Nepabeigtā dienasgrāmata


18. Augusts 2008

(bez virsraksta) @ 09:03

Brokastīs mocarella ar tomātiem un pesto. Kafija ar grauzdētu maizīti. Ja mēs dzīvotu Itālijā, mums brokastīs būtu jāēd saldumi. Ja dzīvotu Francijā, tad tikai viens kruasāns, pamērcēts kafijā. Anglijā varētu ēst brokastīs omleti ar sēnēm un ceptu šķiņķi. Nav zināms, ko brokastīs ēd Vācijā. Kā teica Dilans Morans, vācu virtuve ir tik briesmīga, ka pat Hitlers kļuva par veģetārieti. Mana mīļotā meitene uzskata, ka Nīče ir postmodernisma tēvs. Es saku, kā viņš var būt postmodernisma tēvs, ja modernisms sākās tikai 1890. gadā, faktiski gadu pēc tam, kad Nīče jau bija pārcietis mentālo breikdaunu un faktiski neko tādu vairs nepieredzēja. Vēl viņa ir pārliecināta, ka Bodlērs bija modernists, lai arī Bodlērs nomira, būdams pusparalizēts pēc sirdstriekas opija un alkohola ietekmē, veselus divdesmit gadus pirms modernisma rašanās. Tas ir tāpat kā ar Kirkegoru, viņa saka - būt par eksistenciālisma tēvu nenozīmē dzīvot vienlaicīgi ar eksistenciālistiem. Tā arī Nīče un Bodlērs ir radījuši mākslas virzienus, kurus viņi nemaz nav pieredzējuši. Kirkegora un Bodlēra gadījumā es to vēl varu saprast, bet par Nīči stipri šaubos. Postmodernisms taču radās kā atbilde uz modernismu, un kā tādā gadījumā var rasties postmodernisma idejas, ja nav modernisma ideju kā tādu. Vai varbūt Nīče ir lasījis Bodlēru? Vēsture klusē. Mana mīļotā meitene krāso acis pie loga.
 

Comments

 
[User Picture Icon]
From:[info]aktrise
Date: 18. Augusts 2008 - 09:28
(Link)
tad jau Bodlērs bija protomodernists.

man liekas, ka Vācijā brokastīs ēd tās baltmaizes bulciņas, kuras pārgriež pa vidu, un ieliek desu. Brõtwurst, vot.
[User Picture Icon]
From:[info]kaplacis
Date: 18. Augusts 2008 - 15:47
(Link)
neesmu pārāk pārliecināts, bet bratvursts, liekas bija kkāda cepta desa. vismaz tā mums mēģināja vidusskolā ieborēt.
[User Picture Icon]
From:[info]kihelkonna
Date: 18. Augusts 2008 - 09:49
(Link)
tie onkuļi bija nevis tēvi, bet vectētiņi. par vectētiņu var kļūt arī pēc nāves.
From:[info]fedrs
Date: 18. Augusts 2008 - 09:49
(Link)
Normāls grūtniecības periods. Dažreiz tā gadās, ka tēvs nepiedzīvo savu bērnu nākšanu pasaulē.
[User Picture Icon]
From:[info]penny_lane
Date: 18. Augusts 2008 - 10:24
(Link)
es nepazīstu nevienu francūzi, kas brokastīs ēstu kruasānu
[User Picture Icon]
From:[info]kinskis
Date: 18. Augusts 2008 - 13:33
(Link)
aha. to kruasānu, dēvētu par cornetto, brokastīs ēd itāļi. saldumus, ja par tādiem var uzskatīt kādas tortes gabaliņu, ēd pamatā tikai viesnīcu viesi, un arī tad tikai sākot no ****.
[User Picture Icon]
From:[info]kants
Date: 18. Augusts 2008 - 10:35
(Link)
pasveicini meiteni. taisnību gan viņa nesaka, bet tas nekas, vai ne?
From:[info]rt
Date: 18. Augusts 2008 - 10:36
(Link)
"Brokastīs mocarella ar tomātiem un pesto."

Šit, būtu šo lasījis agrāk, būtu gatavojis citu.
[User Picture Icon]
From:[info]aktrise
Date: 18. Augusts 2008 - 10:46
(Link)
tieši tā, bet es izlasīju pirms tam un uztaisīju sev tieši to pašu.
From:[info]rt
Date: 18. Augusts 2008 - 10:50
(Link)
Ļoti šaubos, ka Nīče varētu būt lasījis Bodlēru. Kā zināms, dikti ātri viņš palika pusakls un nelasīja vairs vispār neko. Klīst baumas, ka pat Kantu, ko pats lamāja par idiotu, viņš tā arī neesot pacenties izlasīt, jo esot bijis ārkārtīgi garlaicīgi.

Savukārt tas, ka Nīče ir cieši saistīts ar postmodernismu, ir visai izplatīta un atzīta doma.

