ctulhu ([info]ctulhu) rakstīja,
@ 2022-05-30 10:57:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
Nav slikti
Sastrēgumofīliem aplauziens

https://jauns.lv/raksts/zinas/504487-nesagaidot-solitos-uzlabojumus-pilsetvide-pilseta-cilvekiem-rikos-protesta-gajienu-riga

/kā arī šogad nav plānoti īpaši satiksmes mierināšanas pasākumi pilsētas ielās./

Nu vismaz tik daudz. žēl tikai ka vajag akurāt karus un epidēmijas lai cilvēki drusku nāktu pie prāta.

Vispār es ieteiktu kompetentiem valsts drošības dienestiem pačekot no kurienes šitāda ``pilsēta cilvēkiem`` tiek finansēta. Es nevienu nevēlos apvainot nepamatoti bet pārbaudīt vajadzētu.


(Lasīt komentārus) - (Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]dzeltens
2022-05-30 12:33 (saite)
Vai tad sastrēgumofīli tieši nav tie, kas tajos sastrēgumos sēž?

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]ctulhu
2022-05-30 12:49 (saite)
Tie ir cietušie. Ja transporta trasu caurlaidību mākslīgi samazina tad rodas vairāk sastrēgumu. Vairāk sastrēgumu starp citu nozīmē vairāk tukšgaitā strādājošu dzinēju => vairāk CO2 emisijas.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]dzeltens
2022-05-30 12:58 (saite)
Ja transporta trasu caurlaidību palielina, arī rodas vairāk sastrēgumu, kā diemžēl visur pasaulē ir pierādījies, kaut vai te https://sciencenorway.no/society-and-culture-traffic/building-larger-and-better-roads-results-in-more-traffic-not-fewer-traffic-jams/1676992. Vairāk sastrēgumu starp citu nozīmē vairāk tukšgaitā strādājošu dzinēju => vairāk CO2 emisijas.

Tā nu tie "cietušie" var vizināties savās bleķa kastēs un turpināt ciest par pašu kļūdaini pieņemtajiem lēmumiem, piemēram, attiecībā uz dzīvesvietas izvēli.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2022-05-30 13:11 (saite)
Vai tas ar palielinot caurlaidību palielinās sastrēgumi nav tad, ja caurlaidību palielina nevienmērīgi? Nu tipa ir lielās trases, ar lielu caurlaidību kuras izbeidzas šaurās vietās, nu un tad tur sastrēgumi arī rodas?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]dzeltens
2022-05-30 13:14 (saite)
Nenojaucot ēkas vēsturiskajos centros, nekāds vienmērīgi laikam nekur sanākt nevar.
Kaut gan sastrēgumi jau pamanās rasties arī uz autobāņiem.
Bet platākas ielas ātri aizpildās ar auto, tas nu ir tāds bēdīgs fakts. Laikam jāizgudro ātrāk tās lidojošās mašīnas no Futuramas.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2022-05-30 13:18 (saite)
Lidojošas mašīnas būs tikko būs sakarīgas ietilpības elektriskie akumulatori, bet bez tā daudz ko var izdarīt kā man liekas ar tuneļu sistēmām, tas ļauj organizēt satiksmi vairākos līmeņos un daļu no tās aizvākt no virsmas.

Tas ko darīt nevajag - nevajag izdomāt un mēģināt realizēt ierobežojumus. Vai nu atstāj visu kā ir, ja dārgiem projektiem nav resursu, vai arī domā par tuneļiem, apvedceļiem, estakādēm, metro.

Sabiedriskais transports sastādīs konkurenci individuālajam tikai tad, ja tas būs ērts. Pārpildīts, lēns, rets - nesastādīs konkurenci.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]extranjero
2022-05-30 21:46 (saite)
Clickbite virsraksts:

No raksta:
One of the challenges the researchers encountered during the project was that some of the figures from Statistics Norway did not go further back than 2001. This made it difficult to say whether road development had a significant impact on traffic, especially in Ålesund, since the development there took place in 2002.

Bet vispārīgi varbūt ideja, ka vajag mazāk auto, ir pamatos kļūdaina. Viņi jau norāda, ka vairāk ceļu palīdzēja radīt vairāk darbavietas. Ekonomika no tā ir tikai augusi, cilvēki droši vien pārcēlās no dzīves šauros dzīvoklīšos pilsētā uz dzīvi privātmājās. Dzīves kvalitāte uzlabojās.

