come as you are

Posted on 2010.10.03 at 14:14
man:: parasts
skan: Sun Ra - New Day
Tags:
sāk likties, ka intensīvas emocijas kļūst par kauko nosodāmu un ar dažādiem līdzekļiem apkarojumu. vairāk gan tas attiecas uz tādām emocijām, ko pieņemts uzskatīt par negatīvām - nu tur skumjas, bēdas, dusmas, vilšanās utt. tomēr nereti gadās arī, ko tamlīdzīgu novērot attiecībā uz lielu prieku, pateicību u.c.
visvairāk vēršas pret emocijām, ko nosacīti varētu apzīmēt kā emocijas par sevi (nu līdzīgi, kā lietas par sevi). tās ir tādas, kurām grūti saskatīt kādu iemeslu/pamatojumu. piemēram, beziemesla sērīgums, kad nekas nelabs nav noticis, bet skumjas tādas, ka lauž ribas vaļā. vai akal tāds pats priecīgums. manlieks, ka šitās citiem nepatīk tāpēc, ka neredzot un nesaprotot to iemeslu tās šķiet svešas, biedējošas, bezjēdzīgas un aizdomīgas. un emociju varā ieslīgušais cilvēks (kurš, iespējams, labprāt savas emocijas izbaudītu) tiek tirdīts ar jautājumiem - kas tev ir?, kas noticis? ES tev kauko nodarīju?. nu, jā, tās tiek uztvertas, kā iespējams līdzcilvēka Ego aizskārums (viņš uzskata mani par pārāk dumju, lai es saprastu, par ko viņš bēdājas/ak, viņam droši vien ir kaukas no manis slēpjams/viņš mani uzskata par sliktu cilvēku, kas viņam kauko nodarījis, tikai neatzīstas).
vēl ir tās emocijas, kurām ir skaidrs un nepārprotams iemesls - noticis kaukas slikts/labs, strīds kaukāds, vai priecīga ziņa utt. utjpr. tad vienmēr atrodas kāds, kurš uzzinājis iemeslu apgalvos - nu tur jau nav par ko bēdāties, nekas TĀDS taču nav noticis vai nu, nu nesapriecājies par agru, cāļus skaita rudenī vai vēl ko tikpat stulbu un kaitinošu un tas man ar liekas ļoti Ego-istiski. ja cilvēks izjūt tās savas intensīvās emocijas par attiecīgo iemeslu, tad jau viņam liekas ka tur IR par ko bēdāties/priecāties/vatever un kāpēc viņam to vajadzētu liegt, demonstrējot savu Ego-istisko pārākumu zināšanā kas labs, kas ļauns? ja līdzcilvēks ir tik neempātisks, ka nespēj priecāties/bēdāties/vatever līdz, tad būtu vismaz paklusējis. citādi beigās sanāk, kas cilvēks sāk justies vainīgs par savām emocijām, vainīgs, ka ar tām apgrūtinājis/aizvainojis līdzcilvēku, sāk sevī kauko apspiest (no pieredzes varu teikt, ka apspiestas bēdas iekšpusē transformējas par trulu dusmu uzliesmojumiem visneatbilstošākajās situācijās. dziļas, skaidras skumjas/bēdas man liekas dvēseli ļoti attīrošas un, ja tās apspiež tad organismam ne tikai netiek ļauts izmantot iespēju attīrīties, bet tas tiek vēl vairāk piesārņots). visstulbākais manliekas, ko var pateikt bēdīgam cilvēkam ir - pasmaidi. tad uzreiz gribas paķert kādu smagu priekšmetu un kraut tam gudriniekam pa pakausi (nu re un attīrošās bēdas vienā mirklī pārvērtušās destruktīvās dusmās).

