ctulhu ([info]ctulhu) rakstīja,
@ 2023-06-27 19:56:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
Aktīvists vs speciālists
Ar ko viņi atšķiras.

Ja ir problēma, tad speciālists apspriež dažādus problēmas risināšanas veidus, Viņš var tos kritizēt un izvērtēt bet viņš vismaz saprot par ko iet runa.

Aktīvists turpretī vienkārši atkārto savas ideoloģijas postulātus un visu kas nav viņa ideoloģijas postulāti jeb lozungu atkārtojums sauc par ``fantastiku`` ``sapņošanu`` un tā tālāk.


(Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]mindbound
2023-06-27 20:15 (saite)
CO2 konversijas stacijas jau nu pavisam nav nekāda fantastika un tiks ieviestas plašāk, tehnoloģija ir zināma un tiek uzlabota. Cita lieta, ka tas nav Pareizi un Videstaisnīgi, jo realizē vides problēmu risināšanu caur vairāk, nevis mazāk industrijas un ar makrokapitāla un makroenerģētikas pielietošanu, nevis askēzes programmēšanu un antinatālismu, kas vienam otram laikam izraisa šauruma sajūtu kaut kur. Kardaševa klubs piefiksē.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]ctulhu
2023-06-27 20:18 (saite)
Nu jā. Mums ir jāizbeidz climate justice un jāpievēršas climate engineering.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]iive
2023-06-27 20:45 (saite)
Viņi galvenokārt atšķiras tā, ka darbojas dažādās frontēs. Speciālists tiecas izplatīt intelektuālu skaidrību un atbrīvošanos no pārpratumiem problēmas sakarā, aktīvists atgādina par jautājuma nozīmību un sarunu sabiedrībā, par sabiedrības spēku kopā risināt problēmu. Pētnieks var izskaidrot brīža nozīmību, bet kolektīvai sajūtai par jautājuma nozīmību vajadzēs to, kurš dod tēju uz barikādēm, kas uzsāk protestu, un kas uzvelk visvizuoļošāko kleitu un aiziet pa priekšu praidā.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]ctulhu
2023-06-27 20:51 (saite)
Es piekristu ka šāds aktīvisms - ar barikādēm un spožām kleitām - ir vietā tīri vai daļēji sociālu un [politisku problēmu risināšanā, nu piemēram UA atbalsts, pretabortu likumu kritika utt, bet man nav īsti skaidrs kā tāds var palīdzēt tīri inženiertehnisku problēmu risināšanā. Par daudz CO2 atmosfērā ir tīri inženiertehniska problēma, kura jārisina izejot no iesaistīto vielu īpašībām, kas šajā gadījumā nozīmē CO2 saistīšanu bāziskā vai katalītiskā procesā, fotosintēzes veicināšanu, atomenerģijas attīstību un citus tīri tehniskus mērus.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]iive
2023-06-27 22:06 (saite)
Tad jau tās piedāvātās definīcijas ir visai situatīvas. Ideoloģiski iekrāsotas, may I.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]gnidrologs
2023-06-27 21:30 (saite)
Paldies, mums nevajag oligarhu finansētus aktīvistus, kas bīda globālā kapitāla top-down uzspiestās sektantisma formas, kuru vienīgais mērķis ir graut sabiedrību aizsargmehānismus un izsūknēt no tām kapitālu un dzīvību.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2023-06-27 21:46 (saite)
Kurš par ko utainais par pirti :D

Kādi vēl sabiedrības aizsargmehānismi?