Oslo laikam bija tā, ka viņi ieviesa no auto brīvu pilsētas centru, bet pēc tam no tā atteicās, jo daudziem vienkārši nav iespējams aiziet iepirkties bez auto.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]kovidiots
2024-01-27 09:24 (saite)
Dzīves kvalitāte uzlabojās.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]covid_19
2022-05-30 13:00 (saite)
vispār jau pilsētas jāplāno nevis tā, ka visi kaut kur var aizbraukt ātri un lēti, bet tā, ka braukāt vispār nevajag - visu var rokas stiepienā aizstaigāt un auto vajag tikai izbraucieniem ārpus pilsētas super extra gadījumos

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]dzeltens
2022-05-30 13:06 (saite)
+
Bet tā jau ir cilvēku pašu izvēle - pirkt dzīvokli vietā bez ērta sabiedriskā transporta vai būvēt māju kaut kādā pļavā. Pilsēta droši vien varētu vairāk attīstīt un atbalstīt projektus centrā un ap to, kas šobrīd nenotiek. Nu, tur nodokļu atlaides attīstītājam, kas būvē centrā. Tas gan neatrisinātu problēmu, bet vismaz nepalielinātu.
Man dažreiz liekas, ka tā sēdēšana Rīgas sastrēgumos ir vienkārši reliģija, kults dažiem. Dzīve ir ciešanas, tā nu tie cietēji tur sēž un stundām kaut ko meditē. Tāds mūsdienu budisms. Man būtu žēl katru dienu papist 2h no dzīves, autobraucējiem Rīgā - pilnīgi normāli.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2022-05-30 13:14 (saite)
Nu jā bet tad var pārtaisīt pilsētu auto braucējiem draudzīgāku, nu piemēram kā Vīne kur ir tuneļu sistēmas kas savieno centra rajonus ar pilsētas perifēriju, nu un metro, protams - tas tiešām atslogo.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]dzeltens
2022-05-30 13:25 (saite)
Vīne ir 7.vietā Eiropā pēc sastrēgumiem https://www.worldatlas.com/articles/european-capital-cities-with-the-worst-traffic-congestion.html
Nav tik cietējiem draudzīga kā Maskava, bet tomēr ciest tur var diezgan efektīvi!

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2022-05-30 13:28 (saite)
Nu tad vēl viena lieta ir optimizēt luksoforus tā lai stāvēšana krustojumos ir minimāla, to var izdarīt luksoforus sinhronizējot vienā tīklā. Tad vēl pēc iespējas virzīt gājēju un auto satiksmes plūsmas dažādos līmeņos, lai nav krustojumos jāgaida uz gājējiem kas šķērso ielu.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]covid_19
2022-05-30 13:22 (saite)
bet tas nenozīmē, ka tagad visi TECi ŠMECi, rīgas balzāmi un visas ostas un citi biznesi tagad uz burvju mājienu no pilsētas izzudīs un pārcelsies kaut kur aiz horizonta

arī kravu plūsmas ir 1. jāplāno 2.jānodala no pilsētas plūsmām 3. jānodala no sabtransa arī pilsētas plūsmas

un šito jaunie censoņas nesaprot, par visām varītēm starp traktoriem, auto un rūkoņām grib ietamborēt mikromobilitāti - un tas jau ir stulbums, pie kam jaunības stulbums

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2022-05-30 13:29 (saite)
Nu kad es mēģināju šitā mikromobilēties ar riteni zviedrijā pa haiveju tad laipni menti mani no turienes nocēla un ierādīja mazāk bīstamas trases :D

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]covid_19
2022-05-30 13:31 (saite)
vot a te spiedz un šļakstinās siekalām - ai, ai rīgas maģistrālās ielās nav viņiem vietiņas - ak tu mī un ak tu žē

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]ctulhu
2022-05-30 13:24 (saite)
/pirkt dzīvokli vietā bez ērta sabiedriskā transporta vai būvēt māju kaut kādā pļavā./

Nu jā bet tam cilvēkam gribas dzīvot vietā ar tīru gaisu, mežu tuvumā utt. Nevis skudru pūznī saspiestībā kopā ar citiem.

Cita lieta ir kā jau teicu reducēt ofisu darbinieku ikdienas migrāciju perifērija - centrs - perifērija, tur atslēgas vārds ir darbs no mājām.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]dzeltens
2022-05-30 13:29 (saite)
Tad jābrauc prom no Rīgas. Latvijā reģioni ir pustukši cilvēku ziņā, gaiss tīrs, sastrēgumu nav. Nav jāstrādā attālināti, ko tomēr ne visi profesionālu vai personisku iemeslu dēļ var.
Nav visiem jādzīvo galvaspilsētā, ja nepatīk skudrupūznis. Bet māja piepilsētā un stunda sastrēgumā ir diezgan šizofrēnisks risinājums tam, ka nepatīk skudru pūznī saspiestībā, jo kas tad ir sastrēgums, ja ne skudru pūznis?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2022-05-30 13:33 (saite)
Tas atkal ir jautājums par nodarbošanos. Nu ko tas cilvēks darīs tajos reģionos, ja viņš nav zemnieks vai nevar strādāt tiešām attālināti?

Un vēl - reģionā ir parasta reģioanāla skola, bet ja bērniem vajag normālu augsta līmeņa? Tur nav.

/Nav jāstrādā attālināti, ko tomēr ne visi profesionālu vai personisku iemeslu dēļ var./

Es domāju ka to var visur kur darbs ir ar datiem, informāciju, tekstiem, nu pie datora. Nevar tur kur darbs ir ar citiem cilvēkiem vai tādām iekārtām kādas mājās izvietot nevar.

