gribi, es teiktu, ka labam pamat/vidusskolas skolotājam ar normālu (lasi: nepārpūloties) slodzi būtu gan jāsaņem vismaz kādi 1500-2000 uz papīra ikdienā.

Ir mums joprojām nenovērtētas profesijas, lai arī, protams, ir arī daudz liekēdības un pirkstu vicināšanas.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

Re: ...
[info]jan09
2023-08-10 16:53 (saite)
Atbalstu, jo šobrīd to var salasīt tikai ar 2 slodzēm vai slodzi un privātstundām/haltūrām, kas nav normāli.


(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)

...
[info]jan09
2023-08-10 13:00 (saite)
Studēšana kā hobijs?
Esmu par moduļu izglītību, mācīties konkrētas lietas, kas vajag nākošo 3-5 gadu laikā, nevis atsēdēt 5us gadus un apgūt novecojušas vai nevajadzīgas lietas. Normālas augstskolas to jau piedāvā, tikai papīrs beigās ir par moduļiem, nevis bakalauru/maģistru. To būtu laiks mainīt.
Stc, Gobzems pirms kāda laika esot neklējis privātskolotāju bērniem, runā, ka neveiksmīgi.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

Re: ...
[info]eos
2023-08-10 13:10 (saite)
Diez vai. Es studēju, jo gribas apgūt gan eksakto, gan humanitāro vienlaicīgi.

Pilnībā piekrītu par novecojušām lietām. Un, godīgi jāsaka, ka latīņu valodas studēšana laikam bija hobijs. :D

Bet es dabūju stipendiju tajās klasiskās filoloģijas studijās, piedalījos zinātniskā konferencē ar referātu par Antīko pasauli, nodokļu maksātāju nauda netika par mani iztērēta veltīgi.

Pelnu ikdienā gan ar privātstundām, gan datoru labošanu, gan tulkošanu.

Man ir pieredze skolas dibināšanā, tagad ceru atrast partnerus un uztaisīt savu, mazu lauku skoliņu. Tam vajag lielas pārliecināšanas prasmes investoriem (vai mecenātiem drīzāk), tā kā karjerai uz skolas direktora amatu šobrīd man maz sakara ar studēšanu.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]mapats
2023-08-10 10:28 (saite)
Daudziem cibiņiem ar šo pārkopēto ierakstu būsi brūcē sāli sabēris.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)

...
[info]jan09
2023-08-10 12:33 (saite)
Man prieks, ka šī tēma tiek pacelta publiski.
Vienmēr esmu brīnijies par LV modi prasīt katram papīru stumdītājam bakalauru vai maģistru.
Es esmu profesionālās izglītības piekritējs.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

Re: ...
[info]begemots
2023-08-10 15:03 (saite)
Tas ir kaut kādā ziņā, manuprāt, padomju sistēmas relikts. Vimaz daļā no valst iestādēm darbinieki vēlas samazināt konkurenci uz savām vietām.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]formica
2023-08-10 10:38 (saite)
Lidlu kasiereem cieniigas algas nepienaakas, jo vinjas nav izdreseetas maisiit "word salad".

(Atbildēt uz šo)


[info]kreiza
2023-08-10 16:00 (saite)
"Galvenā problēma ir tā, ka šie nelielo algu saņēmēji ar augstskolas diplomiem nekādi neatzīst savu zemo prasmju un spēju līmeni. Viņi, atšķirībā no tādiem pašiem mazkvalificētā darba darītājiem, tikai bez diploma, savu patieso vietu sociālajā hierarhijā nav gatavi pieņemt nekādā veidolā, kas rada priekšnoteikumus gluži greizai atalgojuma sistēmai kopumā."

Es šo nesaprotu- kāda tad ir šo nelielo algu saņēmēju vieta sociālajā hierarhijā? Jā, viņi iet strādāt uz amatiem, kur saņem attiecīgajiem amatiem neatbilstoši zemas algas. Un visbiežāk strādā tajos tāpēc, ka uz dubultām algām būs attiecīgi arī dubultas prasības. Reti gadās, ka hobijs, īpaši mīļš darbs, vai ļoti specifiska izglītība, kur vienkārši šo dubulto vai trīskāršo algu piedāvājumu nav. Un kas tad viņiem vēl būtu jāpieņem?

