ctulhu ([info]ctulhu) rakstīja,
@ 2023-03-01 13:30:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
Tā šķiet taisnība
Lielas klases skolās - slikti

https://www.delfi.lv/news/national/politics/ne-visi-gatavi-macities-lielajas-klases-novados-iebilst-pret-skolu-slegsanu.d?id=55291118

Protams lai sarīkotu nelielas klases, vajag vairāk skolotāju.

Kur ņemt?

Nu teiksim samazinot izglītības sistēmā to cilvēku skaitu kuri tehniski tur strādā bet tieši bērnus nemāca.


(Lasīt komentārus) - (Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]snauts
2023-03-01 14:44 (saite)
Vispār jau tas bija sarkasms, tomēr padomju laikos tas strādāja, nebija protams tas labākais risinājums, bet nu ja nav to resursu?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2023-03-01 14:46 (saite)
Nu tāpēc jau es norādīju kuros virzienos trūkstošos resursus vajag meklēt

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]snauts
2023-03-01 15:08 (saite)
Bet visa pamatā ir tavs galīgi nepamatots pieņēmums, ka liekie ierēdņi ir vairāk nekā trūkstošie skolotāji, un pat tad, ja nauda būtu, skolotāji kokos neaug, viņiem vajag pedagoģisko augstāko izglītību etc.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]mindbound
2023-03-01 15:13 (saite)
Šeit sliecos piekrist

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2023-03-01 15:18 (saite)
OK - tad jautājums ir kāpēc agrāk netrūka, tagad sāk trūkt?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]mindbound
2023-03-01 15:27 (saite)
Sarucis pedagoģijas absolventu skaits [1][2][3][4], ir mazs procents to pedagoģijas absolventu, kas izvēlas skolotāja karjeru [5], nav izslēgts, ka ir vēl citi faktori, bet man šobrīd mazticama šķiet hipotēze, ka pie vainas ir pārāk daudz grāmatvežu.

[1] https://2021.rta.lv/pnzs/?action=view_pzs&record_id=9&way=11&cat=2&type=16&view_program=216
[2] https://2021.rta.lv/pnzs/?action=view_pzs&record_id=9&way=11&cat=2&type=16&view_program=220
[3] https://2021.rta.lv/pnzs/?action=view_pzs&record_id=9&way=11&cat=2&type=16&view_program=219
[4] https://2021.rta.lv/pnzs/?action=view_pzs&record_id=9&way=11&cat=2&type=16&view_program=214
[5] https://www.izm.gov.lv/lv/media/2122/download

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2023-03-01 15:37 (saite)
Netieši tur ietekme tomēr ir. Pārāk daudz grāmatvežu => pārāk daudz instrukciju, noteikumu, atskaišu, formu => pārāk maza vēlēšanās cilvēkiem ar visu to pi$ties => mazs procents to pedagoģijas absolventu, kas izvēlas skolotāja karjeru [5]

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]mindbound
2023-03-01 15:41 (saite)
Kuras tad būtu tās profesionālās darbības jomas, kurās ir tik daudz mazāk instrukciju, noteikumu un atskaišu?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2023-03-01 15:42 (saite)
Organizācijās kur ir nolasījušies cilvēki kuri pie sevis iztīra to ir mazāk. Labi un slikti piemēri gadās dažādās nozarēs.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]mindbound
2023-03-01 16:04 (saite)
Tas ir pie pieņēmuma, ka šīs lietas ir nevajadzīgas un ka no tām ir jāatbrīvojas. Nezinu, vai varu piekrist šādam novērtējumam (un man ir zināmas aizdomas, ka te atkal tiek vienādots neērtais ar nevajadzīgo).

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2023-03-01 16:11 (saite)
Neērts nozīmē tāds kas traucē efektivitātei => ir nevajadzīgs. Tipiski: Pasūtam šīs atskaites formas dirst. Kas notika? A nekas nenotika, ja neskaita to ka netika notrallināts laiks uz figņu.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]mindbound
2023-03-01 16:13 (saite)
Bet tas taču ir diezgan nereālistisks scenārijs, kurā kāds klauns ir formas ieviesis ieviešanas pēc. Daudz varbūtīgāk ir, ka no tām ir jēga kādā citā līmenī, kas nav vienāds ar to aizpildītāju darbības līmeni, un ka tas, kas aizpildītājam (jo, protams, ir gari, piņķerīgi un garlaicīgi) šķiet figņa, patiesībā tāda nav attiecīgos funkcionālos vai organizatoriskos stāvos.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2023-03-01 16:16 (saite)
/Bet tas taču ir diezgan nereālistisks scenārijs, kurā kāds klauns ir formas ieviesis ieviešanas pēc./

Godīgi sakot apmēram tā gadās. Visādas ``kvalitātes vadības`` ``procesu organizācijas`` utt nodaļas vēlas attaisnot savu eksistenci un ģenerē šo spamu.

/ tas, kas aizpildītājam (jo, protams, ir gari, piņķerīgi un garlaicīgi) šķiet figņa, patiesībā tāda nav attiecīgos funkcionālos vai organizatoriskos stāvos./

Tad viņiem būtu jāspēj nodemonstrēt kritiskam oponentam tieši kā un kāpēc tā nav figņa.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]neraate
2023-03-01 15:55 (saite)
Paskaties uz vecumu un algām. Daudzās vietās arī skolojtājus vajag, bet viņu pašu bērniem vietas skolās nav. Un ar skolotāja algu samaksāt par privāto BD bieži vienkārši nav iespējams

Trūcis ir vienmēr. Plus vēl IZM izdara visu lai muhļītu slodzes un piemaksas. No tā, ka bd grupā ir nevis divi pedagogi katra grupā, bet viens pedagogs un divas aukles vai viens pedagogs uz slodzi un citi uz laiku salasīti no citām grupām varymazāks paliek tas cipars kurā trūkst, bet jauni pedagogi brīnumainā kārtā nav uzpumpurojušies.
Ir priekšmeti kuru skolotājiem nav iespējams nemilzīgā skolā savākt pilnu slodzi. Nav iespējams arī pasniegt citu priekšmetu vairāk kā x reizes aizvietojot ja tev nav specifiskaa tā priekšmeta izglītības. Drīkst strādāt tikai ar noteikta vecuma skolēniem. Ja atvieglotu šiem skolotājiem iespējas piemācīties klāt to, ko gribas vai speciālistiem jomā pedagoģijas apmācību (t.i. vairāk nekā 72 h kursus vai piecus gadus katru vīkendu vai katru darba dienu vakaru līdz 22) arī būtu vairāk skolotāju. Ja būtu vienkāršāk strādāt kaut vai to 1/8 slodzi.
Piemēram tu ietu strādāt uz skolu mācīt savā jomā skolēnus? Padomā kāpēc, lūk arī iemesli kāpēc citi nē

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2023-03-01 16:14 (saite)
Nu jā tas kas man likās - pārāk daudz normu, noteikumu, ierobežojumu.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


(Lasīt komentārus) -

Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?