Šite ir runa tikai par tīri tehnisku problēmu - par daudz CO2 atmosfērā. Tātad CO2 no turienes jāaizvāc.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]gnidrologs
2023-06-27 21:56 (saite)
Es par iives postā demonstrēto naivismu attiecībā uz ideoloģisko aktīvismu mūsdienās. Tas viss ir daļa establišmenta, nevis kaut kādi random cilvēki no ielas, kas cenšas vērst uzmanību uz ignorētām problēmām. Vienīgais grasroots pēdējo gadu aktīvisms ir daži disidentu ("pretpadomju elementu") protesti pret režīmu, piemēram trakeri Kanādā. Un tie īsti nav aktīvisms, bet single-issue protesti.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2023-06-27 22:01 (saite)
Nu tātad ja mums ir tāds aktīvisma piemērs kā kristiešu grupas kas praida gājiena laikā stāv ar plakātiem par grēks ko nu tur tad viņus ir saorganizējis kāds isteblišments?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]gnidrologs
2023-06-27 23:50 (saite)
Aktīvisms šajā gadījumā ir pediņu demonstrācija. Jebkurā gadījumā, ir arī kristiešu aktīvisms, bet tas nav establišments, jo Baznīcas nesponsorē Rokfelleri&Co, bet draudzes locekļi un tām, atšķirībā no NVO, nav formālas ietekmes uz valsts administrāciju.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2023-06-27 23:53 (saite)
/Jebkurā gadījumā, ir arī kristiešu aktīvisms, bet tas nav establišments, jo Baznīcas nesponsorē Rokfelleri&Co, bet draudzes locekļi un tām, atšķirībā no NVO, nav formālas ietekmes uz valsts administrāciju./

1) RKB un PB ir ļoti bagātas organizācijas, mierīgi var stāvēt blakus Rokfelleriem.
2) /un tām, atšķirībā no NVO, nav formālas ietekmes uz valsts administrāciju./ Aha, PB un tās neesošā ietekme uz Krievijas valsts administrāciju :D. RKB savukārt ir ne tikai baznīca, bet arī valsts Vatikāns, kuram ir starptautiska ietekme, tieši tāpat kā citām lielajām NGO.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]gnidrologs
2023-06-28 00:03 (saite)
Andris Šķēle ir bagāts cilvēks, bet nevar mierīgi stāvēt līdzi (((internacionālajam kapitālam))). Rietumu baznīcām mūsdienās nav nekādas varas, ja neskaita varu dziedāt līdzi oligarhu un kreiso diktātam, kā to dara nožēlojamais apostāts, Bergoglio.

Nezinu par Krieviju, bet manā redzējumā Baznīca tur ir valsts piedēklis, nevis otrādi.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2023-06-28 00:07 (saite)
/ Rietumu baznīcām mūsdienās nav nekādas varas, ja neskaita varu dziedāt līdzi oligarhu un kreiso diktātam,/

Nu piemēram Polijā viņi seko RKB diktātam daudzos savos likumos, arī reproduktīvajā sfērā, kas jau ir izraisījis vismaz 2 cilvēku bojā eju.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]gnidrologs
2023-06-28 00:32 (saite)
Muļķības. RKB ir pieņēmusi wokismu tāpat kā visas pārējās Rietumu institūcijas. Pāvests regulāri piedalās visos varavīkšņu pasākumos un saka (((pareizās))) lietas. Varbūt poļiem pašiem ir mugurkauls.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2023-06-28 00:55 (saite)
Intersanti. Mums te sc droši vien ir daži katoļi - viņi varētu iekomentēt vai viņi ir pieņēmuši wokismu.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]gnidrologs
2023-06-28 11:23 (saite)
Es runāju par institūcijas verhušku, nevis katru individuālo katoli. Liela, iespējams lielākā, daļa katoļu nicina Bergoblinu un cer, ka nākamais pāvests būs pretstats šim ķecerim un zaimotājam.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2023-06-28 12:21 (saite)
Satikšu kādus katoļus, uzprasīšu vai viņi uzskata pašreizējo RKB pāvestu par ķeceri un nodevēju