Stanford Encyclopedia of Philosophy šķirklī Postmodernism raksta šādi:

Nietzsche is also a precursor for postmodernism in his genealogical analyses of fundamental concepts, especially what he takes to be the core concept of Western metaphysics, the “I.” On Nietzsche's account, the concept of the “I” arises out of a moral imperative to be responsible for our actions. In order to be responsible we must assume that we are the cause of our actions, and this cause must hold over time, retaining its identity, so that rewards and punishments are accepted as consequences for actions deemed beneficial or detrimental to others (Nietzsche 1954, 482-83; 1967b, 24-26, 58-60). In this way, the concept of the “I” comes about as a social construction and moral illusion. According to Nietzsche, the moral sense of the “I” as an identical cause is projected onto events in the world, where the identity of things, causes, effects, etc., takes shape in easily communicable representations. Thus logic is born from the demand to adhere to common social norms which shape the human herd into a society of knowing and acting subjects.
[User Picture Icon]
From:[info]strangelove
Date: 18. Augusts 2008 - 11:37
(Link)
"Klīst baumas, ka pat Kantu, ko pats lamāja par idiotu, viņš tā arī neesot pacenties izlasīt"

kur ko tādu var gadīties izlasīt, kādā "satraucošajiem ievadiem FILOZOFIJĀ"?
From:[info]rt
Date: 18. Augusts 2008 - 11:46
(Link)
tāpēc jau es rakstīju BAUMAS, jo, šķiet, lasīju to kādā no Rīgas Laika intervijām. pēc tam prasīju Jānim Taurenam, kas reiz lasījis lekcijas klasiskajā vācu filozofijā, vai tas varētu būt tiesa. viņš teica, ka ļoti iespējams.
[User Picture Icon]
From:[info]artis
Date: 18. Augusts 2008 - 11:31
(Link)

iespējams labi zināt, ko nīče varēja būt lasījis; privātā bibliotēka ir saglabājusies.

[User Picture Icon]
From:[info]artis
Date: 18. Augusts 2008 - 11:43
(Link)

man ir ļoti žēl izbeigt diskusiju par to, vai nīče ir lasījis bodlēru: "In a letter of 26 February 1888 to Peter Gast, Nietzsche mentions his reading of the posthumous works of Charles Baudelaire (published in 1887)." [avots: Mazzino Montinari, "La Volonté de puissance" n'existe pas, Editions de l'Eclat, 1996 (§13)]

[User Picture Icon]
From:[info]dienasgramata
Date: 18. Augusts 2008 - 12:23
(Link)
jesss, atradu vēstuli, tikai tā ir adresēta nevis Peteram Gastam, bet gan Henriham Kezelicam (1888. gada 26. februāris), Nīče viņam raksta par to, ka ilgi meklējis, kas varētu būt vispatiesākais vāgneriānietis, un atradis to Bodlērā: "Bodlērs mēdz būt libertīnisks, mistisks, sātanisks, taču pirmām kārtām - vāgneriānisks". Vēl viņš piemin, ka atradis viņa euvres posthumes Nīčes vēstuli Bodlēram, kurā tas sūkstās, ka vairākkārt nācis satikt, bet Bodlērs nekad neesot bijis mājās.
[User Picture Icon]
From:[info]artis
Date: 18. Augusts 2008 - 12:26
(Link)
pēteris gasts ir nīčes izdomātais, un tikai viens no kezelica lietotajiem pseidonīmiem
[User Picture Icon]
From:[info]dienasgramata
Date: 18. Augusts 2008 - 12:29
(Link)
tiešām
[User Picture Icon]
From:[info]g_sch
Date: 18. Augusts 2008 - 11:52
(Link)
nezinu ko ēd Vācijā brokastīs, bet vispār Vācu virtuve ir līdzīga mūsu, ar visiem skābētajiem/šķovētajiem kāpostiņiem
[User Picture Icon]
From:[info]prtg
Date: 18. Augusts 2008 - 16:30
(Link)
Vācijas dienvidos ir labāk - īstenās Frankfurtes desiņas, piemēram žžot, arī burbuļalus.
[User Picture Icon]
From:[info]barvins
Date: 18. Augusts 2008 - 11:59
(Link)
Vot, uztaisīt tā, lai varētu kopīraitot idejas, un tad filosofi varētu reizi par visām reizēm noskaidrot, ko kurš pirmais ir izdomājis, un sūdzēt viens otru tiesā par plaģiātismu (ehh, žēl, ka lielākā daļa no šiem jau ir beigti - tāds kautiņš varētu sanākt).
From:[info]_maardza_
Date: 18. Augusts 2008 - 12:34
(Link)
Liela pieredze ar vācu brokastīm. Parasti jau ir tā, kā aktrise rakstīja- tās baltmaizes bulkas pārgrieztas uz pusēm, tac desas vietā bieži tur sasmērē to pašu ''nutellu'' vai džemu, bieži tiek ēstas vārītas olas. Tie, kuri nedzer kafiju, parasti dzer sulu, visbiežāk- ābolu. Bērniem bieži liek ēst visādus mušļus vai sausās pārslas un jogurtu. Liekas, ka tas pats, kas pie mums vien ir, bet ātri vien tās bulkas piegriežas..
[User Picture Icon]
From:[info]prtg
Date: 18. Augusts 2008 - 16:29
(Link)
Varētu pieņemt, ka Nīče ir modernisma tēvs, tātad postmodernisma vectēvs

Nepabeigtā dienasgrāmata