kamēr mēs vēl neesam Budas, zeltmataini eņģeļi vai, kas tamlīdzīgs, kamēr visi griežamies tai samsāras ritenī manliekas, ka vajag visas tās emocijas izdzīvot un palaist brīvībā. lai nekas neaizķeras un kautkur dziļi, dziļi iekšā klusi nepūst. iemācoties visu tā brīvi izlaist caur sevi un atlaist nepieķeroties, mēs krietni ātrāk tuvojamies tapšanai par Budām vai zeltmatu eņģeļiem, nekā sakožot zobus, savelkot akmenscietas sejas un melojot sev un citiem, kas nekas taču nav noticis, ka visu uztveram ar pilnīgu mieru, kuru patiesībā pat nepazīstam. vai demonstrējot savu ārējo spēku (iekšējo vājumu) un pārākumu (Ego) attiecībā uz citu jūtām. kāpēc mēs nevarētu būt mēs paši, ar visu, visu, visu, kas mūsos ir, pieņemot to, bet nepieķeroties un netraucēt arī citiem darīt tāpat?

p.s. atzīšos, ka man citreiz uznāk lēkmes ar to pirmā veida emociju apkarošanu dzīvesbiedrā. šis kauko sēž sadrūmis un ta man nāk kaukāda panika virsū, par to, no kurienes viņam tas un vai tik tam nav kāds sakars ar mani. a dzīvesbiedram akal otrais variants - es sabēdājos par kaukādiem niekiem un ta viņš nāk un saka, ka nav tur par ko bēdāties un ta vai nu es sadusmojos par to, ka viņš zina labāk par ko ir un par ko nav vērts bēdāties vai atkal sajūtos vainīga par to, cik es stulba, ka bēdājos par sīkumiem. nav jau baigi bieži tādi brīži, bet gribētos, lai tādu vispār nekad nebūtu.
p.s.2 ļoti atvainojos par komatu kļūdām, no kurām droši vien čum un mudž šis posts. nu nemāku es ar viņiem operēt un visticamāk, nekad ar neiemācīšos.

Comments:


zimbabve
[info]zimbabve at 2010-10-03 14:53 (Saite)
Aha, es par šito lietu ar pēdējā laikā domāju daudz.
az
[info]az at 2010-10-03 14:54 (Saite)
raksti vēl.

es paņemšu tos vārdus sev. un tu nedrīksti justies apsagta, jo es ļaušu viņiem iet tālāk.
[info]antireality at 2010-10-03 16:34 (Saite)
vēl ir būtiski savam gruzōnam neļaut būt par mēru attiecībā uz citiem. lai nesanāk tipa - cik man hrenova, bet jūs , maitas, nezparko visi te apkārt priecājaties.
un jūtas arī ir jānošķir no emōcijām. pēdējās ir nestabilas, pārejošas un tukšums savā būtībā, lielākoties tām ir ķīmisks iemesls, savukārt šai ķīmijai iemesls ir ego spazmas pret pasauli. mākoņi vienmēr aiziet, debesis vienmēr paliek.
zimbabve
[info]zimbabve at 2010-10-04 00:04 (Saite)
Kā tu nošķir? Man šitā lieta pēdējā laikā baigi interesē, jo jūk, kas ir pastāvīgs un kas nav.
*
[info]inese_tk at 2010-10-04 01:19 (Saite)
hmm, nezinu kā viņš, bet es parasti to sajūtu. man ir tāda dziļa iekšēja sajūta, kas bieži no kaukādām būtības dzīlēm noskatās uz emociju trakošanu/virmošanu un tā labdabīgi, pacietīgi un iecietīgi smīn par to.
un Tā sajūta zina, kas ir īsts un, kas mirkļa iedomas vai vājums. bet nujā, šausmīgi grūti to aprakstīt. reizēm jau emocijas ir tik satrakojušās un tas iekšējais kodoliņš tik tāls un mazs un kluss, ka uz brīdi sajūk kas ir kas. bet tad ļoti palīdz apstāties, dziļi ieelpot, izelpot, pajautāt sev kas par lietu un pēc tam pilnīgi godīgi arī atbildēt.
vispār šito rakstot man arvien vairāk sāk likties, ka tas ir jautājums par bezkompromisu godīguma, attiecībā pašam pret sevi,izkopšanu. jo, ja ir pilnīgi godīgs, ta visu redz skaidri un nekas nejūk.
zimbabve
[info]zimbabve at 2010-10-04 01:30 (Saite)
Man dikti gribētos šitā mācēt dabiski sajust, nevis analizēt, brīžiem sanāk, brīžiem galīgi ne un varu visādas dumības izdomāt/sadarīt, vēl neesmu iemācījusies sevī tā riktīgi labi ieklausīties bez liekas prātošanas un analīzes, kaut kādas mākslīgās konstrukcijas bieži vien ņem pārsvaru. Bet ir aizdoma, ka joga varētu šai jautājumā krietni vien palīdzēt, katrā ziņā pēdējā laikā tāds iespaids rodas.
*
[info]inese_tk at 2010-10-04 01:48 (Saite)
vienmēr jau nav tik viegli, kā es tur uzrakstīju. visbīstamākais ir ieslīgšana kaukādā ikdienišķībā un pašapmierinātībā un rutīnā. ta tā iekšējā īstenība saraujas tik mazmazītiņa, ka viegli viņu nesadzirdēt, it īpaši, ja Ego tai pašā laikā skaļi bļaun.