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]iive
2023-06-27 22:12 (saite)
Nebūtu jau slikti, ja kāds piķotu par iešanu protestos, kopienu uzturēšanu un tīklošanos, bet nu, skumjà kārtā, lielākoties visi tikai paši pietur cits citu pie pleca, ir izbesīti un noguruši no konstantās šļuras.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2023-06-27 22:17 (saite)
Nu piemēram, es paskatos uz organizācijas ``dzīvnieku brīvība`` mājaslapu

https://www.dzivniekubriviba.lv/komanda

tur ir 18 cilvēki kuriem šis acīmredzot ir darbs, OK es nezinu vai pamata, bet vai tā varētu būt ka šāda sistēma turas tikai uz ziedojumiem?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]iive
2023-06-27 22:29 (saite)
Es galīgi nezinu par DzB, bet visdrīzāk 18 tur ir tieši tāpēc, ka darba ir tik daudz, ka tas stipri jādala un diez vai visiem tur vispār ir samaksa. DzB gan varētu būt tas tiešām teju plēsīgais (haha) variants, kas zvana, kliedzot klausulē: "Vai tu esi lapsu slepkava???", izprasa biedra naudas un ziedojumus, viņiem ir biedējoši profesionāla līmeņa mārketings.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2023-06-27 22:35 (saite)
/viņiem ir biedējoši profesionāla līmeņa mārketings./

Jā, es zinu, viens no viņu vadītājiem mani reiz mēģināja pievērst vegānismam

Bet par samaksu - no citētā es redzu, ka kaut kāds finansējums tur laikam ir.

Vai cits piemērs, no ASV: Tur aktīvistus kuri bloķē abortu klīnikas un taisa pretabostu akcijas arī acīmredzami kaut kas finansē, kaut kāds kā Gnidrologs saka - isteblišments - lielās evaņģēliskās draudzes, viņas ir bagātas, ar sponsoriem un lobijiem un attiecīgi par šo maksā.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]iive
2023-06-27 22:48 (saite)
Es arī nedomāju, ka te nauda ir lielākais faktors -- drīzāk tā pati aiziešana pa radikālisma slippery slope: kā, tu biji dievkalpojmā, kā mēs nokristījām tavu bērnu, kā, tavs kaimiņš mums ziedoja īpašumu, kā vai tad tu neiesi parādīt Jēzum, ka esi viņa pusē. Nu un tad arī tā patizli pie klīnikas žoga saprast: "Eu, nu bāc, varbūt es tomēr pārsteidzos ar asiņainām rokām mājot šai apjukušajai pusaudzei? Was wrong, my bad!"

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2023-06-27 22:51 (saite)
Nu jā tādi varētu būt šie līdzdalības jeb pūļa/ bara iesaistes mehānismi.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]ctulhu
2023-06-27 22:37 (saite)
Vai vēl piemērs - islāma radikāļu aktīvismu visticamāk finansē Saūdu un varbūt Pakistānas, Irānas isteblišments.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]ctulhu
2023-06-27 22:23 (saite)
Šis materiāls

https://www.dzivniekubriviba.lv/vakances/projektu-vaditaja-asistents-komunikacijas-specialists

liek domāt, ka konkrēto aktīvismu vismaz netieši fiansē arī valsts, jo kā redzams tur ir iesaistīta valsts aģentūra - NVA

Lasam: //Šo apmaksātās prakses iespēju nodrošina Nodarbinātības valsts aģentūra caur programmu "Darbam nepieciešamo iemaņu attīstība", //

Lasam: kopā ar projektu vadītāju plānot, koordinēt un īstenot dažādu augu valsts uztura izplatības veicināšanas un fermu dzīvnieku aizsardzības programmu un akciju rīkošanu;

Lasam: stipendiju 300-345 € mēnesī par pusslodzes darbu (20 stundas nedēļā) sešus mēnešus, vienlaikus saglabājot bezdarbnieka statusu un pabalstu;

