ctulhu ([info]ctulhu) rakstīja,
@ 2023-03-01 13:30:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
Tā šķiet taisnība
Lielas klases skolās - slikti

https://www.delfi.lv/news/national/politics/ne-visi-gatavi-macities-lielajas-klases-novados-iebilst-pret-skolu-slegsanu.d?id=55291118

Protams lai sarīkotu nelielas klases, vajag vairāk skolotāju.

Kur ņemt?

Nu teiksim samazinot izglītības sistēmā to cilvēku skaitu kuri tehniski tur strādā bet tieši bērnus nemāca.


(Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]mindbound
2023-03-01 13:35 (saite)
Kādā veidā tas varētu palīdzēt tikt pie lielāka skolotāju skaita?

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]ctulhu
2023-03-01 13:37 (saite)
Nu tipa cilvēki kuriem ir attiecīgā izglītība bet kuri nodarbojas ar atskaišu vākšanu un kontroli un citām automatizējamām vai vispār nevajadzīgām lietām, gan jau indulgence izstāstīs precīzāk.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]mindbound
2023-03-01 13:38 (saite)
Es šaubos, ka lielākajā daļā skolu ar grāmatvedību nodarbojas pedagogi.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2023-03-01 13:44 (saite)
1. Runa ir par visādiem izglītības nodaļu - inspekciju- ministrijas departamentu darbiniekiem
2. Ja mēs samazinām tās pašas grāmatvedības arī, tad varam noalgot vairāk skolotāju, teiksim daudzi studenti to labprāt darītu kā piepelnīšanos utt.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]mindbound
2023-03-01 13:47 (saite)
Es teiktu, ka te ir vismaz trīs jautājumi: 1) vai mēs varam samazināt visu minēto darbinieku skaitu bez sliktām sekām, 2) vai nav pašu pedagogu kā tādu deficīts, 3) vai studenti no ne-pedagoģijas fakultātēm ir kompetenti adekvātā līmenī mācīt bērnus

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2023-03-01 13:54 (saite)
1) Nu es no nozarē strādājošajiem sapratu ka varētu, jo pašreiz mums ir situācija kur ir cilvēki kuriem maksā naudu par to ka viņi apgrūtina skolotājiem darbu.
2) Ir, bet nu tā ir funkcija no zemā atalgojuma
3) OK, šitas ir jāprasa tai pašai indulgencei, cik tur ir tieši specifisku prasmju kurad citādi nav

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]vilibaldis
2023-03-01 14:15 (saite)
3)ņemot vērā iestrādes, specifiskās prasmes 2. vai 3. kursā ir apguvis ik viens students, citādi nemaz nevar tikt pie bakalaura diploma

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]begemots
2023-03-01 22:18 (saite)
> 1) Nu es no nozarē strādājošajiem sapratu ka varētu, jo pašreiz mums ir situācija kur ir cilvēki kuriem maksā naudu par to ka viņi apgrūtina skolotājiem darbu.


Cik es lasu indulgenci, viņš (kā skolotājs) pats vien ir to atskaišu rakstītājs.

T.i., iespējams, par daudz ir nevis atskaišu taisītāju, bet pašu atskaišu, kas noēd reālajiem pedagogiem laiku.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2023-03-01 22:33 (saite)
Nu jā tātad ir kaut kādas struktūras kuras tās atskaites prasa un pēc tam ar viņām kaut ko dara un jautājums ir par tā visa jēgu/ kā tas uzlabo pasākumu.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]iokaste
2023-03-01 14:45 (saite)
Te atkal jautājums par pusslodzēm.
Daudzi vecie un daudzi jaunie labprāt piestrādātu, bet tas ir neizdevīgi no birokrātijas un finanšu viedokļa.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2023-03-01 14:46 (saite)
Nu jā => tās pusslodzes ir jāatjauno