ja apzinās, ka neesi Ego, ka Ego-prāts ir tikai instruments pasaules izziņā un, ka instrumentu mazliet pavingrinoties var izmantot savā labā (tāpat, kā ar šķērēm var gan nogriezt sev pirkstus, gan izgriezt skaistas papīra sniegpārsliņas), ta paliek vieglāk.

vēl palīdz būšana ar sevi, mēģināšana atmest visu, visu lieko nost. nu jā, tā laikam ar sanāk meditācijas būtība. kaukas līdzīgs notiek arī ekstrēmās situācijās, nu, piemēram kalnos kāpjot un tā. nu, kad paliek viens pats ar sevi un saprot, ka tikai pats vienmēr, vienmēr ir sev blakus un, ka var sev uzticēties un izglābt un palīdzēt un vispār visu ko vajag var izdarīt.

ta ka es, piemēram - priekšā kaukas grūts darāms, apkārt ir tuvi cilvēki un ta Ego kauko žēlojas un čīkst (ai, cik tur tas būs grūti, man jau nesanāks utt.), jo šamam gribas, lai šo papaijā. bet tā iekšējā pārliecība uz to pacietīgi smaidot noskatās kā uz bērna rotaļāšanos un tāpat ir pilnīgi skaidrs, ka es izdarīšu visu ko vajadzēs un viss sanāks. ka tā čīkstēšana ir tik tāds teātra paspēlēšana. ideāli, ja tas, kuram žēlojas arī to uztver tieši tāpat. ja tuvumā neviena nav, ja ir viens pats ar sevi, ta žēlošanās vispār atkrīt un atliek tikai darīt.
ceru var kauko saprast :)
zimbabve
[info]zimbabve at 2010-10-04 01:58 (Saite)
Aha, daļu ļoti labi saprotu - šobrīd meditācijās daru to, kam iepriekš vajadzēja krietni ekstrēmākas padarīšanas, lai nokļūtu vienatnē ar sevi.

Ar ego tēmu vēl pagaidām mazpamazītiņām iepazīstos, bet doma un sajūta atpazīstama:)
*
[info]inese_tk at 2010-10-04 02:15 (Saite)
āāā, es tiko atcerējos brīdi, kurā tā ritīgi apjēdzu, kas ir Ego un viņa bļaustīšanās. bija jau aizmirsies. karoč visādas gudras grāmatiņas biju jau salasījusies, bet par to, kas tas īsti ir un kā to nošķirt nebija nekādas sajēgas. sāku iet uz jogu un kaukādā trešajā mēnesī (varbūt arī ātrāk vai vēlāk) stāvot pretīgajā āsanā suns, kas skatās ar galvu uz leju, sapratu.