/ Bet māja piepilsētā un stunda sastrēgumā ir diezgan šizofrēnisks risinājums tam, ka nepatīk skudru pūznī saspiestībā, jo kas tad ir sastrēgums, ja ne skudru pūznis?/

Risinājums ir auto braucējiem pēc iespējas draudzīga pilsēta.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]mindbound
2022-05-30 13:36 (saite)
Arī pie darba ar datoru nereti nevar, dažādu iemeslu dēļ.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2022-05-30 13:39 (saite)
Pie mūsdienu kriptogrāfijas?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]mindbound
2022-05-30 13:40 (saite)
Arī pie tās (un ne vienmēr tikai šādu iemeslu dēļ).

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2022-05-30 13:42 (saite)
Nu okej būs kaut kas ko nevar, nu tur VDD, militāro pētījumu, valdības materiāli, bet lielāko daļu šķiet var.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]dzeltens
2022-05-30 13:38 (saite)
Es dzīvoju reģionā, neesmu zemnieks. Nozari neminēšu, bet biroja darbs, diezgan tehnisks.
Neticēsi, bet ārpus Rīgas ir daudz ražojošu uzņēmumu, kuros vajag ne tikai strādniekus, bet arī t.s. "jaunos profesionāļus".
Skolas arī daudzviet ir krietni labākas nekā vidusmēra skola Rīgā. Nemaz nerunājot par bērnudārziem, ko Rīgā vispār nevar dabūt.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]dzeltens
2022-05-30 13:39 (saite)
"Risinājums ir auto braucējiem pēc iespējas draudzīga pilsēta."

Šito vari aprakstīt sīkāk?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2022-05-30 13:41 (saite)
Jau darīju, bet var vēlreiz.

Tas ir

a) apvedceļu sistēma kravu plūsmām
b) tuneļi, estakādes
c) gājēji un braucēji pēc iespējas dažādos līmeņos, tiltiņi, tuneļi atkal
d) koordinētie ``smart`` luksofori

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]ctulhu
2022-05-30 13:45 (saite)
Un vēl viena lieta. Takši. Ļoti daudz takšu. Takši kā būtisks sabtransa elements.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]mindbound
2022-05-30 13:50 (saite)
120% šis.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]gnidrologs
2022-05-30 17:50 (saite)
"Tad jābrauc prom no Rīgas. Latvijā reģioni ir pustukši cilvēku ziņā, gaiss tīrs, sastrēgumu nav. Nav jāstrādā attālināti, ko tomēr ne visi profesionālu vai personisku iemeslu dēļ var.
Nav visiem jādzīvo galvaspilsētā, ja nepatīk skudrupūznis. Bet māja piepilsētā un stunda sastrēgumā ir diezgan šizofrēnisks risinājums tam, ka nepatīk skudru pūznī saspiestībā, jo kas tad ir sastrēgums, ja ne skudru pūznis?"

Sastrēgums ir īslaicīga neērtība, kas nekādā veidā neaizēno jauko faktu, ka tev nav jādzīvo smirdīgā, trokšņainā urbānā vidē cieši saspiestam kopā ar kaut kādiem citiem cilvēkiem. Cilvēki pilnīgi mierīgi pārcietis pa kādam sastrēgumam, ja galamērķis ir omulīga māja, dārza pavēnī kaut kur ārpus pilsētas.

Kas attiecas uz darbiem, tad mazpilsētās ar tiem ir švaki. Puse mazpilsētu iedzīvotāju brauca strādāt uz Rīgu. Ar to nāksies dīlot, jo ne Latvijas ne ES politiķi neizrāda nekādas pazīmes, ka viņi dod jākli par ekonomisko izaugsmi tādās provincēs kā mūsu Dievzemīte. Labākajā gadījumā vari iet strādāt uz kārtējo importēto veikalu ķēdi. Tepat Saulkrastos un tuvējā apkaimē bez veikaliem un random stroikām darbu gandrīz nav. Man ļoti paveicās ar pašreizējo, bet arī tas drīzumā taisās pārvākties uz Ādažiem, takšo veloprieki atkritīs.
Jāsadzīvo ar realitāti un jābeidz ticēt zaļajām/woke fantāzijām, ja vien tu neuzskati, ka ar auto drīkstētu braukāt tiki švābi un sorosi ar savām svītām.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]kovidiots
2024-01-27 09:34 (saite)
Papist stundu ceļā savā auto čiliņā, sēdus, ar savu muzonu, kafiju, whatever, ar siltu beņķi vai kondišku (atkarībā no sezonas) ir ne mazāk normāli nekā papist pusstundu piebāztā vīrusainā vai piesvīdušā (atkarībā no sezonas) trešajā autobusā stāvus.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]ctulhu
2022-05-30 13:13 (saite)
Nu labi katrā rajonā var būt savi/ vieni un tie paši veikali utt bet būs daudzas tādas lietas kuras pilsētā ir vienā exemplārā.

Cita lieta ka daudz kur var neiet/ nebraukt uz/ no darba, praktiski visu kas saistās ar biroja darbu.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


(Lasīt komentārus) -

Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?