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]snauts
2023-03-01 14:28 (saite)
Rīta maiņas un vakara maiņas.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]ctulhu
2023-03-01 14:34 (saite)
Ja dienā ir teiksim 7 mācību stundas un otrā maiņa sākas teiksim 15:00, stunda 45 min , pārtraukums 15 min tad pasākums beidzas 22:00 un tas sīkais ir nekāds.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]snauts
2023-03-01 14:44 (saite)
Vispār jau tas bija sarkasms, tomēr padomju laikos tas strādāja, nebija protams tas labākais risinājums, bet nu ja nav to resursu?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2023-03-01 14:46 (saite)
Nu tāpēc jau es norādīju kuros virzienos trūkstošos resursus vajag meklēt

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]snauts
2023-03-01 15:08 (saite)
Bet visa pamatā ir tavs galīgi nepamatots pieņēmums, ka liekie ierēdņi ir vairāk nekā trūkstošie skolotāji, un pat tad, ja nauda būtu, skolotāji kokos neaug, viņiem vajag pedagoģisko augstāko izglītību etc.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]mindbound
2023-03-01 15:13 (saite)
Šeit sliecos piekrist

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2023-03-01 15:18 (saite)
OK - tad jautājums ir kāpēc agrāk netrūka, tagad sāk trūkt?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]mindbound
2023-03-01 15:27 (saite)
Sarucis pedagoģijas absolventu skaits [1][2][3][4], ir mazs procents to pedagoģijas absolventu, kas izvēlas skolotāja karjeru [5], nav izslēgts, ka ir vēl citi faktori, bet man šobrīd mazticama šķiet hipotēze, ka pie vainas ir pārāk daudz grāmatvežu.

[1] https://2021.rta.lv/pnzs/?action=view_pzs&record_id=9&way=11&cat=2&type=16&view_program=216
[2] https://2021.rta.lv/pnzs/?action=view_pzs&record_id=9&way=11&cat=2&type=16&view_program=220
[3] https://2021.rta.lv/pnzs/?action=view_pzs&record_id=9&way=11&cat=2&type=16&view_program=219
[4] https://2021.rta.lv/pnzs/?action=view_pzs&record_id=9&way=11&cat=2&type=16&view_program=214
[5] https://www.izm.gov.lv/lv/media/2122/download

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2023-03-01 15:37 (saite)
Netieši tur ietekme tomēr ir. Pārāk daudz grāmatvežu => pārāk daudz instrukciju, noteikumu, atskaišu, formu => pārāk maza vēlēšanās cilvēkiem ar visu to pi$ties => mazs procents to pedagoģijas absolventu, kas izvēlas skolotāja karjeru [5]

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]mindbound
2023-03-01 15:41 (saite)
Kuras tad būtu tās profesionālās darbības jomas, kurās ir tik daudz mazāk instrukciju, noteikumu un atskaišu?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2023-03-01 15:42 (saite)
Organizācijās kur ir nolasījušies cilvēki kuri pie sevis iztīra to ir mazāk. Labi un slikti piemēri gadās dažādās nozarēs.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]mindbound
2023-03-01 16:04 (saite)
Tas ir pie pieņēmuma, ka šīs lietas ir nevajadzīgas un ka no tām ir jāatbrīvojas. Nezinu, vai varu piekrist šādam novērtējumam (un man ir zināmas aizdomas, ka te atkal tiek vienādots neērtais ar nevajadzīgo).

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2023-03-01 16:11 (saite)
Neērts nozīmē tāds kas traucē efektivitātei => ir nevajadzīgs. Tipiski: Pasūtam šīs atskaites formas dirst. Kas notika? A nekas nenotika, ja neskaita to ka netika notrallināts laiks uz figņu.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]mindbound
2023-03-01 16:13 (saite)
Bet tas taču ir diezgan nereālistisks scenārijs, kurā kāds klauns ir formas ieviesis ieviešanas pēc. Daudz varbūtīgāk ir, ka no tām ir jēga kādā citā līmenī, kas nav vienāds ar to aizpildītāju darbības līmeni, un ka tas, kas aizpildītājam (jo, protams, ir gari, piņķerīgi un garlaicīgi) šķiet figņa, patiesībā tāda nav attiecīgos funkcionālos vai organizatoriskos stāvos.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2023-03-01 16:16 (saite)
/Bet tas taču ir diezgan nereālistisks scenārijs, kurā kāds klauns ir formas ieviesis ieviešanas pēc./