karoč āsana tāda - un man ļoti nepatīk viņā atrasties. joprojām nepatīk. un tai reizē mēs viņu tur taisam un jau pēc pāris sekundēm man sāk raustīties muskuļi un es pilnīgi jūtu kā nāk virsū dusmas - nu kāpēc tā pasniedzēja nesaka ka pietiek, es vairs nevaru, man nepatīk, negribu, negribu, negribu būt šitādā pōzā - un tad tāds iekšējs zibens spēriens, ka tas ir tikai Ego, kas bļaustās. un ja es viņā neklausos, bet nomierinos, elpoju dziļi un mierīgi, tad patiesībā nav tik grūti. ka varu noturēt un pat vēl padziļināt to pōzu un, ka patiesībā manī ir prieks par to, ko es daru, nevis dusmas uz pasniedzēju, kas liek to darīt. nu tā kaukā. un kopš tā laika tā sajūta ir kļuvusi izteiktāka un skaidrāka un ļoti bieži palīdz visādās situācijās. reizēm tik sanāk tā pastulbi - saprotu, ka tas ir tikai Ego, kas bļaustās, bet noslinkoju viņa apklusināšanā un ļauju izpausties visā viņa aprobežotībā. un pēc tam, protams, žēl ka tā sanācis. bet ar šo problēmu es tieši pēdējā laikā cenšos strādāt un risināt.
zimbabve
[info]zimbabve at 2010-10-04 02:35 (Saite)
Heh, šodien pamatasanās jau raustījos un līdzīgas emocijas radās, tieši tādā secībā - piktums (ko viņi te no manis grib) - piespiešanās elpot, cik un kā nu māku - un tad vienā brīdī kaut kāds klikšķis notika, ko vēl nemāku atstāstīt, kaut kas līdzīgs tam, ko apraksti, bet uz ļoti īsu brīdi. Viena lieta, kas man ļoti patika, ir tā, ka kaut kā sanāca uz īsiem brīžiem to smadzeņpodu nobloķēt un padarboties pavisam citādā režīmā, nekā esmu pieradusi. Pilnīgi neierastas fiziskās un emocionālās sajūtas.
*
[info]inese_tk at 2010-10-04 02:39 (Saite)
nu re, tad jau Tev viss notiek pavisam labi :)

p.s. pabrausēju savu žurnāli uz atpakaļu ar domu, ka varbūt būs kaukur aprakstītas tās pirmās Ego ķeršanas sajūtas (nebija) un atradu, ka bi tāds foršs dokumentārijs par jogas vēsturi, ja intaresē varu ieteikt nostīties kādā brīvbrīdī http://klab.lv/users/inese_tk/403609.html (tur torentlinks ar ir, tik nezinu vai vēl darbojas)
[info]antireality at 2010-10-04 01:27 (Saite)
pārejošs ir viss , kas mainās vai nepaliek. paliec tikai tu, tava sirdsapziņa un visaugstākais.

[info]antireality at 2010-10-04 01:41 (Saite)
bet ja par šeit un tagad, tad visnepastāvīgākais ir emōcijas un vēlmes. bieži tas notiek sevišķi ātri, piemēram, no rīta pamostoties sestdienas rītā, cilvēks visbiežāk saprot, ka vēlme izdzert vēl dažus mērus bija lieka un maldīga. vai arī minūti pēc sadusmošanās jau ir skaidrs, ka nevajadzēja tā darīt. no pastāvīgā svarīgākais ir tava pieredze un atbildība.
zimbabve
[info]zimbabve at 2010-10-04 01:48 (Saite)
Nu jā, divas vienkārši saprotamas galējības, grūtāk tikt galā ar to pelēko zonu starp abām.
[info]antireality at 2010-10-04 02:02 (Saite)
pelēkās zōnas nav, tās ir lietas par ko subjekts grib tirgoties ar sirdsapziņu. tipa - šito jau var vai arī tas taču neskaitās. un nav jau arī baltās un melnās zōnas.
zimbabve
[info]zimbabve at 2010-10-04 02:03 (Saite)
Labi, šito es vēl nesaprotu:)
*
[info]inese_tk at 2010-10-04 01:49 (Saite)
reizēm ir tā, ka jau minūti pirms sadusmošanās ir skaidrs, ka nevajag tā darīt, bet tas tomēr tiek izdarīts
*
[info]inese_tk at 2010-10-04 01:50 (Saite)
bet vai ta pieredze ir pastāvīga?
[info]antireality at 2010-10-04 01:59 (Saite)
šajā dzīvē pilnīgi noteikti. tā uzkrājas un mēs no tās varam izsecināt gan motīvus jau bijušām darbībām, gan +/- paredzēt savu/citu rīcību. un tā rāda, ka pasauli var vienmēr uztvert mierīgāk un atbildīgāk.
*
[info]inese_tk at 2010-10-04 02:06 (Saite)
nū nez. manliekas, ka pieredze un tās krāšana ir ritīgas lamatas un konstrukcija ar ko šausmīgi jāuzmanās. vadīšanās pēc pieredzes padara cilvēkus krietni kokainākus un neelastīgākus.
es, protams, negribu teikt, ka ja vienreiz iegrūsts pirksts ugunī, ta nevajag to ņemt vērā un grūst viņu tur atkal un atkal, lai gan par šito ar vēl varētu vairāk padomāt. bet bieži vien paļaujoties uz savu iepriekšējo pieredzi mēs sevi pavisam lieki programmējam uz visuko lieku un nevajadzīgu. un gaidam kauko, kas man liekas šausmīgi stulbi. nu, piemēram, vienreiz notiek tas un tas, nākamajā reizē mēs jau viszinīgi gaidām un paredzam - tūlīt atkal notiks tas un tas. un nav brīnums, ka notiek, jo paši esam to piesaukuši.
ai, man šodien jau paliek par daudz traktātēšanas :)