Es tagad nedebatēju par to vai šīs idejas ir labi vai slikti - es tikai radzu ka vismaz šo aktīvistu grupu atbalsta valsts.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]iive
2023-06-27 22:42 (saite)
Vispār izskatās forša NVO programma! Tas imo gan neko īsti nepasaka par finansu plūsmām organizācijas iekšienē.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2023-06-27 22:44 (saite)
Arī pieņemot ka iekšienē viņi visus līdzekļus izlieto savai idejai un paši neko nenopelna (kas ir ļoti ticami) sanāk ka kāds no ārpuses to finansē. Tikai ziedotāji?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]gnidrologs
2023-06-27 23:46 (saite)
Noderīgajiem idiotiem, kas pievienojas piecām naida minūtēm, neko piķot nevajag, bet nevalstiskajām organizācijām, kas šīs manifestācijas organizē un birokrātiem, kas aktīvistu prasības leģitimizē valsts politikas līmenī, gan.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2023-06-27 23:50 (saite)
Nu jā taisnība, tas ir tas kas notika ASV ar pretabortu aktīvismu, noteikta vaida isteblišments saorganizēja noderīgus idiotus, sapiķoja un pēc tam vairākos štatos tika pieņemti atiecīgi likumi + federālā līmenī šķiet arī.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]gnidrologs
2023-06-27 23:57 (saite)
Attiecīgi likumi tiek pieņemti štatos, kur vēl ar vien eksistē normāla balto pamatpopulācija, nevis žīdu/komunistu/nēģeru/pediņu veimāra. Nedomāja, ka tajās šos lēmumus ietekmē aktīvisms. Iemesls, kāpēc daži štati mainīja likumus atpakaļ uz bērnu slepkavošanas ierobežošanu, ir Roe-Wade nelikumīgā bila atcelšana.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2023-06-28 00:06 (saite)
Un to atcelšanu izraisīja kas?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]gnidrologs
2023-06-28 00:33 (saite)
Tas, ka tas bija pretkonstitucionāls.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]iive
2023-06-28 00:22 (saite)
Visai droši ir organizācijas, kam nemaksā un attiecīgi nepasūta mūziku, bet kas attiecīgi netaisa tik aizraujošas un provokatīvas akcijas, lai būtu jūsu redzeslokā un ļautu izdarīt šos vispārinājumus. Vèlme saukt par noderīgiem idiotiem cilvēkus, kas skatās uz pilsonisko aktīvismu, atspoguļo bezcerīgu pasivitàti, "tāpat jau visi ir nopirkti/ visi zog/ neko nevar mainīt", apātisko attieksmi, ar kuru viegli apslāpēt demokrātiskas iniciatīvas.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]gnidrologs
2023-06-28 00:39 (saite)
Par noderīgiem idiotiem es saucu idiotus, kas pavelkas uz oligrhu kūrētajām neokomunistu adžendām. Piemēram, protesti, kas notika pret lokdauniem un obligātu eksperimentēšanu ar nevajadzīgām šļircēm, bija labs piemērs pilsoniskai rosībai par vitālu tēmu. Skraidīšana pa zaļo/zilo/sarkano gājieniem - šarikovisms.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2023-06-28 00:49 (saite)
Hm.

Skraidīšana pa krāsainajiem gājieniem - šarikovisms

Protesti pie abortu klīnikām - nav šarikovisms?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]gnidrologs
2023-06-28 11:26 (saite)
Daļējs. Es atbalstu cause, jo tā izriet no kristiešu morāles. Slepkavot bērnus nedrīkst. No otras puses, neuzskatu metodes par labām. Vajag panākt šo "klīniku" slēgšanu, nevis apmētāt random ēkas un cilvēkus ar olām utml.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2023-06-28 12:20 (saite)
Apmēram šādi. Vajag izvākt CO2 no atmosfēras, priekš tam darīt tās lietas ar CO2 saistīšanu + būvēt AES, nevajag skraidīt ar plakātiem un aicināt neēst gaļu.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]mindbound
2023-06-28 12:22 (saite)
Abstrakti varu saprast tādu nostāju, konkrētikas līmenī kategoriski nepiekrītu, bet vismaz pieeju esi atzīmējis pareizo — fokusēties uz rezultātiem, nevis lozungiem un mērkaķošanos.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2023-06-28 12:28 (saite)
Nu tur ar tiem abortiem ir debatējamas nianses, es atbalstītu konceptu ka postcerebrālajā fāzē - tikai medicīniski nepieciešamos. Jeb precīzāk - tikai medicīniski nepieciešamus no momenta kad auglis var izdzīvot ārpus mātes organisma. Aizliegt abortus nevar, tad ir Polija, jau 2 upuri. Gnidrs ar savu ``vaivai slepkavo bērnus!!!`` ir apmēram turpat kur ``lost generation`` ar savu līmēšanos pie trasēm.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]mindbound
2023-06-28 12:29 (saite)
Piekrītu visos punktos

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]ctulhu
2023-06-28 00:53 (saite)
Man šķiet ka īsta aktivitāte ir izstudēt attiecīgo lietu un kļūt tur par ekspertu.