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]kramers
2023-08-10 16:26 (saite)
Manuprāt vispirms - minimālai algai (par zemi kvalificētu darbu -apkopēja, sētnieks, krāvējs, zemeņu lasītājs) ir jāsedz minimālos izdevumus kas nepieciešami dzīvei- ja ne dzīvokļa tad vismaz istabas īre, transporta izdevumi, ēšana, minimums apģērbam, izklaidei, uc sadzīvei nepieciešamo un tas ir šodien ap 1000 eur. Cilvēkam, kurš ir ieguvis profesiju, būtu jāsaņem reizes divas vairāk. Tālākā augšana algai jābūt līdzsvarotai ar katra cilvēka darba rezultāta izvērtējumu- ko viņš sniedz sabiedrībai un darba devējam.
Nu tas tā.. pļēgura pļurkstēšana pie alus kausa)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]kreiza
2023-08-10 17:24 (saite)
Šobrīd augstāk minētie valsts un pašvaldību darbinieki bieži vien uz papīra saņem zem 1000. Un runāt par to, ka viņi neapzinās savu vietu sociālajā hierarhijā, ir vienkārši smieklīgi.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

...
[info]jan09
2023-08-10 17:32 (saite)
Ideja kā utopija:
Samazina lieko birokrātiju, samazina ministrijas un iestādes, no atlikušā darbinieku skaita 2/3 atlaiž, un palikušajiem 1/3 pieceļ algu 2x.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

Re: ...
[info]kreiza
2023-08-10 18:13 (saite)
Nekas nesanāks. Jo vairumā gadījumu nav tās "liekās birokrātijas". Kā Tu domā, kāpēc ir tik daudz vakanču valsts iestādēs un pašvaldībās? Jo ļoti siltas vietiņas? Tad jau vajadzētu momentāli aizpildīties.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

Re: ...
[info]gnidrologs
2023-08-10 19:40 (saite)
Nē, vienkārši Bizantija. Nevienam nav vajadzīgi tie papīri un to dīdītāji, atļauju un aizliegumu izrakstītāji un viņu referenti. Tikai viņiem pašiem viņi vajadzīgi, bet gaida, mēs, kuriem viņi nav vajadzīgi, labi apmaksās viņu bs job.
Atceramies teicienu, ka birokrātija apmierina pieaugošas birokrātijas vajadzības ar vēl lielāku birokrātu skaitu.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)

Re: ...
[info]jan09
2023-08-10 20:25 (saite)
muahaha, vai tiešām?
Igaunijas VID veic uzņēmumu grāmatvedību, un mazāk cilvēku nodarbina. Tātad LV VID var samazināt uz pusi, vai vispār likvidēt un paņemt ārpakalpojumā igauņus.
Skolu/skolēnu skaits samazinās? samazināt IzM un pietuvinātās aģentūras. Mācību meteriālus ministrija neveido? Samazināt vēl. Likvidēt liekās atkskaites, tam ir datu bāzes.
Slimnīcas samazina? Samazināt veselības ministriju. Par atskaitēm sk augstāk.
Samazināt ministriju/ministru/personāla skaitu vismaz uz pusi.
Aizsardzības un ārlietu ministrijas štatu samazināt par 2/3.
Nomazinot birokrātus Rīgā, novadu birokrātus var samazināt uz pusi.
Atlikušajiem 20% maksāt normālas algas, un arī mediķiem, skolotājiem, policistiem pietiks un pat pāri paliks.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

Re: ...
[info]begemots
2023-08-11 00:55 (saite)
Par VID bija salīdzinājumi tai pat presē pirms brīža -- Igaunijas un Latvijas VID ir organizēti dažādi -- viņu VID varbūt skatās uzņēmumu grāmatvedību, bet viņu VIDā, piemēram, nav iekļauta Finanšu policija. Tāpēc darbinieku skaitu tā vnk salīdzināt nevar.

Šobrīd meklē VID jaunu IT vadītāju (jau kādu pusgadu, ja pareizi atceros). Ja nemaldos alga bija 1500 bruto. Lieki teikt, ka tas atbilst vidējā iesācēja līmeņa programmētājam, kā IT vadītājam to var salīdzināt tikai ar citām valsts iestādēm.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

Re: ...
[info]jan09
2023-08-11 09:53 (saite)
lūk, pereizi, policejisku kantoru arī Lv ir pārāk daudz - valsts, pašvaldības, finansu, muitas, drošības, sab, knab, pusi var noīsināt.
noīsinot nevajadzīgos, atlikušajiem algas var piecelt.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)

Re: ...
[info]kreiza
2023-08-11 10:07 (saite)
Es varu tikai novēlēt Tev pašam pastrādāt kādā valsts vai pašvaldību iestādē :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

;)
[info]jan09
2023-08-11 11:21 (saite)
Man ir pamatotas aizdomas, ka:
- esmu to jau darījis,
- mani tas šobrīd īsti neinteresē,
- vēl neesmu izsmēlis iespējas atrast darbus, kas man patīk un ļauj attīstīties tālāk.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

