(bez virsraksta) @ 09:33
| | Add to Memories | Tell A Friend
Nepabeigtā dienasgrāmata |
|
14. Maijs 2013Commentsnu bet tas raksts jau ar bija debīls, varu saprast V. Grīviņa kunga sašutumu
(Reply to this)
(Thread)
raksts ir provokatīvs un neērts, nevis debils. Procevska, protams, ir daudz ko pārspīlējusi un daudzējādā ziņā es viņai nepiekrītu (un vispār raksti netiek publicēti vai viedokļi izteikti tāpēc, lai tiem piekristu), taču tieši latviešu reakcijā tas atklāj to, cik ļoti mēs esam netoleranti, aizspriedumaini un tuvredzīgi.
Par debilu es to noteikti nesauktu. Neērts? Nacpatriotisko mēmu nēsātājiem - droši vien. Provokatīvs? Jā, kaut arī ne sevišķi nekaunīgi. Bet ne debils, primitīvs vai aizspriedumains.
Par šīm lietām ir jārunā, un "tradicionālo latvisko" (vai jelkādu citu nacionālo, letiņi nav izņēmums) vērtību primaritāte, salīdzinot ar cilvēktiesībām un izpratni par lielāku pasauli ir, maigi izsakoties, nesimpātiska parādība. nesaprotu, ar ko cilvēktiesības un ideja par 'lielāku pasauli' būtu prioritārāka un primārāka par latvisko, tradicionālo, utt?
citādāk sanāk tik nesimpātiska parādība kā staļinisms vai, nezinu, iebrukums Irākā vai Afganistānā, balstoties uz šim mistiski prioritārajām un primārajām cilvēktiesībām, "pasauli", utt kā aizsegu un pamatojumu šādām un līdzīgam varaskārām totalizācijām. 'cilvēce', kuru izdomāja un izgudroja vienas nelielas cilvēces daļas izglītotie pārstāvji?
tas ir tāpat kā, teiksim, Senajā Grieķijā teica, ka verdzība ir dabiska (a natural state of affairs) . piemēram, "daba" ir lielāka par cilvēku. yet cilvēks veic korekcijas dabā. Kādēļ lai neveiktu? Lielākajai daļai dabas korekciju nav morālas valences (un tai daļai, kurai tāda ir (piem., dzīvnieku izmantošanai), arī tiek pievērsta arvien lielāka uzmanība ētikas diskursā).
(Reply to this)
(Parent)
|
|
Powered by Sviesta Ciba |
Nepabeigtā dienasgrāmata |
|