Godīgi sakot apmēram tā gadās. Visādas ``kvalitātes vadības`` ``procesu organizācijas`` utt nodaļas vēlas attaisnot savu eksistenci un ģenerē šo spamu.

/ tas, kas aizpildītājam (jo, protams, ir gari, piņķerīgi un garlaicīgi) šķiet figņa, patiesībā tāda nav attiecīgos funkcionālos vai organizatoriskos stāvos./

Tad viņiem būtu jāspēj nodemonstrēt kritiskam oponentam tieši kā un kāpēc tā nav figņa.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]neraate
2023-03-01 15:55 (saite)
Paskaties uz vecumu un algām. Daudzās vietās arī skolojtājus vajag, bet viņu pašu bērniem vietas skolās nav. Un ar skolotāja algu samaksāt par privāto BD bieži vienkārši nav iespējams

Trūcis ir vienmēr. Plus vēl IZM izdara visu lai muhļītu slodzes un piemaksas. No tā, ka bd grupā ir nevis divi pedagogi katra grupā, bet viens pedagogs un divas aukles vai viens pedagogs uz slodzi un citi uz laiku salasīti no citām grupām varymazāks paliek tas cipars kurā trūkst, bet jauni pedagogi brīnumainā kārtā nav uzpumpurojušies.
Ir priekšmeti kuru skolotājiem nav iespējams nemilzīgā skolā savākt pilnu slodzi. Nav iespējams arī pasniegt citu priekšmetu vairāk kā x reizes aizvietojot ja tev nav specifiskaa tā priekšmeta izglītības. Drīkst strādāt tikai ar noteikta vecuma skolēniem. Ja atvieglotu šiem skolotājiem iespējas piemācīties klāt to, ko gribas vai speciālistiem jomā pedagoģijas apmācību (t.i. vairāk nekā 72 h kursus vai piecus gadus katru vīkendu vai katru darba dienu vakaru līdz 22) arī būtu vairāk skolotāju. Ja būtu vienkāršāk strādāt kaut vai to 1/8 slodzi.
Piemēram tu ietu strādāt uz skolu mācīt savā jomā skolēnus? Padomā kāpēc, lūk arī iemesli kāpēc citi nē

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2023-03-01 16:14 (saite)
Nu jā tas kas man likās - pārāk daudz normu, noteikumu, ierobežojumu.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]chrono
2023-03-01 17:15 (saite)
Tev ir informācija par to cik ir tie cilvēki, kas ir sistēmā, nenodarbojas ar bērnu mācīšanu, bet saņem algu un vai tie tiešām ir par daudz? Man nekad nav šķitis, ka tā ir problēma un kādam arī ir jānodarbojas ar grāmatvedību, skolas uzturēšanu u.tml. Es neticu, ka mums ir tik uzresnējis birokrātiskais aparāts skolās, ka to apcērpot pēkšņi ļoti pieaugs skolotāju algas.

Birokrātija ir daļa no problēmas, bet reāli cilvēki pirms tie stājas skolotāja profesijā neko daudz par birokrātiju skolās nezina. Problēma ir tā, ka cilvēki neiet mācīties par skolotājiem un viens no iemesliem ir vienkāršs, tas ir atalgojums. Otrs ir tas, ka sabiedrībā skolotājs saistās ar profesiju, kurā notiek pārstrādāšanās, no tevis sagaida to, ka tu būsi atbildīgs par bērnu attīstību, tevi vainos pie visām problēmām kas ar tiem notiek kamēr ir radies iespaids, ka no bērniem gaida 0 atbildības. Tas viss nav pārāk vilinošs scenārijs kurā iesaistīties un pāris ierēdņu atlaišana diez vai to mainīs.