Re: ;)
[info]kreiza
2023-08-11 11:44 (saite)
Es esmu strādājusi valsts iestādē, kur pārslodze tobrīd bija tāda, ka beigās es elementāri pārdegu, mēģinādama izdarīt visu uz maksimumu, un aizgāju. Mana kolēģe no tiem laikiem nomainīja darbu uz citu valsts iestādi un trāpīja uz nodaļu, kur nesen bija samazināts darbinieku skaits- priekšniece pati portatīvo ņēma pat uz mājām, lai vakarā turpinātu strādāt, un gribēja, lai darbinieki darītu tāpat. Ilgi viņa neizturēja, aizgāja no tā darba. Abās minētajās iestādēs praktiski visu laiku ir vakances. Šobrīd strādāju pašvaldībā, sākumā biju vienīgais IT speciālists uz visu pašvaldību, pēc tam, kad viņi gadiem vispār bija iztikuši bez IT cilvēka, tikai ar ārpakalpojumu. Lietvedības sistēma uz to brīdi bija praktiski tikai, lai piereģistrētu dokumentu nosaukumus, un tas bija brīdī, kad pēc dažiem mēnešiem jau bija obligāta e-adrese. Praktiski viena pati ieviesu dokumentu elektronisko apriti. Pēc pāris gadiem izcīnīju, ka pieņēma arī cilvēku, kas tagad atbild par tehnisko pusi- datortīkliem, tehniku un tml., līdz tam es vienkārši viena nepaspēju visu izdarīt. Mums trūkst daudzu amatu, kur funkcijas tiek sadalītas uz darbiniekiem, kam tas nav pamatpienākums. Lēnām kļūst labāk, bet cilvēki tāpat iet prom, un palikušajiem ir jārauj par diviem vai trijiem, protams, paspējot apdarīt tikai svarīgākās lietas, kamēr ar lielām grūtībām atrod jaunu cilvēku. Samērā daudzi atnāk un aiziet pārbaudes perioda laikā, un ne jau tāpēc, ka īsti nav ko darīt.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

...
[info]jan09
2023-08-11 12:55 (saite)
Slikti, ka cilvēki nemīl un neciena paši sevi.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

Re: ...
[info]kramers
2023-08-11 13:03 (saite)
Varbūt Latvijā ir par maz cilvēku lai uzturētu valsts aparātu?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

Re: ...
[info]kreiza
2023-08-11 13:18 (saite)
Ja runa ir par IT jomu, es bieži esmu domājusi, vai nebūtu bijis lietderīgāk, ja valstij būtu spēcīgs programmētāju kantoris, kas strādātu ar valsts informācijas sistēmām, nevis tas viss ietu caur iepirkumiem un miljoni aiziet izstrādātāju uzņēmumiem.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

Re: ...
[info]jan09
2023-08-11 13:24 (saite)
lūk, pareiza doma.
Viens valsts kantoris, ar VISāM valsts informācijas sistēmām (un adekvātām algām, protams).
Bet, tad nepaliks atbirums partijām / personām.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

Re: ...
[info]kreiza
2023-08-11 13:28 (saite)
Viens tik un tā nesanāks, jo jomas ir ļoti specifiskas, kur vajag attiecīgās jomas speciālistus. Bet kādu, kurš redzētu kopējo ainu un kas varētu visu izgrozīt tā, lai tas ir ekonomiski ar vismazākajiem zaudējumiem, gan vajadzētu. Jo zaudējumi šādā pārejā ir milzīgi. Un kliegšana- miljoni ieguldīti un tagad kaut ko mainām, arī būtu milzīga.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)

Re: ...
[info]kreiza
2023-08-11 13:41 (saite)
Re kur amats, kur cilvēks varētu nākt klajā ar līdzīgiem priekšlikumiem- paskatāmies uz algu un padomājam, vai tāda līmeņa speciālists tur atnāks, kam jaudas un argumentu pietiktu, lai kaut ko izdarītu- https://www.varam.gov.lv/lv/vakance/pamatdarbibas-strukturvienibas-vaditajs-direktors-valsts-parvaldes-joma-5

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

Re: ...
[info]jan09
2023-08-11 16:28 (saite)
Valsts kancelja savulaik tā kā solījas koordinēt, un vai kkāds pārresoru koordinācijas centrs arī bija dzirdēts.
Tā arī noklusa.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

Re: ...
[info]kreiza
2023-08-11 18:26 (saite)
Es daudz esmu domājusi tieši par IT jomu, iepirkumiem un tml. lietām, ko un kā varētu mainīt. Kad par kaut ko tml. ieminas IT cilvēku saietos, ir izskanējusi arī doma, ka, ja visas valsts IT sistēmas būs valsts rokās, nebūs konkurences un viss nogrims tieši tādēļ.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)

Re: ...
[info]kramers
2023-08-10 18:15 (saite)
Tikai pirms atlaišanas nogriežam bezdarbnieka pabalstu līdz 500 eur, pēc atlaišanas cilvēciņam ir liegta iespēja strādāt valsts/pašvaldības iestādēs un puse no manas partijas programmas ir izpildīta )

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

Re: ...
[info]mapats
2023-08-10 19:45 (saite)
Atlaišanas pabalstam cilvēkiem, kas dzīvo uz nodokļu naudas nevajadzētu būt vispār. Ar izņēmumiem speciālistiem medicīnā, izglītībā, tehniskajās specialitātēs, korupcijas apkarotājiem ar rezultātiem, par īpašiem sasniegumiem un tam līdzīgi. Visa paveida vadītājiem, ierēdņiem parastajiem - nē.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?