bet vēl man šķiet, ka tas, kas rāda, ka pasauli var vienmēr uztvert mierīgāk un atbildīgāk ir tieša pieredzēšana (klātesamība, šeit un tagad), nevis pieredze.
[info]antireality at 2010-10-04 02:17 (Saite)
bet protams, ka pieredze pirmkārt ir šeit un tagad. jōgas praktizēšanā vai meditācijā pieredze ir būtiska lai vispār kautko attīstītu.
protams, ka jebkurā brīdī un situācijā var spert soli pa labi vai kreisi un atjēgties grāvī. tāpēc ir svarīgi būt godīgam savā izvēlē nepārtraukti.
*
[info]inese_tk at 2010-10-04 02:24 (Saite)
man joprojām gribas nošķirt pieredzi no pieredzēšanas. jo man liekas, ka pieredze ir nepastāvīga un nestabila konstrukcija, bet pieredzēšana ir īstenība, bet es šai nakts stundā (nu bāc, pastos pulkstenī un atkal superlaiks) vairs nespēju domas ielikt kaukādos vārdos, kuri turklāt būtu arī sakarīgi un izteiktu to, ko gribu pateikt. :)
un, jā, godīgums gan pāri visam. tas man vispār liekas visvisvissvarīgākais. ja ir tas, viss pārējais top piemests
[info]antireality at 2010-10-04 02:34 (Saite)
pieredzi no pieredzēšanas nošķir tikai laiks. pieredzēšana ir tagad, pieredze ir līdzšinējās pieredzēšanas kopums. var teikt vnk jau sakārtotā/pārdomātā pieredzēšana.
*
[info]inese_tk at 2010-10-04 02:41 (Saite)
jā, bet viss, kas ir bijis un pagājis, viss, kas nav šis mirklis, tas viss ir tikai irstošs līķis. pīšļi, pelni un putekļi. un vai gan pīšļi, pelni un putekļi var būt labs izejmateriāls dzīves stūrēšanas iekārtai?
[info]antireality at 2010-10-04 02:52 (Saite)
pie tāda uzstādijuma mums nav iespēja mācīties un mēs nevaram zināt kā nedarīt ļaunu. protams, ka viss ir pagājis un pie tā vairs nav jāturas, bet secinājumi ir jāizdara.
*
[info]inese_tk at 2010-10-04 03:02 (Saite)
Tev taisnība, par tiem secinājumiem, it kā. it kā - tāpēc, ka man joprojām ir sajūta, ka nau izdevies pateikt to, ko un kā domāju un tāpēc liekas, ka tas par ko mēs runājam nobīdās kaukā. nu, ka tas vairs īsti nav viens un tas pats.
bet nu nekas, gan jau man kādreiz ieliksies tie vārdi mutē vai pirkstos. acīmredzot nav vēl pietiekami nogatavojušies.
bet par ļauna nedarīšanu gan man liekas, ka zināšana par to, kas labs, kas ļauns (ar tā visa nosacītību) ir iekšā visiem. un, ja ir pilnīgi tīrs un godīgs, tad nevar darīt ļaunu. galvenā problēma, kas liek darīt ļaunumu ir melu uzslāņojums, kuru neļauj nokratīt bailes.

bet vsjo, izlieku kaķi no klēpja un eju gulēt
Previous Entry  Next Entry