Ko mums piedāvā Juvenal
Paskatīsimies:
Citāts:
/Man tomēr liekas, ka nākotne ir AI un cilvēku kopienās, kas ir bāzētas uz morāli ētiskiem principiem un liberālais katolicisms (vai jebkura 2. paaudzes ne-pagāniskā reliģija - Budisms varbūt arī Islāms - bet jebkurā gadījumā - to liberālās versijas) būtu šādi principi. Liberālais katolicisms nozīmētu: 1) zinātnes integrācija ētikē (t.i. nevis abstraktas un ne-apzinātas, ne-izprotamas tikumiskās normas, bet psiholoģija un apzinātība, human flourising); 2) personības atzīšana (dzimte, rase, seksuālā orientācija, utt.) un respektēšana un mūsdienu apziņas līmenim neatbilstošu un pārprastu tabu izbeigšana; 3) tuvākmīlestība, karitāte, integrāla izaugsme; 4) atvērtība Providencei un iespējamiem fixpoint risinājumiem bezgalības hierarhijās, no kuriem nāk bezgalīgs labums; 5) pat ja Paradīzes nav, tā ir jārada, kaut vai uz zemes./
Kritika:
Vispirms: Kāpēc reliģija? Tās ir labākajā gadījumā pilnīgi liekas dekorācijas, sliktākajā - traucēklis.
Tālāk:
/1) zinātnes integrācija ētikā/
Bet vajag otrādi. Ētika pati ir zinātnes nozare un mērķu sasniegšanas rīks. Nevis cilvēki priekš ētikas, bet ētika priekš cilvēkiem, nu un citiem.
2) /personības atzīšana (dzimte, rase, seksuālā orientācija, utt.) un respektēšana un mūsdienu apziņas līmenim neatbilstošu un pārprastu tabu izbeigšana/
Nu puslīdz okej sevišķi otrā daļa par liekiem tabu. Atstājam tikai tos ierobežojumus kuru nebūšana traucē zinātniski tehniskajam progresam.
3)/tuvākmīlestība, karitāte, integrāla izaugsme/ - Nu t.i. normāls kognitārisms, ok.
4)/ atvērtība Providencei un iespējamiem fixpoint risinājumiem bezgalības hierarhijās, no kuriem nāk bezgalīgs labums/
Nē. Nekādas atvērtības kaut kādiem inveideriem. Pētīt, studēt, kontaktēties - jā, klāties apakšā - nē.
5) /5) pat ja Paradīzes nav, tā ir jārada, kaut vai uz zemes./
OK.
Summary: Galvenā Juvenal problēma ir tieksme klāties apakšā, vienalga kam - mašīnintelektam, providencei, ētikas likumiem. Problēma primāri ir pašā šajā tieksmē. Pazemība saucas. Tas ir slikti.