Ja man būtu jāpasaka īsi - tad es esmu par kompetentu demokrātiju. Jeb precīzāk - šķiet ka demokrātija strādā daudzmaz korekti tikai tad ja demosu sastādošie indivīdi ir kompetenti

P.S. Klasiskajā hellēniskajā demokrātijā piedalījās ne jau visi - piedalījās brīvie pilsoņi. OK, mums tagad visi ir brīvi un tas ir pareizi, bet tad analoģija būtu - demokrātija kurā piedalās izglītotā elite.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]iive
2023-06-27 22:03 (saite)
Nu, lūdzu, tad neejiet ar šiem aktīvistiem vienās aktivitātēs, atrodiet sev piemērotākus vai iztieciet bez.
Arī visi speciālisti, "eksperti", un deleģēti runasvīri nebūs brīvi no aizpriedumiem vai kāda status quo apkalpošanas. Atsevišķu piemēru dēļ jau tādi nebūs visi speciālisti.
Es komentēju sabiedriskās līdzdalības formu, kura, manuprāt, pati par sevi nav vienādojama ne ar muļķību, ne uzpirktību. Bet tā ir vairāk saistīta ar kopā pavadītu laiku, cilvēku vienošanos emocijās vienošanos kopīgā saucienā. Internets goes "fuij, nē!", bet ar šādu "fuj, nē!" noniecinot līdzdalību pašu par sevi, risks zaudēt tās veselīgākās formas -- kas neliks zaudēt pašu cilvēka dziņu pēc sava bara. Un pie šāda zaudējuma dziņa virzīsies neveselīgākās formās.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2023-06-27 22:12 (saite)
/Arī visi speciālisti, "eksperti", un deleģēti runasvīri nebūs brīvi no aizpriedumiem vai kāda status quo apkalpošanas./

Tā tas ir un pret to palīdz atvērtas argumentētas debates - zinātniskajā presē un pa tiešo.

Par līdzdalību. Man šķiet ka jebkurā gadījumā cilvēkam vispirms vajag iemācīties to kur viņš taisās līdzdalīties. Nu piemēram - rasistiska rakstura aktīvisms, skinhedu bars, kopības sajūta, iekšgrupa, līdzdalība. Visi šie elementi ir. Vai tādam baram ir taisnība? Nē nav. Viņiem vajadzētu vispirms aiziet un izlasīt kas ir rases, etniskas grupas utt. Tas ir drusku vienkāršots piemērs bet tas parāda kāpēc nekompetents aktīvisms ir slikti.

Jeb cits piemērs, par to pašu klimata problēmu. Jā pastāv, jā mērījumi rāda ka mainās. Bet tajā pat laikā apmāti cilvēki kas līmējas pie skrejceļiem un autostrādēm un traucē satiksmi dod tieši pretējo efekti, publikas vairākums nospriež `` ā klimats, tā jau tāda pajoliņu būšana vai vispār propaganda, tur nekā nav tas viss ir muļķības``, t.i. diskreditē problēmu.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]iive
2023-06-27 22:35 (saite)
Nu vai vienkārši taisīt aktīvismu ar mazākām likmēm. Tā ka nav kaut kādu morālo paģiru. Jo nu, atkāpties pēc tam, kad esi atnācis ar follijas cepurīti, pielīmējies skrejceļam vai grupā piekāvis kādu ir stipri grūtāk. "Was wrong, my bad!".

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2023-06-27 22:38 (saite)
Jā, taisnība. Mazāk emociju, vairāk debates, argumentācijas. Vairāk mēģināšanas tikt skaidrībā par apskatāmo problēmu.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?