(Atbildēt uz šo)


[info]chrono
2023-03-01 17:20 (saite)
Viena birokrātiskā lieta gan man vienmēr ir likusies idiotiska un tā ir, ka neskatoties uz to, ka man ir doktora grāds ķīmijā es nevaru to mācīt skolēniem bez pedagoģiskās izglītības. Man bija kolēģis kurš mācīja 2 gadus (laikam) Neiespējamās Misijas ietvaros, bet tikko tā beidzās, tā viņam pateica, ka mācīt viņš drīks tikai, ja būs ieguvis diplomu pedagoģijā. Ironiski, ka bez visas pedagoģijas izglītības viņš bija viens no skolotājiem favorītiem uz pārējo bērnu apmācības ieguvušo fona.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]ctulhu
2023-03-01 17:36 (saite)
OK< šitas ir garām. Nu jā studentus es mācīt varu, skolēnus nē.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]unknown_entity
2023-03-02 09:24 (saite)
PhD.Sci nenozīmē, ka zintnieks ir spējīgs kautko mācīt. Paskaties uz saviem baka/mag laikiem, cik profi, doki un laboranti ir bijuši spējīgi kautko sakarīgi ieklārēt tev, kā cilvēkam, kurš ir ieinteresēts jomā. Un tagad padomā, ja ir jādara tas pats, tikai 18+ gadnieku vietā tev ir bars ar 8+, kurus interesē pēdējās multenes/spēles aktualitātes vairāk par taviem valences elektrōniem un pudiņa teōrijām.

Mācīt ir jāiemācās un tikai cilvēks ar ļoti dziļām zināšanām un mīlestību uz savu jomu ir spējīgs atrast veidus, kā sakarīgi un interesanti izklārēt salīdzinoši garlaicīgas tēmas.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2023-03-02 09:37 (saite)
Ja viņi gribēs pareizi uztaisīt blīkšķi tad viņiem ieinteresēs arī valences un proporciju rēķināšana. Tas tikai viens piemērs bet šis patterns ir ģenerāls - mācīt vajag sākt nevis no pamatiem, no vispārīgā, bet no interesantā un pievilcīgā, pārējais aizies.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]chrono
2023-03-02 12:25 (saite)
Lielākā daļa manu universitātes pasniedzēju man likās interesantāki un labāki pasniedzēji nekā skolotāji skolā. Ironiskā kārtā es to skaidroju ar to, ka viņi ir ieinteresētāki un zinošāki savā tēmā, jo viņi redz uz kurieni tā ved un kāds ir galamērķis šo zināšanu apgūšanai, paši ar to ikdienā strādājot.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]unknown_entity
2023-03-02 12:31 (saite)
Tad tev ir veicies. Mana pieredze ar akadēmisko vidi, kur zintniekiem ir jāpasniedz tikai tādēļ, ka tas nepieciešams akadēmiskās pozīcijas saglabāšanai, ir nedaudz savādāka. Daudzi "pasniedzēji" ir pētnieki, kurus galīgi neinteresē pasniegšana, attiecīgi, daudz kas ir paviršs un pa roku galam - ķeksīša pēc. Ja izrādi izpratni un padziļinātu interesi, viņi mēdz atdzīvoties, bet defaultā attieksme ir "ja reiz gan viņi, gan es te esam ķeksīša pēc, tad nav ko iespringt uz kvalitāti".

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2023-03-02 15:21 (saite)
/Ja izrādi izpratni un padziļinātu interesi, viņi mēdz atdzīvoties,/

Nu bet loģiski. Tā notiek selekcija.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]ctulhu
2023-03-02 15:20 (saite)
/Lielākā daļa manu universitātes pasniedzēju man likās interesantāki un labāki pasniedzēji nekā skolotāji skolā. /

Precīzi šis.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?